Belastingaangifte 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: Belastingaangifte 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:10

Ondertussen alweer halverwege de maand en nog geen cent ontvangen. Kan er zo kwaad om worden. Waarom niet gewoon eerlijk wie eerst komt wie eerst maalt.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:40

Indi_Vito schreef:
Ondertussen alweer halverwege de maand en nog geen cent ontvangen. Kan er zo kwaad om worden. Waarom niet gewoon eerlijk wie eerst komt wie eerst maalt.

Kwaad om worden vind ik wel ver gaan.
als jij iets heb ingevuld wat ze verder controleren, dan snap ik wel dat het langer duurt.

Ik vind het alleen jammer dat ik het nog niet heb.
Maar het is bijna 1 juli, dus inprincipe kan het niet lang meer duren nu :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:36

Omdat het geautomatiseerde systemen zijn.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:49

lovelyfiefy schreef:
Indi_Vito schreef:

Kwaad om worden vind ik wel ver gaan.
als jij iets heb ingevuld wat ze verder controleren, dan snap ik wel dat het langer duurt.

Ik vind het alleen jammer dat ik het nog niet heb.
Maar het is bijna 1 juli, dus inprincipe kan het niet lang meer duren nu :+

Ik wordt niet kwaad. Meer ongeduldig..
Na 7 jaar op rij het geld begin mei te hebben gehad, duurt dit gevoelsmatig lang.. maar goed ze hebben die tijd. Dus nog max 14 dagen wachten tot 1 juli *\o/*

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:01

Hier ook nog niets.
Ergens wel leuk, vorige maand vakantiegeld gehad, deze maand heeft vriendlief een eenmalige uitkering en 4% loonsverhoging, en dan hoop ik in juli het belastinggeld :D *\o/*

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:12

Indi_Vito schreef:

Misschien ben je 1 van de gelukkige die wel echt gecheckt wordt.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:17

Ik kwam er begin mei achter dat hij niet verstuurd was, wel ingevuld maar blijkbaar niet op verzenden geduwd? Heul raar. Weet iemand voor wanneer het dan uitgebetaald wordt?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:27

Amado7 schreef:
Ik kwam er begin mei achter dat hij niet verstuurd was, wel ingevuld maar blijkbaar niet op verzenden geduwd? Heul raar. Weet iemand voor wanneer het dan uitgebetaald wordt?

Je krijgt dan binnen 3 maanden een reactie.

Een brief dat het langer gaat duren is ook een reactie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:11

Jaaa, hij is binnen! En gewoon overgenomen. Ik ga het geld nog apart zetten tot de definitieve aanslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:15

Amado7 schreef:

Ja je moet hem wel verzenden ja dat gaat niet vanzelf. Je krijgt dan binnen 3 maanden bericht maar dat kan ook een bericht zijn dat het langer duren gaat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:20

Dat geeft weer hoop Fitzroy hier helaas nog niks, bij degene die nog niks gehoord hebben waren er bij jullie bijzonderheden ?

Ik heb kosten erin zitten ivm aankoop woning wellicht dat dat de reden is

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:28

Charaz schreef:
Dat geeft weer hoop Fitzroy hier helaas nog niks, bij degene die nog niks gehoord hebben waren er bij jullie bijzonderheden ?

Nee hier niets bijzonders, alleen loonbelasting en hypotheekrenteaftrek.. Alles was vooraf ingevuld en klopte ook.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:16

Nee hier ook nog steeds niets, enige wat ik extra had ingevuld waren de reiskostenvergoeding en de kosten die ik zelf had gemaakt. Dus zouden ze bij de NS opvragen.. Nog niet eerder hoeven doen, dus ben benieuwd..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:50

Hier ook nog niks helaas, maar ivm koop huis en nog toeslagpartner deels met ex-man ook geen standaard aangifte. Hij was ook later pas verstuurd, dus ik wacht maar geduldig af verder.

Weinig anders aan te doen in tussentijd ook :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:58

Charaz schreef:

Wij hebben er de opbrengst verkoop 2e woning inzitten en een erfenis van mijn schoonouders en zwager.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:22

Ik heb er niks bijzonders in zitten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:25

Ik heb vandaag de brief met dagtekening 29 juni. Op de valreep :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:59

Hier inmiddels voorzien van een vaste contactpersoon van de klachtenafdeling. Daar ook het rechtstreeks nummer van. en zo ongeveer dagelijks contact. Ben er echt wel klaar mee inmiddels %) Maar hij is ook lichtelijk vastgelopen in de puinhoop. Inclusief een betaling die ze zijn kwijt geraakt ook nog kennelijk. -O-

Een heel grote onlogica is hun gebruik van aanslag nummers. Ik heb betaald met het aanslagnummer dat vermeld stond op de brief en de acceptgiro. Lijkt me logisch toch. Alleen had ik kennelijk een aanslagnummer van drie aanslagen daarvoor moeten gebruiken die ik dus nooit heb ontvangen. 8)7 En nu zijn ze een betaling kwijt.

Ook is er nu duidelijk dat er inderdaad zowel een toekenning van uitstel is en afwijzing. Daar dus ook geen enkel overzicht meer in. :evaw:

Nu is hij alles aan het verzamelen wat er bekend is. Gaat daarmee worstelen en hoopt alles op een rij te zetten. Daarna zijn ze hopelijk eindelijk zover dat duidelijk gaat worden wat ik moet betalen waarheen hoeveel en hoevaak. En waar mijn al betaalde geld is gebleven.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:54

Wanneer je nu de definitieve aanklacht ontvangt van 2021 is deze dan ook echt definitief. En kan ik het geld uitgeven zonder bang te hoeven zijn dat ik het toch moet terug betalen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:28

Fijn dat je hulp hebt Karuna!

Hier nog niks gehoord, ze houden het wel spannend hè :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:42

Luckyluna soms is definitief snel ook soms niet. Ik weet ook niet of er nog vaak wijziging komt.

Hier man man telefoontje van incasso afdeling.geval kansloos dit. Er luisterde iemand mee wiens mond openzakte van verbazing. Betalingsregeling is jawel tromgeroffel gewoon dat wat al betaald moest worden binnen de gestelde tijd. Oftewel er is geen regeling waarom noem je dat dan zo. Of ik moest maar de voorlopige aanpassen naar een lager bedrag (lees "fraude") en dan de rest achteraf met de normale aangifte. Maar ja ik loop volgens haar dan wel risico aangemerkt te worden als fraudeur. En dat geven ze dan zelf als "oplossing"? En ze zijn echt een flink bedrag kwijtgeraakt. Dat zwerft ergens rond binnen de belastingdienst mogelijk afgeboekt bij een heel ander persoon.

Oftewel ik voel me nu tenminste helemaal k u t. Ik wacht nu terug op telefoon van mijn vaste contactpersoon. De incasso dame zou hem ook maar even bellen geloof ik

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:06

LuckyLuna schreef:
Wanneer je nu de definitieve aanklacht ontvangt van 2021 is deze dan ook echt definitief. En kan ik het geld uitgeven zonder bang te hoeven zijn dat ik het toch moet terug betalen.

Definitief is idd definitief. Dat mag je gewoon lekker uitgeven.
Alleen wanneer ze een nieuw feit vinden (bijvoorbeeld dat ze erachter komen dat jij stiekem nog 4 banen hebt die je nergens hebt opgegeven) kunnen ze nog een navorderingsaanslag opleggen.
Maar ik ga er zomaar vanuit dat dit bij jou niet het geval is :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:41

Ik heb een melding dat er een voorlopige aanslag is, kan verder nog niks zien maar er is in ieder geval iets veranderd

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:46

Charaz schreef:
Ik heb een melding dat er een voorlopige aanslag is, kan verder nog niks zien maar er is in ieder geval iets veranderd

Same here

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:46

Op mijn overheid kun je de aanslag zien.