MonteKarlo schreef:Onderverdelen is misschien niet het juiste woord. Ik heb twee groepen die ik met elkaar vergelijk. En de verzamelde gegevens zijn door 2 artsen beoordeeld dmv de likertschaal van 6 vragen en 5 antwoordopties. Elke groep bestaat uit 5 patiënten (veel te weinig, maar vanwege Corona ging het niet anders en is dit goedgekeurd) dus van 10 patiënten is dezelfde vragenlijst door 2 artsen ingevuld. Nu wil ik dus de uitkomsten van die 2 groepen met elkaar vergelijken om een eventueel verband aan te kunnen tonen tussen de groepen. Maar chi kwadraat bijvoorbeeld kan dus al niet. En ik weet nu niet of ik per vraag dan moet kijken of er een verband is, of dat er een optie bestaat waarin ik de gehele lijsten met elkaar kan vergelijken.
Dit klinkt als ANOVA, je kan ze direct doen met elkaar, maar ook een nieuwe variabele maken met alles in 1 gecombineerd. Al verwacht ik geen significant verschil met maar 5 mensen per groep.
...
Jullie zijn lief
en ik nu dus heel erg twijfel aan of ik wel de goede vragen stel etc. Voor mijn gevoel stort mijn onderzoek als een kaartenhuis in elkaar, terwijl dit het eigenlijk veel interessanter zou moeten maken. Die knop moet nog even om. Bleh. Morgen weer een dag..