Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:34

Courses schreef:
't Verschilt wel in een aantal opzichten inderdaad :) Iemand die ik ken doet ook DMC en was eigenlijk voor CMD gegaan. Ik ben toch meer van de creatieve dingen dus dit was voor mij een betere keuze.

Je bent net begonnen, eerste jaar dan? Bevalt 't een beetje?

Ja eerste jaar, ja bevalt erg goed. Ik ben ook van de creatieve dingen alleen wilde graag leren hoe ik mij ideeen ook daadwerkelijk ''werkend'' kon maken, zoals met website's maar ik heb er al 4 jaar grafische vormgeving opzitten en wilde niet 4 jaar weer ''hetzelfde doen'' voor mijn gevoel, tuurlijk zul je op HBO meer leren alleen mijn intresse ligt echt op digitaal vlak.

Tot nu toe bevalt het goed, alleen marketing vind ik iets minder, maar ag dat hoort erbij, ik heb veel maak-tentamens en weinig leren (behalve dus marketing) en dat vind ik ook wel fijn. Werkplaats is op dit moment voor mij niet zo intressant omdat ik al kan werken met InDesign, Illustrator & Photoshop en 80% van de klas moet dit nog leren.

Wat me wel opviel is dat er veel mensen van de havo opzitten en weinig MBO, ik had meer MBOers verwacht, want nu ben ik een van de oudste van de klas. Opzich niet erg maar ik merk gewoon dat ik ''wat verder'' ben in mijn leven dan degene die net van het middelbaar afkomen.

En is jouw opleiding wat je had verwacht?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:25

Ik had vorig jaar een klas vol mbo'ers. Goh, dan voel je je zo'n groentje als jijzelf 0 ervaring hebt en zij de mooiste dingen al kunnen maken. :') Wel waren de meeste minder gemotiveerd dan ik dus leverden afgeraffelde producten in zodat ik alsnog hogere cijfers kreeg :P

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:58

Slina schreef:
Ik had vorig jaar een klas vol mbo'ers. Goh, dan voel je je zo'n groentje als jijzelf 0 ervaring hebt en zij de mooiste dingen al kunnen maken. :') Wel waren de meeste minder gemotiveerd dan ik dus leverden afgeraffelde producten in zodat ik alsnog hogere cijfers kreeg :P

Oke, ik weet wel duidelijk wat ik wil en ga er ook voor dus afraffelen doe ik niet aan. Het enige grote verschil is, is dat ik gewoon veel verder ben, ik woon samen, ben gewoon een stuk verder in mijn denken en doen. Hun kijken mij met grote ogen dan aan en dan moet ik ze eraan herrineren dat ik 21 ben en hun zijn pas 17/18.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:03

Wiwabalia schreef:
Courses schreef:
't Verschilt wel in een aantal opzichten inderdaad :) Iemand die ik ken doet ook DMC en was eigenlijk voor CMD gegaan. Ik ben toch meer van de creatieve dingen dus dit was voor mij een betere keuze.

Je bent net begonnen, eerste jaar dan? Bevalt 't een beetje?

Ja eerste jaar, ja bevalt erg goed. Ik ben ook van de creatieve dingen alleen wilde graag leren hoe ik mij ideeen ook daadwerkelijk ''werkend'' kon maken, zoals met website's maar ik heb er al 4 jaar grafische vormgeving opzitten en wilde niet 4 jaar weer ''hetzelfde doen'' voor mijn gevoel, tuurlijk zul je op HBO meer leren alleen mijn intresse ligt echt op digitaal vlak.

Tot nu toe bevalt het goed, alleen marketing vind ik iets minder, maar ag dat hoort erbij, ik heb veel maak-tentamens en weinig leren (behalve dus marketing) en dat vind ik ook wel fijn. Werkplaats is op dit moment voor mij niet zo intressant omdat ik al kan werken met InDesign, Illustrator & Photoshop en 80% van de klas moet dit nog leren.

Wat me wel opviel is dat er veel mensen van de havo opzitten en weinig MBO, ik had meer MBOers verwacht, want nu ben ik een van de oudste van de klas. Opzich niet erg maar ik merk gewoon dat ik ''wat verder'' ben in mijn leven dan degene die net van het middelbaar afkomen.

En is jouw opleiding wat je had verwacht?

Ik begrijp je gevoel heel erg hoor! Ik kom vanuit het MBO, heb daarvoor een jaar stage gehad dus echt in het bedrijfsleven gezeten. Toen ik begon op het HBO kwam ik tussen 17 jarige 'net-HAVO-af' mensen die echt alleen maar in de les zaten te keten en games te doen. Helemaal gek werd ik ervan. Ik ben echt iemand die aanpakt, dingen regelt en zorgt dat dingen op tijd afkomen.

Ik had niet zoveel verwachtingen bij m'n studie eigenlijk .. Ik ben er gewoon ingegaan met een 'ik zie het allemaal wel' en het pakte best positief uit :) Heb m'n P al gehaald dus dat is al een zorg minder.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:14

Slina schreef:

Beetje jammer, dat jij de meeste van je producten niet eens zelf hebt gemaakt, en als 1 van de weinigen je propedeuse niet hebt gehaald. Daar zijn die mbo'ers dan toch beter in 

Samenwerking staat binnen hbo hoog, jammer dat jij daar in faalt.

Ook is het zeer leuk dat je zulke dingen online post, en face to face met je mond vol tanden staat.

Succes met je studie, en het behalen van je P!

Met vriendelijke groet,
je oude C1K mboniveau klas.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:17

Wtf Nikki?
Die opmerking slaat echt helemaal nergens op.

En ik heb voor 1 toets een 5, zo hé, ik faal, dat ik geen P heb.
Lekker kinderachtige post van je. Heel volwassen.
Als je een of andere vage haatgevoelens hebt, doe dat dan even pb?

Overigens heb ik al mn producten zelf gemaakt, behalve de website in het project. Maar daar heb jij ook niks van gemaakt. Kan ik dan ook hetzelfde zeggen over jou?
En ervaringen uit eerste hand mag je altijd geven. En die zijn subjectief. Heb meerdere keren samengewerkt met persoon X en die was duidelijk niet gemotiveerd en daardoor ook slordige eindproducten. Scheer ik dan alle mbo'ers over 1 hand? Nee. Alleen mijn ervaring met enkele. Subjectief zoals ik al zei.

emmaudb

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:20

Het gaat er vooral om dat je over iedereen praat op het forum. Als je ergens mee zit kan je het natuurlijk ook face-to-face zeggen ;)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:21

Slina schreef:
Wtf Nikki?
Die opmerking slaat echt helemaal nergens op.

En ik heb voor 1 toets een 5, zo hé, ik faal, dat ik geen P heb.
Lekker kinderachtige post van je. Heel volwassen.
Als je een of andere vage haatgevoelens hebt, doe dat dan even pb?

Overigens heb ik al mn producten zelf gemaakt, behalve de website in het project. Maar daar heb jij ook niks van gemaakt. Kan ik dan ook hetzelfde zeggen over jou?
En ervaringen uit eerste hand mag je altijd geven. En die zijn subjectief. Heb meerdere keren samengewerkt met persoon X en die was duidelijk niet gemotiveerd en daardoor ook slordige eindproducten. Scheer ik dan alle mbo'ers over 1 hand? Nee. Alleen mijn ervaring met enkele. Subjectief zoals ik al zei.

Geen haatgevoelens, het was namens onze oude klas :).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:56

Dames dames, geen ruzie hierover. Dingen kunnen anders opgevat worden, dat gebeurt nou eenmaal. Verder denk ik dat, mocht er wat zijn, dat dit beter onderling besproken kan worden is 't niet?

Ik kom zelf van het MBO en merk vooral ten opzichte in de leeftijd wel wat verschil. In het denken en doen inderdaad, zoals Wiwa (sorry, naam kwijt) ook aangeeft. Je zit in een andere fase zeg maar :) Maar in werkniveau merk ik echt weinig, zeker qua oplevering van producten zitten er super goede dingen tussen! Ik was juist bang dat ik als MBO'er niet goed tot m'n recht zou komen vanwege een andere soort insteek (HAVO heeft meer kennis zeg maar met zich mee, MBO is ook veel praktijk uiteraard).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:03

Scheelt dat je al ervaring hebt in het grafisch gebeuren :)
Ik kwam dus van de havo en die verslagen en toetsen gingen mij (meestal) prima af. Daar had ik dus weer voordeel in. Maar liep (en loop) nog wel achter op grafisch gebied. Wel pak ik de programma's vrij snel op, dus dat scheelt weer. Maar het is ook of je veel in je vrije tijd hebt gedaan. Dat heb ik als 14-jarig meisje veel gedaan maar daarna heb ik het een beetje laten versloffen. Maar alle opdrachten zijn in groepen dus je kan elkaar weer helpen. Heb ook bij elk vak een ander groepje dus je leert meteen je hele klas goed kennen :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:15

Ik moet zeggen dat het echte verschil meer "prive" is, zoals bij mij het samenwonen, hun wonen nog bij hun ouders en ik heb hoe dan ook rekening te houden met mijn vriend, dat vonden hun in het begin "vreemd", teminste, ik kreeg daar veel vragen over. Ook merk ik dat ik meer op mezelf ben en dingen "wel zelf uitzoek", terwijl de havo-mensen eerder aan de bel trekken voor hulp.

Voor de rest kan ik het prima met ze vinden en heb ik een leuke klas hoor. :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:24

Helemaal mee eens hoor courses. Het is alleen een beetje jammer dat je alles over jezelf terug vindt op bokt, alleen je naam wordt nog net niet genoemd. Sommige dingen over anderen zet je niet op een forum neer. Al helemaal niet als je weet dat klasgenootjes ook op bokt zitten. Van mij mag ze een pb sturen met waarom ze dat allemaal online zet. Misschien heeft ze er een goede reden voor...

Ik merk verder geen verschil tussen mbo of havo hoor soms privé maar verder in de lessen niet

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 18:34

Zo, dat had ik niet aan zien komen deze discussie :')

Ik ben zelf havo'er die naar MBO (versneld) is gegaan. Ik heb veel meer met die praktische aanpak, een mooi catchy werkend eindresultaat. Wat ik merkte op de kunstacademie waar ik eerst naar toe wilde (HBO niveau) is dat het concept daar veel belangrijker is dan hoe het er uiteindelijk uitziet en wat het praktisch doet met de doelgroep waar het voor bestemd is. Daar heb ik persoonlijk helemaal niks mee. Dan liever wat minder diepgang en meer esthetiek en resultaat. Uiteindelijk is een combi van beide natuurlijk het beste :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:46

Een tijdje terug vertelde ik hier dat ik aan een nieuwe website voor onze hondjes werkte. Hier zou ik nog de ontwerpen van posten geloof ik.

Ben wel zo'n beetje klaar nu denk ik...

Homepagina:
http://katei-sayajin.nl/wp-content/uploads/2014/09/katei_home_0814.jpg

Onze honden pagina:
http://katei-sayajin.nl/wp-content/uploads/2014/09/katei_onzehonden_0814.jpg

Hondpagina:
http://katei-sayajin.nl/wp-content/uploads/2014/09/katei_hond_0814.jpg

Hond stamboom :+
http://katei-sayajin.nl/wp-content/uploads/2014/09/katei_hond-stamboom_0814.jpg

Pups pagina
http://katei-sayajin.nl/wp-content/uploads/2014/09/katei_puppys_0814.jpg

Gewone tekst/info pagina
http://katei-sayajin.nl/wp-content/uploads/2014/09/katei_tekstpagina_0814.jpg

Iemand nog opmerkingen/tips?
Uiteraard wel even in full size bekijken :j

Ben er nog niet helemaal over uit of hij zo helemaal OK is, maar ik denk dat ik mijn broer binnenkort aan het werk ga zetten :+ Hij bouwt de website dan, met WordPress CMS er achter, helemaal van scratch (we maken geen, nooit, gebruik van een standaard template). Zodat m'n pa em uiteindelijk wel zelf lekker makkelijk bij kan houden :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:47

Oh wooow, wat tof joh! :D Ziet er echt goed uit, vind de kleuren ook erg nice gekozen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:48

Heel mooi gedaan hoor, ik hou erg van deze strakke stijl. Eigenlijk geen opmerkingen!

Heeft iemand enig idee hoe je een tinker tot een subtiel logo stukje kan toevoegen tot tekst?
Want het lukt me echt niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:50

Wow, snel reactie :oo Thanks allebei! :D Ik wilde een beetje een natuurlijk/landelijk maar ook wel strakke uitstraling voor de site. Dat past wel bij ons denk ik. Overigens is dat nu op de oude site, die ik jaren terug heb gemaakt, ook zo xD

Hoe bedoel je tinker tot subtiel logo stukje toevoegen tot tekst? xD Bedoel je gewoon een beeldmerkje bij een tekstlogo of....?

Wat vinden jullie overigens van het Katei Sayajin logo (te zien in die site ontwerpen)?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:52

Net, sterk logo :) Houd ik wel van! :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:53

Dit is onze website maar in de hoek boven staat de tekst en zo'n woordkrabbel :') en die moet vervangen worden door iets van een stukje detail die bij tinkers past en het ras herkenbaar maakt zonder dat je meteen er een heel paard neerzet of zo heel obvious werkt zeg maar.
Ik hou van subtiele lijntjes maar hoe ik ook probeer het slaat op niets ;(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:54

Zoals dit hier bv

Afbeelding
maar dan minder duidelijk dat het een paard is en meer rasgebonden.
Moeilijk uit te leggen...

Het is gewoon zo stom dat ik met zoveel tekst moet werken en zulke stomme initialen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:22

Mooie website!
Alleen op de hoofdpagina.. linksonderin dat hondje zwerft er een beetje bij
Maar verder echt top!

Chimello: Of een bokt logo idee?
Anders een been met sokken?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:24

Dacht ook al aan sokken maar dat is ook zo raar alleen een been :P
En wilde net niet zoiets doen, maar meer 2 a 3 lijntjes die genoeg zeggen ofzo zo moeilijk als je voor jezelf iets moet maken...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:39

Hmm. 4 benen met sokken en onderste lijntje buik met de tekst tussen de benen?
Ik ben echt leeg, sorry :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 21:47

Doe je alle steeltjes van de letters in je logo met sokken er aan :))

Nee maar is lastig... Ik zou dan persoonlijk zelf voor een mooi abstract beeldmerkje gaan wat niet perse helemaal om de tekst heen staat zeg maar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:53

Ja, ik wil het dus ook strak houden maar ook weer niet... Misschien iets van een hoofd maken met de initialen maar dit zijn echt poep initialen om mee te werken.