Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:51

De opleiding wordt idd betaald door ziekenhuis en daarbij krijg je een zogenoemd zakgeld uitbetaald. Dus dat is een soort van salaris.

Als het niet haalt dan weet ik niet precies hoe dat gaat met terugbetalen, geloof als je vrijwillig stopt dat sommige ziekenhuizen dan willen dat je een deel terug betaald. Maar hoe precies is geloof ik ook nog per ziekenhuis verschillend. En na 3 jaar als je alles gehaald hebt ben je idd ok assistent Haha!.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:17

Nou het lijkt mij een erg leuke opleiding!
Wanneer moet je je opgeven bij ziekenhuizen, en bij hoeveel moet je je opgeven als je zeker wilt zijn van een adres?
Plus ik ben als het goed is volgend jaar juni klaar met deze opleiding.. Moet ik dan al eerder mezelf opgeven voor deze opleiding, of kan het na deze opleiding ook nog?

Plus zou ik graag een keer een open dag oid willen zien, of ergens een stand met informatie iod. Weet iemand een dag wanneer dat is?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:48

even een vraaje: Zou iemand mij kunnen vertellen hoe een linkeronderbeen amputatie gaat? Hoe lang de operatie duurt, hoe lang je ongeveer in het zh verblijft, etc. Ik moet dit namelijk zelf ondergaan. Nu eerst bezig met looptraining om te kijken of er kleine vaten aangemaakt gaan worden zodat ik hem langer kan behouden maar ben erg benieuwd hoe de operatie in zijn werking gaat.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:16

Elize1989 schreef:
Hoi Allemaal!
Ik ga september beginnen met de opleiding operatie-assistent Haha!
Heb er heel veel zin in!
Eerst werd de opleiding in het albeda gegeven maar ik moet nu naar t EMC.. Gaan er nog meer van jullie daarheen?

Ik ga ook in september beginnen, ik zou ook eerst naar het Albeda in Rotterdam gaan maar moet nu naar het UMC. Weet niet of ik jou bij die informatie-ochtend op het Albeda gezien heb toen?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:31

Megamutsj schreef:
Nou het lijkt mij een erg leuke opleiding!
Wanneer moet je je opgeven bij ziekenhuizen, en bij hoeveel moet je je opgeven als je zeker wilt zijn van een adres?
Plus ik ben als het goed is volgend jaar juni klaar met deze opleiding.. Moet ik dan al eerder mezelf opgeven voor deze opleiding, of kan het na deze opleiding ook nog?

Plus zou ik graag een keer een open dag oid willen zien, of ergens een stand met informatie iod. Weet iemand een dag wanneer dat is?

Je moet je rond november/december toch al wel brieven rond gaan sturen met je je cv en vooral je motivatie. Ik zou gewooon de ziekenhuizen opgeven waar jij eventueel zou kunnen en willen werken. Zelf heb ik bij rond de 5 ziekenhuizen gesolliciteert.
Zal je dus idd eerder opgeven voor juni, alle plaatsen zijn zo rond april verdeeld.

Er zijn wel opendagen, maar dat heb ik zelf nooit gedaan, ben wel in het ziekenhuis waar ik nu werk eene dagje mee wezen lopen dat helpt wel bij je sollicitatie

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:34

smit_ilse schreef:
even een vraaje: Zou iemand mij kunnen vertellen hoe een linkeronderbeen amputatie gaat? Hoe lang de operatie duurt, hoe lang je ongeveer in het zh verblijft, etc. Ik moet dit namelijk zelf ondergaan. Nu eerst bezig met looptraining om te kijken of er kleine vaten aangemaakt gaan worden zodat ik hem langer kan behouden maar ben erg benieuwd hoe de operatie in zijn werking gaat.

jeetje wat erg dat je je onderbeen misschien moet gaan missen! Wat is de oorzaak? (als je dat tenminste kwijt wil en anders hoef je dat hier niet neer te zetten hoor)

Maar heb het zelf nog niet echt vaak gezien dus ik kan je er niet veel over zeggen. Wel is het een operatie die niet lang duurt, ongeveer een uur ofzo (weet ook niet zeker hoor)

Elize1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:50

Shaar schreef:
Elize1989 schreef:
Hoi Allemaal!
Ik ga september beginnen met de opleiding operatie-assistent Haha!
Heb er heel veel zin in!
Eerst werd de opleiding in het albeda gegeven maar ik moet nu naar t EMC.. Gaan er nog meer van jullie daarheen?

Ik ga ook in september beginnen, ik zou ook eerst naar het Albeda in Rotterdam gaan maar moet nu naar het UMC. Weet niet of ik jou bij die informatie-ochtend op het Albeda gezien heb toen?

Nee daar ben ik niet geweest Knipoog

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:32

Roos_s schreef:
smit_ilse schreef:

jeetje wat erg dat je je onderbeen misschien moet gaan missen! Wat is de oorzaak? (als je dat tenminste kwijt wil en anders hoef je dat hier niet neer te zetten hoor)

Maar heb het zelf nog niet echt vaak gezien dus ik kan je er niet veel over zeggen. Wel is het een operatie die niet lang duurt, ongeveer een uur ofzo (weet ook niet zeker hoor)

Het is zeker dat ik hem kwijt ga raken, eerst kijken of ik het kan uitstellen door looptraining onder begeleiding van het zh. Het is gekomen door een auto ongeluk uit 2005. Helaas zijn we er pas in februarie dit jaar achter gekomen want anders had er nog wat aan gedaan kunnen worden. Vermoedelijk heb ik een klap gehad/vast gezeten dat ik werdt aangereden. Helaas weet ik dat zelf ook niet. Duurt niet lang dan zo'n operatie, voor mn gevoel zou dat heel lang duren.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:13

jeetje smit ilse, dat is niet niks Ach gut ik heb het nog nooit gezien dus kan je helaas niet veel vertelln..

megamuts.
ik heb pas in maart brieven rond gestuurd, was erg laat en had nog maar kans bij 1 ziekenhuis, gelukkig ben ik daar toen aangenomen!! als ik jou was zou ik inderdaad rond november december brieven sturen.. en naar zoveel mogelijk ziekenhuizen in de buurt waar je wil gaan zitten, je kunt altijd nog afzeggen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:27

ja idd ilse, denk dat voor je gevoel dat erg lang zal duren... lijkt me ook best lastig een goede inbeelding te maken..... iig heel veel succes daarmee Ach gut

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:42

ja lijkt me een hele ingreep maar valt idd mee als ik het zo lees. Weet iemand er verder nog wat over te vertellen? Mag ook per pb.

Thanks voor de berichten!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:41

Jeetje Smit ilse....wat een gedoe! Heel veel sterkte.

Sjuulie, een collega had echt hele mooie (voor zover steunkousen mooi zijn... Clown ). Die had ze aan laten meten, kon ze zelf kiezen welke kleur en ze had er sarofski ( Blond ) steentjes op....echt apart!

Even een vraagje; toen ik solliciteerde is er niet gesproken over een aanloopschaal na afstuderen, maar nou hoor ik in de wandelgangen en van tweede en derde jaars studenten dat ze dat wel gaan invoeren. Mij is beloofd dat je na die drie jaar binnenkomt in schaal 55....hoe zit dat bij jullie? Ik heb er namelijk echt op gerekend dat ik vanaf dan weer een *normaal* salaris heb....maar met die aanloopschaal kan dat nog wel twee jaar langer gaan duren!
Kan dit trouwens wel....het ene beloven en dan niet nakomen?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:00

Bij ons wordt er ook gewerkt met een aanloopschaal...
Je komt pas na 3 jaar in 55 hier.

Heb je het op papier staan? Anders ben ik bang dat je er weinig aan kunt doen. Ja, je kunt met meerdere leerlingen samen er werk van maken, maar of het lukt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:35

Maandag beginnen op de OK!
Heb er super veel zin in!! Go jij! Go jij!
Vanaf de 15e, 6mnd naar Utrecht, dus even genieten Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:14

ikben ook door naar het tweede jaar! heb gesprek gehad en was allemaal goed! moest wat meer voor me opkomen, kan me we voorstellen dat ze dat denken, aangezien ik in het begin altijd ng wel rustig en meegaant ben Haha!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:05

En muis is nu officieel derde jaars! En mag nu haar scriptie gaan schrijven Boos!

Blijkt dat ik ieder jaar als ik over ga een kleine loonsverhoging krijg, waren ze dat vorig jaar vergeten uit te keren. Krijg nu in ene alles doorberekend..... Hoop zo dat het een leuk bedragje is, kan ik een nieuwe pc kopen. Die voor die scriptie dan wel weer heel erg handig zou kunnen zijn.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:07

haha inderdaad!

Heb zelf trouwens ook nog niets gehoord over loonsverhoging, maarja die zal er vast wel aankomen, altijd mooi meegenomen! Haha!

En die scriptie lijkt me ook een hel ja.... Boos! wat voor een onderwerp heb jij?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:10

Cryochirurgie bij niertumoren! Eind december moet het concept al af zijn. Geloof dat ik een ernstig slaaptekort op ga bouwen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:10

ja idd en tekort aan sociale contacten Tong uitsteken

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:15

Nee, dat is waarom ik dat slaaptekort opbouw. Die sociale contacten en het contact met het paard moet wel behouden blijven..........

Heb inmiddels al wel besloten dat een 6 ook voldoende gaat zijn. Minimale effort in dit geval! Veel te veel werk, in veel te kort tijd anders.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:24

haha geloof dat we dan dezelfde instelling wel zo ongeveer hebben Nagelbijten / Gniffelen had ik ookal in de bvp, gewoon een tijdje de tanden op elkaar Haha!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:44

Oh, en over dat rustig en meegaand zijn..... Dat komt vanzelf hoor! Ik ben twee weken geleden voor het eerst tegenover een arts voor mezelf opgekomen. Hij wilde niet met mij aan tafel staan, omdat ik een leerling was. Het was echt de meest stupide ingreep, een in- en uitwendige neuscorrectie. Eerst even met de leiding besproken en toen naar hem toegegaan met de mededeling 'ik GA aan tafel, bij problemen mag je je melden bij het hoofd OK'. Kwartier later kwam die terug, had hij bakzeil gehaald Vork . Wel enorm flauw daarna, ging hij al mijn fouten tellen. Moet je net mij hebben, op het moment dat ik het niet wist en zijn spelletje doorhad was het 'ja, en dat is 4!' Haha!

En op het moment dat je meer middel- en hoogcomplexe ingrepen mag doen, ga je ook steeds meer zien. En kun je af en toe ook jouw idee geven. Erg gaaf als er dan over nagedacht wordt en gezegd wordt 'ja, dat kunnen we eigenlijk wel proberen'. Tong uitsteken

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:03

en ook ik ben door naar het 2e jaar! donderdag alleen onverwachts een gesprek, dus hopelijk is dat niets ernstigs

ik ben ook erg rustig en meegaand, moet wat assertiever zijn kwam ook op school al naar voren, maar ach Vork

sharona, wat leuk! veel plezier

er zat hier ook iemand uit deventer, ze zal vast wel meelezen! hoe is de verhuizing gegaan? draait de nieuwe ok een beetje? ben iig erg benieuwd

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:40

Ik zou ook naar het 2e jaar gaan, heb alleen de opleiding moeten beeindigen omdat ik onwijs last van mijn voeten kreeg. Ik heb mijn linkervoet een paar jaar geleden verbrijzeld, waardoor die andere is doorgezakt door het vele gebruik van 1 voet... Steunzolen hielpen niet meer. Baalde er echt van. Boos! Maar ga nu volgend jaar de opleiding tot anesthesiemedewerker doen want ze wilde me in het ziekenhuis niet kwijt!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:21

gelukkig maar aman!! wat balen, maar wel super dat je mag blijven!!

jij ook gefeliciteerd sjuulie!! gesprek is misschien begin gesprek volgende jaar?