Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mnka

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:01

Vandaag eerste dag van mijn opleiding gehad. Veel informatie gekregen en heb een leuke klas!

Veel opdrachten gekregen. Dus we kunnen lekker aan het werk!

Wij moeten helaas tijdens hoor colleges onze notities als sketchnotes opschrijven. Vind 't ontzettend moeilijk, want na een tijdje hoor je niet meer wat er verteld wordt. :')

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:25

Dat leer je vanzelf wel denk ik. Fijn dat het leuk was!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:05

kimberley23 schreef:
Sanne_com schreef:
Ik vond het ook veel, en zo moeilijk. Powerpoint lezen, aantekeningen maken en luisteren tegelijk :\
Maar waarschijnlijk mag ik een smart pen gaan uitproberen zodat ik de aantekeningen in ieder geval niet meer hoef te maken in de les :D

Ohw heb al van een hoop smart dingen gehoord maar nog nooit van een smart pen... :') hoe werkt dat? :)

Je schrijft op een speciaal schift en dat wordt automatisch op je tablet of telefoon of laptop gezet (en hij kan dus als je netjes genoeg schrijft letters herkennen en ze dus omzetten in typen) en daarnaast neemt hij alles via het tablet of de laptop/telefoon op en onthoud waar welke tekst hoort bij je notities. Je kan dus alles terug luisteren maar ook specifieke stukken. Of dat is in ieder geval wat ik er allemaal van begrepen heb :+

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:09

Ik heb vanaf morgen intro weekje ^^ Vanaf volgende week mag ik eindelijk ook beginnen :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:02

Ik had gister mijn eerste echte dag, slb, juridische vaardigheden en een hoorcollege recht.
Ik moet zeggen, ik vond het allemaal meevallen, alleen dat reizen ...
Vandaag lekker vrij, dus hard aan de bak met huiswerk. Heb al een hoop te doen!
Ik vind het tot nu toe echt leuk en interessant :D

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:47

Ik heb zoveel werk opeens en heb redelijk het idee dat ik op een ''kunst''opleiding zit :')
alle docenten hebben verschillende ideeën over de tekeningen, er is niet 1 waarheid en je mag zelf bedenken hoe het het meest logisch is.
ZO verwarrend, maar ook inspirerend.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:59

Ik heb vandaag 1e dag gehad en het is direct diehard vertalen hahaha. (logisch, vertaalacademie) Ben zoo blij dat ik op 5 minuten afstand woon. Het scheelt zo'n hoop dat ik niet na school nog 2 uur in de trein zit ofzo.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:27

Vandaag ook mijn eerste officiele lesdag gehad en mijn klas leren kennen. Ik heb er nog nooit zo'n goed gevoel over gehad! Nou scheelt het dat het allemaal iets oudere mensen zijn. Morgen gelukkig maar 1 hoorcollege want ik ben helemaal gesloopt van deze dag.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:27

Wat leuk om te lezen dat het bij jullie goed is gegaan de eerste dag! Vorige week had ik introductieweek (4 dagen op kamp) en gisteren de eerste dag gehad.

Het is allemaal wel vrij onduidelijk en veel moeten we zelf achter komen. Hebben jullie ook een moduulboek waar veel opdrachten enzo in staan? Tot nu toe hebben we nog geen huiswerk oid mee gekregen alleen maar 2 hoorcolleges gehad (gisteren 1 en vandaag 1). de rest van aankomende weken hebben we sowieso erg weinig les, hoe zit dat bij jullie? Ik studeer SPH trouwens

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:08

Lees dat veel gister begonnen zijn, ik ben alweer een week bezig.. := maar het bevalt goed en volgende week al mn eerste presentatie.. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:22

fijn om positieve verhalen te horen! :))

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:06

Wat leuk die positieve verhalen inderdaad! :D

Zijn er toevallig mensen in dit topic die zich ook aangemeld hebben voor een honourstraject (bij sommige scholen excellentie programma genoemd)?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:33

GrumpyCat schreef:
Wat leuk die positieve verhalen inderdaad! :D

Zijn er toevallig mensen in dit topic die zich ook aangemeld hebben voor een honourstraject (bij sommige scholen excellentie programma genoemd)?

Ja ik! Ik krijg 6 extra vakken en ik ben een half jaar eerder klaar. Ook mag ik op intensievere afdelingen stage lopen. Ik doe verpleegkunde.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:11

ilsexxx schreef:
Wat leuk om te lezen dat het bij jullie goed is gegaan de eerste dag! Vorige week had ik introductieweek (4 dagen op kamp) en gisteren de eerste dag gehad.

Het is allemaal wel vrij onduidelijk en veel moeten we zelf achter komen. Hebben jullie ook een moduulboek waar veel opdrachten enzo in staan? Tot nu toe hebben we nog geen huiswerk oid mee gekregen alleen maar 2 hoorcolleges gehad (gisteren 1 en vandaag 1). de rest van aankomende weken hebben we sowieso erg weinig les, hoe zit dat bij jullie? Ik studeer SPH trouwens

Wij hebben ook alleen maar hoorcolleges en moet daarvoor wel lezen maar dat staat bij ons in het module manual voor de rest krijgen wij niet echt op drachten of zo. Behalve het project :D

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:21

Oef eerste week zit er bijna op en heb nu al het idee dat ik zover achterloop op de rest! Iedereen weet vet goed waar het over gaat en ik zit maar een beetje schaapig voor me uit te kijken =/

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:31

Oh wat jammer! Altijd vervelend.
Maar komt van zelf goed! Ik moet ook echt enorm wennen aan school weer, en als je je goed voorbereid komt het onthouden van die kennis vanzelf!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:46

Ik heb net mijn eerste 3 dagen achter de rug! Tot zover vind ik het een erg leuke studie! Heel erg interessant en erg veelzijdig. Het reizen valt me wel even zwaar maar dat komt door de hitte, vanmiddag 45 min in een trein gezeten met een kapotte airco, dankjewel NS :') Ook moet ik nog erg wennen aan het weer naar school gaan dus is het allemaal wel erg overweldigend! Ik hoop dat het elke dag een stukje beter gaat. :)

@Gioia, maak je geen zorgen! Vaak valt dat harstikke mee hoor! Andere studenten weten misschien sommige dingen maar ik durf te wedden dat jij een heleboel weet wat anderen weer niet weten! ;)

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:51

Hebben jullie veel 'huiswerk? In de zin van echt maakwerk, dus niet leren.

Ik heb namelijk 2 theorievakken (met hoorcolleges) en daarnaast 'praktijk' (tekenen in mijn geval) en ik moet een x aantal tekeningen per week af hebben maar er zijn gisteren 2 tekeningen afgekeurd dus die moet ik opnieuw maken en tegelijk moet ik het nieuwe werk ook maken. Ik krijg het niet goed gepland ook. :') Ik heb nu al het idee dat ik verdrink in mijn werk.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:30

iemand nog een kamer in amersfoort of weesp?
mijn broertje doet nu hbo. ik twijfel nog voor komend jaar!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:49

pfoe, ik heb me toch al veel werk. Ben al even bezig nu en gaat nog wel even door..
Vind het zo lastig want moet voor maandag een leidinggevende geïnterviewd hebben terwijl ik donderdag en vrijdag dus nog op school zit tot half 5 en van het weekend moet ik zelf gewoon werken. Iemand tips? Ik had mijn moeder en vader al gevraagd of hun konden vragen of ik naar iemand van hun werk, een interview kon mailen.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:32

Ik heb veel werk. Ook meteen veel deadlines. Moeten over een week voor 6 klassen en een jury presenteren. Je idee/concept/product kan in het "echt" gebruikt gaan worden.

Tis veel werk, iemand anders en ik in mijn groepje doen al het vormgeef werk. Merk dat onze opleiding amper uitleg geeft aan mensen die nog geen verstand hebben van photoshop/illustrator/indesign. Je moet er echt zelf achteraan. Wat mij best wel lastig lijkt voor mensen zonder ervaring.

Het is wel allemaal erg leuk! Vind de hoorcolleges wel erg vermoeiend. :o

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:57

Ik wil wel excellentie programma doen indien mogelijk, maar geloof dat dat later begint. Heb binnenkort een gesprek met mijn slb'er, en ga het er dan even over hebben.
Ik heb soms ook het idee dat ik precies niet weet waar het over gaat en een aantal anderen weten het heel goed, dan voel je je wel eventjes dom :+

Ik heb redelijk veel leer en maakwerk, elke week een hoop lezen en daarnaast per vak ook altijd een aantal (redelijk uitgebreide) opdrachten. Ik ben dus lekker op m'n vrije dag hard aan school.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 08:12

Wij lezen op dit moment een boek per week en moeten daarnaast ook aan twee dossiers maken en lessen voorbereiden, dus ook al genoeg te doen!

Gelukkig heb ik om 11u al weekend tot maandag 13u. :D

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:41

@Nuray wow wat vroeg joh! Ik heb elke week een ander rooster, best vervelend opzich maar ach houdt je scherp zeg ik maar ;)
Maar wel jammer dat ik volgende week van half 9 tot 6 uur les heb... :'(
Wat ook wel zwaar poedersuiker is dat mijn telefoon stuk is, dus ben blij dat ik gelukkig al 2 goeie vriendinnen heb gemaakt die mij steeds eem bij laten lezen op hun telefoons in de groepsapp van ons 'klasje' maar voel me tikje buiten gesloten. Gelukkig heb ik zo'n leuke klas dat ik weet dat het echt niet oprecht is en ze houden me ook wel beetje op de hoogte van wat er gaat gebeuren enzo.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:05

Ik heb weekend :D wel een ton aan huiswerk/leerwerk maar he even niet naar locatie.
En studie is zo leuk dus huiswerk is geen straf :)