Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:11

Omdat mensen vaak vertellen
"Ik heb je gevonden via google"
"..... heeft me je aangeraden"
"Ik jen je via FB"
Of vul maar aan

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:15

ik doe persoonlijk niets van acties om likes te bekomen via facebook. ik heb liever minder likes, maar dan wel van mensen die het leuk vinden om mijn spullen te zien passeren, dan een heel grote groep en dat je echt als reclame wordt gezien. ik heb wel een aparte pagina persoonlijk en op naam van mn bedrijfje, maar dan nog wil ik niet enkel voor de reclame op FB zitten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 11:11

Ik heb ze even geteld, vorige week 41 via fb en dan kan ik zien omdat sommige een kortingscode hadden en sommige iets geliked hadden enz.
Dus ja, voor mij werkt het weldegelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:58

@Kynshiri: Maar het ligt er ook heel erg aan wat je allemaal laat zien op Facebook. Je kan ook een combinatie doen van beiden, soms een leuke actie voor je trouwe fans/klanten, wat reclame maken en verder gewoon proberen wat interactie op gang te krijgen. Er moet voor beide partijen wat te halen zijn!

Ik deel bijvoorbeeld ook informatieve stukken, of grappige dingetjes. Zo heb ik mensen een tijd geleden gewezen op het feit dat ze bezwaar konden maken tegen de hondenbelasting en hoe ze dit het beste konden doen. Vandaag staat er een plaatje op Facebook over storm, met de vraag wat iedereen met zijn hond/kat doet in dit weer (binnen blijven, of normale routine aanhouden). Er komen foto's voorbij van klanten, evenementen, nieuwe producten, etc. Dus het is heel divers! Als er af en toe een actie tussendoor komt, vinden mensen dat juist hartstikke leuk. Een soort van beloning voor het "fan" zijn.

Zelf vind ik dat ook leuk, ik volg bijvoorbeeld een pagina over Piercings en eens in de zoveel tijd hebben ze een leuke actie. Ben ik hartstikke blij mee, want dan kan ik weer wat op mijn verlanglijstje kopen met wat korting. Voor mij een reden om ze juist te blijven volgen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:06

goh ja ik zit in de eerste plaats op FB voor vrienden en heb voor de geïnteresseerden een pagina van mn merkje (omdat ik dus ook niet wil dat dat constant op de tijdlijn van vrienden komt die hier geen interesse in hebben). Ik doe er bewust niet meer me omdat ik het zelf vervelend vind van anderen ook :o

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:15

Ik vind het soms ook wel moeilijk hoor, dat FB. Ik verkoop natuurlijk geen product, maar een dienst en dat vergt soms wat hersengekraak om weer iets leuks te bedenken. Ik probeer vaak reactie van mensen uit te lokken, maar dat valt altijd nog wel erg tegen. Ik zou ook wel wat meer likes willen, maar heel eerlijk gezegd wil ik er niet teveel gratis voor weggeven...al zit ik er wel over te denken om een kadobon weg te geven, dan kan je het bedrag wat kleiner houden. Maar zelf ben ik ook niet zo van de like en schare acties, dus om dat dan te gaan doen met je zakelijk FB...

Mijn doelgroep is natuurlijk ook wel relatief klein, als je tenminste echt mikt op mensen die gaan trouwen. Wel wil ik gaan kijken of ik kan adverteren, gericht op juist die doelgroep. De status verloofd is daarbij een mega-handig selectietool voor mij.

Ik vind het wel mooi om te zien hoe andere bedrijven hun FB gebruiken, vaak de berichten die juist niet zo gericht zijn op verkopen vallen bij mij in de smaak! Een beetje handig op de actualiteiten inspelen vind ik daarbij altijd wel leuk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:42

Ik begon op FB voor de webshop en dat deed ik op een "gewone" pagina. Maar binnen no-time liep privé en zakelijk door elkaar, super vervelend. Mijn vrienden snapten echt niet dat ik de pagina puur zakelijk wou gebruiken. Toen was de keuze dus makkelijk en heb ik als een speer ook een zakelijke pagina aangemaakt.

Wel zonde dat je er dan zo weinig mee doet Kynshiri. Je geeft aan dat je de pagina hebt aangemaakt voor geïnteresseerden, maar dat je niet actief bent omdat je het zelf vervelend vindt als bedrijven actief FB'en. Maar je kan het ook zo bekijken: Ik neem aan dat de mensen die jouw pagina Liken, dat doen omdat ze het leuk vinden om op de hoogte te blijven over wat je doet. Omdat ze er zelf voor hebben gekozen om Fan te worden, vinden zij het hoogstwaarschijnlijk helemaal niet vervelend als je regelmatig leuke dingen post ;)

@Yucca: Het lijkt mij ook veel moeilijker om voor een dienst leuke acties te verzinnen. Voor mensen met producten is het toch een stukje makkelijker.

Reacties van mensen uitlokken is inderdaad super lastig, vooral nu maar een beperkte groep mensen je berichten te zien krijgt (en ik weiger voor elk bericht te betalen om een grotere groep te bereiken). Ik blijft het gewoon proberen, maar interactie komt makkelijker op gang als je een grotere groep Fans hebt. En dan kom je vaak toch weer uit bij een actie.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:22

kynshiri schreef:
Annash schreef:

Wat een hel zeg, ben op zoek naar dekjes om te borduren en evt. te blingen. Nog niet makkelijk.

ah dan zijn we met twee die dekjes gaan borduren

Ik heb wat gevonden! Hier in de buurt.
Kan zelf de dikte bepalen en de bies, dus dat is heel fijn. Ze gaat nu lapjes maken van de verschillende diktes zodat ik er een goed idee van heb. Laat ik het ergens anders borduren en dán pas zetten ze het dekje in elkaar. Krimpt niet, krult niet. :-)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:58

in BE is het heel beperkt waar je dekjes kunt afnemen zonder per se een hele collectie van een merk te moeten kopen, of een minimum bestelbedrag te moeten nemen.
In tegenstelling tot jouw, ben ik niets met een volledige collectie paardenspullen.Ik ben ook geen ruitershop en dat houdt veel groothandels ook tegen; ik wil enkel dekjes om te kunnen bewerken.
Ik heb nog wel wat ideeën ook om bv westernpads enz ook te kunnen voorzien van borduurwerk :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:02

Ik stuur je even een pb'tje Kynshiri!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:15

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet: Een klant heeft van de week een sieraad bij mij gekocht voor haar dochter. Nu zie ik op facebook een bericht voor bij komen waar in zij het sieraad aanbied omdat haar dochter het toch niet leuk vindt. En ik wordt in dat bericht getagd. Moet ik hier nu op reageren?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:16

Zou ik niet doen. Ze verkoopt hem door, dus je hebt er in principe niks mee te maken.
Als ik haar was, zou ik me niet fijn voelen als de verkopende partij reageert.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:27

Ik zat te denken om toch aan te bieden dat ze hem mag ruilen of retour brengen. Maar of ik dat per pb doe of in het bericht?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:28

Dat kan je dan beter in een PB doen.
Misschien wilt ze dat inderdaad, maar durft ze het niet te vragen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:34

Denk dat je dat inderdaad per pb best kunt doen! Als ze niet wilde dat je het zou zien, had ze je niet moeten taggen!
Ik zou het bericht alleen niet op je tijdlijn plaatsen ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:07

Inderdaad en berichtje via pb gedaan. En het bleek dat ze het niet binnen de gestelde tijd kon ruilen. Dus probeerde ze het te verkopen met iets verlies. Maar ik ga niet echt moeilijk doen over een paar dagen dus hebben we een mooie oplossing gevonden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:08

Goede service Paan!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 23:11

Oh had net een stukkie getikt, maar is niet meer nodig, dus maar weer gewist.
Altijd fijn als dingen weer opgelost zijn.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:01

Mooi opgelost inderdaad.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:58

Dat is fijn zeg! Goed opgelost!

Ik zie net in een mail van de kvk dit bericht:
Vanaf 31 december 2013 liggen alle activiteiten van het HBD stil als gevolg van het kabinetsbesluit de product- en bedrijfschappen op te heffen. Het HBD probeert belangrijke activiteiten over te dragen naar andere organisaties.
Zo worden de activiteiten gericht op de bestrijding van winkelcriminaliteit voortgezet door Detailhandel Nederland en het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid.

Goed nieuws voor de webshophouders hier? Op de site van HBD staat het nog niet...
Zij stuurde toch die vervelende facturen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:30

Ik zou dat helemaal geweldig vinden. Als dat wordt afgeschaft ben ik een gelukkig(er) mens! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:46

Ik ook!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:47

Dat zou inderdaad voor heel veel erg prettig zijn! :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:53

Dat zou echt super nieuws zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:43

Dat is al heel lang bekend hoor dat het HBD afgeschaft wordt. Het is alleen nog maar de vraag of ze ook inderdaad geen facturen meer gaan verzenden volgend jaar -O-

Hun kantoor stond een tijd geleden al te koop *\o/*

Zie ook www.hbdwegermee.nl .