Courses schreef:'t Verschilt wel in een aantal opzichten inderdaadIemand die ik ken doet ook DMC en was eigenlijk voor CMD gegaan. Ik ben toch meer van de creatieve dingen dus dit was voor mij een betere keuze.
Je bent net begonnen, eerste jaar dan? Bevalt 't een beetje?
Ja eerste jaar, ja bevalt erg goed. Ik ben ook van de creatieve dingen alleen wilde graag leren hoe ik mij ideeen ook daadwerkelijk ''werkend'' kon maken, zoals met website's maar ik heb er al 4 jaar grafische vormgeving opzitten en wilde niet 4 jaar weer ''hetzelfde doen'' voor mijn gevoel, tuurlijk zul je op HBO meer leren alleen mijn intresse ligt echt op digitaal vlak.
Tot nu toe bevalt het goed, alleen marketing vind ik iets minder, maar ag dat hoort erbij, ik heb veel maak-tentamens en weinig leren (behalve dus marketing) en dat vind ik ook wel fijn. Werkplaats is op dit moment voor mij niet zo intressant omdat ik al kan werken met InDesign, Illustrator & Photoshop en 80% van de klas moet dit nog leren.
Wat me wel opviel is dat er veel mensen van de havo opzitten en weinig MBO, ik had meer MBOers verwacht, want nu ben ik een van de oudste van de klas. Opzich niet erg maar ik merk gewoon dat ik ''wat verder'' ben in mijn leven dan degene die net van het middelbaar afkomen.
En is jouw opleiding wat je had verwacht?