Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DewiRox schreef:Mocht er interesse naar zijn wil ik best even foto's sturen van mijn VWO leiden examencursus schrift scheikunde?
. Laat even weten, dan stuur ik via pb even mijn 06 en dan stuur ik de foto's even via WhatsApp.

Dan moet je het wel heel lang laten liggen denk ik.Boself schreef:Naomi; Ik stress hem totaal niet voor biologie, maar ik heb wel wat tips voor je![]()
1. Zorg dat je alle centrale begrippen kent (bijvoorbeeld; centraal zenuwstelsel of mitochontriën) Deze kun je vinden in de Syllabus op examenblad.nl
2. Oefen met oude examens
3. Binas! De binas is het grootste spiekbriefje dat je hebt, soms is het handig om dingen na te checken of staat het antwoord er zelfs letterlijk in. Door de binas goed te gebruiken scheel je jezelf veel basisfoutjes (en leerwerk). Neem vantevoren goed door welke bladzijdes waar zitten zodat je alles goed kunt vinden.
4. Er zullen vrij veel meerkeuzevragen in zitten, deze bestaan altijd uit 2 foute, 1 goede en een 'afleider' zoals mijn docent dat noemt. Ook hier kun je je binas gebruiken en vooral goed de vragen lezen.
5. Schrijf op je toets. Onderstreep informatie die je nodig denkt te hebben en maak zo veel aantekeningen als je wilt, dat mag namelijk gewoon.
6. PB mij als je nog vragen hebt ^^ ik ben zelf erg goed in biologie en wil je graag helpen.
Iets teveel info maybemaar misschien dat de andere biologen er ook wat aan hebben
Memories schreef:Destination schreef:Waar vinden jullie al die overzichten? Zoals Grieks 42 vragen, Bio beginnen met 6 open enzo/
http://www.cito.nl/onderwijs/voortgezet ... vovwo_2014
En dan links havo of vwo en tijdvak aanklikken, vak wat je wil weten in de lijst opzoeken en op het groene S'je klikken
_Lois_ schreef:Memories schreef:
http://www.cito.nl/onderwijs/voortgezet ... vovwo_2014
En dan links havo of vwo en tijdvak aanklikken, vak wat je wil weten in de lijst opzoeken en op het groene S'je klikken
Wat is het verschil tussen geschiedenis pilot of gewoon?
Ik doe vwo, cm pakket met Spaans waardoor ik na Engels pas mijn examentraining krijg en daarna gelijk m'n examen 
monikje schreef:Jaa ontzettend! Ga je naar het gala of niet? Gelukkig heeft mijn school er rekening mee gehouden en is het examenfeest pas die dinsdagavond. Aan de andere kant vind ik het ook niet zo erg dat Spaans iets later is aangezien ik er nog helemaal niks aan gedaan heb
lizet_lara schreef:erg last van leer ontwijkend gedrag hierzo