VWO 4 - 2015/2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YvonRondo

Re: VWO 4 - 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:43

Gefeliciteerd Myrthe! *\o/*

Ons eerst lesuur begint om 8:15, maar morgen lekker eerste 3 + kleine pauze vrij :D Heerlijk :)

Oh Latijnse teksten, ik haat vertalen :') Er is eigenlijk geen enkele reden voor mij om door te gaan met gymnasium, maar ik ga door onder het mom van 'Ik heb er toch al 3 jaar opzitten, dan lukken die andere drie mij ook wel' :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:44

Gefeliciteerd Myrthe! Y)(^)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:00

Dat deed ik vorig jaar ook Yvon (onder het motto: dat derde jaar kan ook wel) en ik bleek er redelijk talent voor te hebben alla eindcijfer 9.3

Maar toch niet gedaan omdat het geen toevoegende waarde heeft. Heel leuk vind ik het niet en vreselijk ook niet. Alleen het kost veel tijden dat besteed ik toch liever aan natuurkunde ofzo. En je kreeg er als kadootje KCV bij. Veel theorie over goden, mythen en tempels enzo. Leuk tot je het uit je hoofd moet leren. Qua grammatica ben ik tot en met ppa en ppp en constructies daarvan gekomen. De ablabs enzo (als jullie dat wat zegt haha. Ik had Fortuna boek)

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:06

Femke_Nikita schreef:
Dat deed ik vorig jaar ook Yvon (onder het motto: dat derde jaar kan ook wel) en ik bleek er redelijk talent voor te hebben alla eindcijfer 9.3

Maar toch niet gedaan omdat het geen toevoegende waarde heeft. Heel leuk vind ik het niet en vreselijk ook niet. Alleen het kost veel tijden dat besteed ik toch liever aan natuurkunde ofzo. En je kreeg er als kadootje KCV bij. Veel theorie over goden, mythen en tempels enzo. Leuk tot je het uit je hoofd moet leren. Qua grammatica ben ik tot en met ppa en ppp en constructies daarvan gekomen. De ablabs enzo (als jullie dat wat zegt haha. Ik had Fortuna boek)

Wij krijgen volgend jaar pas KCV, maar daar heb ik dus echt geen zin in... :n
Maar ik vind het zo stom om het nu op te geven aangezien in nog ben opgestroomd naar gymnasium ook... :') Dus ff doorbijten, straks heb je een gym diploma denk ik dan :D

Wij werken met Disco, wie nog meer?

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:16

8.10 is wel heel vroeg zeg! Ons eerste uur begint (pas) kwart voor 9.

Gefeliciteerd Myrthe!

Sterkte elise!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:34

Ben ik echt de enige die Latijn gewoon leuk vindt hier :+
Ik werk ook met Disco trouwens Yvon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:35

Ik vind Latijn ook leuk hoor Faat! :D
Onderstreep methode ken ik wel, maar werkt(e) bij mij niet zo vrees ik. :') Toch dit jaar maar weer oppakken gezien we ook alles uit ons hoofd moeten leren.

En zijn wij dan de enige bij wie het zo chil is? :+ Ik heb echt súper fijne leraren! :D En als ze uitleggen is het ook gewoon stil, op af en toe een grapje tussendoor. Dus daar ben ik tot nu toe wel blij mee. :)

KCV is bij ons afgeschaft als vak. :D Zit nu gewoon bij Latijn in. :P

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:38

Wij hebben wel kcv |( En wacht, ik heb het het volgende uur -O-

Najah, ik vond de eerste les wel grappig maar dat is totdat ik het moet gaan leren }:)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:31

Bij ons is het ook chill hoor Dees! In sommige klassen is het soms wat druk, maar onze leraren zijn echt super aardig. En wij hebben KCV ook gewoon bij Latijn & Grieks inzitten.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:44

Wij hebben kcv bij Latijn erin begrepen :) Latijn vind ik zelf best leuk, ook al kost het veel tijd, die ik misschien beter aan wat anders zou kunnen besteden. Maar vind het nu ook zo zonde om het weg te gooien haha, en het staat mooi op je CV :D Ook is gymnasium bij ons een best wel kleine groep mensen, waardoor het erg gezellig is. Wij werken trouwens met Lego/Studeo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:41

JONGENS MIJN TELEFOON IS EINDELIJK BINNEN!! :D :D

Alhoewel ik dus nog geen hoesjes heb, moet ze dus nog bestellen. Maar op ebay duurt dat kei lang. :+ Dus vanavond even in wat winkels kijken. :P

Wij hebben ook lego/studeo, maar onze school doet het weer anders en geeft ons een ander boekje. _O-

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:07

Nicee Dees, wat voor? :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:08

Wat is de onderstreepmethode dan?
Bij ons is dat echt niet Dees, onze klas is zo verschrikkelijk druk, het is soms heel vervelend, maar soms ook wel heel grappig.
Wij hebben ook geen kcv meer.
Fijn Dees!

wij hebben trouwens disco voor latijn.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:13

Dankjullie wel allemaal! :D :D :D

Ahh gaaf Deed, ik heb nu ook een nieuwe, whooohooo :Y) *\o/*
Welke heb jij?

Wat is de onderstreepmethode? :? :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:16

Ik heb de Huawei P8 Lite in het wit! :D

Vervelend Kim! Soms is het wel een beetje té stil, maar grotendeels vind ik het echt fijn. :)

Zit alleen nu maatschappijleer te maken en weet niet of ik wel in dit wb mag schrijven. :') Volgens mij wel. :+

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:17

Nice Dees en Myrthe!!!
Het is zegmaar dat je strepen en andere tekens onder werkwoorden zet en getallen boven zst nw en bijv nw (die geven naamval aan). Er is voor elk woordsoort een vast onderstreepding of een teken ofzo. 1 is bijv nominativus en golfje onder een woord is infinitief. Zo krijg je veel meer overzicht en kun je echt zin voor zin vertalen en weet je precies waar je aan toe bent

Alleen het is wel even wennen als je het niet kent. Hoe doen jullie dat dan, die teksten? Gewoon woorden opzoeken en blenderen of is er een stappenplan?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:18

Ahhh die is gaaf!
Wij hadden vandaag eerste proefwerk... Maatschappijleer :')

Ahhh, klinkt best handig! Helaas geen latijn meer :')

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:20

Zo dat is al snel!!! Ik nader nu ook langzaam eindes van de eerste hoofdstukken....

dat rotkaften van die werkboeken is ook drama. Wij hebben nog van die kaften die je kunt buigenbij sommige vakken. Na een jaar is daar amper wat van over. Maar besparen dus nog maar een keer gebruiken...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:20

Dees, als het werkboek er nieuw genoeg uitziet, zou ik het gewoon doen!
Oh, wij moesten vorig jaar ook zoiets doen, maar dan met kleurtjes. Ik vond het nooit zo handig werken, en ik kleurde pas nadat ik alles vertaald had :=
Hoe ging het Myrthe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:25

Wat ik nu over het algemeen doe is:
Bekijken wat de hz is en wat de bz. (voor het vertalen van de conj.). Daarna aan het begin beginnen en de pv opzoeken, die vertalen. Kijken wie het onderwerp is. En dan gewoon van voor naar achter. :') Meestal sla ik meestal zelfs die eerste dingen al over omdat ik daar gewoon geen zin in heb haha.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 18:18

Ik begin bij Latijn gewoon bij het begin, en dan bedenk ik wat creatiefs en kijk ik nog even wat er anders moet :+

Onze klas is vaak gewoon stil wanneer ons een vraag gesteld wordt door de leraar, gewoon totaal geen reactie :') we hebben wel eens bedacht dat we maar een krekelgeluid op onze mobiel moeten downloaden, en die dan afspelen, hahaha

Vanavond Expeditie Robinson, mensen van jullie die gaan kijken?

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:35

Als de zinnen ingewikkeld zijn onderstreep ik persoonsvormen en onderwerpen (hoort niet maar doe ik lekker toch :+), omcirkel ik voegwoorden, zet ik strepen bij komma's en overgangen tussen hz en bijzinnen, en zet ik alle bijwoordelijke bepalingen en vaak nog andere dingen die bij elkaar horen tussen vierkante haken. En ik zet vaak strepen boven lijdend voorwerpen en lijntjes tussen dingen die congrueren. Al met al zien mijn teksten er dus vrij ingewikkeld uit :')

Maar het is wel echt fijn om overzicht te houden. Ik heb deze manier een beetje zelf uitgevogeld en doe het ook alleen als de zinnen heel lang en ingewikkeld zijn.

Wat leuk Dees! En vervelend Kim :(:) Dat had ik in de onderbouw heel erg.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:21

Ik ga denk ik niet kijken, ik denk niet dat mijn ouders er zo blij mee worden als ik dat ook nog gaan volgen, wie is de mol hebben ze nog net geaccepteerd :')

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:32

Jaaa Robinson! Ben heel benieuwd!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:48

Oke ik denk dat die streepmethode niet bij mij gaat werken (Frans en Duits) ben daar te lui voor.

Ik ga vanavond voor het eerst expeditie robinson kijken :o Ben echt heel erg benieuwd!

Kim: super grappig, mijn ouders vinden WIDM helemaal geweldig en wij zitten dan ook op donderdagavond met z'n allen voor de tv :+

Edit: verkeerde naam :')