Afstuderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:14

MonteKarlo schreef:
Onderverdelen is misschien niet het juiste woord. Ik heb twee groepen die ik met elkaar vergelijk. En de verzamelde gegevens zijn door 2 artsen beoordeeld dmv de likertschaal van 6 vragen en 5 antwoordopties. Elke groep bestaat uit 5 patiënten (veel te weinig, maar vanwege Corona ging het niet anders en is dit goedgekeurd) dus van 10 patiënten is dezelfde vragenlijst door 2 artsen ingevuld. Nu wil ik dus de uitkomsten van die 2 groepen met elkaar vergelijken om een eventueel verband aan te kunnen tonen tussen de groepen. Maar chi kwadraat bijvoorbeeld kan dus al niet. En ik weet nu niet of ik per vraag dan moet kijken of er een verband is, of dat er een optie bestaat waarin ik de gehele lijsten met elkaar kan vergelijken.

Dit klinkt als ANOVA, je kan ze direct doen met elkaar, maar ook een nieuwe variabele maken met alles in 1 gecombineerd. Al verwacht ik geen significant verschil met maar 5 mensen per groep.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:43

Felien_Kyra schreef:
MonteKarlo schreef:
Onderverdelen is misschien niet het juiste woord. Ik heb twee groepen die ik met elkaar vergelijk. En de verzamelde gegevens zijn door 2 artsen beoordeeld dmv de likertschaal van 6 vragen en 5 antwoordopties. Elke groep bestaat uit 5 patiënten (veel te weinig, maar vanwege Corona ging het niet anders en is dit goedgekeurd) dus van 10 patiënten is dezelfde vragenlijst door 2 artsen ingevuld. Nu wil ik dus de uitkomsten van die 2 groepen met elkaar vergelijken om een eventueel verband aan te kunnen tonen tussen de groepen. Maar chi kwadraat bijvoorbeeld kan dus al niet. En ik weet nu niet of ik per vraag dan moet kijken of er een verband is, of dat er een optie bestaat waarin ik de gehele lijsten met elkaar kan vergelijken.

Jep ik ga zeker weten interviewen :') ...

Dit geeft mij nog meer de bevestiging dat ik een goede keuze had gemaakt door interviews af te nemen voor mijn dataverzameling. :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:51

Sannens schreef:
MonteKarlo schreef:

Dit klinkt als ANOVA, je kan ze direct doen met elkaar, maar ook een nieuwe variabele maken met alles in 1 gecombineerd. Al verwacht ik geen significant verschil met maar 5 mensen per groep.

Ohja ANOVA bestaat ook nog.. ga me daar morgen eens in verdiepen. Thanks voor de input! En klopt, maar ze hebben graag dat je toch moeite doet blijkbaar :=

@ al de rest; Thanks voor de positieve energie :')

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:01

2 way ANOVA dan denk ik? Die vergelijkt als het goed is alles met alles en een voor een. Als je snapt wat ik bedoel :')

Oh en ook jouw begeleider verdient een mega schoen onder zijn kont. Wat is er toch mis met mensen!? "geen tijd", wat een lapzwans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:12

Tja, als afstudeerder moet je zeker moeite doen... Maar daar zit een grens aan. En na deze grens moeten de begeleiders je opvangen. Ik vind het zuur om te lezen dat dat niet overal kan... Dikke knuffel aan jou MonteKarlo!

Hier druk met mijn presentatie. Ik hoor deze week of mijn rapport voldoende is, zo ja, dan mag ik hem donderdag verdedigen! Anders heb ik donderdag een feedbackgesprek en mag ik voor de 2e kans.

Het lastige vind ik dat ik diverse (grote) theorieën in mijn TK heb. Het is een uitdaging om dat kort en simpel uit te leggen. Maar uitdagingen gaan we aan!

Felien_Kyra

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 10:18

Vind het hartstikke knap van je hoor MonteKarlo! wat rot dat je geen hulp krijgt...
Wat Bubblewrap ook zegt, kan bij sommigen echt niet hoe begeleiders reageren (of juist niet reageren).

U can do it! Hoe heerlijk zou t zijn als je donderdag mag verdedigen en dan klaar bent! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:04

Bubblewrap schreef:
Tja, als afstudeerder moet je zeker moeite doen... Maar daar zit een grens aan. En na deze grens moeten de begeleiders je opvangen. Ik vind het zuur om te lezen dat dat niet overal kan... Dikke knuffel aan jou MonteKarlo!

Hier druk met mijn presentatie. Ik hoor deze week of mijn rapport voldoende is, zo ja, dan mag ik hem donderdag verdedigen! Anders heb ik donderdag een feedbackgesprek en mag ik voor de 2e kans.

Het lastige vind ik dat ik diverse (grote) theorieën in mijn TK heb. Het is een uitdaging om dat kort en simpel uit te leggen. Maar uitdagingen gaan we aan!

Verschilt dit dan? Lijkt me best een korte tijd om je hele verdediging in te moeten voorbereiden, of niet?

Wat je uitdaging betreft, ik heb veel gehad aan de tips van Ionica Smeets, wetenschapscommunicatie-professor, maar dat is op zo'n korte termijn nog wel lastig om daar een boek van te gaan lezen :D
Ik denk dat je even bewust moet gaan nadenken over de hoofdconclusie van je verhaal en de belangrijkste punten die daartoe leiden goed uitleggen. Je mag best wat kleine bijzaken weglaten, als het goed is hebben de toehoorders je verslag gelezen, dus die hebben aan die hoofdpunten dan genoeg om hun geheugen op te frissen. Het is beter om wat meer te hameren op je hoofdpunten dan om álles te willen zeggen, want dat pikken de mensen gewoon niet meer op op een gegeven moment.

Ik heb gisteren een mailtje gehad van het externe lid van mijn commissie, hij wil graag vooraf even met me praten over mijn thesis. Ik weet niet of dat gebruikelijk is, maar ik denk nu wel gelijk het ergste natuurlijk :))

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:20

Thanks allemaal, ook voor het nogmaals meedenken! :j Jullie zijn lief :)

Oeh spannend Bubblewrap! Ik duim voor je.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:39

Bij ons bestaat het dat je hem op vrijdag inlevert, en dan die maandag erna om 09:00 moet presenteren.
Hangt van de planning van je (school)begeleiders en jezelf af.

Hier gaat het niet zo goed met een stage zoeken.. veel bedrijven willen nu even geen nieuwe mensen aannemen. Logisch wel, maar frustrerend -O-

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 13:39

MonteKarlo schreef:
Thanks allemaal, ook voor het nogmaals meedenken! :j Jullie zijn lief :)

Oeh spannend Bubblewrap! Ik duim voor je.

Vind het knap hoe positief jij blijft :D tenminste dat komt zo over. Al is dat natuurlijk wat lastig zeggen zo via een forum haha.

Bubblewrap ook hier wordt voor je geduimd. Wanneer heb je dat gesprek dan?

Es_ther, wat vervelend... Hoorde ik om mij heen ook al van mensen die een plek zochten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:46

Oooh spannend!

Ik moet het aanstaande zondag inleveren, dan heb ik volgens mij een week of 2 om de presentatie voor te bereiden. Afhankelijk van wanneer ik gepland wordt, ze hebben geloof ik iets van drie weken gepland voor alle verdedigingen. Deze week dus nog even knallen om alles af te krijgen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:11

Ugh, nu blijk ik een mailtje verkeerd te hebben gelezen en had ik een één of ander formulier 2,5 week geleden op moeten sturen naar de administratie, maar naar een andere administratie dan waarnaar ik een ánder formulier op heb moeten sturen. Domme ik had beide formulieren naar 1 administratie opgestuurd (want ik was 4 dagen voor mijn deadline natuurlijk met mijn volledige aandacht bezig met het regelen van administratieve rompslomp en niet met het afronden van mijn verslag)... dus nu heb ik misschien een probleem :)*

;(
Waarommmm
maken ze dit zo nodeloos ingewikkeld :(

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:03

Bubblewrap: super spannend! ik duim voor je.

MonteKario: sorry ik heb echt geen verstand van SPSS, dat vond ik altijd een verschrikkelijk vak!

xJitskee: heel veel succes alvast. nog even knallen!

Magrathea: pff het is dus overal het zelfde..... begrijpelijk dat je focus nu even ergens anders ligt.... gaat dit grote gevolgen hebben?

even een update over mijn onderzoek....ik heb het afgelopen weekend hulp gehad met herschrijven. de docent werd gewoon boos om mijn samenvatting. Dus ik heb even hulp ingeroepen. ik moet van een 3, naar minstens een 4.4 gaan. dat moet wel lukken mag ik hopen.... Ook heb ik er deze ronde voor gekozen om iemand anders mij te voorzien van feedback. ik vond dat de vorige klasgenoot die me feedback gegeven heeft, enorm veel over het hoofd gezien heeft. De feedback die deze meid gegeven heeft, is kritisch, en ik heb het idee dat ik hierdoor echt meters heb kunnen maken. ik heb zojuist het onderzoek weer ingeleverd. aankomende vrijdag weer een andere deadline voor een onderzoek. ik hoop zo dat ik het gehaald heb....

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:21

Succes met verdedigingen voorbereiden en deadlines enzo *\o/*

Tnx voor de tip Magrathea! Ik ga die Ionica Smeets eens opzoeken. Ik hoop dat je administratie achter de schermen gefixt kan worden :(:)

BlackBeauty, fijn om te horen dat je nu wel feedback hebt waar je iets mee kunt! Succes met je volgende deadline en met duimendraaien!

Vandaag mijn 2e interview gehad en ging helemaal poedersuiker :') Mijn vorige ging veel beter. Helpt ook niet mee dat uit de interviews (okeokeokeoke het zijn er maar 2, maar toch) blijkt dat de invalshoek van mijn onderzoek eigenlijk nergens op slaat *\%/* en ik nu dus heel erg twijfel aan of ik wel de goede vragen stel etc. Voor mijn gevoel stort mijn onderzoek als een kaartenhuis in elkaar, terwijl dit het eigenlijk veel interessanter zou moeten maken. Die knop moet nog even om. Bleh. Morgen weer een dag..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:40

Inderdaad, morgen weer een dag. :(:)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:00

Ik heb intussen de perfecte omslagfoto gevonden voor mijn eindrapportage :')

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:04

Ach ja dat gedoe met begeleiders, de mijne toen....ze was wel heel goed hoor. Maar man man ik heb weleens met tranen in mijn ogen gezeten, toen ze mijn hele concept versie helemaal afkeurde. Kon ik weer opnieuw beginnen, niet met onderzoek maar met schrijven.
Wat een ellende was dat... maar allemaal doorzetten hoor! :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:51

MonteKarlo schreef:

Met zo weinig mensen is alleen een niet-parametrische test een optie, voor t-testen heb je minsten 20 mensen per groep nodig.

Veel succes BlackBeauty!

Ik hoef ook nog maar 6 weken voor de deadline. Ergens heel fijn, maar de tijd gaat toch ook wel heel snel. Ben ook al aan het solliciteren her en der :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:50

Eske_B schreef:
MonteKarlo schreef:

Met zo weinig mensen is alleen een niet-parametrische test een optie, voor t-testen heb je minsten 20 mensen per groep nodig.

Veel succes BlackBeauty!

Ik hoef ook nog maar 6 weken voor de deadline. Ergens heel fijn, maar de tijd gaat toch ook wel heel snel. Ben ook al aan het solliciteren her en der :)

Ik ga nu voor de spearman rang correlatie. Daarna geef ik het op :Y)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:51

Eske_B schreef:
MonteKarlo schreef:

Veel succes BlackBeauty!

6 weken! Wauw I wish. Ik heb er morgen nog 3... ik voel elke dag een beetje meer paniek :=
Leuk! Succes met solliciteren!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:02

Volgende week dinsdag moet ik verdedigen! Maak me er geen zorgen over, dus bijna klaar met studeren! *\o/* *\o/* *\o/*

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 21:08

Woehoe wat fijn Roquen! :D Alvast gefeliciteerd dan haha.

Wat moet ik straks allemaal zonder jullie in dit topic???
Hopelijk melden er zich nieuwe mensen :') Blijven jullie hier anders wel met mij meekletsen haha?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:50

Roquen schreef:
Volgende week dinsdag moet ik verdedigen! Maak me er geen zorgen over, dus bijna klaar met studeren! *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd komt vast helemaal goed.
Felien_Kyra schreef:
Woehoe wat fijn Roquen! :D Alvast gefeliciteerd dan haha.

Wat moet ik straks allemaal zonder jullie in dit topic???
Hopelijk melden er zich nieuwe mensen :') Blijven jullie hier anders wel met mij meekletsen haha?

Ik ben er sowieso nog tot januari :+

Hier net met de verkeerde email naar potentiële stage gemaild. Outlook heeft soms helaas de neiging om ineens weer automatisch mijn oude (kindertijd) email te pakken. :')
Ben benieuwd wat ze nu denken..

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:38

Ik zit hier ook nog wel tot december/januari :))

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 14:42

O gelukkig! :D haha

Ryukapple, hopelijk niet iets al te schamends :') haha