Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Terwijl dit gewoon standaardvragen zijn. poes schreef:Ik vraag in een gesprek altijd: en wat zijn je sterke punten? En dan krijg je standaard: "Ik ben een doorzetter, communicatief, teamplayer, etc." En als je dan vraagt waarom ze ergens goed in zijn, of wat hen zo sterk maakt, vallen ze in elkaar.. Zelfde wanneer ik vraag: Wat wil je bij jezelf nog beter ontwikkelen? Daar weten ze ook haast niks op: bij jezelf een minpunt durven toegeven blijkt moeilijk, er een werkplan voor opstellen meestal onmogelijkTerwijl dit gewoon standaardvragen zijn.
Sta je tenminste niet met je mond vol tanden
Een concreet voorbeeldje in je hoofd hebben kan wel handig zijn.
Heb ze zelf als "sollicitatie-afnemer" ook gebruikt
Soda schreef:Ten eerste maakt het duidelijk dat je niet klakkeloos overtypt wat er in de vacature staat en ten tweede helpt het ook voor jezelf om duidelijk te krijgen waar je sterke punten liggen met betrekking tot deze baan.

(oef wat klinkt dat erg zeg!!)
Soda schreef:Ik heb die zin geschreven en heb bewust gekozen voor 'zou'. Wanneer ik de baan zou krijgen, zou ik zeer gemotiveerd zijn ermee aan de slag te gaan. Het heeft nog niet zoveel zin gemotiveerd te zijn als ik nog niet met de baan begonnen ben. Ik vind het persoonlijk een beetje arrogant om te veronderstellen dat het sturen van mijn brief ook betekent dat ik de baan krijg.

Had dat echt helemaal niet verwacht, normaal schrijf ik ook zoiets niet in een sollicitatie, maar ik had niets te verliezen en verwachtte er ook niets van, en uiteindelijk toch met positief resultaat