Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:21

Gefeliciteerd Kaatje!
Ik ben net thuis van een heerlijke vakantie. genoeg afwijzingen binnen gehad in mijn vakantie helaas. Ook nog een bedrijf wat me uitnodigde voor een online gesprek diezelfde middag. Maar dat las ik pas 's avonds toen we weer terug waren in de kamer met Wifi. Erg jammer. Nu weer flink aan de bak met solliciteren. Had ook een berichtje van het UWV dat er 6 maanden om zijn dus dat ik niet meer moet accepteren dan eerst. Waren ze daar bij jullie streng op met controleren?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:03

Succes Nathalie! Tja tips... zelf veel vragen stellen en jezelf promoten :j

Balen Sure-Lee....
Ik heb zelf niet de indruk dat UWV heel streng is. Meeste gaat toch digitaal en in de werkmap hoef je ook niet veel kwijt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:29

Sure_lee schreef:
Gefeliciteerd Kaatje!
Ik ben net thuis van een heerlijke vakantie. genoeg afwijzingen binnen gehad in mijn vakantie helaas. Ook nog een bedrijf wat me uitnodigde voor een online gesprek diezelfde middag. Maar dat las ik pas 's avonds toen we weer terug waren in de kamer met Wifi. Erg jammer. Nu weer flink aan de bak met solliciteren. Had ook een berichtje van het UWV dat er 6 maanden om zijn dus dat ik niet meer moet accepteren dan eerst. Waren ze daar bij jullie streng op met controleren?

Nee hoor, zolang je je taken keurig doorgeeft zijn ze tevreden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:40

xNathaliee schreef:
Vandaag dus een gesprek is weer de eerste sinds jaren wie heeft er tips? *D

Gewoon jezelf zijn!

- Weet met wie je een gesprek hebt!
- Zorgen dat je de bedrijfswebsite goed hebt bekeken.
- Weet de functie/eisen uit je hoofd
- Zorg dat je precies weet wat er in je cv staat
- Zorg ervoor dat je bedrijfsgerelateerde en baangerelateerde kleding draagt en niet over-the-top
- Niet overdrijven, kan alleen maar tegen je werken

Eerlijkheid duurt het langst!

En natuurlijk via deze weg wens ik je heel veel succes!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:25

Ik ben vandaag ook weer terug gebeld door een uitz. of ik op kennismakingsgesprek (volgende week) wou komen voor een vacature die ze hebben open staan. Verwacht daar niet teveel van, heb al vaker dit soort gesprekken gehad wat tot niks heeft uitgelopen.

XNathalie;
- Weest jezelf
- Win alvast informatie in over de organisatie
- Bereid je alvast voor welke voorbeelden je kunt geven als het gaat om je competenties
- Laat het op je afkomen en neem een assertieve houding aan

Alvast veel succes gewenst en laat even weten hoe het gesprek is verlopen :)

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:53

Ik zoek een Directiesecretaresse omgeving Den Haag. Misschien kan ik iemand hier helpen aan een baan?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:59

Thanks! Gesprek is om 4 uur dus nog even tijd om voor te bereiden :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:29

Nou ik heb mijn gesprek gehad, beetje stroef maar hopelijk was het goed genoeg. Ik hou sowieso niet van tussenpersonen, maar ja. Ze zou mij vandaag voorstellen bij het bedrijf en hopelijk hoor ik nog wat vandaag en anders vrijdag.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 11:38

Thx Sonja! :D
Dit is week 4 alweer! Met name thuis moet het ea nog zetten qua regelwerk met zwemlessen en zo, maar ik vind het heerlijk!

Nathalie, succes! Heb je je goed voorbereid op de functie en het bedrijf? Blijf jezelf, eerlijk en overtuigend! *\o/*

Sure.....ik heb nooit wat gehoord van UWV in 22 maanden tijd }:0
Geen controle, geen gesprek niks niet. Dus ik zou me er niet te druk om maken.
Verder eens met Vuur.

Dyonne wat top dat je dit hier neer zet! Fargo was een goede geweest maar die is net onder de pannen.

Duimen Amanda!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:06

Thanks Dimple, hoe bevalt het?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:08

Wil even mijn vraag hier neerzetten omdat ik denk dat er hier wel mensen zijn die er wat meer vanaf weten.
Ik werk nu via tempo team als uitzendkracht bij een bedrijf. De volgende situatie doet zich voor. Ik wordt ingepland om te werken van 1230-2100, terwijl ik aan het werk ben wordt er door het bedrijf aangegeven dat er vandaag tot 1900 gewerkt wordt. Dit houdt dus in dat ik twee uur minder werk, want om 1900 stopt iedereen. Uiteindelijk wordt ik tot 1900 betaald.
Is er iets waardoor ik toch die twee uur betaald kan krijgen? Ik verwacht dat ik twee uur meer salaris krijg, maar door er om 1900 gestopt wordt krijg ik dat natuurlijk niet.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:38

Amandavd wat zoek je voor iets? en welke regio? Aangezien ik ook in Limburg zoek kan ik in mijn speurtocht misschien ook gelijk voor jou mee kijken?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:43

joyce83 schreef:
Amandavd wat zoek je voor iets? en welke regio? Aangezien ik ook in Limburg zoek kan ik in mijn speurtocht misschien ook gelijk voor jou mee kijken?

Hoi! Ik woon zelf in de gemeente Peel en Maas, ik sta eigenlijk open voor van alles, heb twee diploma's paardenhouderij en paraveterinair. Ik heb ervaring met in een winkel werken, dierenartsenpraktijk etc, etc. Ik zoek heel breed eigenlijk. Maar geen fastfood, horeca of schoonmaak. En jij?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:49

haha de laatste regel hetzelfde als jou... Verder administratief werk. Werk nu bij een ggz instelling als secretaresse. Qua interesse best breed, lijkt me leuk om administratief werk bij een makelaar te doen, eventueel de financiële richting op maar bij wijze van een autobedrijf administratief ondersteunen lijkt me ook leuk :) Liefst 36 uur, mag 32 zijn en 40 uur zal ik ook moeten aangrijpen aangezien er weinig te vinden is daarbij ook afhankelijk van salaris. Wat ik vaak zie is dat ik qua opleiding te beperkt ben voor financiële administratie maar ook niet passend zit voor verzekeringen/hypotheken etc. Maar goed voorlopig heb ik nog werk, per januari boventallig maar wil nu toch graag gaan kijken wat er allemaal is.

ow ja liefst omgeving roermond, roerdalen

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:40

carika schreef:
Ik zit te wachten op een sollicitatie gesprek. Om 11 uur heb ik de afspraak en zit nu nog bij het station te wachten omdat de ingang hier meteen om de hoek is.
Wachten is zo zenuwslopend maar ik wilde liever op tijd zijn dan het risico lopen om te laat te zijn.
Duimen jullie voor mij?!
Ik zal achteraf meer vertellen over de functie etc

Het gesprek verliep super en ze waren heel open over mijn "concurrentie". Ik heb een goede indruk gemaakt en er was eigenlijk nog maar een iemand anders die ook kans maakt op de baan.
Vandaag krijg ik al te horen of er nog een gesprek volgt of dat ze er al uit zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:01

Joyce , misschien een cursusje doen in de richting van wat je wil?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:15

Ja die mogelijk heb ik dalijk ook, krijgen transitievergoeding. Maar nog even uitzoeken wat het allemaal in gaat houden.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:20

Net gebeld, heel positief en dan ... Niet geworden. Stom... Ze kijken wel of ze via hun netwerk iets voor mij kunnen betekenen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:21

Gesprek ging goed ze was heel enthousiast volgensmij haha. Mocht ik niet in dat filliaal aan de slag kunnen dan nog ergens anders in een ander filiaal. Ik hoor het maandag, komt goed uit want ik heb vrijdag nog een gesprek :)

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:30

Nou,

Ik heb in ieder geval een prettig gesprek gehad voor de invalpool als juf. Was erg leuk en de mevrouw waar ik mee sprak had direct een school waarbij ze mijn hulp vrijwillig gezien in ieder geval goed kunnen gebruiken.

Spannend voor een aantal van jullie, ik duim mee!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:37

carika schreef:
Net gebeld, heel positief en dan ... Niet geworden. Stom... Ze kijken wel of ze via hun netwerk iets voor mij kunnen betekenen.

Dat is echt balen zeg!

Ik ben nog niet gebeld, dus zou ook vrijdag kunnen worden voor ik iets hoor.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:51

Op zich positieve geluiden zo te lezen. Hopen dat ze iets voor jullie kunnen betekenen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:04

kaatje77 schreef:
Effe ego bericht:hem de baan!!!!!

Goedzo!!!! Wat een mooi nieuws, gefeliciteerd!!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:19

Toch wel weer een aantal mensen met gesprekken... ik ga duimen! :)
Balen carika.... je zat er dichtbij... maakt het extra zuur.... :(:)

Morgen ga ik richting uitzendburo voor mijn ''arbeids''contract... (ik mag niet terugkeren bij oud-werkgever, maar krijg alsnog mijn loon door een vordering...)

Nu ben ik wel benieuwd hoe dat gesprek gaat en of ze me wel fanatiek gaan bemiddelen bij een andere opdrachtgever. Staat wel in hun voorstel maar dan moet er ook maar net een klus liggen natuurlijk.... Heb liever gewoon snel ander werk dan betaald thuiszitten..... :(

Op zich is het geen gekke oplossing wat ze bieden maar ik sta er wat sceptisch tegenover (en ook wel pissig door de hele gang van zaken... :\ )

Vind het even moeilijk om toch positief dat gesprek aan te gaan....

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:42

Zou ik mij hier mogen melden?
ook koos werkloos hier :(