Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:15

Ja dat is al een tijdje bekend toch? Pmarena heeft in dit topic ooit een heel lang bericht geplaatst waar dat in stond.

Heel fijn :D :D Wij waren aangeslagen door niet alleen het HBD, maar ook namens hen door het productschap dranken en slijters. Daar wilden we bezwaar aantekenen en het duurde ontzettend lang voordat we een adres of telefoonnummer van dat productschap konden ontfutselen. Uiteindelijk bleek dat hele productschap opgezet te zijn door één particulier, die alles vanuit zijn eigen huis deed. Vandaar dat we ook geen schriftelijk bezwaar konden opsturen, want dan moest hij zijn privé adres geven en hij was bang we hem op zouden komen zoeken - eh... Dus ook fijn dat die productschappen eruit gaan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:45

Echt een boevenbende is het.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:31

Gelukkig heb ik daar allemaal geen last van. Krijg wel heel regelmatig telefoon dat ze me allerlei verzekeringen aan willen smeren of de Nuon met een leuk aanbod voor mijn bedrijfspand.
Ik vraag dan standaard of ze wel weten wat ik doen. Dan beginnen ze al te stotteren....
ik verleen een dienst.... Wat moet ik met gas en licht?

Echt heel irritant. Net als die brandverzekering en al die andere zakelijke verzekeringen :roll:

Als je dan iemand belt, lees je dan even in!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:48

Szan schreef:
Heel fijn :D :D Wij waren aangeslagen door niet alleen het HBD, maar ook namens hen door het productschap dranken en slijters. Daar wilden we bezwaar aantekenen en het duurde ontzettend lang voordat we een adres of telefoonnummer van dat productschap konden ontfutselen. Uiteindelijk bleek dat hele productschap opgezet te zijn door één particulier, die alles vanuit zijn eigen huis deed. Vandaar dat we ook geen schriftelijk bezwaar konden opsturen, want dan moest hij zijn privé adres geven en hij was bang we hem op zouden komen zoeken - eh... Dus ook fijn dat die productschappen eruit gaan!

Is dat dan geen oplichting, een particulier die gewoon at random bedrijven gaat belasten? -O-

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:11

Ik heb ook weer een moeilijke. Webshopbestelling, netjes betaald, netjes verstuurd. Volgens de track&trace afgeleverd op het juiste adres binnen de gebruikelijke tijd. Een week later een mailtje van de klant, dat er nog steeds geen pakket was geleverd.. Post gebeld, die beroepen zich op de track & trace, klant teruggemaild of het misschien voor de deur is gezet, afgegeven bij buren, .. Allemaal niets. Wat doen jullie daarmee? Dit is het eerste pakket wat kwijt gaat en ik zit er wel mee verveeld. Ik heb mijn bewijs dat ik alles goed heb gedaan, de post heeft in se ook een bewijs dat zij hun werk hebben gedaan, maar toch wil ik die klant niet zomaar 'afschepen' omdat zij niets op papier heeft of kan bewijzen. Verzendverzekering zal wellicht niet tussenkomen omdat er volgens hun geen verlies of beschadiging is..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:50

Lastig! :(

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:03

Kan er via de bezorgdienst geen onderzoek gestart worden?
Via dhl kon dat voorheen geloof ik, dat was dan in het uiterste geval incl. 'confrontatie' zodat de postbezorger langs moest gaan bij de klant om aan te geven aan wie hij het afgegeven heeft? Of waar het 'gedumpt' heeft

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:06

Om deze reden verstuur ik altijd aangetekend, dan kun je de handtekening nog opvragen en dat geeft vaak ook een hele goede extra aanwijzing :)

Je hoort toch regelmatig dat postbodes een pakket als bezorgd afvinken, terwijl het helemaal niet is afgegeven :=

Ik ben echt superblij met MyParcel, daar heb ik echt nooit gezeik mee, wat een verademing +:)+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:08

Aangetekend is voor kleinere bedragen niet haalbaar, dan moeten we ook de grens van het gratis versturen optrekken. We nemen nu al een stuk van de verzendkost op ons, nog een paar euro extra per pakket is gewoon niet te doen.

Duplo: ik heb nu nogmaals schriftelijk contact genomen met de bezorgdienst, hoop dat ze er nu dieper op ingaan..

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:22

@pmarena dat myparcel klinkt erg interessant, ik zag in de faq dat als je een nieuwe klant aanlevert je 0,10 cent korting krijgt per zending voor 1 jaar.

Ik zou er graag gebruik van gaan maken, is het mogelijk dat jij mij aanmeld? Ik kan nergens zien hoe dat werkt?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:58

Super lastig Mallootje, het komt nu neer op hun woord (klant) tegen jouw woord. Ik ga dan altijd maar uit van het goede in de mens...en zou het artikel nogmaals opsturen, of zelf langs (laten) brengen. Dan weet je zeker dat het goed gaat, maar dit kan natuurlijk alleen als het niet al te ver weg is en als het een ruim bestedingsbedrag is, voor een hoevenkrabber ga je niet rijden natuurlijk ;) Wel zou ik ondertussen blijven proberen bij de postbezorger om te kijken of je iets boven water kan krijgen.

Ik zou trouwens de klant constant op de hoogte houden van wat je allemaal doet om het boven water te krijgen. Dan hebben ze er vertrouwen in dat je er druk mee bent en dat het goed gaat komen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:29

Ha Duplo, ja zoiets doen ze wel inderdaad, ik weet er het fijne ook niet precies van, ik PB je wel even :)

Ze werken gewoon via PostNL maar dan goedkoper en met wat extra opties die je via het postkantoor niet hebt, zoals het verzekerd kunnen verzenden tot 50 euro, en alleen af laten leveren op het adres zelf, en dan een handtekening voor ontvangst.

Je kan per pakket alles aanvinken wat je als extra wilt en dat hierboven kost ik geloof maar 35 cent extra en dan zit je nog onder de normale verzendkosten :)

En je krijg een superfijn overzicht gewoon online met inloggen...ik ben een zeikerd maar vind dit echt gewoon helemaal top :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:24

Langsbrengen is helaas helemaal geen optie, het is zo'n 350km van hier :D

Op de hoogte houden doe ik wel, maar dat is ook maar een 'troostprijs'. Nogmaals opsturen is ook moeilijk, want het betrof een collectie-item wat inmiddels uitverkocht is. Dus ik zou op zich wel het bedrag kunnen terugstorten, maar 'het goede in de mens' heeft me toch al een paar keer lelijk bedot dus daar ben ik ook niet écht happig op.. Moeilijk is dit!

Ik wacht eerst nog maar eens af of de bezorgdienst nog met iets op de proppen komt.. Overigens kost aangetekend verzenden hier wel een pak meer dan 35 cent per stuk, in jouw geval zou ik daar zeker ook voor kiezen pmarena!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:29

Mallootje schreef:
Ik heb ook weer een moeilijke. Webshopbestelling, netjes betaald, netjes verstuurd. Volgens de track&trace afgeleverd op het juiste adres binnen de gebruikelijke tijd. Een week later een mailtje van de klant, dat er nog steeds geen pakket was geleverd.. Post gebeld, die beroepen zich op de track & trace, klant teruggemaild of het misschien voor de deur is gezet, afgegeven bij buren, .. Allemaal niets. Wat doen jullie daarmee? Dit is het eerste pakket wat kwijt gaat en ik zit er wel mee verveeld. Ik heb mijn bewijs dat ik alles goed heb gedaan, de post heeft in se ook een bewijs dat zij hun werk hebben gedaan, maar toch wil ik die klant niet zomaar 'afschepen' omdat zij niets op papier heeft of kan bewijzen. Verzendverzekering zal wellicht niet tussenkomen omdat er volgens hun geen verlies of beschadiging is..

Product opnieuw versturen. Je hebt namelijk geen bewijs dat de klant het ook daadwerkelijk ontvangen hebt.
En voortaan alleen nog maar met handtekening voor ontvangst verzenden. Dat beetje meer per pakket is altijd nog goedkoper dan nieuwe producten opsturen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 13:46

Er zat een track & trace op? Dus de klant kon mee kijken waar het pakketje was? Hoe komt het dan dat ze pas na een week mailen?

Maar goed, is het misschien een idee om artikelen boven een x bedrag aangetekend te versturen?

Ik ben een "kerstkaartje" aan het maken. Deze moeten staks met de bestellingen mee. Voorkant is klaar, maar op de achterkant wil ik een tekst zetten, maar poeh ik weet niet wat. Iemand een leuk idee?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:49

Ik vind je toon nogal 'gemeen', HTS :) Er is ook geen bewijs dat de klant het niét ontvangen heeft..
Bovendien is dat 'beetje meer' per pakket (nogmaals, het gaat over meerdere euro's per pakket) wel degelijk duurder, aangezien dit het eerste pakket is waarmee dit gebeurt, terwijl er al honderden goed gegaan zijn.

Maar goed, ik ga dit verder met de klant en de bezorgdienst oplossen en we komen vast wel tot een resultaat dat voor iedereen goed is.

@ Holly: Artikelen boven een bepaald bedrag worden inderdaad al met handtekening verstuurd :) Maar met goedkopere pakketjes doe ik dat dus niet..

Kersttekst vind ik ook een moeilijke! Je vervalt al snel in cliché's, maar echt creatief ben ik daar ook niet in!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:53

Weet een van jullie misschien iemand die goed is in internet marketing maar het ook in "Jip-en-Janneke" taal kan uitleggen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:54

Wat moet er precies uitgelegd worden, Paan? :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 14:19

Het zijn lastige dingen Mallootje. Ze overkomen ons allemaal en ik denk dat het belangrijk is het op te lossen op de manier waar je jezelf het prettigst bij voelt en dat is voor iedereen anders.
Ik had 3 weken geleden ook 16 pakketjes samen verstuurd en 1 is niet aangekomen. Dan denk je op zo'n moment k*t. Maar ja, even afwachten en anders maar een nieuwe. Op dat punt zijn we nu. Een nieuwe.
Baal ik van!

Kan je niet helpen daarmee Paan. Ik vind het soms ook hocuspocus.

Fijne feestdagen tekst is het moeilijke niet. Die komt aan de rechterbinnenkant.
Maar ik wil aan de linkerbinnenkant iets zetten als Bedankt voor uw bestelling.(het gaat immers met de bestelling mee) Maar dat vind ik niet de juiste tekst. Het klinkt niet.
Bedankt voor het afgelopen jaar, bedankt voor...
Dus als je een idee hebt, graag.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:37

Voor een dienst vind ik het nog iets gemakkelijker, bijvoorbeeld:

Dierbare klant, graag waren wij u van dienst dit jaar. (leuk als je een dierenwinkel hebt, haha)

Op de drempel van het jaar, bedanken wij u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Ook in het volgende jaar, staan wij graag voor u klaar!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:18

Zou de tekst, bedankt voor uw bijdrage aan een mooi 2013, wat zijn?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:20

Ik wil eigenlijk mijn leerlingen ook wat leuks geven voor de kerst. Een bedankje voor het gestelde vertrouwen en met een oppepper richting het nieuwe jaar.

Ben alleen niet zo creatief.

Hebben jullie een leuk idee?

(Geen idee wat het kost, maar misschien iets van een gastendoekje of washandje, spons, om al het oud af te wassen en het nieuw mooi op te poetsen. Moet daar wel het logo op)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:24

Holly: Dat vind ik een beetje formeel, maar het is maar net waar jij je ook fijn bij voelt!

Ik ga nog even denken, misschien komt er ineens een magische zin in me op!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:26

Ja dat is zeker leuk. Een simpele spons met logo en daar dan een doorzichtige plastic met strik omheen? Zoals een bloemetje of zeepje ingepakt zit.
Hoeft ook helemaal niet duur te zijn.

Ik kan uw ook veranderen in je. Maar ik begrijp wat je bedoelt, daar zit ik ook mee. Wel iets willen schrijven, maar echt niet weten wat.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:39

Holly, even van je eigen site afgehaald:

Sieraden die je net dat
beetje extra laten stralen.

Daarvan zou je kunnen maken:

Bedankt voor je bestelling, ook in 2014 laten onze sieraden je net dat beetje extra stralen! Fijne feestdagen