Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:16

Annash schreef:
Dat kan inderdaad, Joyce. Bij mij was het niet goedkoper en daarom heb ik voor Sisow gekozen. :-) Maar heb het wel vergeleken idd!

Waar heb jij je zakelijke rekening lopen? En heb je enig idee wat je per maand gemiddeld kwijt bent?

Annash
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:07

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:28

Ik heb helaas geen recht op startersvoordeel, ik sta al veel te lang ingeschreven bij de KVK.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:31

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:59

Hier ook een zakelijke rekening van de Rabo! Per kwartaal tussen de 30 en 40 euro kwijt. Dus zo'n 10 à 13 euro per maand. Ik vind het wel meevallen en heb 4 jaar geleden gekozen voor de Rabo omdat ze destijds de meest stabiele bank waren. Hoe dat nu precies is weet ik niet, maar ik ben er tevreden over!
Vind het alleen wel dubbel dat je betaald per keer dat je inlogt op internetbankieren en zo...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:51

Hier ook zakelijke rekening bij Rabo. Dat betalen per inloggen etc vind ik ook vervelend maar dat heb je bij elke bank volgens mij. Aantal klanten van mij hebben Rabo en een aantal ING. En ook daar zijn die kosten erbij. Ik heb prive ook alles Rabo, behalve spaarrekeningen. Rentes zijn tegenwoordig om te huilen zo laag zeker bij de Rabo. En helaas konden mijn prive en zakelijke rekeningen niet in 1 pakket worden opgenomen. Maar heb gelukkig een rekening die alleen op mijn naam staat. Die zit nu in beide pakketten waardoor ik toch een soort brug heb. Kan wel geld van zakelijk naar directe prive overmaken natuurlijk maar wat ik nu doe is 1 groot bedrag naar die "tussenrekening" en van daaruit weer verspreiden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:55

Wat gek, waarom kan dat niet dan Zilf?

Ik heb alles onder elkaar staan van de Rabo, heel rijtje met rekeningen van zowel privé als zakelijk, spaarloon e.d. kan er ook allemaal bij :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:01

Mijn zakelijke rekening staat op naam van mijn bedrijf en mijn prive rekening is en/of en dan nog een gezamenlijke spaar en de rekeningen van de kinderen. Nu had ik dus eerst een andere rekening die alleen op mijn naam staat die ik zakelijk gebruikte (al jaren). Maar dat mocht dus niet. Moest op zakelijke naam, moest een zakelijke rekening en in dat zakelijk account konden dus niet al mijn prive rekeningen toegevoegd worden. Aldus de Rabo. Er mochten vervolgens ook geen zakelijke transacties meer plaats vinden op die oude prive rekening (wat dus geen Rekening Courant was)

Nu vind ik dat niet zo erg. Want je moet elke keer betalen bij inloggen, overboekingen etc. Dus log nu zo min mogelijk in bij zakelijk, boek zo groot mogelijke bedragen over die ik vervolgens prive moet parkeren (bedrag voor salaris zeg maar, bedrag naar paarden rekening, bedrag naar spaarrek etc) . via de prive rekening kost dat niks extra, dus dat scheelt kosten :) .

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:15

Zilfstar schreef:
Hier ook zakelijke rekening bij Rabo. Dat betalen per inloggen etc vind ik ook vervelend maar dat heb je bij elke bank volgens mij.

Nope, volgens mij heeft alleen de Rabobank dat. Bij de ING hoef je er iig niet voor te betalen. Zowel zakelijk als prive niet.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:21

Hier een zakelijke rekening van ING, en wij betalen niet voor het inloggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:02

Ik zit ook al jaren te dubben of ik over zal stappen naar de ING....vooral omdat die bank veel makkelijker in de omgang is dan de strenge en stricte Rabo :=

Paar jaar terug ben ik er nog eens voor gaan zitten om alle tarieven naast elkaar te leggen en te vergelijken voor mijn gemiddelde gebruik, maar toen scheelde het eigenlijk niks of zodanig peanuts dat ik het het gedoe van het overstappen niet waard vond.

De Rabo was op het ene punt duurder, de ING weer op het andere punt....

Ik vind wel dat ik vrij veel betaal per kwartaal... zal de tarieven nog eens naast elkaar leggen binnenkort om te kijken of het nog wat veranderd is.

Maar sowieso hou ik niet zo van gedoe met mobieltjes, ik raak die van mij vaak weken achter elkaar niet aan :P

En dan zou ik dat ding steeds nodig hebben om in te loggen en betalingen over te maken enzo, via de ING.

Ben zo gewend aan m'n Rabox, vind dat eigenlijk veel handiger :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:04

Vind het met de Rabo ook fijner dan ING idd. Gewoon pinpas in apparaat en met je pincode een inlog krijgen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:59

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ING makkelijker vindt. M'n mobiel heb ik altijd bij me, die random reader ben ik altijd kwijt.

Voor privé heb ik al jaren de Rabo, maar ik weet eigenlijk niet waarom ik nog niet over ben gestapt... Toen ik met mijn vriend samen ging wonen wou ik een gezamenlijke rekening afsluiten bij de Rabo en daar werd zo ongelofelijk moeilijk over gedaan dan we bij de ING zijn gegaan (daar zat mijn vriend). Fluitje van een cent, binnen een paar minuten was het geregeld! Paar jaar later wilden we een huis kopen, hele gesprekken gehad bij de Rabo ter voorbereiding voor het regelen van de hypotheek. Toen uiteindelijk ons bod werd geaccepteerd en we binnen enkele dagen alles moesten gaan regelen voor de financiering gaf de Rabo geen thuis (ja, we konden 3 weken later wel een keer terecht).

Ik heb laatst nog vergelijkingen opgezocht tussen ING en Rabo en daarbij kwam ING als goedkoopste uit de bus. Dus denk dat ik mijn zakelijke rekening ook maar bij de ING af ga sluiten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:12

Hier dezelfde ervaring met de Rabo.... al vanaf mijn 14e een rekening daar, nooit rood gestaan of iets, vanaf mijn 17e fulltime gewerkt en salaris werd daar ook gewoon op gestort, spaarloon en alles.... toen ook maar daar een zakelijke rekening geopend. Alles prima.

Totdat ik een huis ging kopen. Voor het vaststellen van het hypotheekbedrag moesten natuurlijk mijn zakelijke resultaten meegeteld worden naast mijn normale baan. En om mee te mogen tellen moest je 3 jaren kunnen overleggen. Dat kon ik niet, want huis zou opgeleverd worden 2 maanden voordat het 3e jaar volgemaakt zou zijn :P

Ik kreeg dus gewoon keihard nee op het request.... -O-

Bij de ING was ik wel welkom :)

Nu van de week ook weer voor oma, die wordt bijna 91 en wilde mijn moeder ook toegang geven tot haar rekeningen zodat die ook het 1 en ander kan regelen als het niet goed zou gaan met haar.

Bij de ING was het een kwestie van spontaan binnenlopen, ING mevrouw legde even uit hoe & wat om zeker te weten dat oma begreep waar ze voor tekende, en toen allebei tekenen. Geregeld :)

Bij de Rabo moest er al een afspraak voor gemaakt worden -O-

Nu goed. We waren daar om half 4..... en stonden pas om 5 uur weer buiten :=

Was allemaal lastig en moeilijk, kon niet, mocht niet , moest een notaris aan te pas komen.... allemaal wel heel goed op zich hoor dat ze zo proberen om zaken helemaal door-en-door duidelijk vast te leggen, maar met mijn moeder als enig kind was het (volgens ons) allemaal niet zo spannend :P

We hebben dus besloten om de Rabo rekeningen op te heffen en over te laten maken op de ING rekeningen waarvoor alles al geregeld was :P

Volgens mij verliest de Rabo zo nog best heel wat klanten door dat moeilijke gedoe....

Bij mij ligt naast mijn plakbandgeval, nietmachine en perforator gewoon mijn Rabobox met mijn zakelijke pas op het bureau binnen grijpafstand, super simpel dus, altijd bruikbaar... geen gedoe met een GSM die weet-ik-waar rondslingert / waarvan de batterij leeg is :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:27

Hier ook geen fijne ervaring met Rabobank. Ben heel tevreden met ING.

Ik ga proberen mijn tweede privérekening om te zetten in een zakelijke rekening.
Ben benieuwd of dat lukt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:00

Zooist: wrs niet. Dat wilde ik nml ook. Had destijds toen ik begon duidelijk aangegeven dat het om een bedrijfsrekening ging, kreeg een normale op mijn naam. Kwamen ze er dus na 6 jaar zelf achter dat ik zakelijke dingen ermee deed (btw betalen bijv) en dat mocht dus niet.... Nou prima, zet die rekening dan maar om naar een rek courant met behoud van reknr. Wel zo handig voor al mijn klanten, vaste zakelijke dingen etc zoals auto incassos van website, boekhoudpakket etc. Maar dat kon dus niet. Heb er echt een flink probleem van gemaakt. Zij hadden immers destijds mij de verkeerde rek gegeven! Maar helaas.... Het werd dus echt een ander reknr op mijn bedrijfsnaam.

Tsja, mijn hele leven heb ik al rabo, heb er zelfs gewerkt op de klantenservice v rabofoon, telebankieren etc :) Wat ik over ING mee krijg is ook niet altijd positief. Heb nog wel zitten denken om over te stappen naar asn ofzo. Maar mijn kids hebben dus ook alles bij Rabo, verzekering loopt via interpolis etc. Dus tot nu toe blijven we maar bij Rabo. Ben wel sinds kort penningmeester van en vereniging en daar moet ik ook een pas van een rabo rek van krijgen, ben benieuwd hoe makkelijk dat gaat...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:36

Bij mij kwamen ze er ook na jaren achter dat ze een fout gemaakt hadden, maar dat was blijkbaar dat ze de zakelijke rekening onder de privé-rekening gezet hadden, waardoor ik met de privé-pas bleef inloggen zoals het al jaren was.

Dat leverde natuurlijk te weinig op dus toen hebben ze het omgezet....

Ergens vind ik het ook wel fijn om zowel via ING (gezamenlijke rekening) als Rabo (mijn zakelijk en privé) te kunnen pinnen, in geval van storingen ofzo :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:51

Rabobank heb ik nog nooit een rekening bij gehad. Vroeger toen ik klein was had ik al een rekening bij de Postbank en heb nu echt alle rekeningen bij de ING. Prive, prive gezamelijk, zakelijk.
De ING heeft gewoon erg goede service en nette en snelle afhandeling en is niet duur.

Toen wij de winkel gingen openen, hebben we wel bij allerlei banken informatie opgevraagd over een zakelijke rekening. De Rabobank was de ergste van allemaal. Vragen werkelijk voor alles geld wat bij de rest van de banken gewoon gratis is.
De SNS bank was toen geloof ik het goedkoopste van allemaal, maar hadden niet echt veel service en mogelijkheden. Daarom hebben wij toen toch weer voor de ING gekozen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:04

En jullie zijn niet dom, met MyParcel heb je ook een prima keus gemaakt :j

Heb je nog meer tips :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:23

Haha, ja Myparcel is ook echt super. Geweldige service :D

Uhhmmm, nog een tip....
Nu ff niet :P :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:02

Oja, ik heb nog wel een tip....

Wij kopen onze tape altijd heel groot in, omdat die altijd erg snel op gaan. Meestal bestel ik 75 pakken waarbij er 6 rollen in een pak zitten. Iedereen weet, hoe groter je inkoopt, hoe goedkoper het wordt.
Nou, niet dus..... Pas alles helemaal uitgezocht.
Ik heb gekeken naar de lengtes van het tape en dan alles terug gerekend naar 1 meter. Dit omdat je rollen hebt van bijvoorbeeld 100 meter, maar ook van 66 meter.

Het klinkt heel stom, maar nergens vind je ze goedkoper dan bij de Action. En dan kan je ze gewoon per 1 rolletje halen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:12

Ja hoor, het goedkoopste bij de Action :P

Ik koop altijd een paar dozen mee wanneer ik weer een pallet dozen bestel. Dan zitten er bvb. 5 pakjes van 6 rollen in een doos.

Wel heb ik vaak dat tape weer loslaat -O- Dan krult het gewoon van de doos af. Erg irritant.

Bij direct helemaal dichtplakken geen probleem, omdat ik dan altijd eerst een kruis op de onderkant doe en dan het kruis op de bovenkant waardoor je overal tape-op-tape uiteindes krijgt.

Maar als ik de onderkant doe, doos open laat staan, wat spullen bij elkaar zoek en dan even een (half) uurtje wegloop....dan is dat tape weer van de doos weggekrult en blijft overal aan aan vastplakken _-:(

Kwaliteit van Action is niet je-van-het meestal dus daar zal dat ook wel bij zijn denk ik....?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:19

Ja klopt. Da heb ik ook wel eens dat het wat los krult. De plakkracht (Ha, hoe noem je dat? :P ) van de tape zal wel wat minder zijn. Maar even een keer met je platte hand erover strijken en het blijft goed zitten.

He scheelt best veel per rol qua prijs.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:27

Ik koop rollen tape ook bij de action, net als mappen, fluostiften, schriftjes, enveloppen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:35

Doen jullie het dan wel zakelijk betalen? Of privé?