Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:36

Nayomie schreef:
Hier hetzelfde idee Deetjeeuh. -O-

Jullie nog dingen gepland?
Mijn planning voor vandaag:
- exponentieel verband wiskunde snappen
- 2 hoofdstukken wiskunde maken
- 1 hoofdstuk scheikunde leren

Expotentieel verband snap ik nu :D
Nu met 1 hoofdstuk van wiskunde bezig.
Zo te zien een kort hoofdstuk dus daar ben ik redelijk snel doorheen.

Frummels

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:55

* komt weer onder steen vandaan*

Misschien een stok achter de deur voor mijzelf als ik ook even een planning plaats. :)

Vandaag:
- Rechtsfilosofie samenvatting minimaal 2 keer doorlezen
- schema maken theorieën en filosofen
(Ik maak altijd op A4tjes hokjes met daarin de namen van in dit geval de filosofen en de theorieën en daar schrijf ik dan alles in wat bij hun hoort zeg maar. En hoe ze over bepaalde dingen denken, zoals bijvoorbeeld de vrije wil, straffen etc. :) maakt het wat overzichtelijker )

Morgen:
- Na lunchtijd naar school, schema doornemen tot 16:00, stukje wandelen, schema doornemen, avond eten op school en om 18:30 tentamen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:09

Gaat helemaal goedkomen Frummels! +:)+

Nog 1 hoofdstuk voor wiskunde te gaan en daarna een hoofdstuk scheikunde er achteraan jassen.
Dan is mijn planning ook weer voltooid voor vandaag. Wellicht doe ik nog wat extra werk omdat ik overmorgen naar Bodyworlds ga.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:21

Vandaag al druk bezig geweest, maar nog een aantal dingen op de planning:
- Thema voor mijn poëzie bloemlezing bedenken (suggesties zijn welkom!)
- Biologie 15.2 maken en samenvatten.
- Verslag maken voor SBU's.
- Engels maken 4.1

Ik ben momenteel wat vooruit aan het werken voor school. Hopelijk houd ik het vol. :o

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 17:28

Veel succes iedereen!

Ik heb vandaag toch iets meegemaakt :n. Op de terugweg van de wedstrijd heeft Yutah zo lelijk gedaan in de trailer dat ie gevallen is en heel de trailer heeft afgebroken.. Hij heeft gelukkig niets, wat stijf en enkele schaafwondjes, maar het had veel erger kunnen aflopen, ben er nog niet goed van :n

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:58

Ik kan dit ook wel gebruiken.. :o

Woensdag eerste tentamen, Healthy Ageing. Tot nu toe de hoorcolleges bekeken, maar of ik er ook echt iets aan gehad heb.. Nu artikelen doornemen!

Snollygoster: Dat is schrikken! Sterkte :(:)

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:05

Jeetje Snollygoster! Dat is schrikken, maar gelukkig is het goed afgelopen :(:)

Ik zit nu in mijn toetsweek, maar eigenlijk nog niets gedaan.
Ik zal nu nog even een paar hoofdstukken Fryske didaktiek leren.
Morgen hebben ik 's ochtends stage en 's middags mag ik dan eindelijk mijn propedeuse ophalen. :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:18

Zo Snollygoster, kan me voorstellen dat je je lam schrikt als je zoiets ziet! :oo Gelukkig maar dat je paard er met schaafwonden vanaf komt, brr.. Ging de wedstrijd wel goed? :)

Nayomie, volgens mij heb jij ook veel gedaan vandaag! Is het allemaal gelukt?

Frummels, Cowgirl en Carolien, ik hoop dat jullie je planning ook hebben kunnen volhouden! En vooruitwerken, jeetje, als ik dat stadium bereik ben ik echt blij haha!

Idapaulien, veel plezier alvast morgen bij het ophalen van je propedeuse! Wat voor opleiding doe je dat je Fryske didactiek leert?

Ik heb me redelijk aan mijn planning kunnen houden. Nog drie artikelen, en dan mag ik lekker gaan bankhangen :D

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:19

Snollygoster schreef:
Veel succes iedereen!

Ik heb vandaag toch iets meegemaakt :n. Op de terugweg van de wedstrijd heeft Yutah zo lelijk gedaan in de trailer dat ie gevallen is en heel de trailer heeft afgebroken.. Hij heeft gelukkig niets, wat stijf en enkele schaafwondjes, maar het had veel erger kunnen aflopen, ben er nog niet goed van :n

Poehee, gelukkig dat het met een sisser is afgelopen! Ik snap goed dat je daar even ondersteboven van bent..

Morgenochtend staat een hertentamen recht op mijn agenda. Net in de trein als een malle met flipcards hoofdstukken geleerd, werkt top! Moet alleen nog het hoofdstuk over vreemdelingen leren. Ook moet ik nog even een ander boek doorlezen, dat wordt hard doorwerken vanavond en morgen vroeg de wekker!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:31

Ik ben helaas niet aan scheikumde toegekomen. Ben in slaap gevallen, wat ik overigens nooit overdag doe :o

Lekker bezig geweest dus Unoo!

Irlijn, netjes bezig!

Idapaulien, leuk en spannend tegelijk! Have fun alvast morgen! Komt er nog een feestje oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:32

Pffff wat vervelend zeg Snollygoster! Paard ook enkel met de schrik vanaf gekomen? :(

Succes CarolienR en idapaulien!

xIrlijn,
Super goed dat je je aan je planning hebt kunnen houden! :D

Unoo, heel veel succes met je herexamen! Fijn dat flipcards voor jou zo goed werken. :)) Succes vanavond!

Ik moet nu alleen nog Latijn leren, morgenochtend nog even snel Engels herhalen. Woensdag weer vrij, en proefwerken die dan komen vallen reuze mee behalve scheikunde. De rest is ook wel moeilijk, maar meer de doe vakken zeg maar. Morgen eerst even naar de stad op zoek naar platte schoenen voor het gala als ik mijn hakken zat ben. :+ Dan leren en eind v/d middag naar de paarden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 21:45

Dankjewel iedereen, ik was ook hysterisch toen ik het zag gebeuren (camera in de trailer). Paardlief zal hopelijk wel een schrik gepakt hebben en volgende keer twee keer nadenken voordat ie besluit de boel af te breken, hij moest waarschijnlijk plassen, daarom dat ie zo lelijk deed.

xIrlijn schreef:
Zo Snollygoster, kan me voorstellen dat je je lam schrikt als je zoiets ziet! :oo Gelukkig maar dat je paard er met schaafwonden vanaf komt, brr.. Ging de wedstrijd wel goed? :)

Neen wedstrijd ging ook niet geweldig, maar ja, wat wil je, eerste buiten wedstrijd van het seizoen en amper tijd gehad om te trainen van de week. Tijdens het inrijden was Yutah heel drammerig, en eenmaal de ring binnen had meneer besloten om niet meer vooruit te gaan _O-
Heb wel heel correcte punten gekregen van de jury, precies wat ik ervan verwachtte.

Veel succes aan diegenen wat examens hebben! En supergoed dat sommigen zich zo goed aan hun planningen kunnen houden +:)+

Ik vertrek morgen naar Londen, maar pak mijn boek neurogedragswetenschappen mee voor in de trein, ben ik toch min of meer bezig met school :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:43

Dat is schrikken Snollygoster! Gelukkig is alles goed afgelopen. Veel plezier in Londen!

Ik ben alleen niet aan mijn verslag toegekomen, maar dat is geen ramp en verschuift gewoon naar morgen. :o Ik was leuk vooruit aan het werken, maar de planners van P4 staan er nog niet op, dus ik kan nog niet verder. :')

Nu ga ik lekker slapen, morgen begint school weer... Succes allemaal!

Planning voor morgen:
7:45u: Opstaan.
7:50u tot 8:30u: Laatste keer doornemen belangrijke punten voor PSO.
8:30u: Aankleden, ontbijten, etc.
9:00u: Pony's naar buiten doen.
9:15u tot 16:00u: School + reistijd.

Na school is het nog even kijken hoe het loopt. In ieder geval even met een stalgenoot naar een paardenwinkel. Verder ga ik m'n wiskunde en maatschappijleer huiswerk maken morgen. Oja! En het verslag dat doorschuift. :P

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:02

*Rent het topic weer binnen*

Haaaiii! Ik meld me ook weer, haha. Heerlijk genoten van de vrije dagen en even totaal niet aan school gewerkt. Vanavond kreeg ik ineens het besef dat mijn examens in iets meer dan een maand al beginnen. *\%/* (Ja, ik heb er daadwerkelijk zin in haha). Morgen nog een dagje vrij en even naar de Hema, en daarna gaan we even bikkelen tot de examens. :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:29

Ik heb zo mn tentamen Engels. Toch wel een beetje spannend!

Voor de anderen met tentamens; succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:33

Lekker Marjon! Fijn dat je er zin in hebt. :+

Succes CCCC!

Ik heb straks Latijn, Biologie en Engels. O help. :') Gelukkig morgen wel weer vrij, dus doe vandaag verder alleen de belangrijkste dingen. Voor de rest even naar de stad (moet) en naar de paarden. :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:56

Morguh...

Fijne pasen gehad allemaal??
Ik heb wel wat aan school gedaan met pasen, maar ook beetje rustig aan haha beetje bijgetankt....
Nu weer vol goede en frisse moed verder... Om half 1 naar school tot een uur of 8...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:28

Goedemorgen allemaal!
Succes vandaag met alle tentamens/toetsen en de rest van jullie planningen.

Ik heb een belangrijk PSO vandaag en begin 'm toch wel een beetje te knijpen. :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:30

Succes iedereen die toetsen/examens/andere belangrijke dingen hebben :D

Ik ga zo eerst even boodschappen doen, heb geen brood meer in huis. Daarna van 12:30 tot 16:45 naar school. Alleen maar wiskunde :=

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:35

Ook ik ben vandaag nog een dagje vrij, heerlijk! Nog even wat dingetjes regelen en als we er aan toe komen vast beginnen met het lezen van twee boeken.

Ik wens iedereen die iets belangrijks of een toets of een tentamen heeft heel veel succes! Hopelijk halen jullie mooie cijfers.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:36

Succes met alle toetsen vandaag! Zet 'm op! :D

Ik heb vanochtend alvast een aantal pagina's doorgelezen, dat voelde al goed haha. Tussen half 12 en 15u moet ik werken, dus ik moet daaromheen hard aan de slag gaan. Maar gaat lukken!

En Snollygoster, je kunt alle ellende maar beter in één keer hebben gehad :Y) Volgende keer weer een nieuwe kans! Veel plezier alvast in Londen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:07

Engels tentamen is achter de rug en volgens mij ging het wel goed!

Vanmiddag eerst fijn sporten en daarna even wat samenvattingen uitprinten voor de komende tentamens.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:18

Oehh, ik kom hier graag een beetje meekletsen.. Studeren moet ik niet meer, ik heb al mijn examens al gehad..

Ik loop nu nog stage tot en met eind juni.. Ik moet een onderzoek uitvoeren, een stageverslag schrijven, een presentatie geven en praktijkexamens doen..
Ik heb van alles een klein beetje, maar kan mezelf niet motiveren.. Vind het onderzoek ook niet interessant dat helpt natuurlijk ook niet mee..

Nog meer mensen hier die hun laatste stage lopen en hiervoor dingen moeten doen?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:25

Balou_k schreef:
Oehh, ik kom hier graag een beetje meekletsen.. Studeren moet ik niet meer, ik heb al mijn examens al gehad..

Ik loop nu nog stage tot en met eind juni.. Ik moet een onderzoek uitvoeren, een stageverslag schrijven, een presentatie geven en praktijkexamens doen..
Ik heb van alles een klein beetje, maar kan mezelf niet motiveren.. Vind het onderzoek ook niet interessant dat helpt natuurlijk ook niet mee..

Nog meer mensen hier die hun laatste stage lopen en hiervoor dingen moeten doen?

Geen laatste stage, ben met mijn tweedejaarsstage bezig maar dat zijn ook veel verslagen (oa een observatierapport, onderzoek die ik uit moet voeren etc) dus wat dat betreft kan ik wel meepraten.

Wat voor opleiding doe je?

Ik heb net mijn tentamen recht gehad, vreselijk onduidelijke vragen werden er gesteld dus ik ben benieuwd. Heb wel overal wat in kunnen vullen wat ook wel ergens op sloeg, dus heb hoop dat het voldoende gaat zijn! Nu net even gegeten en als de wiedeweer naar stage, heb er alleen niet heel veel zin in omdat ik moe ben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:33

Succes iedereen met naar school gaan! Ik ben voor vandaag en morgen vrij, nu wel nog alles leren. :)) Ben altijd zo slecht gemotiveerd als ik vrij ben om dan iets te doen. :') En ben nog moe ook...

Fijn CCCC dat je Engels goed ging!

Balou, volgens mij zitten er wel een paar mensen tussen die stage lopen, of combinatie van, maar ik weet het niet meer zeker. :+