EvitaHitalia: Jaa je meot goed opletten naar de vraagstelling ook. Ik had bijvoorbeeld een vraag bij zo'n geen omleidingbord. Mag je hier rechtdoor. Dat antwoord is ja maar je bent gauw geneigd om nee te zeggen omdat je moet verwacht
Komt vast goed. Wel gewoon serieus goed leren. Veel oefentoetsen maken want daar leer je echt veel van. Dan je foute antwoorden opzoeken en dat hoofdstuk nog een keer doorlezen. Succes iedereen die nog op moet!
Uuh 6 Dus was net geslaagd Maar 1tje had ik te laat ingedrukt dus dan is die sowieso fout en 1tje had ik verkeerd ingedrukt maar had ik geen tijd meer om te verbeteren.. Mijn scooter staat me in de tuin aan te gapen maar moet wachten tot dinsdag want dan mag ik mijn rijbewijs pas ophalen
Oh dat is dan idd net op het randje ja! jammer van die 'fouten'. mag je blij zijn dat je niet vaker het verkeerde had ingedrukt of te laat was om te verbeteren. tot dinsdag? duurt dat zo lang? ik kon m na twee dagen al ophalen!
Jaa inderdaad.. Was ook erg blij Ja ik heb em woensdag aangevraagd, en kon hem maandag ophalen maar dan kan ik zelf niet want gemeentehuis is maar tot 1 uur open en dan zit ik op school dus dan word het dinsdag. Ik kon wel spoedaanvraag doen dan kon ik em vrijdag ochtend ophalen maar daar betaal je weer 30 of 40 euro meer voor
Ja inderdaad 30 tot 40 euro vind ik wel erg veel geld, dan wacht ik liever een paar dagen langer. Heb toch niet zo haast. De scooter staat al een week in mijn tuin dus die paar dagen langer hou ik dan ook wel vol
Ja, dat klopt.. vind dat die paar dagen langer wachten ook niets uitmaakt. Vrijwel alle mensen die ik ken hebben hem trouwens wél versneld gehaald, maar ik ga daar echt niet zoveel geld nog eens extra voor betalen om 3 dagen eerder rond te kunnen rijden, dan zou ik nog eerder zonder certificaat gaan rijden
Haha inderdaad.. Ik moet mijn verzekering ook nog regelen Maar die ga ik maandag regelen en als het goed is gaat die dan dinsdag meteen in,, en tja anders wacht ik nog wel even
Haha ik ga hem wel versneld aan vragen. Ik ben op maandag jarig en dan doe ik ook meteen examen. Hopelijk slaag ik dan en dan doe ik het wel versneld want de week daarna heb ik toetsweek en wíl ik op de brommer naar school, anders zit je weer met onregelmatige bustijden enzo. En dan is t ook rustig op school.
Heb vandaag me brommer gekregen, t is nog best moeilijk
Huh maar als je em maandag aanvraagt heb je em vrijdag toch wel? Ook als je niet versnelt aan vraagt? In ieder geval heel veel succes met je theorie!
Fake
Geplaatst: 07-03-09 16:08
Verzekering is zo gebeurd. Even 5 minuten op internet verzekeren en je kunt meteen verzekerd de weg op.
De aanvraag kun je trouwens de dag erna toch pas indienen? dus bij jou zou dat de dinsdag zijn. Och dan heb je hem zeker vrijdag wel! Volgens mij is dat 3 dagen wachten? weet niet meer precies..
Bij versneld aanvragen moet je ook nog 2 dagen wachten hoor.. Tenminste dat zou ik moeten. En als je je examen haalt kan je pas de volgende dag aanvragen
ik heb mijn rijbewijs nu ook een jaar, ik heb er 4x over gedaan voor dat ik het haalde, eerste keer had ik 7 fout, 2de keer 8 derde keer 7 fout en laatste keer 0 fout. ik was echt blij toen ik hem had. ben ook gelijk de weg opgegaan had me scooter al een maannd thuis staan en ook al verzekerd.
Alleen nadeel vind ik nu steeds dat die steeds stuk is. eerst band lek toen moest band vervangen worden, toen starte mijn scooter niet meer. echt niks meer aan. nu is die ook weer stuk...
Aah balen dat je 4x opmoet maar gelukkig heb je dan ook wat he..
Zijn er hier trouwens mensen die hun scooter opgevoerd hebben? Ik heb mijn scooter tweedehands gekocht en er is een andere uitlaat onder gezet omdat dat beter was voor het verbruik van de scooter maar daardoor rijd hij wel harder en is dus volgens de wet ook opgevoerd. Ik twijfel een beetje of ik er toch maar een andere uitlaat onder moet laten zetten
Hoe hard heb je hem nu aan het lopen dan? Ik heb mijne ook 'opgevoerd', maar dat was al bij aankoop. Hij heeft de vario eruit, waardoor hij nu tegen de 65km/h aan loopt. Volgens mij is dit ook echt het max. aantal km dat je scooter mag lopen zonder een boete te krijgen (als je gaat rekenen met terugtellen naar rollerbank enz.) Ik ga hem trouwens wel nog verder opvoeren, er komt namelijk nog een race vario onder en een andere uitlaat waardoor die wel flink wat harder gaat lopen.
Volgens mij is dat dus net nog geen boete! Pasgeleden was namelijk de politie scootercontroles aan het uitvoeren bij ons op school, en daar kregen de scooters die 65km/h op de scooterteller reden geen boete. Anders moet je als je het zeker wilt weten eens naar een scooterzaak gaan, vaak hebben ze daar een rollerbank waar je (bij ons zelfs gratis) mag komen meten hoe hard hij loopt en wat de boete dan precies is.