Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:08

Dat is vervelend zeg. Ik ben blij dat wij dat niet hoeven te doen :) Lijkt me een hoop gerommel geven en een lastig begin van de les.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:37

Sheran schreef:
Dat is vervelend zeg. Ik ben blij dat wij dat niet hoeven te doen :) Lijkt me een hoop gerommel geven en een lastig begin van de les.

Wat doen jullie dan met leerlingen die thuis zijn? (Ik weet dat wij natuurlijk al weer 3,5 week bezig zijn en misschien al verder hierin zijn)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:44

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Wat doen jullie dan met leerlingen die thuis zijn? (Ik weet dat wij natuurlijk al weer 3,5 week bezig zijn en misschien al verder hierin zijn)

We zetten al het materiaal op de digitale leeromgeving en verder houden klasgenoten het in de gaten. Maar voor streamen was 'de technologie bij ons nog niet ver genoeg' :P. Dus ze werken gewoon zelfstandig thuis, dat kunnen ze ook best.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:50

Hier werken leerlingen ook thuis als ze niet naar school mogen. Geen stream in de klas.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:07

Ik had vandaag leerlingen via teams in groepjes aan het werk. Ieder groepje had ook een online leerling. :+
Het heeft ook wel wat speciaals.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:23

Ik heb college gestreamd van de week, wel echt minder leuk dan in persoon helaas maar je kunt zo weinig :n de zalen zijn normaal ingericht op max 150-250 studenten, nu zijn dat er 30-50.

We zijn ookin gevecht over een tentamenzaal. We willen een tentamen fysiek afnemen, maar bijeenkomsten van meer dan 100 personen staat de TU niet toe... En wij hebben er... 106 :roll: en onze zinnen hebben we nu gezet op een zaal waar normaal ruim 500 studenten in passen.. Maar dat kan dus niet :o Het stomme is ook dat er altijd wel een paar niet komen opdagen (zodat we misschien onder de 100 uitkomen) maar daar mag je niet op inbegroten.

Wat besmettingen in de klassen betreft: we hebben het idee dat mensen erg netjes in isolatie gaan. Op de eerste dag zijn ze heel ernstig toegesproken, dat als er een uitbraak is zelfs de spaarzame uurtjes die er nu zijn niet door kunnen gaan. Die kwam wel binnen denk ik. Erg fijn, studenten ervaren de tijd op campus als heel waardevol.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:16

Kun je er niet 100 in de zaal en 6 in een andere zaal/lokaal?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:23

PSvanLot schreef:
Kun je er niet 100 in de zaal en 6 in een andere zaal/lokaal?

Ja, maar dan moet die andere zaal dus wel geregeld worden. En er wordt zelfs 1,5m aangehouden als er een computer voor iemands neus staat, dus de capaciteit is zodanig verminderd dat je echt als een clusterbom de hele campus over gaat om een lokaal te vinden, met alle problemen van dien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:24

Dat is jammer, maar zou toch te regelen moeten zijn. Hopelijk heb je nog even om een plan te ontwikkelen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:05

Sheran schreef:
SdaphneS schreef:
Fijn dat je een beter ventilerende lokaal hebt gekregen.

Over het verhuizen: Waarom zouden die niet kunnen helpen dan?

Allemaal risicogroepen. Met verhuizen moet je toch samen tillen enzo, en je raakt steeds dezelfde dingen aan.

Ah oke. Lastig, hopelijk kun je nog hulp vinden! :)
lenaa_tje schreef:
Ik had vandaag leerlingen via teams in groepjes aan het werk. Ieder groepje had ook een online leerling. :+
Het heeft ook wel wat speciaals.

Oh wat lastig!
Wij hebben gelukkig geen goed werkende technologie om dit te kunnen doen.
Ben ik totaal niet rouwig om. Haha.
Magrathea schreef:
Ik heb college gestreamd van de week, wel echt minder leuk dan in persoon helaas maar je kunt zo weinig :n de zalen zijn normaal ingericht op max 150-250 studenten, nu zijn dat er 30-50.

We zijn ookin gevecht over een tentamenzaal. We willen een tentamen fysiek afnemen, maar bijeenkomsten van meer dan 100 personen staat de TU niet toe... En wij hebben er... 106 :roll: en onze zinnen hebben we nu gezet op een zaal waar normaal ruim 500 studenten in passen.. Maar dat kan dus niet :o Het stomme is ook dat er altijd wel een paar niet komen opdagen (zodat we misschien onder de 100 uitkomen) maar daar mag je niet op inbegroten.

Wat besmettingen in de klassen betreft: we hebben het idee dat mensen erg netjes in isolatie gaan. Op de eerste dag zijn ze heel ernstig toegesproken, dat als er een uitbraak is zelfs de spaarzame uurtjes die er nu zijn niet door kunnen gaan. Die kwam wel binnen denk ik. Erg fijn, studenten ervaren de tijd op campus als heel waardevol.

Ik hoorde dit ook inderdaad al van mijn opleidingshoofd op de NHL. Het rooster is echt onmogelijk om rond te krijgen. Als opleiding zit je met je handen in het haar, want studenten geven aan fysiek les te willen en de hogescholen zeggen dat dit onmogelijk is.
Heel veel zaken die fysiek bij mijn opleiding geregeld waren werden net zo hard weer teruggedraaid.

Hopelijk kun je toch een oplossing vinden voor het tentamen. Kan het niet op twee momenten afgenomen worden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:57

Hoe is het bij jullie inmiddels qua besmettingen op school? Is het in 1x erg opgelopen of blijft het een beetje stabiel? Ik vind het zo apart dat de GGD geen quarantaine adviseert, alleen maar zegt 'hou uw zoon/dochter goed in de gaten en let op klachten'...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:05

Wij draaien nu een week met de leerlingen en er wareb er vandaag wel een aantal thuis in verband met verkoudheidsklachten. Vooralsnog hebben we geen besmettingen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:07

Goed om te horen, hopelijk blijft dat zo!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:11

Ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is eigenlijk :+

Maar goed, we zien het wel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:12

Hier geen besmettingen wel leerlingen met verkoudheid en andere lichte klachten thuis. Ook ik denk dat het wachten is tot iemand wel besmet is. Collega’s (en ondersteunend personeel) zijn wel heel streng op de lichte klachten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:14

Wij geven nu voor de 4e week les. Is 1 besmette leerling, ze was al in zelfisolatie nadat ze in contact was met besmet persoon. Elke les zijn er gemiddeld 5 leerlingen niet ivm (milde) klachten. Het gaat zo zijn gangetje, maar ik ben benieuwd wanneer er meerdere besmettingen komen. Ik werk in Amsterdam!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:14

Wij hebben er inmiddels echt meerdere (ook in mijn klassen) en ik vind het totaal niet meer chill zo. Ook veel zieken per klas (geen idee of die corona hebben hoor, maar die zitten dus gewoon thuis)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:18

Sheran schreef:
Wij hebben er inmiddels echt meerdere (ook in mijn klassen) en ik vind het totaal niet meer chill zo. Ook veel zieken per klas (geen idee of die corona hebben hoor, maar die zitten dus gewoon thuis)

Maar als er toch streng gelet wordt op eventuele lichte klachten, de afstand en andere maatregelen hoeft er toch niet persé iets aan de hand te zijn? Hier stuur ik leerlingen ook gewoon weg als ik zie snotteren hoor. En dat wordt ook gewoon van mij verwacht. (We hebben wel een paar uitzonderingen met een doktersverklaring)

Wel even voorop stellen dat ik in een heel ander gebied werk (woon is een ander verhaal maar ik durf wel te stellen dat ik niet met mensen van deze studentenvereniging in aanraking ben gekomen)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:22

Ik hoop het. De eerste besmetting heeft binnen school bij mijn weten geen gevolgen gehad (is inmiddels 2 weken geleden). Ik hoop dat het bij de rest ook zo is. Maar sommige kinderen zijn natuurlijk wel 18, en die hoeven geen afstand te houden. En dan met z'n allen in slecht geventileerde lokalen... ik ben er toch niet gerust op. Leerlingen denken ook niet altijd meer aan de afstand, het wordt echt een mijnenveld.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:27

Maar wat zou jij dan graag zien?
Ik zit echt niet te wachten op weer thuis onderwijs. Er zijn echt een heel aantal leerlingen die wel een achterstand hebben die wij nu proberen recht te trekken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:36

Sheran, is er een specifieke reden dat je je zo enorm druk maakt?
Ik geloof dat ik er veel nuchterder in sta. Afstand bewaren lukt niet echt, maar ik let op mijn hygiene en ik zie wel wat er gebeurt verder.

Ik hooo het allermeest dat we niet weer thuis komen te zitten iig!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:40

Ik maak mij er weinig druk om hoor.
Draai mijn lessen net als anders. Enige verschillen zijn, lekker de ramen open, na elke les even desinfectie sproeien op de tafels, handen ontsmetten en als ik mijn lokaal verlaat een veiligheidshesje aan zodat ik goed zichtbaar ben op de gang. Afstand houden tot mijn collega's doe ik, maar tot leerlingen in het lokaal heb ik opgegeven.
Ik heb geen angst om het te krijgen. Ik wil er wel bij zeggen, ik werk in Noord Nederland en het is hier nauwelijks. Misschien dat ik in het zuiden ook meer angst zou hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:08

Nouja, ik wil het gewoon niet krijgen! Ik wil het zelf niet hebben, ik wil geen anderen besmetten. Ik wil dat we zo snel mogelijk van het virus af komen en dat ik weer met mensen kan afspreken die ik nu heel erg mis. Ik wil dat ik veilig genoeg ben om mijn vrienden te zien. Ik word gewoon een beetje gestoord van de eenzaamheid die corona met zich meebrengt.

En ja het klinkt heel aso, maar dat het dan thuisonderwijs wordt, dat zie ik niet als mijn probleem. Ik doe mijn best, en ook om iedereen zo goed mogelijk erbij te houden... maar niet ten koste van mezelf en de mensen van wie ik hou.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:55

Maar je kan toch gewoon met vrienden afspreken? Ik zie niet in hoe je nu eenzamer kunt zijn. Tijdens de lockdown kan ik mij dat heel erg voorstellen. Maar er zijn zoveel manieren om afstand te houden en mensen veilig te zien.

Ik vind je angst heel paniekerig overkomen. Dat mag hoor. Je angst mag er zijn, maar misschien goed om eens te kijken of je er wat mentale hulp bij kunt krijgen om het wat minder zwaar te ervaren.

Dat corona virus is er nog wel even namelijk. Er is niet op korte termijn een vaccin en dan nog is het niet van de één op andere dag klaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:02

Ik heb op dit moment 3 vrienden waar ik af en toe mee af kan spreken, maar ook 1 van hen wil het nu eigenlijk niet meer. Zij zijn zelf ook erg voorzichtig. Mijn beste vriend heeft taaislijmziekte, daar kan ik dus echt niet bij in de buurt komen, ook niet op 1,5 meter afstand. Op 1,5 meter afspreken doe ik al met iedereen. En meestal ook nog buiten.

Het is meer dat ik dus enorm van mijn werk baal momenteel. Het ging net best wel goed, ik kon zelf in de gaten houden hoe veilig ik was en zo konden vrienden ook afwegen of ze mij wilden zien. Maar nu vorm ik een dusdanig groot risico (zeker met een paar nieuwe besmettingen erbij) dat ik ze ook groot gelijk geef als ze niet meer willen. Daar baal ik van.

Paniekerig valt in levenden lijve wel mee hoor, maar ik snap gewoon niet zo goed dat iedereen er zo makkelijk over doet. Het land zat op slot, er wordt aangeraden thuis te werken, maar dan moet ik het wel relaxed accepteren dat ik met 30 jongvolwassenen in een kleine ruimte zit... ik vind het gewoon erg krom :)

Hopelijk snap je dat :)