Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:00

Fireheart, je weet hopelijk toch wel wat de eisen zijn?
Wat houdt examenportfolio precies in? Bewijsstukken verzamelen?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:07

Oh gatverdamme te veel vrijheid is echt nooit fijn...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:11

Morris schreef:
Fireheart, je weet hopelijk toch wel wat de eisen zijn?
Wat houdt examenportfolio precies in? Bewijsstukken verzamelen?

Er is wel een losse beschrijving en een beoordelingsformulier, maar voor de rest is het helemaal vrij.
Ik hoorde bijvoorbeeld dat er iets over mensbeelden in moet, terwijl dat dus al niet in de opdracht staat en ook niet in het beoordelingsformulier :')

Het is voornamelijk reflecteren inderdaad in combinatie met theorie, bewijsstukken, etc

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:30

Kan je niet een portfolio van een voorganger inzien en dat namaken. En anders je aan het beoordelingsformulier houden. Wat er niet in staat, kunnen ze ook niet eisen.

Geven jullie me morgen een schop dat ik iets ga doen, ik heb afgelopen week iets te veel vakantie gehouden.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:15

Ja ik heb al 3 voorbeeldportfolio's voor mn snuffert liggen := dat is het erge, het blijft heel lastig.
Of misschien maak ik het in mijn hoofd weer moeilijker dan het is, dat kan ook nog.

Ik zal je even een flinke schop geven, Daffie :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:14

Fireheart schreef:
Nou de volgende zenuwinzinking heeft zich alweer gemeld.
Ik moet nog een examenportfolio maken en ik heb echt het gevoel dat dit hetgene is waarop ik ga falen |( .

Er zijn totaal geen kaders want ze wilden ons ‘vrij’ laten, maar daar kan ik dus niet mee omgaan :')
Ik kan hier he le maal niks mee.

Dat heb ik dus met mn afstudeerproject. Zo ruk :=

——-

Volgende inzinking is gearriveerd; begeleidend docent heeft zichzelf ziekgemeld voor onbekende tijd. Nu heb ik geen begeleidende docent meer en moet ik met alle rotzooi van de afgelopen 2,5 maand een andere docent gaan zoeken :(

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:39

Neeeejoh meen je dat?
Zoekt de school geen andere begeleidend docent?
Wat ruk zeg :oo

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:33

Fireheart schreef:
Neeeejoh meen je dat?
Zoekt de school geen andere begeleidend docent?
Wat ruk zeg :oo

Naja er werd gezegd; ‘je kunt zelf een andere docent zoeken’ ik rondgemaild maar krijg geen antwoord. Ben in staat alles gewoon in te leveren bij mn interne beoordelaar en dan maar zien wat er uit komt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 10:34

Zou ik gewoon doen. Zijn ze nou helemaal koekoek

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:49

MonteKarlo: dat is inderdaad erg vervelend en onprofessioneel vanuit jouw opleiding.

Hier gaat het lekker *\o/* Ik heb inmiddels de feedback op de uitwerking van de resultaten gehad. En een paar kleine aandachtspuntjes maar geen grote aanpassingen nodig *\o/*. Nu door met de laatste twee hoofdstukken en dan nog de samenvattingen (in het Nederlands en Engels).

Ook heb ik nog een vraag voor jullie. Ik heb destijds een enquête uitgezet via Survio. Deze antwoorden heb ik als pdf-bestand opgeslagen en die wil ik nu als bijlage aan mijn scriptie toevoegen. Alleen wil dit nog niet lukken zoals ik dat wil. Als ik het in Word doe via ''object invoegen'' wordt het naar een leesbaar Word-document veranderd volgens Word. Nou, dat leesbaar laat maar weg, hele stukken tekst vallen weg en de antwoorden vallen grotendeels weg.
Iemand een idee hoe ik dit toch leesbaar in een Word-document krijg?

Edit: het is al opgelost, met het knipprogramma :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:02

Ja echt niet professioneel inderdaad MK... Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?
Zou het gewoon doen.

Gelukkig heb je 't al opgelost ItsMe2 want wattttt? :')

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:14

Nummus schreef:
Ja echt niet professioneel inderdaad MK... Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?
Zou het gewoon doen.

Ik moest een PDF-bestand leesbaar in Word zetten. Dat wou volgens de gangbare manier niet lukken ;).
Ik heb vanochtend alle feedback kunnen verwerken en kan donderdag verder met het volgende hoofdstuk :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:50

ItsMe2 schreef:
Nummus schreef:
Zou het gewoon doen.

Ik moest een PDF-bestand leesbaar in Word zetten. Dat wou volgens de gangbare manier niet lukken ;).
Ik heb vanochtend alle feedback kunnen verwerken en kan donderdag verder met het volgende hoofdstuk :D

Je kunt anders in Google ‘pdf to word converter’ invullen, dan upload je het pdf bestand en kun je het daarna downloaden als een word bestand.
Wel fijn dat t zo goed gaat! :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:35

Precies, printknop, naar word gaan en plakken en dan vaak nog even wat bijsnijden.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:40

Ik was mijn resultaten in een hoop tekst brei aan het zetten. Begeleidster gaf aan om met bullits te gaan werken, om vervolgens in de analyse uitgebreider op de materie in te gaan. Herkennen jullie dit? Als ik voorbeeld scripties bekijk, krijg ik het idee dat elk opleidingsinstituut andere spelregels heeft.

Verder kreeg ik nog feedback dat ik bij 1item van het theoretisch kader, meer van ‘wat ik ervan vind’ in moet zetten. Horen julllie dat ook, dat je eigen ‘wat vind ik ervan’ zo belangrijk is in het theoretisch kader?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 08:55

Morris schreef:
Ik was mijn resultaten in een hoop tekst brei aan het zetten. Begeleidster gaf aan om met bullits te gaan werken, om vervolgens in de analyse uitgebreider op de materie in te gaan. Herkennen jullie dit? Als ik voorbeeld scripties bekijk, krijg ik het idee dat elk opleidingsinstituut andere spelregels heeft.

Nou ja het hangt natuurlijk ook wel af van je richting, een wetenschappelijke MSc scriptie zal er anders uitzien dan een HBO BSc scriptie voor een economische richting ofzo.
En daarnaast is het ook nog sterk afhankelijk van de voorkeur van je begeleider. Ik zou alleen al om die reden geen voorbeeldscripties gaan bekijken, tenzij ze uit mijn eigen onderzoeksgroep komen :D

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:01

Morris schreef:

Verder kreeg ik nog feedback dat ik bij 1item van het theoretisch kader, meer van ‘wat ik ervan vind’ in moet zetten. Horen julllie dat ook, dat je eigen ‘wat vind ik ervan’ zo belangrijk is in het theoretisch kader?

Ik heb het idee dat het onderzoeksopzet in scripties eerder een samenvatting is van de uitgebreidere onderzoeksvoorstel die gemaakt moet worden. Ik vind het wel fijn om te zien wat elke scriptie doet qua opzet en opbouw. Leer ik weer van. Soms ook wat ik niet moet omdat ik sommige lettertypes of layout echt slecht vind :+

Bedoelt ze niet eerder dat je beter moet uitleggen waarom je voor die bronnen kiest?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:27

Magrathea schreef:
Nou ja het hangt natuurlijk ook wel af van je richting, een wetenschappelijke MSc scriptie zal er anders uitzien dan een HBO BSc scriptie voor een economische richting ofzo.
En daarnaast is het ook nog sterk afhankelijk van de voorkeur van je begeleider. Ik zou alleen al om die reden geen voorbeeldscripties gaan bekijken, tenzij ze uit mijn eigen onderzoeksgroep komen :D

Eens. :j

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:19

Nummus schreef:
Magrathea schreef:

Eens. :j

Dit :)) de dingen die jij zegt herken ik namelijk niet Morris

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:10

Morris: ik herken de dingen die jij beschrijft ook niet.

Zoals van de week al gemeld, de scriptie gaat lekker.
Helaas de eindopdracht van de minor is vrij pittig voor mij. Gelukkig kan ik in mijn netwerk wel voldoende informatie/ondersteuning vinden. Maar het blijft vrij pittig omdat ik niet helemaal thuis ben in dat onderwerp.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:20

Ik hou me aan wat mijn begeleidster mij verteld. Voorbeeld scripties heeft niet zoveel zin, vind ik. In mijn geval.
Net weer den stuk ingestuurd naar haar, nu weer even wachten.

Itsme, als ik opnieuw een onderzoek zou moeten doen, zou ik juist iets kiezen waar ik niet zo in thuis ben. Het onderzoek waar ik nu mee bezig ben, zit in aandachtsgebieden van werk. Dat is niet altijd handig, ik vergeet nog weleens de lezer mee te nemen in mijn onderzoek omdat ik zelf veel vakkennis in mijn hoofd heb.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:32

Oh dat is wel echt heel lastig ItsMe2! Dan voel je je net even wat minder zeker, als je niet thuis bent in het onderwerp.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 12:42

Ik heb morgen voortgangsgesprek maar ik heb echt het idee dat ik geen reet heb gedaan zegmaar :o
Dus dat wordt nog leuk. Wel is mijn opdracht nu rond, geloof ik. Dus dan heb ik meer een stip op de horizon dan dat ik nu heb.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:08

Aaaah nou je begint de stip dus alvast te zien... :')
Ik moet even binnen een week nog m'n feedback verwerken (moet lukken) en dan komt het goed.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:27

Nummus schreef:
Aaaah nou je begint de stip dus alvast te zien... :')
Ik moet even binnen een week nog m'n feedback verwerken (moet lukken) en dan komt het goed.

Dat moet lukken!
Ik wacht al 2 weken op feedback :roll:

Edit; heb er al 2x naar gevraagd maar krijg geen reactie ook. Echt hoor :')