[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:29

xxIsaa schreef:
Veel mensen die moeite hebben met de theorie zo te lezen.. Ik had hem ook pas de 3e keer! _/-\o_ Heb een dagcursus gedaan met aansluitend theorie examen en toen had ik m in 1 keer! :j

Pff zenuwen beginnen voor mij ook wel te komen hoor :') Moet aanstaande dinsdag afrijden om 09:50.. Maandagavond nog 1,5 uur les en een uur van tevoren nog een les :+ Laten we hopen dat ik de praktijk in 1 keer haal haha :o

Oh jemig Free2, door de gladheid of iets anders?

Ik had m in 1x gelukkig, had precies 5 fout dus het was ook op het randje, maar hè, het was goed genoeg! Was laatst ook al op t nieuws dat maar 1 derde slaagde, hij is best pittig dus!

Succes dinsdag! Ik mag woensdag om 1 uur voor de eerste keer. :D

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:32

Succes xxIsaa!

Hoop dat de dagcursus mij er in 1 keer door sleept.. , zo fijn direct erna examen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:07

Helaas is dat slagingspercentage mede opgebouwd door mensen die er geen fluit aan doen, daar zijn er genoeg van helaas

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:49

Inderdaad. Als je het boek gewoon leest en wat dingetjes leert moeten de kennisvragen in elk geval binnen zijn.

Enkel de gevaarherkenning is af en toe niet logisch nadenken het beste :')
Hier twee weken geleden gehaald in 1 keer met 2 vragen fout bij gevaarherkenning :)

Heb nu 33 uur les gehad en ben er bijna hopelijk. Enkel instructeur heeft het nog niet over examen aanvragen maar denk dat ik er zelf even achteraan moet omdat ik voor mijn gevoel er wel ben. Spannend :D

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:23

Theorie is een kwestie van gewoon goed oefenen en ook een beetje geluk hebben met de vragen ;p
ik had hem de tweede keer gehaald gelukkig, eerste keer 2 foutjes teveel!

Mn examen is inmiddels ingepland en het rijden gaat ook steeds lekkerder! Heb inmiddels 32 uur les gehad :) Kan helaas 15 maart pas afrijden, maar vind het op zich wel lekker om me ook wat zekerder te voelen door de lessen tot die tijd! 26 maart word ik 18 dus hoef dan ook geen begeleiders-pas etc aanvragen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:26

Ik vind de snelheid zo lastig iets , stamp het eral in maar dag later ben ik het kwijt . Hoop op de cursus wat handige bruggetjes te horen

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:50

Snelheid waarvoor? Binnen/buiten bebouwde kom enzo? Dat gaat bij mij nog wel oké, blijf alleen die wegen met groene streep in het midden raar vinden, die heb ik nog nooit in het echt gezien. (Daar mocht je 80 toch?)

Wat bij mij vooral fout gaat zijn de vragen als hoe lang mag vracht uit een aanhanger steken, hoe zwaar mag een aanhangwagen zonder hulpkoppeling zijn, hoe breed mag een aanhanger zijn etc. Echt van die getallen die je uit je hoofd moet weten. Dus morgen en maandag nog even goed stampen en dan dinsdag op examen.. Begin nu wel zenuwachtig te worden :')

Gas los/Remmen/Nietsdoen vragen daar heb ik er meestal wel genoeg goed van maar ik vind ze wel zwaar irritant :=

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:53

Groene streep is een autoweg waar je 100 mag :j succes! Komt vast wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:53

Ja oa , de strepen etc.

Oef ja dat is ook een ding := , en kinderen moeten tot 1 35 cm op verhoging geloof ik

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:55

Oh oeps :') Gaat lekker zo hahah

Zo kreeg ik laatst ook de vraag 'Wat is de maximummassa van een vrachtwagen?'

Uhh.. Ik ging toch op voor mijn B-rijbewijs? :o?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:22

WenMLove schreef:
Theorie is een kwestie van gewoon goed oefenen en ook een beetje geluk hebben met de vragen ;p
ik had hem de tweede keer gehaald gelukkig, eerste keer 2 foutjes teveel!

Mn examen is inmiddels ingepland en het rijden gaat ook steeds lekkerder! Heb inmiddels 32 uur les gehad :) Kan helaas 15 maart pas afrijden, maar vind het op zich wel lekker om me ook wat zekerder te voelen door de lessen tot die tijd! 26 maart word ik 18 dus hoef dan ook geen begeleiders-pas etc aanvragen :D

Waarom dan pas? Waar moet je afrijden?

Lipydo schreef:
Heb nu 33 uur les gehad en ben er bijna hopelijk. Enkel instructeur heeft het nog niet over examen aanvragen maar denk dat ik er zelf even achteraan moet omdat ik voor mijn gevoel er wel ben. Spannend

Vraag eerst eens of je instructeur een proefexamen met je wil rijden. Ik hoor regelmatig leerlingen over hun rijden zoals hij erover schrijft maar vaak komt er iets meer bij kijken dan de kandidaat zelf denkt...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 07:43

Zo op weg voor de TTT...maar tevens de eerste keer rijden als het nog donker is. Ben blij dat ik een half uurtje heb om even te rijden van tevoren :)
Ook al hangt er nog niks officieels van af ik vind het rete spannend :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:35

Succes! Het komt vast goed :D

En die snelheid... Ik zat op het examen en ik reed 60/70 en ik twijfelde enorm ik nou 80 of 60 moest gaan rijden. En toen vroeg de examinator hoe hard je mocht :+ heel hard nadenken, 80....? 'Ja'. Toen moest ik even het gaspedaal indrukken :=

Gelukkig moet ik nog met mijn moeder rijden, dan kan ze zeggen hoe hard ik mag _O-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:04

Free2 schreef:
Oh oeps :') Gaat lekker zo hahah

Zo kreeg ik laatst ook de vraag 'Wat is de maximummassa van een vrachtwagen?'

Uhh.. Ik ging toch op voor mijn B-rijbewijs? :o?

Ik kreeg op mijn examen de vraag; wat ziet deze motorrijder in zijn spiegels? (Met een plaatje erbij)
En ik was van; huh, motor? :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:15

Dat voelt misschien als kulvragen maar het is best handig om je te realiseren wat een vrachtwagen weegt voor je in de ankers gaat voor een oranje verkeerslicht met zo'n grote jongen achter je.
Of dat een motorrijder geen binnenspiegel heeft en dus beperkt zicht naar achter.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:41

Vrijstelling behaald! Vond het zo ontzettend spannend dat er een aantal dingetjes niet goed gingen die normaal gesproken wel goed gingen, waardoor ik op het eind een paar traantjes heb laten vloeien van de spanning. Had een fijne examinator die het begreep en me er gauw weer goed bij liet voelen :D waardevolle tips gekregen, en ik heb nu nog 2 lessen te gaan voor het examen waarin we gewoon hard aan de bak gaan ermee :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:49

Proficiat Tigress!

Waarom zitten er eigenlijk maar 2 lessen tussen TTT en examen? Dacht dat dat ongeveer op de helft van de lessen gebeurde?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:04

Ik heb mn theorie in december behaald, en had toen nog 5 lessen over in mijn pakket. Zodoende kwam dat zo uit bij mij :j
Wij pakken hem dus om de puntjes op de i te zetten :j

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:34

Free2 ik had er een maand tussen zitten
.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:29

Ik heb sinds 5 januari m'n rijbewijs, heb tot nu toe elke dag gereden en dat gaat heel goed. Moet alleen vandaag naar een afspraak in een stad die ik niet ken, naar een gebouw midden in 't centrum waar geen parking is. Ik zit al helemaal in de stress :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:08

Pff.. Vanmiddag theorie examen.. Ondanks dat ik best wel goed heb geleerd ben ik toch behoorlijk zenuwachtig, zeker omdat het tegenwoordig eerder regel dan uitzondering lijkt dat je de eerste keer zakt..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:12

Heb je cursus gedaan? Ervaring leert dat je daar best een hoop handigheidjes leert en ezelsbruggetjes.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:42

Nee ik heb geen cursus gedaan, ik heb een online methode (van de ANWB), een oefencd van een vriendin en de eerder in dit topic genoemde link gebruikt om te oefenen. Denk dat ik in totaal toch wel een vraag of 1000 heb gemaakt.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:16

Vandaag geslaaaaagd! *\o/*
Meteen mn rijbewijs aanvragen haha :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:23

Gefeliciteerd!!!

Nadeel van al die online sh*t is wel dat je geen docent voor de klas hebt die aan de hand van praktijksituaties eea kan vergemakkelijken