Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dejavu schreef:Ja, voortgezet. Die collega is wel bij één zieke leerling in het lokaal geweest, maar die andere 2 niet. Ze bleef netjes op meer dan 1,5m afstand. Personeel beweegt zich niet tegelijkertijd op de gang als de leerlingen. Maar goed, we gaan zien wat de vorderingen zullen gaan, maar ik voel me er niet oké onder, terwijl mijn school echt de zaakjes goed voor elkaar heeft en heel voorzichtig is. Niks dan lof.
Gaat bij andere scholen alles nog rustig?
Sheran schreef:Je weet natuurlijk niet zeker dat ze het daarvandaan heeft, ze zou ook echt enorm pech gehad kunnen hebben.
Hier is het na de eerste besmettingen wel rustig, maar ook ik voel me net als jij: als een rat in de val. Helaas hebben we geen keuze. Maar zoals een collega van me zei: ik ben toch geen militair? Ik heb niet voor een gevaarlijk beroep gekozen...
PSvanLot schreef:Sheran schreef:Je weet natuurlijk niet zeker dat ze het daarvandaan heeft, ze zou ook echt enorm pech gehad kunnen hebben.
Hier is het na de eerste besmettingen wel rustig, maar ook ik voel me net als jij: als een rat in de val. Helaas hebben we geen keuze. Maar zoals een collega van me zei: ik ben toch geen militair? Ik heb niet voor een gevaarlijk beroep gekozen...
Wow dat ging ik eerlijk gezegd een bijzondere vergelijking..
Sheran schreef:Uiteraard niet hetzelfde risico. Maar dat je, ook als kwetsbare of angstige, nu voor de klas moet staan terwijl zowat heel Nederland thuis werkt, met wel degelijk een aanzienlijk risico dat je ziek wordt... ik snap het wel.
Sheran schreef:Uiteraard niet hetzelfde risico. Maar dat je, ook als kwetsbare of angstige, nu voor de klas moet staan terwijl zowat heel Nederland thuis werkt, met wel degelijk een aanzienlijk risico dat je ziek wordt... ik snap het wel.
Sheran schreef:Zeker, maar ik vind het dus niet vreemd dat ze bijvoorbeeld weigert om naar school te gaan als ze zich niet veilig voelt. Natuurlijk kun je in een supermarkt ook iets oplopen, maar een supermarkt op een rustig moment is toch een ander verhaal dan een dag op school.
En Lena: ja, daar kun je het ook mee vergelijken.
PSvanLot schreef:Als je vindt dat je als een rat in de val zit dan ben je naar mijn mening niet op de juiste plek aan het werk en moet je heel vlug met je baas hierover in gesprek...
PSvanLot schreef:Als je vindt dat je als een rat in de val zit dan ben je naar mijn mening niet op de juiste plek aan het werk en moet je heel vlug met je baas hierover in gesprek...
lenaa_tje schreef:PSvanLot schreef:Als je vindt dat je als een rat in de val zit dan ben je naar mijn mening niet op de juiste plek aan het werk en moet je heel vlug met je baas hierover in gesprek...
Dit vind ik dus ook.
Maar ik blijf ook bij mijn punt over defensie. Hier kom ik uit een ‘defensie’ familie en hier werd dit risico niet zo gezien. Ook niet tijdens een uitzending. Je kan werk gewoon niet zo met elkaar vergelijken.
Of ik het risico voor lief neem dat ik wel is wordt uitgescholden door een boze leerling. Nee. Dan ga ik daar dus wat aan doen of ik verwacht dat ik daarmee geholpen wordt.
Sheran schreef:PSvanLot schreef:Als je vindt dat je als een rat in de val zit dan ben je naar mijn mening niet op de juiste plek aan het werk en moet je heel vlug met je baas hierover in gesprek...
Heb ik ook gedaan. Ben verder overigens erg blij met mijn baan hoor. Ook met hoe school het op zich aanpakt, maar er is nog erg veel onzeker over besmettelijkheid van jongeren. En ik weet dat ik niet de enige ben met mijn angst.
Goof schreef:Sheran schreef:
Heb ik ook gedaan. Ben verder overigens erg blij met mijn baan hoor. Ook met hoe school het op zich aanpakt, maar er is nog erg veel onzeker over besmettelijkheid van jongeren. En ik weet dat ik niet de enige ben met mijn angst.
Hoe is dar gesprek verlopen? Kunnen ze iets voor je doen?
Amandavd schreef:Ik ben denk ik een van de weinige of juist vele die de maatregelen niet heel nauw neemt. Niet omdat ik het onzin vind, ik probeer genoeg afstand tot collega's te bewaren maar tot de kinderen lukt gewoon niet. Ik kan ze anders niet helpen/begeleiden en geen kwaliteit bieden als ik niet af en toe dichtbij kan komen. Ik maak mij over mijzelf ook geen zorgen en wij hebben eigenlijk geen kwetsbare mensen in onze omgeving.
Hetgeen waar ik wel doodmoe van word is dat ik bijna elke les aan het streamen ben omdat er in elke klas wel iemand thuis zit. Het kost na het desinfecteren van de handen en tafels iedere les zoveel tijd.