Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:51

PeerAppel schreef:
Cailey, wat leuk! Redelijk in de buurt hier. Vriend van mijn moeder kent jullie franchisenemer wel. Hebben jullie nog oude kleding trouwens?

Made For You, volgens mij gaan wij daar ook op over langzaam. Ik heb de keukenjongens in ieder geval al horen klagen.

Mijn manager zei ook iets over overstappen naar een ander bestelsysteem. Iets met je bestelt bij een kassa, daar krijg je een bonnetje en dan loop je naar een soort van kiosk gedeelte en daar wordt je nummertje dan opgenoemd. Lijkt me een erg fijn en effectief systeem. Kijk maar naar de snelheid van kiosk en hoe goed dat werkt. :j

Dat hebben we dus ook. De counter heet nu 'Multi Point of Service'(MPS).
Ik denk dat het systeem kan werken, als je allemaal goed getrainde mensen erop hebt staan. Nu werkt het nog niet optimaal in ieder geval.. maar we hebben het ook nog maar net :)
Het werkt wel veel beter voor speciale bestellingen, een hb zonder augurk is nu net zo snel klaar als een gewone hb..

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:25

PeerAppel schreef:
liesenlizzy schreef:
In de praktijk (is.mijn ervaring) werkt het niet sneller... Op een goede zondag hebben we minimaal 8 bestellingen op het scherm staan van de kiosk. Zelfs met 5mensen is het heel moeilijk bij te houden.... Ook.met Bop.. Vroegah was het KVA en had je.volle runs chicken enz.. Officieel mag je geen voorraad draaien op bop, maar wij moeten wel anders hebben we alles wegbrengen en dan staan er 8 mensen........ Ben heel.benieuwd wat dat straks gaat gaat worden met de grillkant... :=

Dus jij hebt dat met die bonnetjes en alles soort van kiosk al?

Jep we hebben 3 zuilen dus 6 gasten kunnen tegelijker tijd bestellen...

unihorses

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:45

wij hebben 8 kiosken.. wat een hel, niemand aan je kassa en 4 grote gezinnen bij de easy order. de mensen zijn ook veel ongeduldiger als je het klaarmaakt terwijl ze zitten. als ze er bij staan en je verzameld zijn ze minder ongeduldig. kiosk vind ik wat dat betreft echt rot want heeeeel het scherm kan vol komen te staan. en dan nog meeneem en dingen die niet klaar zijn je hebt dan ruimte te kort en handen te kort.... bij ons de kiosk die op in staat dan moeten we gewoon op nabregen zetten en gewoon drankjes mee geven ?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 01:52

Wij krijgen het systeem binnenkort. Ik moet zeggen dat ik er vrij enthousiast over ben. Als iedereen er aan gewend is zou het een stuk sneller moeten gaan dan nu. Mede doordat het Bin systeem weg gaat.

Daarbij denk ik dat het voor de gasten echt een voordeel is. Hoe vaak hoor je niet dat mensen liever met D friet beginnen dan met de burger. En als ze dan de friet hebben beginnen ze pas met eten waardoor de burger al koud is. Dat heb je dan niet meer. En het hele gezin krijgt alles tegelijk. En wat ook handig is als het bijvoorbeeld rustig is en je staat alleen bij zo'n kassa en er komt een groep jongeren binnen dan kan je alle bestellingen achter elkaar door opnemen. Hoef je niet steeds tussendoor weg te lopen om de bestelling te pakken. Ja ik denk echt dat het gaat werken!

Vandaag heb ik mijn training voor hostess gehad. Was erg leuk en ze waren super enthousiast. Was nu de derde keer dat ik als hostess stond.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:59

Ymor schreef:
Wij krijgen het systeem binnenkort. Ik moet zeggen dat ik er vrij enthousiast over ben. Als iedereen er aan gewend is zou het een stuk sneller moeten gaan dan nu. Mede doordat het Bin systeem weg gaat.

Daarbij denk ik dat het voor de gasten echt een voordeel is. Hoe vaak hoor je niet dat mensen liever met D friet beginnen dan met de burger. En als ze dan de friet hebben beginnen ze pas met eten waardoor de burger al koud is. Dat heb je dan niet meer. En het hele gezin krijgt alles tegelijk. En wat ook handig is als het bijvoorbeeld rustig is en je staat alleen bij zo'n kassa en er komt een groep jongeren binnen dan kan je alle bestellingen achter elkaar door opnemen. Hoef je niet steeds tussendoor weg te lopen om de bestelling te pakken. Ja ik denk echt dat het gaat werken!

Vandaag heb ik mijn training voor hostess gehad. Was erg leuk en ze waren super enthousiast. Was nu de derde keer dat ik als hostess stond.

Precies! En zo kun je ook veel gerichter medewerkers plaatsen. Socialere mensen nemen bestellingen op en de snellere laat je gewoon verzamelen.

En zo kan er tijdens het betalen al verzameld worden waardoor het toch wel echt sneller zal gaan. Wennen zal het wel zijn! Dat weet ik zeker.

Mag ik vragen wie dit nieuwe systeem al heeft en waar jullie zitten? Ik kijk namelijk echt al uit naar dit systeem, maar als er nog maar enkele locaties zijn die het al hebben duurt het nog wel een jaar denk ik. :Y)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:19

Weten jullie misschien vanaf hoe oud je bij de mac mag werken?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:20

15 jaar manon_goldy! :j

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:24

Rubber_Duck schreef:
15 jaar manon_goldy! :j

Oke dankjewel! Helaas nog niet oud genoeg, dat wordt nog even verder zoeken

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:48

Bijlezen gaat een beetje lastig via m'n telefoon, maar ik heb m'n eerste werkdag overleefd gister. :))
Stond in de lobby. Vond het wel leuk. :D
Was wel druk op een gegeven moment, mocht ook pas een uur later weg dan dat ik ingepland stond. :))

Moet vanavond weer werken, kassatraining als het goed is. :)
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 24-11-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:49

Maar....dan mag je alleen in de lobby staan. Vanaf je 16e mag je kassa/keuken/drive.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:58

En m'n afspraak is voor de 3e keer verplaatst omdat diegene die trainingen geeft ziek is, duss ben benieuwd of het morgen wel doorgaat! :D

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:57

Ik kom me ook melden!

Gisteren te horen gekregen dat ik ben aangenomen in Steenwijk en nu net terug van een rondleiding/kleding/enz..
Volgende week woensdag eerste training, ben erg benieuwd!

Hoe zit dat bij jullie met schoenen?
Ik moest na mijn training (dus na 3-4x) maar bestellen via een formulier dat ik daar kan krijgen ofzo. Enig idee hoeveel die dingen kosten?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:34

Ze kosten iets van dertig euro ofzo en dan krijg je waarschijnlijk 12,50 van je werkgever. Word ingehouden van je salaris. Zo is dat in ieder geval bij ons zo. Maar kan per restaurant verschillen.

Gefeliciteerd!

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:37

Dank je! Dat valt me mee, had veel meer verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:24

Bij ons ook inderdaad 30, maar ik had maar 21,- ingehouden dus die korting zou goed kunnen van de baas!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:04

Volgens mij krijgen wij die schoenen gewoon volledig van de baas en zijn ze er al op je 1e dag.
Worden jullie dan gewoon getraind op normale schoenen? Of mag je dan een paar lenen?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:13

Bij mij worden ze ook ingehouden van m'n salaris volgens mij.
Zijn besteld, moet tot die tijd gewoon normale schoenen aan. Moesten wel zwarte zijn.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:17

Is dat dan niet spekglad? Als ik binnenkom op mijn All Stars dan moet ik echt heel goed oppassen dat ik niet uitglijd en dat is eigenlijk hetzelfde met andere schoenen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:23

Hier helemaal geen schoenen vd werkgever, gewoon zelf regelen. Ik heb de afgelopen maanden gewoon gewerkt op schoenen van schoenenreus, maar die zijn nu na 2 maanden wel af. Collega wist deze website: http://www.sfceurope.com/

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:28

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:30

Ik mag training op gewone schoenen, stel dat het toch niks is zit je niet gelijk met lelijke schoenen was het idee..
ik heb geen zwarte schoenen, maar donkere schoenen was ook wel goed (niet dat ik echt donkere schoenen heb maargoed)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:31

Oke, en die gaan lang mee? Want ik heb bij de goedkope schoenenreusschoentjes dat de zool enorm afsluit en momenteel aan een kant ook los laat van de schoen zelf. Dus wil nu wel voor iets beters gaan, maar als de prijs hoger is moet het ook langer mee gaan, en goed zitten uiteraard.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:33

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:36

Ja, wel zere voeten. Maar ik denk dat iedereen dat afschuift op het lange staan en vele lopen, dus hier nog geen klachten. Zou opzich best aan de schoenen kunnen liggen ja! :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:39

Dan zou ik zeggen, vraag eens of je deze mag als je schoenen aan vervanging toe zijn (je mag een keer per jaar nieuwe, met korting van de baas. Als je een contract meer dan 25 uur hebt, twee keer per jaar) ze zijn niet heel veel duurder namelijk (en dat betaal je toch zelf). Bij ons was het geen probleem en onze restaurant manager is blij dat ze ons deze nu geeft. Hadden we het van de week toevallig nog over. :)