Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:05

Je weet natuurlijk niet zeker dat ze het daarvandaan heeft, ze zou ook echt enorm pech gehad kunnen hebben.

Hier is het na de eerste besmettingen wel rustig, maar ook ik voel me net als jij: als een rat in de val. Helaas hebben we geen keuze. Maar zoals een collega van me zei: ik ben toch geen militair? Ik heb niet voor een gevaarlijk beroep gekozen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:19

dejavu schreef:
Ja, voortgezet. Die collega is wel bij één zieke leerling in het lokaal geweest, maar die andere 2 niet. Ze bleef netjes op meer dan 1,5m afstand. Personeel beweegt zich niet tegelijkertijd op de gang als de leerlingen. Maar goed, we gaan zien wat de vorderingen zullen gaan, maar ik voel me er niet oké onder, terwijl mijn school echt de zaakjes goed voor elkaar heeft en heel voorzichtig is. Niks dan lof. :)
Gaat bij andere scholen alles nog rustig?

Is deze docent nergens anders geweest dan op school en thuis?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:20

Sheran schreef:
Je weet natuurlijk niet zeker dat ze het daarvandaan heeft, ze zou ook echt enorm pech gehad kunnen hebben.

Hier is het na de eerste besmettingen wel rustig, maar ook ik voel me net als jij: als een rat in de val. Helaas hebben we geen keuze. Maar zoals een collega van me zei: ik ben toch geen militair? Ik heb niet voor een gevaarlijk beroep gekozen...

Wow dat ging ik eerlijk gezegd een bijzondere vergelijking..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:24

PSvanLot schreef:
Sheran schreef:

Wow dat ging ik eerlijk gezegd een bijzondere vergelijking..

Ze bedoelde: bij het vak van militair kies je voor een levensrisico in je beroep. Bij het onderwijs niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:50

Dat had ik inderdaad begrepen.
Ik vind ons beroep ook geen levensrisico hebben en niet te vergelijken met een militair.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:57

Uiteraard niet hetzelfde risico. Maar dat je, ook als kwetsbare of angstige, nu voor de klas moet staan terwijl zowat heel Nederland thuis werkt, met wel degelijk een aanzienlijk risico dat je ziek wordt... ik snap het wel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:39

Sheran schreef:
Uiteraard niet hetzelfde risico. Maar dat je, ook als kwetsbare of angstige, nu voor de klas moet staan terwijl zowat heel Nederland thuis werkt, met wel degelijk een aanzienlijk risico dat je ziek wordt... ik snap het wel.

Toch vind ik die vergelijking als nog krom.
Dan kan je deze vergelijking ook gaan stellen bij mensen die nu werken in een verpleeg of ziekenhuis. Zo kan je dat toch niet stellen?
Er zijn zoveel beroepen te noemen waarbij je en veel contact hebt met mensen en niet thuis kan werken. Dat is met ons beroep niet anders. Dat valt thuis gewoon nauwelijks uit te oefenen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:40

Sheran schreef:

Ook als je thuis werkt kan je pech hebben en in een supermarkt iets oplopen. Ja, wij hebben dagelijks veel mensen in onze omgeving, maar om het nou ineens een risicovolle baan te noemen.... uh nee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:47

Zeker, maar ik vind het dus niet vreemd dat ze bijvoorbeeld weigert om naar school te gaan als ze zich niet veilig voelt. Natuurlijk kun je in een supermarkt ook iets oplopen, maar een supermarkt op een rustig moment is toch een ander verhaal dan een dag op school.
En Lena: ja, daar kun je het ook mee vergelijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:50

Sheran schreef:
Zeker, maar ik vind het dus niet vreemd dat ze bijvoorbeeld weigert om naar school te gaan als ze zich niet veilig voelt. Natuurlijk kun je in een supermarkt ook iets oplopen, maar een supermarkt op een rustig moment is toch een ander verhaal dan een dag op school.
En Lena: ja, daar kun je het ook mee vergelijken.

Nu ken ik ook wel mensen in de zorg die om deze reden momenteel administratieve taken doen. Toch voelt de opmerking over iemand Bij defensie niet juist. Die gene kiest ook niet zijn beroep om bewust een risico voor z’n eigen leven te nemen.
Maar angst om naar je werk te gaan is nooit goed natuurlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:56

Je bent het er toch wel mee eens dat iemand bij defensie (om even op het voorbeeld te blijven, niet omdat het volledig te vergelijken is uiteraard) een overlijdensrisico op de koop toe neemt? Natuurlijk is het niet de reden dat ze het beroep kiezen. Maar het is wel een bekend en reëel risico. Als je niet dood wil moet je geen militair worden.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:04

Ik snap de hele vergelijking van ratten in de val ook niet. Zie hem online meer voorbij komen en begrijp hem niet. Elk beroep heeft momenteel te maken met het virus dat je kan besmetten. Wellicht dat een leraar meer kans heeft op besmetting door het hoge aantal leerlingen en collega's die hij/zij dagelijks ziet en mee in aanraking komt.

Maar bij mij is het een beetje het zoveelste dingetje waar docenten over klagen en de publiciteit mee opzoeken. Wanneer houden we eens op met het denken in problemen en kijken we naar oplossingen?

Daarbij wil ik wel de opmerking maken dat ik echt wel begrip heb voor de zorgen die er zijn van docenten over het virus en verspreiding ervan. Maar we zijn nu alweer weken open, er zijn geen grote uitbraken geweest en een ieder is erg bewust bezig met het voorkomen van verspreiding en besmetting van dit virus. Wat moet er dan nog meer gedaan worden?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:58

In Nijmegen is er een vo-school dicht... Ik zie mezelf niet als zeurneus ofzo, maar het risico om besmet te raken is gewoon erg groot. Voor mezelf niet zo erg, voor mijn omgeving wel levensbedreigend. Ik wil dat niet op mijn geweten hebben en dat heeft dus ook weer impopulaire maatregelen tot gevolg. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:38

Als je vindt dat je als een rat in de val zit dan ben je naar mijn mening niet op de juiste plek aan het werk en moet je heel vlug met je baas hierover in gesprek...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:44

PSvanLot schreef:
Als je vindt dat je als een rat in de val zit dan ben je naar mijn mening niet op de juiste plek aan het werk en moet je heel vlug met je baas hierover in gesprek...

Dit vind ik dus ook.
Maar ik blijf ook bij mijn punt over defensie. Hier kom ik uit een ‘defensie’ familie en hier werd dit risico niet zo gezien. Ook niet tijdens een uitzending. Je kan werk gewoon niet zo met elkaar vergelijken.
Of ik het risico voor lief neem dat ik wel is wordt uitgescholden door een boze leerling. Nee. Dan ga ik daar dus wat aan doen of ik verwacht dat ik daarmee geholpen wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:04

PSvanLot schreef:

Heb ik ook gedaan :j. Ben verder overigens erg blij met mijn baan hoor. Ook met hoe school het op zich aanpakt, maar er is nog erg veel onzeker over besmettelijkheid van jongeren. En ik weet dat ik niet de enige ben met mijn angst.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:05

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:

Dit vind ik dus ook.
Maar ik blijf ook bij mijn punt over defensie. Hier kom ik uit een ‘defensie’ familie en hier werd dit risico niet zo gezien. Ook niet tijdens een uitzending. Je kan werk gewoon niet zo met elkaar vergelijken.
Of ik het risico voor lief neem dat ik wel is wordt uitgescholden door een boze leerling. Nee. Dan ga ik daar dus wat aan doen of ik verwacht dat ik daarmee geholpen wordt.

Ik vind dat ook, maar dat gaf ik eerder al aan.

Morgen kort dagje, lekker vrije middag.. lees: thuis poetsen en opruimen...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:06

Ik vind het wel lastig. Op mijn school is continu afstand houden niet mogelijk. Waarbij contact met leerlingen binnen 1.5 meter meestal binnen enkele seconden weer voorbij is, heb ik wel met collega's in te krappe ruimtes gewerkt. En er zitten soms toch 30 leerlingen aerosolen uit te ademen in relatief kleine lokalen. In sommige lokalen kan bij ons maar 1 raam op kiepstand open. In die lokalen moet wel de deur open blijven.

Toch heb ik besloten om mijn ouders nu niet meer binnenshuis te bezoeken. En ik was uitgenodigd voor een etentje dit weekend,maar dat is ook binnen en doe ik dus ook niet. Hierdoor dreigt wel weer eenzaamheid. Ik zie hierdoor erg op tegen de herfst en winter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:17

Sheran schreef:
PSvanLot schreef:

Heb ik ook gedaan :j. Ben verder overigens erg blij met mijn baan hoor. Ook met hoe school het op zich aanpakt, maar er is nog erg veel onzeker over besmettelijkheid van jongeren. En ik weet dat ik niet de enige ben met mijn angst.

Hoe is dar gesprek verlopen? Kunnen ze iets voor je doen?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:41

Wij hebben een besmette leerling. Ze is in privé in aanraking geweest met besmet persoon. Gelukkig verstandig en is gelijk in zelfisolatie gegaan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:32

Goof schreef:
Sheran schreef:

Hoe is dar gesprek verlopen? Kunnen ze iets voor je doen?

Ik heb in ieder geval een lokaal gekregen waar de ramen open kunnen :j
Dus dat is al heel fijn. Verder kunnen ze uiteraard niet veel doen. Dat snap ik ook wel. Vind het gewoon een vervelende situatie. Ik ga binnenkort verhuizen, maar heb nu niet mijn ouders/beste vrienden die me kunnen helpen met verhuizen en opknappen van het huis. Ik hoop dat ik überhaupt iemand kan vinden.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:18

Fijn dat je een beter ventilerende lokaal hebt gekregen.

Over het verhuizen: Waarom zouden die niet kunnen helpen dan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:27

Ik ben denk ik een van de weinige of juist vele die de maatregelen niet heel nauw neemt. Niet omdat ik het onzin vind, ik probeer genoeg afstand tot collega's te bewaren maar tot de kinderen lukt gewoon niet. Ik kan ze anders niet helpen/begeleiden en geen kwaliteit bieden als ik niet af en toe dichtbij kan komen. Ik maak mij over mijzelf ook geen zorgen en wij hebben eigenlijk geen kwetsbare mensen in onze omgeving.

Hetgeen waar ik wel doodmoe van word is dat ik bijna elke les aan het streamen ben omdat er in elke klas wel iemand thuis zit. Het kost na het desinfecteren van de handen en tafels iedere les zoveel tijd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:41

SdaphneS schreef:
Fijn dat je een beter ventilerende lokaal hebt gekregen.

Over het verhuizen: Waarom zouden die niet kunnen helpen dan?

Allemaal risicogroepen. Met verhuizen moet je toch samen tillen enzo, en je raakt steeds dezelfde dingen aan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:06

Amandavd schreef:
Ik ben denk ik een van de weinige of juist vele die de maatregelen niet heel nauw neemt. Niet omdat ik het onzin vind, ik probeer genoeg afstand tot collega's te bewaren maar tot de kinderen lukt gewoon niet. Ik kan ze anders niet helpen/begeleiden en geen kwaliteit bieden als ik niet af en toe dichtbij kan komen. Ik maak mij over mijzelf ook geen zorgen en wij hebben eigenlijk geen kwetsbare mensen in onze omgeving.

Hetgeen waar ik wel doodmoe van word is dat ik bijna elke les aan het streamen ben omdat er in elke klas wel iemand thuis zit. Het kost na het desinfecteren van de handen en tafels iedere les zoveel tijd.

Dit heb ik ook. Wat een ramp! Zeker in clusters. Mentoren moeten het nu nog doorgeven omdat Som zo traag is.