Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:59

Wat een geldklopperij, belachelijk zeg :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:16

Ah dan snap ik het. Inderdaad te idioot voor woorden zeg...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:45

Kiwipitje wat raar dat je moet betalen om een toets te mogen maken..

Ik heb inmiddels 2 toetsgesprekken gehad en allebei gehaald. Woensdag nog een toets en dan ben ik er even vanaf :D

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:33

wat balen kiwipitje! Maar wel fijn dat je die andere wel gehaald hebt.
Wat een kosten trouwens zeg! Bizar dat ze dat zo hoog maken naast waarschijnlijk het dure collegegeld dat je al moet betalen..

Amandananana, fijn dat je die 2 gehaald hebt! morgen nog even knallen dus. Veel Succes!

Ik heb vandaag mijn minor afgesloten, we kregen vanmiddag de punten terug en heb alles gehaald met een 7.7 als laagste punt :D Ik ben dus erg tevreden en kan me gaan focussen op het ondezoek.
Volgende week de eerste bijeenkomst met mijn groepje en begeleider, ben benieuwd.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:34

Jeetje, Kiwipitje! :oo Wat een bedragen zeg. Wat doe jij voor opleiding als ik vragen mag? :)

Fijn amandananana! :)

Zoetje, jij bent nu op hetzelfde punt als ik. :) Behalve dan dat ik nog niet alles van mijn minor terug heb..

Ik heb vrijdag de eerste bijeenkomst met mijn begeleidster. :) Volgende week ook maar even langs mijn opdrachtgever om daar nog even goed kort te sluiten. En vanochtend mijn tentamen teruggekregen: een 7,6! :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:36

Woehoee mooi cijfer saskia!ik ben onderweg naar mn laatste toets.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:40

Succes!!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:00

ik denk dat ik hem net wel of net niet gehaald heb.. :')

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:20

Zoetje en Saskiaa; mooie cijfers! Heerlijk om dat af te kunnen sluiten!

Ik zit met spanning te wachten op de cijfers van de afgeronde minor. Damn wat duren die drie weken dan lang! Vorige week nog gesproken met een docent, maar hij had er nog geen blik op geworpen....
Volgende week heb ik de startbijeenkomst voor het afstudeeronderzoek. Aan de ene kant zin in het afstuderen, aan de andere kant wordt het retedruk naast mijn baan voor 24 uur per week. Maar ach, het afstuderen is eindig (hoop ik...)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:38

Ik kom weer even in dit topic buurten. De afgelopen weken hartstikke druk geweest voor mijn onderzoeksrapport van het laatste blok vóór het afstuderen. Afgelopen maandag heb ik het rapport moeten presenteren in afstudeersetting, dus daarna een half uur kruisverhoor door de docenten. Ik ben echt dolgelukkig, want ik kreeg een 9!!!

Vanavond mijn laatste toets en dan kan het afstuderen beginnen :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:02

Fijn Marsu!! :D

Ik heb net mijn laatste dingen opgestuurd voor stage :) Morgen eindbeoordeling EN laatste dag..
Geloof dat ze heel wat gepland hebben, hebben nl met 4 mensen onze laatste dag, werd al geadviseerd om droge/schone kleren extra mee te nemen _O-

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:37

Zo.. Ook ik heb "even" bijgelezen.. Vanaf nu haak ik weer aan. Betalen voor een examen/herkansing is wel zuur zeg.. Fijn Marsu! Mijn onderzoeksvoorstel is ondertussen ook goedgekeurd!!!!! Als ik hem nu niet haalde, zou ik studievertraging oplopen dus ik ben erg happy. Extra kleding.. spannend!

Ik zit nu al bij mijn afstudeerbedrijf, maar volgende week woensdag heb ik pas de eerste les over afstuderen en weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.. Ja het omzetten van mijn theoretische verkenning naar een theoretisch kader, weet alleen niet echt wat er dan van mij verwacht wordt :o

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:49

Jeetje wat een goed cijfer, een 9!

En wat zijn jullie allemaal vroeg klaar met je minor! Ik zit echt nog middenin toetsen en verslagen en betogen etc :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:42

Wat een goede cijfers hier zeg, goed!!!

Ik heb mijn nieuwe onderzoeksvoorstel, fictief, helemaal af. Morgen is de inleverdatum, dus dan maar heel hard duimen dat het een voldoende wordt...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:47

Mijn minor liep op 5 januari af.. nu in afwachting van de cijfers!

Ik duim mee Kayleigh!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:58

Spannend Kayleigh!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 15:39

Wat een goede cijfers komen hier langs zeg! Gefeliciteerd! Voor degene die nog in afwachting zijn van een cijfer: ik duim met jullie mee hoor!

Kiwipitje, wat gek dat je moet betalen voor een toets. Ik neem aan dat particulier onderwijs ook niet heel goedkoop is enzo. Als je dan nog je toetsen moet betalen....

Anne, ik heb sinds eind derde jaar al geen tentamens meer gehad waar ik voor moest leren. Lekker relaxed dus.

Ik heb een nieuw onderzoeksvoorstel ingediend omdat ik mijn onderwerp toch niet interessant genoeg vond. Het heeft nog wel veel te maken met de andere onderzoeksvraag. Ook al wat commentaar terug gekregen op mijn onderzoeksvoorstel, dus dat is wel fijn. Nu kan ik lekker aan de slag ermee.

Mijn stagebegeleider is ziek, dus morgen neem ik vijf lessen van haar over. Ik heb wel vaker alleen voor de klas gestaan, maar dit is wel een hele zit hoor. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:50

Barbabientje, hoe was je eindbeoordeling?

Kayleigh_ en Adamootje, hebben jullie inmiddels al een beoordeling op jullie projectvoorstellen?

Ik ben gisteren officieel begonnen met afstuderen. Komende woensdag heb ik een gesprek met mijn begeleider om alles door te spreken en ik moet vanmiddag een eerste opzet aanleveren. Vandaag dus even volgas aan mijn projectvoorstel werken en dan blaas ik haar hopelijk omver :D (of ik word tot de grond toe afgebrand, dat kan ook). Ik ben wel blij met mijn begeleider, het is ook degene die de lessen en workshops over het afstuderen geeft dus ik denk dat zij mij wel goed kan helpen.

Woensdagmiddag krijg ik de eindbeoordeling van mijn stage. Daar lig ik niet zo wakker van, maar het moet toch even gebeuren.

Zet hem op iedereen *\o/*

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:01

Succes vandaag dan Kirsha!
Een goede begeleider is zo fijn. De mijne reageert echt altijd binnen 5 minuten op mn mailtjes! Zo fijn als ik van sommige klasgenoten hoor dat er bij hun soms 3 weken overheen gaan...

Ik heb al wat cijfers terug van mn minor :D
Een 6,9, een 7, een 9.3 ( :D ) en had een presentatie gedaan en afhankelijk van hoe goed ik mn verslag maak wordt dat tussen een 8 en een 9!
Dus helemaal blij :)
Nu alleen nog wat verslagen en een betoog maken, inleveren en afwachten en dan is mijn minor ook klaar.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 10:09

Kirscha, bij ons loopt het allemaal een beetje vaag. Ik ben niet beoordeeld op mijn onderzoeksvoorstel, maar als deze goedgekeurd is, krijg ik vijf studiepunten. De andere vijf krijg ik als mijn onderzoek afgerond en voldoende is. Kunstacademie hé... :+ Daarnaast zal ik beoordeeld worden op mijn beeldend werk en stage. Met stage ben ik bijna klaar, beeldend werk gaat ook wel prima. Alleen mijn onderzoek... Ik heb echt nul motivatie. :+ Ik ben al wel begonnen met schrijven en onderzoek doen, maar nu mijn onderzoeksgroep al weken geen les heeft gehad, vind ik het moeilijk om de motivatie te vinden om verder te gaan.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:10

Succes Kirsha!

Nette cijfers hoor Anna.

Ik wacht nog steeds op de beoordeling van mijn onderzoeksplan. Ik vind het erg lang duren, ik moet natuurlijk zsm aan het werk voor de groep dicht gaat..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:23

Goeie resultaten Anna! Wij hebben inderdaad ook veel docenten die niet of nauwelijks reageren, en juist met afstuderen zit ik daar niet op te wachten.

Dat klinkt inderdaad een beetje omslachtig Adamootje :+ Nog even doorzetten voor je onderzoek dan! Je bent nu al zo ver, die laatste loodjes lukken je ook wel.

Pff dat duurt inderdaad lang Amandananana... Bij ons staan er officieel 5 (werk)dagen voor. Dus een week. Ben benieuwd of we dat ook daadwerkelijk gaan halen :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:36

Het duurt bij mij al bijna 2 weken..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:45

Hebben jullie daar dan geen boekje met regels voor? Bij ons staat dat allemaal tot in de kleinste details beschreven, maar goed ook, daarmee worden hopelijk dit soort dingen voorkomen...

Ik baal wel weer, normaal zouden in week 1 en week 2 workshops plaatsvinden waarin dingen als het theoretisch kader e.d. uitgelegd worden. Nu is het zo dat die alleen doorgaan als er minstens 5 studenten zijn, maar aangezien er nog bijna niemand is begonnen met afstuderen gaan die workshops niet door. Nu ben ik dus maar alles aan het googlen en hoop ik dat ik het zo goed doe.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:54

Leuke uitdaging adamootje!

Bij ons duurt het nakijken 3,5 week.. En je mag 1x in de 3 maanden iets inleveren :+

Hier is het roosterdrama. Via de e-mail is gecommuniceerd wanneer hoorcolleges e.d. plaatsvinden, met tijden. Die komen alleen niet overeen met wat in het rooster staat. Dus vorige week had ik al een e-mail gestuurd. Uiteraard zoals altijd geen reactie gehad dus vandaag maar eens gebeld. Volledig verbaasd waren ze.. Oh staan er andere tijden :o? Dus ze ging nu overleggen met het roosterbureau hoe dit zat.

Over 3 weken heb ik pas mijn eerste afstudeerkring waarbij ik samen met 12 andere studenten ons onderzoeksvoorstel kan bespreken, die we dus op 5 januari hebben ingeleverd. Dat is dus 1,5 maand later. Goh.. vreemd die studievertraging bij Inholland :x