Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:07

Wat ik nu wel heb is een foto van mezelf erbij, dit had ik nooit maar het staat wel mooi vind ik.

Weten jullie of ze bij een tandartspraktijk ook een secretaresse / receptioniste hebben of doen de tandartsassistentes dit ?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:09

WinSel schreef:
Wat ik nu wel heb is een foto van mezelf erbij, dit had ik nooit maar het staat wel mooi vind ik.

Weten jullie of ze bij een tandartspraktijk ook een secretaresse / receptioniste hebben of doen de tandartsassistentes dit ?

Bij mijn tandarts is een aparte receptioniste.
Ik denk dat dat alleen voor grote praktijken met meerdere tandartsen opgaat.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:14

Het is het proberen waard dus :D Ben benieuwd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:17

Ik heb mijn CV (en portfolio) op deze manier ingestoken. Ik ga denk ik de stoute schoenen aantrekken en een heel tof bedrijf een open sollicitatie sturen. Ben benieuwd hoe die gaan reageren :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:21

Wow das wel gaaf zeg !

Succes met de sollicitatie sturen :) Hopen dat het iets wordt :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 20:39

Dammie, dat was nou juist het advies wat ik kreeg vanuit een recruiter.
Ik heb mijn vriendin (HR mng) gemaild om kritisch advies. Ik vertrouw blind op haar.

Geen cursussen of vrijwilligers........dus dat kan ik niet opvullen.

Gaaf Jans!!! Ontzettend knap gedaan. Top!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:17

Persoonlijk denk ik niet uitmaakt hoe je cv en/of brief eruit ziet, maar meer de inhoud ervan. Zouden ze echt denken 'zo dit cv ziet er mooi uit, maar de werkervaring sluit totaal niet aan?' Maar ik nodig hem toch maar uit.. Persoonlijk denk ik van niet.

Dimple, en vrijwilligerswerk? Wellicht een ochtend per week, dan heb je vulling voor je cv en kom je weer meer in het ritme.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:50

fargo schreef:
Yasmine schreef:
Ik kook, heb een vriend, woon alleen en doe minstens 2x per week 's avonds wat met vrienden. Ik vertrek om 7u naar het werk, ben dan rond 8u30 op kantoor en om 17.30 ben ik klaar. Rond 18.30-19.00 ben ik thuis en dat is tijd genoeg om te koken, wat in het huishouden te doen, tv te kijken of nog wat met vrienden te doen.

Ik heb 2 paarden en ga dagelijks tot 22.30 uur daar naar toe. Als ik om 7 uur thuis ben of later, dan gaat dat allemaal niet meer lukken :( :( dus dat ga ik ook niet opzoeken.

oei het gaat hard hier, loop al 4 pagina's achter.
maar bovenstaande is mijn dagelijkse werkdag. Zonder overuren.

Maar zondag brief verzonden, gister uitgenodigd voor een gesprek volgende week.
Tot nu toe 1x gebeld: resultaat 1x uitgenodigd
3x brief: resultaat 3x uitgenodigd waarvan 1 een dag vooraf afgebeld omdat vacature intern was vervuld.

Dus het ligt mij toch wel aardig.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 21-01-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:51

Ik had een vraagje voor jullie..

Op het moment heb ik een half jaar contract bij een bedrijf, ik ben daar in oktober begonnen. Helaas werd ik ziek (paar keer ziekenhuis geweest enzo) waardoor ik 8 werkdagen ben ziekgemeld op het werk. Nu ga ik per maart beginnen bij een ander filiaal(wel het zelfde bedrijf)...

Nu heb ik een huis gekocht en gaan wij uiteraard verhuizen, nu heb ik volgens het CAO recht op 2 dagen vrij hiervoor.. en ook voor geregistreerd partnerschap 2 dagen... (ondertrouw officieel ook.. deze ga ik niet terug vragen) Wat zouden jullie doen?? Deze dagen op "eisen" of het maar laten en gewoon vrij nemen.. dit alle bij mijn huidige werk.. (in februari)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:53

Tammii schreef:

Op het moment heb ik een half jaar contract bij een bedrijf, ik ben daar in oktober begonnen. Helaas werd ik ziek (paar keer ziekenhuis geweest enzo) waardoor ik 8 werkdagen ben ziekgemeld op het werk. Nu ga ik per maart beginnen bij een ander filiaal(wel het zelfde bedrijf)...

Nu heb ik een huis gekocht en gaan wij uiteraard verhuizen, nu heb ik volgens het CAO recht op 2 dagen vrij hiervoor.. en ook voor geregistreerd partnerschap 2 dagen... (ondertrouw officieel ook.. deze ga ik niet terug vragen) Wat zouden jullie doen?? Deze dagen op "eisen" of het maar laten en gewoon vrij nemen.. dit alle bij mijn huidige werk.. (in februari)

zullen we het ontopic houden?

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:01

Knert schreef:
Tammii schreef:

zullen we het ontopic houden?

Dacht dat het hier wel kon, aangezien ik net ander werk gevonden heb.. en daardoor beetje zit met hoe ik nu zou handelen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:37

Tammii schreef:

Ga in overleg met werkgever en kijk wat die ervan zegt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:14

Wieldop schreef:
Persoonlijk denk ik niet uitmaakt hoe je cv en/of brief eruit ziet, maar meer de inhoud ervan. Zouden ze echt denken 'zo dit cv ziet er mooi uit, maar de werkervaring sluit totaal niet aan?' Maar ik nodig hem toch maar uit.. Persoonlijk denk ik van niet.

Dimple, en vrijwilligerswerk? Wellicht een ochtend per week, dan heb je vulling voor je cv en kom je weer meer in het ritme.

Ik geloof niet dat als ze 300 reacties krijgen elke brief en cv zorgvuldig doornemen. Daarom wil ik iets waardoor die van bij er op voorhand uit springt, zonder dat ze een woord gelezen hebben.

Link can jans wil op de iPad niet openen, zal morgen op de laptop even kijken.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:29

RoodZonnetje schreef:
De GZ-functies kun je meestal best op reageren, uiteraard tenzij er staat dat GZ een harde eis is of dat je supervisie aan GZ-ers in opleiding moet geven oid :) Bedrijven zetten altijd hoog in, maar zoveel GZ-ers zijn er ook weer niet ;)

Ah goede tip, bedankt! Vind de functie-eisen sowieso vaak érg veel gevraagd. zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? Merk dat ik daar onzeker van word.

SusanH, fijn dat je in ieder geval aan het werk kunt blijven. Vanuit daar verder zoeken is altijd makkelijker. Kun je eventueel ook nog intern solliciteren? Weet natuurlijk niet hoe groot de instelling is..

Ga er morgen maar weer eens wat brieven uit gooien. Wel een leuke vacature zien op een fijne afstand.

Iedereen succes met wachten en brieven sturen weer! Niet opgeven *\o/*

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:16

Citaat:
Ah goede tip, bedankt! Vind de functie-eisen sowieso vaak érg veel gevraagd. zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? Merk dat ik daar onzeker van word.

Jup, dat heb ik ook. Ook orthopedagogiek gestudeerd. Zelf nog nooit op een GZ functie gereageerd, maar ga het wel gewoon doen denk ik..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:39

Jans schreef:
Ik heb mijn CV (en portfolio) op deze manier ingestoken. Ik ga denk ik de stoute schoenen aantrekken en een heel tof bedrijf een open sollicitatie sturen. Ben benieuwd hoe die gaan reageren :j

Hartstikke mooi gedaan, bij duurde het laden alleen wel enkele minuten....

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:19

Idd mooi gedaan, maar ik denk dat wanneer een website niet vlot laadt, men al gauw afhaakt. Vriend zit in de ICT / webshop wereld en die weet wel het een en ander over langzaam ladende websites, dus vandaar mijn opmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:20

LadyMadonna, goed dat je dat zegt! Ik ga vanavond even kijken waarom hij het niet doet op iPad. Zou wel moeten werken namelijk :j

Laadtijden zou opgelost moeten zijn, heb er hier op diverse netwerken met diverse machines in ieder geval geen last van :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:51

Hier wel probleem met laden, maar dat is mijn internet/laptop. :') Erg gaaf!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:10

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:12

Die gebruik ik ook niet. :') Goed bezig!

Ik ben heel benieuwd naar het gesprek van morgen.... :=

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:35

Meelezer komt weer eens binnenvallen. :P

Super leuk CV Jans! Hij laadt bij mij al veel sneller dan vanochtend. :j Moest wel even goed kijken naar je gezicht bij je foto, gelukkig legt de tekst ernaast het uit. :+

Grappig dat er een top 10 van meest gebruikte woorden op LinkedIn is. :') Toch gebruik ik eigenlijk nooit LinkedIn voor het zoeken naar vacatures..

Ik heb ook een vraagje;
Er is op mijn werk nu een interne vacature waar ik graag op wil reageren. Er wordt gevraagd een "motivatiebrief en relevante werkervaring" te sturen. Verwachten ze dan een officiële brief met:

Citaat:
Adres mij
Adres werk

Datum

Betreft: interne vacature ..

Geachte mevrouw ...,

Naar aanleiding van de mail ... etc etc.

Of is een document met enkel datum, betreft, titel en motivatie voldoende? Of nog iets anders? :+

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:45

Woehoe, ik ben gisterochtend op sollicitatiegesprek geweest. Er waren 150 reacties en er waren 10 kandidaten uitgenodigd. Nu krijg ik net een mailtje dat ze zeer te spreken waren en of ik morgenochtend nog een keer langs wil komen voor het vervolggesprek! Wat denken jullie dat ik kan verwachten? Of zal dit echt al salarisbespreking etc zijn?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:48

super yeentll

succes morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:52

Die top 10 woorden is voor mij echt killing. Dat zijn namelijk alleeen maar woorden die in mijn vak de norm zijn en in elke vacature en brief voorkomen :')