[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkeltje

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:46

Ik ben ook vandaag weer gezakt. 2de keer al... Thuis ken ik alles en met het examen lukt het gewoon niet... Nu hebben we een aanvraag ingediend voor een mondeling examen! Hopen dat dat wel lukt...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:10

Ik had destijds voor mijn theorie-examen geoefend op tet.nl
Het is dan wel niet gratis, maar werkt supergoed, ik ben in 1x geslaagd!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:43

Voor mijn theorie had ik een site met allemaal proeftoetsen die gewoon gratis waren. Heeft mij ontzettend geholpen. Daarnaast heb ik alleen nog het theorieboekje wat doorgelezen en toen in 1x geslaagd. Maar ik denk toch wel dat die proeftoetsen daar mij goed mee hebben geholpen. Ik zal morgen even kijken of ik die site nog ergens kan vinden

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:12

Pff, net weer wat geoefend met de theorie maar het gaat nog niet bepaald vlekkeloos.. Al vind ik sommige vragen die ik krijg écht onduidelijk of onlogisch in combinatie met het plaatje.
Bijvoorbeeld een plaatje met een wegversmalling, en ik heb de witte pijl in een blauw bord maar de tegemoetkomende auto is duidelijk al de wegversmalling opgereden, waarschijnlijk omdat hij er veel eerder was. 'Moet je de bestuurder voor laten gaan?' Ik zeg ja, maar het moest nee zijn, met andere woorden ik moest hem maar lekker omver gaan rijden :P

Mariska ik ben erg benieuwd naar die site!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:37

Free2 schreef:
Pff, net weer wat geoefend met de theorie maar het gaat nog niet bepaald vlekkeloos.. Al vind ik sommige vragen die ik krijg écht onduidelijk of onlogisch in combinatie met het plaatje.
Bijvoorbeeld een plaatje met een wegversmalling, en ik heb de witte pijl in een blauw bord maar de tegemoetkomende auto is duidelijk al de wegversmalling opgereden, waarschijnlijk omdat hij er veel eerder was. 'Moet je de bestuurder voor laten gaan?' Ik zeg ja, maar het moest nee zijn, met andere woorden ik moest hem maar lekker omver gaan rijden :P

Mariska ik ben erg benieuwd naar die site!

Het is idd erg belangrijk goed te lezen, dan ben je er al voor 80%. De vragen zijn inderdaad erg vaag.. Ik weet nog wel dat ik een vraag kreeg wat een wa verzekering vergoede, had ik nooit wat over gelezen in mijn boekje, maar zulke vragen komen er dus ook in voor. En gewoon heel zwart wit denken. Zie je een bord? Altijd antwoorden wat je geleerd hebt. In de praktijk zou het idd heel anders, dan zou je natuurlijk even wachten als die auto de wegversmalling al opgereden is. Maar bij theorie heel zwart wit blijven denken!

Zal morgen even voor je kijken voor de sites. Geloof dat er wel iets van 50 proefexamens op stonden! Heb hem denk ik nog wel in favorieten staan. :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:39

Ik heb ook proefexamens gedaan, daar op geslaagd soms een enkele keer niet.
Ik kreeg ook een vraag bij gevaarherkenning, er reed een auto achteruit jou weg op en jij kwam met 50 aanrijden. Dan rem je toch? Anders was hij aangereden.. Nou was dus mooi fout.
Zulke dingen.. Al had ik daar maar 3 fout maar zulke instinkers zitten er ook in het andere gedeelte.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:48

Ja zwart wit denken is inderdaad iets wat ik (helaas) vaker ben moeten gaan doen. Ik vind het maar vage vragen af en toe.. Daarom hoop ik van andere methodes ook nog een hoop oefenexamens te kunnen maken, hoe meer gemaakte vragen hoe beter je leert om na te denken over de info die op dat plaatje word gegeven.

Zo had ik net ook een vraag, je keek recht op de voorkant van 'mijn' auto en rechtsvoor liep een voetganger. 'Deze voetganger stopt niet voor je. Mag je claxonneren?' Nou ik kon niet aan het plaatje zien of ik stilstond of snelheid had, dus ik vulde maar 'ja' in -> Ik heb wss wel wat snelheid -> Voetganger ziet/hoort mij niet -> Ik kan niet op tijd remmen dus volgt er een botsing-> Geluidssignaal voor afwenden van gevaar. Mocht dus niet, claxonneren mag alleen om gevaarlijke situaties af te wenden :')

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:45

Ja het theorie examen is soms wel een beetje... Kak haha!
Ik ben de 2e x geslaagd. Al had ik het gevoel dat de 2e x juist slecht ging, maar had bijna niets fout. Je heb gewoon ook een beetje geluk nodig.

Vandaag ging rijles trouwens super goed! Had ik wel weer even nodig, heb totaal geen vertrouwen in het praktijkexamen :( Moet echt even zekerder worden, ik kan het wel! Naja, rustig aan alles afronden en puntjes op de i zetten. Liever wat meer lessen en in 1x slagen dan nu alvast afrijden en uit spanning en onzekerheid zakken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:22

Doen jullie alleen online vragen of hebben jullie rijscholen ook theorie cursus en vragen die ze aanbieden?

Ik had er gister weer 2 geslaagd, schiet lekker op zo :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:32

Ik had mijn theorie pas in de 4e keer. Ik had een dvd met oefenexamens en theorie van mijn instructeur gekregen, maar op een gegeven moment kende ik de antwoorden uit mijn hoofd :+ Ik heb hem uiteindelijk gehaald doordat ik een theoriedag heb gedaan bij nutheorie.nl

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:07

Ik had alleen online vragen

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:50

Bij mij op de rijschool hadden ze een 2 daagse theoriecursus, waar je dus het boekje doorging en ook oefenexamens maakte en de vragen besprak :j was gratis en je mocht zo vaak als je wilde komen, ik vond het erg fijn :)

Ik ben wel voor vrijwel alle oefenexamens gezakt, maar toch de 2e keer geslaagd :+

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:48

Wat een gedoe dat praktijkexamen aanvragen.. Ik heb 1 ding geleerd, ga nooit afrijden midden in je examentijd wat een drama om het dan te plannen

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:44

Ik ga in februari beginnen met lessen, die theorie dan nog een keer doen dat moet toch lukken voordat ik klaar ben met lessen haha.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:10

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:22

Thanks voor de link!
Jammer van de zenuwen, gaan je rijlessen goed?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:56

Free2 schreef:
Thanks voor de link!
Jammer van de zenuwen, gaan je rijlessen goed?

Ja ik baal er ook wel een beetje van, lig de lat altijd voor mijzelf veel te hoog, en merk dat ik dus dat bij mijn examen ook weer aan het doen ben.. hoop dat ik ze op de dag zelf wat in bedwang kan houden. Komt het ook nog eens net zo uit dat ik midden in mijn proefwerkweek moet afrijden.. -O-

De lessen gaan op zich wel prima, afgelopen keer ging het iets minder, het regende, sneeuwde was donker, druk en de weg glom van al de regen. Mag afrijden in het licht en dat vind ik sowieso wat fijner, dus hoop dat het dan beter gaat.. Morgen mijn laatste les (weer in het donker), dus hoop dat het dan wel weer goed gaat, gewoon alleen al voor mijn eigen zelfvertrouwen, want daar heb ik wel eens wat gebrek aan.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:24

Ging vast goed! , niet zo negatief en twijfelen aan je kunnen!

Ik heb 11 februari theorie cursus met aansluitend examen, vind het enorm spannend :x

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:07

Als je het niet kon hadden ze geen examen gepland hè!!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:26

Les ging gister gelukkig wel weer heel goed! Geeft mij toch weer wat meer vertrouwen, was tevens ook de laatste les voor mijn examen.. :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:38

Top!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:50

Goedzo! Alvast heel veel succes!
Gister met de auto een goede les gehad, was er erg tevreden over, ga ik dezelfde avond met mijn scooter op mijn gezicht :') Lekker tegenstrijdig..

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:17

Veel mensen die moeite hebben met de theorie zo te lezen.. Ik had hem ook pas de 3e keer! _/-\o_ Heb een dagcursus gedaan met aansluitend theorie examen en toen had ik m in 1 keer! :j

Pff zenuwen beginnen voor mij ook wel te komen hoor :') Moet aanstaande dinsdag afrijden om 09:50.. Maandagavond nog 1,5 uur les en een uur van tevoren nog een les :+ Laten we hopen dat ik de praktijk in 1 keer haal haha :o

Oh jemig Free2, door de gladheid of iets anders?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:28

Troost je Free2, met de auto kan je niet op je gezicht gaan :') niet zoals met een scooter tenminste :P

Vriendje is gisteren geslaagd! Y)(^)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:42

Ja pfff ik was veilig thuisgekomen want de wegen waren prima begaanbaar, alleen langs mijn huis moet ik een onverhard pad omlaag om bij de garage te komen en op dat pad lag nog sneeuw. Dus ik dacht nog, oh ik moet hier wel voorzichtig doen, nog geen halve seconde later lag ik :') Maar alleen wat spierpijn dus viel mee.

Gelukkig staat een auto op 4 wielen inderdaad :))