Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:47

Het is al opgelost. Zat er al zolang op te tobben dan ik maar gewoon de knoop heb door gehakt, ine mine mutte, die wordt het en hopla verzenden. Dus nu wachten op het resultaat.
Bedankt voor het mee denken!

Doen jullie ook nog wat met kerstkaarten?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:54

Mallootje schreef:
Ik vind je toon nogal 'gemeen', HTS :) Er is ook geen bewijs dat de klant het niét ontvangen heeft..
Bovendien is dat 'beetje meer' per pakket (nogmaals, het gaat over meerdere euro's per pakket) wel degelijk duurder, aangezien dit het eerste pakket is waarmee dit gebeurt, terwijl er al honderden goed gegaan zijn.

Maar goed, ik ga dit verder met de klant en de bezorgdienst oplossen en we komen vast wel tot een resultaat dat voor iedereen goed is.

Och, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Ik vind een paar euro's per pakket wel erg duur. Ik betaal € 0,30 extra per pakket als ik een handtekening voor ontvangst wil hebben. Dat is nog te overzien.
Waar verzend je mee dan? Wat ik vind het echt wel duur.

Er is geen bewijs dat de klant het niet ontvangen heeft, maar ook geen bewijs dat de klant het wel ontvangen heeft. Om een welles-nietes spelletje te voorkomen, versturen wij alleen maar met handtekening voor ontvangst.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:29

Ik verstuur met BPost. Die zitten hier vlak naast dus kan ik meerdere keren per dag pakketten laten versturen.
Andere aanbieders zijn overigens niet of amper goedkoper, zeker als je naar het buitenland moet versturen (heb ik wel vaak) is het echt duur hier..
30 cent meer is natuurlijk peanuts, maar helaas pindakaas worden we in Belgie minder verwend :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:58

holly schreef:
Het is al opgelost. Zat er al zolang op te tobben dan ik maar gewoon de knoop heb door gehakt, ine mine mutte, die wordt het en hopla verzenden. Dus nu wachten op het resultaat.
Bedankt voor het mee denken!

Doen jullie ook nog wat met kerstkaarten?

Ik ga er binnenkort mee aan de slag. Ben nog met wat dingen bezig die ik mee zou willen sturen als het lukt... Ben weer eens een krappe deadline in een drukke maand aan het stellen.

Fijn dat je toch de beslissing hebt kunnen nemen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:22

Ik doe geen kerstkaarten maar heb wel een kerstloterij bedacht voor in de eindejaarsperiode :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:17

Leuk Mallootje! Vervelende situatie trouwens.
Ik heb het ook een keertje gehad maar dan prive.
Is nog een hele toestand geworden hier op bokt. Ik had gelukkig de trackcode nog dus probleem was voor mij snel opgelost. Stond op ontvangen..

Ben aan het informeren voor die sponzen. Vragen ze gewoon 5 of 6 euro per spons? Als ik er 250 neem.

Kan ze ook voor 35 cent vinden maar dan moet ik er 1000 nemen. Iemand nog een suggestie?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:00

Kan je niet een onbedrukte spons kopen en hier een bedrukt lint omheen doen, met daaraan vast de kerstkaart?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:04

Ja, dat kan ook, maar juist leuk als ze elke keer weer mijn naam zien als ze de spons gebruiken. Maar dat kan inderdaad altijd nog!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:08

Ik ga even googlen hoe dat eruit ziet, kan het me nog niet helemaal voorstellen, een bedrukte spons....haha

En als je zelf een stempel zou laten maken en met watervaste inkt zelf stempelen?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:32

Mallootje schreef:
Ik verstuur met BPost. Die zitten hier vlak naast dus kan ik meerdere keren per dag pakketten laten versturen.
Andere aanbieders zijn overigens niet of amper goedkoper, zeker als je naar het buitenland moet versturen (heb ik wel vaak) is het echt duur hier..
30 cent meer is natuurlijk peanuts, maar helaas pindakaas worden we in Belgie minder verwend :D

een andere dienst dan Bpost is in België eigenlijk niet echt een optie...helaas profiteren ze daar maar al te graag van!
Ik ook al zo'n dingen voor gehad hoor!
Pakje opengemaakt en niet alles meer er in, verloren, veel trager geleverd (dat weet je dan omdat je meerdere pakjes tegelijk gepost hebt en er eentje verdacht traag is).
Ik haat Bpost wel zo'n beetje ondehand, maar je moet wat he...
Ik ga nu wel altijd naar een postpunt in de Delhaize en niet op een postkantoor. op een kantoor is het altijd gedoe dat ze een grote enveloppe als pakje willen versturen tenzij je uitdrukkelijk vraagt dat het standaardpost is, ...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:26

Er is wel GLS, DPD, .. maar dat vind ik persoonlijk minder handig werken omdat ik geen grote aantallen pakketten heb, het merendeel van de aankopen gaat toch nog via de winkel :)

Net onze Sinterklaaswedstrijd online gezet op FB, ben benieuwd wat daarop de respons gaat worden!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:07

Ik zag het Mallootje.
Maar uh, stuur je de winnaar nu op vakantie naar spanje? :?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:09

holly schreef:
Ik zag het Mallootje.
Maar uh, stuur je de winnaar nu op vakantie naar spanje? :?

Nee, ze stuurt de winnende brief naar spanje :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:19

Ooohhh _O-

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:23

Whaha ha.
Ik ben ook wat leuks aan het verzinnen.
Heb eerst toch weer een soort like actie opgezet.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:22

@Paan

Wat wil je weten over internet marketing?
Heb me er de laatste tijd in verdiept en er zijn een aantal ingangs punten en aan names vooral bij marketing via Google. dus ligt echt aan de insteek en de doelgroep

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:56

@Renep, Ik zie door het bomen het bos niet meer. Zoveel is er te vinden. Waar begin ik. En hoe ga ik dan verder. Doel is om meer bezoekers naar de site te krijgen.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:30

@paan
Een onderdeel van marketing is SEO (Search Engine Optimalisation), google voor de jongere generatie en bing/yahoo voor de oudere. Volgens een aantal experts is link building een goede mannier om vertrouwd te worden door zoekmachines. Echter maak geen gebruik van linkbuilding sites want die staan meestal op de zwarte lijst van de zoekmachines en voor je het weet word je gestraft door niet meer geindexeerd te worden.
Wanneer jouw site word vernoemd op bijvoorbeeld lokale site van de krant en in blogs dan zal dit een hogere zoek resultaat opleveren.
Ook kan mond op mond reclame heel goed werken en een bedrijfs facebook pagina zodat je de markt op meerde vlakken aanvalt.

Het meest lastige is denk ik, een overkill van sites die juwelen verkopen zelfgemaakt of ingekocht waardoor de markt verzadigt raakt.
Kijk eens naar je zoekwoorden en ga daar eens meespelen om te zien welke werken en vraag ook vrienden en familie wat zij zouden intikken als ze juwelen willen kopen en probeer die eens, er namelijk niets onlogischer als een mens met toegang tot een zoekmachine.
Maak ook relevante zoekwoorden en beschrijven in de alt tag bij een foto voor het indexeren.
Nu weet ik niet wat je zelf allemaal gedaan hebt hiermee, of dat ik abracadabra praat.
Maar begin met SEO en probeer zoveel mogelijk gratis reclame te krijgen en blijf op de hoogte van je website verkeer zodat je steeds verder kan verfijnen en doe het stap voor stap zodat je weet wat werkt en wat niet.

Het is een hele lap tekst geworden, sorry daarvoor maar bij meer vragen schiet me maar een pb

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:44

Hoi Paan,
misschien kan je mij nog wel herinneren, anderhalf jaar geleden praatte ik nog mee in dit topic omdat ik bezig was wat op te zetten via school maar dat heb ik uiteindelijk toch niet gedaan... Ooit wil ik nog wel 'ondernemer worden', maar nu ben ik vooral heel erg blij met het feit dat ik gewoon een baan heb en kan doen en laten wat ik wil. Zo af en toe lees ik nog eens mee hier, omdat ik het wel interessant vind om te lezen wat jullie bezig houdt.
Anyway, de reden van deze post is dat ik mijn huisje aan het opruimen ben en ik nog een stapel oude studieboeken heb liggen. Ik vind het zonde om deze weg te gooien, maar met verkopen levert het ook geen drol op. Heb hier nog een Handboek Online Marketing liggen, die je van mij zo mag hebben. Wellicht interessant om eens door te bladeren? Het is wel de eerste druk, maar er staat wel het een en ander interessants in... Mocht je interesse hebben, stuur dan maar een pb'tje met je adres, dan stuur ik het boek naar je op.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:15

Hoe ver gaan jullie met klantvriendelijkheid en service? Waar of wanneer houd het op? Of ga je tot het uiterste?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:08

Dat is nogal een brede vraag...
Heb je een specifiek voorbeeld HTS?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:40

Klant besteld bit. Bit is net binnen dus wordt in de fabrieksverpakking verstuurd. Er zitten 2 kinkettingen bij. Een grove en een fijne zodat je zelf kan kiezen welke je gebruikt.
Klant ontvangt op vrijdag het bit en stuurt op maandag een mail.
Klant is boos. De grove ketting zit aan het bit en klant wil de fijne ketting gebruiken.
Klant geeft aan kosten te moeten maken om, door een bedrijf, de andere ketting eraan te laten zetten.
Tevens geeft klant aan dat het bit gebruikt is. Er zit vuil aan wat komt doordat er met het bit is gereden. Klant kan geen foto opsturen, want heeft het bit al schoon gemaakt.

Wat doe je hiermee? Hoe reageer je hier op?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:50

Ik zou mijn excuses aanbieden voor de overlast en aanbieden dat het bit op mijn kosten teruggestuurd kan worden zodat de klant elders een bit kan kopen dat beter aan de verwachtingen voldoet.

Dan ben je er zelf maar vanaf denk ik dan altijd maar := En de klant heeft weinig te mopperen verder.

Zeker als je vermoed dat er niks aan de hand is en dat het misschien normaal is dat je zelf de ketting kan vervangen?

Dan vind ik het een nare manier van doen om soortemet van voor het blok gezet te worden om onzin-kosten te vergoeden.
Ik vind het een verkeerd signaal afgeven om je zo te laten bespelen, dan neem ik het liever terug :j

Is er echt iets mis dan wil ik ook wel een korting aanbieden, maar niet als de klant het min of meer afdwingt...daar ben ik niet zo gecharmeerd van :n

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:03

Ben het met pmarena eens. Terug laten sturen en als je het hebt de verzendkosten vergoeden
Les voor de volgende keer nooit meer direct doorsturen naar de klant.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:15

Ik stuur mijn producten ook altijd in de fabrieksverpakking door, als die er omheen zit tenminste. Zo kunnen de klanten dan gelijk zien dat het gloednieuw en nooit gebruikt is.

In het geval van jou klant zou ik het volgende doen: wel even terloops aangeven dat het bit gloednieuw in de verpakking zat, maar dat je het heel vervelend vindt dat de mensen ontevreden zijn over het product. Ik weet niet of het voor die mensen mogelijk is om zelf de kinketting te vervangen? Want dan zou je nog wat uitleg kunnen geven over hoe ze dat het beste kunnen doen (oplossing voor het probleem aandragen).

Daarna kan je ook gelijk aangeven dat als ze na jou bericht nog steeds niet tevreden zijn over het bit, ze het recht hebben om binnen 7 dagen hun product terug te laten sturen (of hoe lang dat bij jou dan is natuurlijk) en dat je dan de kosten terug zal storten, zodat ze een ander bit uit kunnen zoeken.

Ik zou alles wel op een hele vriendelijk en behulpzame manier brengen, hierboven staat het een beetje kort, zo zou ik het zelf niet letterlijk naar mijn klant sturen natuurlijk ;)