VWO 5 ~ 2016/2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 17:18

Stil hier! Hoe gaat het met iedereen?

Hier is het nu toetsweek, dus even hard leren! Gelukkig gaat het met mijn bijrijdpony trouwens al een stuk beter; vorige week waren de hechtingen toch weer opengesprongen en moest de DA komen om het weer open te maken enz., maar nu loopt ze weer alsof ze helemaal geen pijn meer heeft. Nog even een paar weekjes wachten en dan weer hopelijk verder met trainen!

Talindos

Re: VWO 5 ~ 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:37

Wat fijn Quanneh!

En succes met je toetsweek! Mijne is net klaar!

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:49

Succes met leren, Quanneh, fijn dat het met je bijrijdpony al een stuk beter gaat.

Mijn toetsweek is ook net klaar en ben echt helemaal gesloopt.

En ik kom weer even klagen over mijn natuurkundedocent:
Deze week staat in de studiewijzer 9.1 nou ja oke. Gisteren klaar met toetsweek, vandaag nog twee lessen. Eerste les 10 minuten van de 45 opgaves kunnen maken. Hij had 9.1 en 9.2 al uitgelegd. Tweede les, hopen dat we gewoon opgaves mogen maken, maar weer uitleg. Dus hij 9.3 al uitleggen :? . En aan het einde van de les zegt hij opeens: Probeer voor volgende week opgaves 1 t/m 15 te maken. Dus wij zeggen dat 9.1 voor deze week in de studiewijzer staat. Dan hoeven we toch alleen 1 t/m 5 te maken, maar nu gaat hij de studiewijzer aanpassen.
Sorry hoor, maar we hebben net toetsweek gehad. Eerste lesdag en dan gelijk dit al?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:07

Mooi dat het beter gaat, Yael!

Wat belachelijk, RoronaZorro! Opzich is veel huiswerk niet raar voor natuurkunde, maar het wordt wel een heel bijzonder verhaal dat de studiewijzer niet wordt gevolgd. Dan is het wel lastig om nog bij te liggen zeg! Zijn er gevolgen als je je huiswerk niet doet? Zou ik belachelijk vinden namelijk. Je hebt keurig studiewijzer gevolgd...

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 18:19

Dankjullie!

Ah wat vervelend Sanne! Hebben jullie niet meerdere klassen natuurkunde in jullie jaarlaag dat hij het niet zomaar aan kan passen, of?

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:18

We hebben maar 2 natuurkundeklassen en het zijn allebei nieuwe docenten. En ze hebben aparte studiewijzers, dus ik zie wel wat er gaat gebeuren.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:43

Gelukkig heb ik geen natuurkunde meer haha.
Ik heb nu lekker vakantie en ben een paar dagen naar Lissabon geweest.
Mijn toetsweek heb ik echt volledig verprutst. Ik heb nu in totaal 1 voldoende gehaald en moet nog twee cijfers terugkrijgen. Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik alles moet ophalen haha.
Wel ben ik naar een heel leuk paardje weesten kijken, waarvan ik denk dat dat hem wel kan zijn. Hij is van VisibreTeam op bokt en heet Shan.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:31

Ja ik volg je zoek topic een beetje!

Hoop heel erg voor je dat dat hem wordt! VisibreTeam lijkt me ook een heel fijn persoon als ik haar topics met haar paarden zie.

Kan hij ook wat vrijheidsdressuur?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:33

Oh leuk dat je volgt!
Ja, ze is ook heel aardig. Ze heeft wel veel grondwerk gedaan, maar nog geen vrijheidsdressuur. Dat vind ik wel fijn, want dan kan ik gewoon vanaf het begin beginnen.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:40

Ja, snap ik.
Hoe oud is hij eigenlijk?
Hij heeft zo'n mooie kleur!

Mijn pony kan een klein trucje. Hij kan nee schudden, niet echt vrijheidsdressuur te noemen maar het is wel grappig :')

Verder gaan we hem niks meer leren.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:54

Hij is net 7.
Ik vind zijn kleur ook wel mooi, ondanks dat ik het eigenlijk iets te veel wit vind :')
Ah leuk! Waarom wil je hem niks meer gaan leren?

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 18:15

Leuk dat je naar Lissabon bent geweest Kim! Shan klinkt ook als een heel leuk paardje van wat ik nu lees, ik hoop voor je dat je snel je nieuwe paard vindt (en misschien wel deze dan)!

Ah oke, dat is wel raar Sanne dat het zo 'los' van elkaar staat, want dan heb je ook geen echte controle zeg maar meer over dat het wel mag wat je moet doen, of het niet te veel is etc.

Toetsweek gaat opzich wel goed tot nu toe, nog niet helemaal overtuigd maar geen slecht gevoel in ieder geval. We zullen zien :)

Trouwens aan alle vrijheidsdressuurmensen nog een vraagje; doen jullie vrijheidsdressuur in plaats van rijden? Of op de 'vrije' dag? Hoe delen jullie dat in? Want het lijkt me wel leuk om vrijheidsdressuur t.z.t. met mijn bijrijdpony te doen, maar ze moet op die dag wel echt beweging ook hebben, dus ik weet niet hoe ik dat dan precies moet doen. Rijden + vd lijkt me een beetje te veel, maar misschien vd + longeren dan?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:16

Ja dat wordt wel lekker veel poetsen!
7 is nog hartstikke jong!

Omdat hij dan in het begin niet meer te stoppen is :') . Als we veel met een trucje bezig zijn omdat hij net gaat kennen hij het ook uit zich zelf gaat doen. En met nee schudden is dat geen probleem. Veel andere dingen wel.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:18

Ik rij mijn pony alleen. Hij wordt elke dag minimaal een keer gereden. En binnenkort ook weer een paar keer twee keer per dag.

En als we echt niet kunnen dan wordt hij gelongeerd.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:26

Yael, ja, was ook heel leuk! Ik hoop het ook heel erg! Ik deed dat altijd op de vrije dag. In het begin vooral is het nog bijna geen beweging, dus was het gewoon dat ik wel eventjes met hem bezigging. Hij vond het ook erg leuk. Ik deed nooit rijden en vd, of longeren en vd, omdat ik na die dingen vaak geen zin meer had (en Oreo ook niet :') ). Maar sowieso is het voor een paardje even fijn om zijn koppie leeg te krijgen. Als je daarvoor ook nog rijdt of iets anders, vind ik een beetje te veel voor een paard worden. Maar dat is helemaal mijn mening. Kan zijn dat iemand anders totaal iets anders zegt.
Isa, ja hahaha. Gelukkig hou ik van poetsen!
Oh dat is wel vervelend. Maar als je consequent bleef hielp dat dan? Want vaak vinden paarden vd wel heel leuk.
Maar ik zorg zelf sowieso wel voor heel veel afwisseling. Want elke dag rijden/longeren lijkt me voor een paard wel vrij saai. Dus ik zorg dat er altijd iets van grondwerk/vd/wandelen etc. tussendoor komt.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:13

Yael, ik zou dat gewoon per dag bekijken. De ene keer merk ik dat mijn pony barst van de energie en dan doen we na het longeren nog wat trucjes, maar wanneer ik met een pony al wat verder ben in de vhd en we wat grotere trucs doen, houd ik het altijd bij één activiteit per dag.
Maar ja then again, soms is mijn pony zo suf dat ze er na drie trucjes wel weer genoeg van heeft, dan kieper ik dr ook gerust na tien minuten weer het land op hoor :+ dan heb ik er ook geen zin meer in.

Jongens, gruwelijk! Ik kan me niet meer herrinneren wanneer ik voor het laatst écht een vrije dag had van school (op enkele weken van de zomervakantie na), want ik moet elke zaterdag of zondag wel leren, hoe goed ik (me) ook (aan mijn) plan(ning houd). Blegh %)

Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:23

Rot Gerbrich!
Ik had deze week vakantie en hoefde gelukkig niks te doen. Alleen vandaag wat gedaan.
Maar zaterdag is eigenlijk altijd mijn huiswerkloze dag. Want anders hou ik het echt niet vol haha.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:39

Ik hou het niet vol als ik zaterdags niet leer :(
Sommige weken hebben we bizar veel werk. Nu een keer een heel weekend niks gedaan.

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:40

Gerbrich, heel herkenbaar helaas.
Zelfs nu net na de toetsweek al meteen weer veel doen, niet zo veel eigenlijk als je het vergelijkt met normale weken, maar alsnog.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:06

Ik heb dat gevoel eigenlijk niet zo, maar ik ben best wel goed in plannen dus misschien daarom? Daarnaast heb ik relatief weinig activiteiten naast school ivm mijn gezondheid op dit moment, dus ook wat meer tijd. Ik vind overigens wel dat school pittig veel tijd in beslag neemt hoor :\

Ik heb aankomende week toetsweek, maar ik ben er echt niet klaar voor. Gister is Romy plotseling verhuisd van stal. De nieuwe stal ligt 15 à 20 km verderop, dus ik kan nog maar weinig naar haar toe. Op dit moment zit mn hoofd daar echt wel even vol mee..

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:41

Morgen begint ook mijn toetsweek, maar ik kan me zoooo niet concentreren op leren :\ Echt heel erg k, want ik kan slechte cijfers er nu echt niet bij hebben.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 18:44

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga me er ook maar wat meer in verdiepen denk ik.

Ah wat stom Gerbrich! Wat ik altijd probeer is om de zondag hélemaal niks voor school te doen (als het écht moet dan 's avond max. 1 uurtje doorlezen als ik een toets heb maandag) en dat houd ik al vijf jaar vol, maar het is wel lastig. Kan je ook niet zoiets proberen? Zaterdag leer ik dan wel extra natuurlijk.

Lekker relaxed Kim :D

Wat vervelend Joëlle! Waarom is Romy verhuisd? (Mag ook via PB) Heel veel succes in ieder geval met alles :(:)

Heel veel succes ook Guusje! Ik duim voor je.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:51

Succes met je toetsweek Guusje, ik hoop dat het ondanks je concentratiegebrek toch nog wat wordt.

Joëlle, ah wat vervelend van Romy -O- de nadelen van verzorgpony's eh ..

Dat heb ik al wel geprobeerd Yael, probleem is dan alleen dat ik zo achter ga liggen met school dat het alleen nog maar rottiger is.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:55

Isa, fijn dat je een weekend niks kon doen. Wel echt supervervelend.
Voor iedereen trouwens.
Ah veel sterkte Joëlle. Mag je haar nog wel verzorgen?
Nog succes Guusje!
Yael, wow! Dat jij dat kan op zondag! Dat doe ik dus liever op zaterdag, want dan zit het van maandag op zondag nog vers in mijn hoofd.

Jongens, ik denk trouwens dat ik mijn droompaardje heb gevonden! Ik zal jullie er morgen als het (hopelijk) helemaal rond is er meer over vertellen!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:06

Wel vervelend Gerbrich, ben je ook druk buiten school om? Ik probeer altijd zoveel mogelijk in 1 keer te doen met eigenlijk zo min mogelijk pauzes. Het wordt altijd gezegd dat dit slecht is maar ik werk er juist beter door. Hierdoor kan ik vaak ook wel 's avonds vrij nemen of een weekenddag.

Kim, ja ik mag gelukkig nog steeds zo vaak komen als dat ik wil. De eigenaresse is ook super lief want ze heeft zelfs aangeboden om me te brengen in het weekend! :)
Super leuk voor je, ik hoop dat het rond komt!