Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Hmmm, zo zag het er bij mij ooit ook uit, maar dat is al zeker een jaar en vele updates geleden. De versies verschillen nog weleens. Zo kan ik sinds kort elke dag een Early Bird Chest verdienen en mijn man heeft dat (nog) niet.Overigens krijg ik dan geen 45 zie ik.
Sadira schreef:Germie, merk jij op die manier dat je ook alle woorden en structuren onthoudt? Of moet je vaak spieken door op woorden te klikken e.d.? Ik denk dat ik dat niet zou kunnen, de taal me helemaal eigen maken met telkens maar 1 kroontje halen.
secricible schreef:Bijzonder dat je dat zegt, want hier zeg je het tegenovergestelde... [STW] Een taal leren met een app zonder cursus, ervaringen. Duolingo
secricible schreef:Nee maar hoe verder je komt met de kroontjes hoe meer je zelf zinnen moet gaan maken, minder meerkeuze, en steeds meer werken vanuit het toetsenbord ipv gefabriceerde woorden.
Ik hoef dan niet in te spreken maar ik weet wel hoe ik zinnen moet produceren/schrijven dus dan is spreken een kleinere stap als wanneer je alleen ontvangt.
Maar goed die discussie hebben we in het andere topic ook gevoerd, ik geloof wel dat je niveau verbeterd bij meer kroontjes, omdat de oefeningen steeds lastiger worden
Fitzroy schreef:Wat houdt het tournament in in de Diamond League?
Suliko schreef:Ik kom me ook melden! Ben sindskort begonnen met Deens. Ik ga een maand door Denemarken fietsen, dus het lijkt me handing om enigszins zinnen te kunnen bouwen voor wat basiscommunicatie.
Tot nu toe vind ik het best wel een rare taalSommige woorden zijn erg herkenbaar, maar ze zetten dan weer geen lidwoorden voor onderwerpen (behalve 'een'), maar er achter? Zo is water = vand, en het water = vandet. Kvinde = vrouw, kvinden = de vrouw. Man = mand, de man = manden. Dat is nog best logisch, maar mannen = maend, de mannen = maendene. Waarbij vrouwen opeens kvinder is en de vrouwen gewoon kvinden. Snap er nog geen snars van.
gomir schreef:En ik mis bij Deens ook de uitleg die ik bij Spaans wel had. Behalve dat stuk over de lidwoorden ben ik nog niets tegen gekomen.
En de uitspraak valt me ook nog niet mee