Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rhodos schreef:Ach, 500 huiswerkuren per jaar, is 12 uur per week. Dat moet je toch aan wel aan je huiswerk besteden wil je een beetje goede cijfers halen en een leuke vervolgstudie kunnen kiezen?
pharagirlke schreef:Colorado schreef:Bij die 1040 moet dan dus ook nog 500 he
komt dan toch op het zelfde neer? anders doe je +1000 uren huiswerk, en die 500 vindk al vrij overdreven
Emilia schreef:Rhodos schreef:Ach, 500 huiswerkuren per jaar, is 12 uur per week. Dat moet je toch aan wel aan je huiswerk besteden wil je een beetje goede cijfers halen en een leuke vervolgstudie kunnen kiezen?
Ken maar weinig leerlingen die echt 12 uur per week aan het huiswerk besteden. Laatst kwam er een mentorleerling bij me. Mevrouw, ik heb het echt zooooooooo druk. Heb echt geen tijd om huiswerk te makenToen hebben we even de week doorgenomen en kwam het er op neer dat ze alleen op woensdag een drukke dag had en de overige dagen zat ze meer met haar kont achter de pc te msnen dan huiswerk te maken.
sonjim schreef:1040 uur betekend volgens mij ongeveer 28 uur les per week. Als ik de meeste hier hoor dan hebben jullie die al, dus waarom moet je dan staken. Even grof gerekend heb je 12 weken vakantie per jaar, dus blijven er 40 weken over. 1040 gedeeld door 40 is 26 uur per week. Je bent dan ongeveer van half negen tot drie op school (mits je geen tussenuren hebt). Mij lijkt dit erg goed te combineren met hobby's het is wel een kwestie van prioriteiten stellen en zorgen dat je je huiswerk doet in bijvoorbeeld tussenuren. Is dat eigenlijk niet mogelijk doordat je in een kantine zit met nog 300 leerlingen ( oeps de hele school heeft tussenuur) dan ga met deze vraag naar een goede docent en vraag of hij een oplossing weet. Als je zaken aangeeft krijg je veel geregeld. Ik mocht op een gegeven moment mijn huiswerk zelfs in de lessen maken, omdat ik de stof meestal al snapte voor de les eraan besteed werd. Ik had wel een eigen verantwoordelijkheid om te bepalen wanneer ik op lette en wanneer niet. Dus ga niet staken maar bedenk oplossingen.
pharagirlke schreef:colorado vind het ook niet echt schooluren...schooluren zijn uren die je effectief op school zit...leren daarbuiten kan je inplannen zoals je wil en hoef je in theorie niets voor te laten.
pharagirlke schreef:ook ik ken maar weinig mensen die echt 12 uur per week aan hun huiswerk zitten.
colorado vind het ook niet echt schooluren...schooluren zijn uren die je effectief op school zit...leren daarbuiten kan je inplannen zoals je wil en hoef je in theorie niets voor te laten.
quera; ik zou anders zo willen wisselen met je
Emilia schreef:Kom kom Rhodos. Ik denk dat ze scholieren in dit topic wel een beetje begrip verwachten
_Laris_ schreef:Met 1040 uur zou je dus 26uur per week op school moeten zitten? Waarom zit ik er dan al 33 en moet nog 2studie uren daarbij maken om volgens mijn school aan die uren te komen?
quera schreef:Maar ik heb nooit gezegt dat ik het erg vond. dus rhodos ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen