Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:15

40cp krijg ik voor de lessen naar legendary toe, niet als ze dat al zijn

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:20

Ik ook inderdaad. En soms moet je heel veel lessen doen voor je weer een niveau af kunt maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:29

Je kunt gewoon door hoor als je 1 kroontje hebt. Dat doe ik ook en dat gaat prima.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:11

Germie, merk jij op die manier dat je ook alle woorden en structuren onthoudt? Of moet je vaak spieken door op woorden te klikken e.d.? Ik denk dat ik dat niet zou kunnen, de taal me helemaal eigen maken met telkens maar 1 kroontje halen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:06

Fitzroy schreef:
Overigens krijg ik dan geen 45 zie ik.
Hmmm, zo zag het er bij mij ooit ook uit, maar dat is al zeker een jaar en vele updates geleden. De versies verschillen nog weleens. Zo kan ik sinds kort elke dag een Early Bird Chest verdienen en mijn man heeft dat (nog) niet.

Nu krijg ik de 1e keer dat ik Hard Practice van een paars level foutloos doe 48XP (zonder verdubbelaar)
Afbeelding
en de 2e keer dat ik hetzelfde paarse lesje weer Hard Practice doe, krijg ik maar 28XP
Afbeelding
Maar ik heb genoeg paarse levels om uit te kiezen, dus ik doe echt niet 2x dezelfde op één dag :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:12

Die paarse leveren ca 48 punten op en met verdubbelaar 96, dat tikt wel lekker aan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:12

Sadira schreef:
Germie, merk jij op die manier dat je ook alle woorden en structuren onthoudt? Of moet je vaak spieken door op woorden te klikken e.d.? Ik denk dat ik dat niet zou kunnen, de taal me helemaal eigen maken met telkens maar 1 kroontje halen.

Ja, dat gaat eigenlijk prima. Het enige waar ik slecht in ben, maar dat was ik altijd al zijn werkwoordsvervoegingen. Dat kan ik 100 keer oefenen, maar dat komt er niet zomaar in zeg maar.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:20

Dat vind ik heel knap van je! Ik heb zelf toch wel alle oefening vaak nodig om zeker te weten dat ik die zinnen foutloos kan maken en ook zelf kan produceren. Zit vaak toch met domme foutjes, zoals dat ik een woord eindig op -o ipv op -a. Dan weet ik echt wel dat het anders moet, maar dan zit het nog niet ver genoeg in mijn systeem om het ook 100% van de tijd meteen goed te doen zonder er over na te hoeven denken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:01

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:25

secricible schreef:
Bijzonder dat je dat zegt, want hier zeg je het tegenovergestelde... [STW] Een taal leren met een app zonder cursus, ervaringen. Duolingo

Nee, onthouden van woordjes lukt wel. Maar werkwoorden niet. Ook heb ik het idee dat het niveau wel laag blijft, want het gaat niet snel. Maar als ik elke les tot 5 kroontjes doe, dan blijft het niveau bij mij gelijk hoor. Je mag af en toe kijken als je een woord niet weet. Dat is niet verboden en ook niet spieken, maar dat doe ik best weinig eigenlijk, want anders haal je ook niet die 3 minuten per les.
Naast duolingo lees ik af en toe wat op facebook in het Spaans of op airbnb. Dat lukt me nu wel redelijk. Maar spreken dus niet. Dat doe je natuurlijk ook nooit naast een keer wat inspreken bij duolingo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:24

Nee maar hoe verder je komt met de kroontjes hoe meer je zelf zinnen moet gaan maken, minder meerkeuze, en steeds meer werken vanuit het toetsenbord ipv gefabriceerde woorden.

Ik hoef dan niet in te spreken maar ik weet wel hoe ik zinnen moet produceren/schrijven dus dan is spreken een kleinere stap als wanneer je alleen ontvangt.
Maar goed die discussie hebben we in het andere topic ook gevoerd, ik geloof wel dat je niveau verbeterd bij meer kroontjes, omdat de oefeningen steeds lastiger worden

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:09

Hoi ik zou mij hier ook graag willen melden!
In 2020 al eens begonnen met zweeds, dit bijna een jaar volgehouden en toen ik ook daadwerkelijk verhuisde naar zweden laten gaan :+ Echter nu ik hier alweer een jaar woon, en mijn vriend zweeds is, vind ik het toch wel weer tijd om het op te pakken :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:16

Heb je er veel aan gehad in de praktijk?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:53

elnienjo schreef:
Heb je er veel aan gehad in de praktijk?

Ja redelijk wat! Mijn woordenschat is al redelijk groot, en de gasten in het hotel kan ik prima helpen in het zweeds. Enige wat ik jammer vind is dat ik de grammatica niet erg goed kan oppakken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:56

secricible schreef:
Nee maar hoe verder je komt met de kroontjes hoe meer je zelf zinnen moet gaan maken, minder meerkeuze, en steeds meer werken vanuit het toetsenbord ipv gefabriceerde woorden.

Ik hoef dan niet in te spreken maar ik weet wel hoe ik zinnen moet produceren/schrijven dus dan is spreken een kleinere stap als wanneer je alleen ontvangt.
Maar goed die discussie hebben we in het andere topic ook gevoerd, ik geloof wel dat je niveau verbeterd bij meer kroontjes, omdat de oefeningen steeds lastiger worden

Ik heb 1 doorgewerkt naar wat hoger voor de lol. Eh, het niveau blijft hetzelfde en is dodelijk saai.
Niet iedereen heeft zo enorm veel herhaling nodig hoor. Daarom ben ik ook gestopt met memrise. Dat was echt te veel en te traag.

Als ik een echte cursus zou doen, dan zou ik me ook opgeven voor net een niveau hoger dan waar ik zit. Dan heb ik meer motivatie dan dat het exact aansluit of zelfs overlap heeft met wat ik al weet, dan is het te traag. Ook 1 van de redenen waarom ik ooit gestopt ben na zilver-ster met dansles. Als ik daar ooit weer mee begin dan stroom ik ook gewoon in in goud, ook al heb ik al 25 jaar geen danspas meer gezet. Ik ben het niet vergeten.
Nu leer ik ook vrij gemakkelijk, dat moet ik wel toegeven. Alleen voor werkwoorden heb ik geen gevoel, maar de tegenwoordige tijd is de belangrijkste en die gaat wel foutloos zeg maar.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:48

Ik kom mij hier ook melden.

Ik ben begonnen met Engels

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 22:00

Linnie050 schreef:
Ik kom mij hier ook melden.

Ik ben begonnen met Engels

Welkom!

And have fun ;)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:05

Ik ben bezig met Zweeds :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:10

Wat houdt het tournament in in de Diamond League?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 02:01

Fitzroy schreef:
Wat houdt het tournament in in de Diamond League?

Hier kun je uitgebreide uitleg vinden https://duoplanet.com/duolingo-leagues- ... d-to-know/

Het is een beetje verouderd, want the XP Boost is er intussen ook voor Android, maar verder klopt het aardig, volgens mij :o

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:35

Eefsel2109 schreef:
Ik ben bezig met Zweeds :D

Ah! Går det bra?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:59

Ik kom me ook melden! Ben sindskort begonnen met Deens. Ik ga een maand door Denemarken fietsen, dus het lijkt me handing om enigszins zinnen te kunnen bouwen voor wat basiscommunicatie. :D

Tot nu toe vind ik het best wel een rare taal :+ Sommige woorden zijn erg herkenbaar, maar ze zetten dan weer geen lidwoorden voor onderwerpen (behalve 'een'), maar er achter? Zo is water = vand, en het water = vandet. Kvinde = vrouw, kvinden = de vrouw. Man = mand, de man = manden. Dat is nog best logisch, maar mannen = maend, de mannen = maendene. Waarbij vrouwen opeens kvinder is en de vrouwen gewoon kvinden. Snap er nog geen snars van. _O-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:13

En ik mis bij Deens ook de uitleg die ik bij Spaans wel had. Behalve dat stuk over de lidwoorden ben ik nog niets tegen gekomen.
En de uitspraak valt me ook nog niet mee :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:14

Suliko schreef:
Ik kom me ook melden! Ben sindskort begonnen met Deens. Ik ga een maand door Denemarken fietsen, dus het lijkt me handing om enigszins zinnen te kunnen bouwen voor wat basiscommunicatie. :D

Tot nu toe vind ik het best wel een rare taal :+ Sommige woorden zijn erg herkenbaar, maar ze zetten dan weer geen lidwoorden voor onderwerpen (behalve 'een'), maar er achter? Zo is water = vand, en het water = vandet. Kvinde = vrouw, kvinden = de vrouw. Man = mand, de man = manden. Dat is nog best logisch, maar mannen = maend, de mannen = maendene. Waarbij vrouwen opeens kvinder is en de vrouwen gewoon kvinden. Snap er nog geen snars van. _O-

Zelfde met Noors, ben er nog steeds niet aan gewend :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:19

gomir schreef:
En ik mis bij Deens ook de uitleg die ik bij Spaans wel had. Behalve dat stuk over de lidwoorden ben ik nog niets tegen gekomen.
En de uitspraak valt me ook nog niet mee :+

Oh, die uitleg over de lidwoorden ben ik ook nog niet tegengekomen. _O- Misschien ergens de uitleg van grammatica opzoeken.

@Ghostattack, Noors zal wel in hetzelfde straatje liggen dan. Ik dacht eerst dat het juist een makkelijke taal zou zijn, omdat het Engels behoorlijk beïnvloed is door het Deens. Maar dat valt tegen.