Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:12

Ik vind het zo geestig, ze waren zo enthousiast dus mijn begeleidster wist nog niets maar die was al voorbereid. Hihi.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:14

oo god... heb zo voortgangsgesprek en ben zenuwachtig...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:02

Mafkezen lieveli :')

Hoe ging het Nynke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:51

Haha wat zijn kinderen toch leuk soms :') ik kan niet wachten tot ik weer voor de klas mag

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:10

Jaa goed. Was echt een fijn gesprek, nog niet eerder zo meegemaakt qua assessment gedoe :) vanavond mijn eerste 10 min gesprekken gehad, leuke gesprekken. Ben benieuwd naar volgende week!
Nu echt kapot, erg lange dag zo.haha

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:17

Yes, hier hoor ik ook thuis geloof ik!

Mijn naam is Avalon Tiemersma, 21 jaar oud en wonend in Friesland. Afgelopen jaar heb ik mijn diploma Onderwijsassistent behaalt, nadat ik in mijn puberjaren de HAVO niet zo belangrijk vond, deed ik nu wél iets wat ik superleuk vond en ging de opleiding mij redelijk makkelijk af. Inmiddels zit ik in het eerste jaar van de PABO en heb een heerlijke stageplek gekregen.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:04

avalon welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:52

Hoi allemaal,
Ik deed hiervoor de pabo en ben toen sinds dit jaar veranderd van opleiding. Nu zit ik heel erg te twijfelen om toch mijn pabo af te gaan maken... Ik vond lesgeven altijd wel leuk. Heb alleen niet altijd leuke stages gehad, hierdoor kwam ik erg met mezelf in de knoop en werd ik alsmaar onzeker (kwam vooral door de begeleiders, heb maar 1 moeilijke klas gehad van de 6 klassen die ik heb gehad).
Vind het alleen moeilijk om weer terug te gaan naar de opleiding hahah wat zullen de docenten wel niet denken?? En kan het wel??? Dat is de belangrijkste vraag... heb de hele nacht niet eens kunnen slapen hierdoor..

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:57

Anoniem schreef:
Hoi allemaal,
Ik deed hiervoor de pabo en ben toen sinds dit jaar veranderd van opleiding. Nu zit ik heel erg te twijfelen om toch mijn pabo af te gaan maken... Ik vond lesgeven altijd wel leuk. Heb alleen niet altijd leuke stages gehad, hierdoor kwam ik erg met mezelf in de knoop en werd ik alsmaar onzeker (kwam vooral door de begeleiders, heb maar 1 moeilijke klas gehad van de 6 klassen die ik heb gehad).
Vind het alleen moeilijk om weer terug te gaan naar de opleiding hahah wat zullen de docenten wel niet denken?? En kan het wel??? Dat is de belangrijkste vraag... heb de hele nacht niet eens kunnen slapen hierdoor..

Als je gevoel zegt doen, gewoon. Ga informeren wat mogelijk is. En niks van aantrekken wat anderen er van vinden, jij wilt dit.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:05

Helemaal niet vreemd hoor peca! Ik ken zat mensen die eerst bij mij op de Lerop. zaten, zijn overgestapt naar wat anders en nu weer terug zijn gekomen! Doen waar je hart ligt en je niks aantrekken van anderen! Zou toch wat zijn dat je de rest van je leven spijt zou hebben, omdat je bang was wat anderen dachten?

Ik heb ook 3 jaar lang rot stages gehad waarbij ik soms jankend thuis kwam en het allemaal niet meer zag zitten.. Maar nu (jaar 4) kan ik lekker zelfstandig werken en heb ik eindelijk wel een leuke stage, en dat scheelt zo veel!
Vind je de kern wel leuk? Omgaan met leerlingen, ze iets leren, opvoedende taak enz enz? Dan zit je goed denk ik hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:02

jullie hebben gelijk... maar ik kwam dus ook huilend thuis. En moest een minor kiezen en koos de 'zwaarste'. Dacht leuk, gym erbij. Nou gelijk paniek nadat ik terug kwam van vakantie en toen ben ik eigenlijk 'gevlucht'.
De kern vind ik leuk, dat zeker. En denk ook als ik echt een eigen klas heb en mijn eigen ding kan doen is het al veel rustiger in mijn hoofd. Ik had altijd dat ik juist zo moest doen als de juf/meester van die klas... maarja soms was ik dus niet zo..

Heb gemaild naar decaan van oude studie, als ze begin volgende week nog niet hebben gereageerd ga ik langs -:)
Toch vind ik het zoooo eng om te vragen... afstuderen zal sowieso dit jaar niet meer gaan, maar hoop dat ik mijn herkansingen en scriptie kan doen en volgend jaar minor en afstuderen..
Sta alleen niet meer ingeschreven op die hogeschool... dus ben bang dat duo/studielink roet in de soep gooit!

Ik zet alle vooroordelen van andere maar opzij hahahah

Wat fijn dat je nu een leuke stage hebt! Ik heb ook al een 'plek' waar ik me wel goed voel, daar zou ik volgend jaar weer welkom zijn..

Dank jullie wel :o

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:36

@ Peca
Misschien is het een idee om je opleiding in deeltijd af te maken, mocht voltijd om de een of andere reden niet kunnen. Wie weet zijn er meer mogelijkheden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:46

Ik weet niet of dat mogelijk is, kan het altijd inderdaad bespreken.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:47

Kies altijd wat goed voelt en wat je wilt, dan vind je ergens wel een drive om door te gaan, ook al vallen de stages zo hard tegen. Uiteindelijk ben je afgestudeerd en meer ruimte voor jezelf en je eigen dingen.

Wel erg trouwens, dat er stages zijn die het zo hard voor de studenten verpesten. Triest.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:51

Avalon_ schreef:
Kies altijd wat goed voelt en wat je wilt, dan vind je ergens wel een drive om door te gaan, ook al vallen de stages zo hard tegen. Uiteindelijk ben je afgestudeerd en meer ruimte voor jezelf en je eigen dingen.

Wel erg trouwens, dat er stages zijn die het zo hard voor de studenten verpesten. Triest.

Dat hoor is wel vaker.
Ik heb een stagiaire en zij heeft het erg naar haar zin bij mij in de klas. En ik ben ook blij met haar, want ze doet veel leuke dingen met de kinderen en neemt haar werk echt serieus.
Maar zij had hiervoor een stage waar alles echt wer afgez*ken en dat vind ik dan zo zonde en gemeen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:53

AnnemiekvM schreef:
Avalon_ schreef:

Dat hoor is wel vaker.
Ik heb een stagiaire en zij heeft het erg naar haar zin bij mij in de klas. En ik ben ook blij met haar, want ze doet veel leuke dingen met de kinderen en neemt haar werk echt serieus.
Maar zij had hiervoor een stage waar alles echt wer afgez*ken en dat vind ik dan zo zonde en gemeen.

Mijn eerste stage met Onderwijsassistent was een stage waarbij het nakijkwerk indien mogelijk werd verzameld. Ik kon het grootste gedeelte achterin de klas de stapel wegwerken.. is alweer een paar jaar geleden en ik had nog geen vergelijking dus heb er nooit over gezeurd. Maar achteraf gezien...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:09

Zo dat vind ik echt rot. Zelf deel ik dat soort klussen altijd. Veel smanewerken, daar leren ze veel meer van. En lekker veel ervaring opdoen met de kinderen. Want daar kom je tenslotten voor.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:48

Jullie hebben hem vast al gehoord/gezien , maar vind deze echt heel leuk voor de kinderen. Nu eerst zelf de beker-techniek in de vingers krijgen, pff!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:38

Welkom Peca en Avalon :D

Na mijn uitleg over het verschil tussen much en many vroeg ik de kids een voorbeeld te bedenken met many.
Leerling V. doet zijn hand omhoog, kijkt om zich heen en zegt:"I see many assholes."

:+ :+ :+

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:39

Oh, die is heel leuk! Wat een muzikale klas ook :)
Bij mij op stage zijn ze ook met de cupsong aan de gang gegaan voor sinterklaas, de onderbouw zingt sinterklaas kapoentje en de bovenbouw cupt mee, ook erg leuk, kan wel kijken of ik het ook kan filmen op de dag van uitvoering :D

Haha goof, heerlijk zulke uitspraken :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:07

Goof schreef:
Welkom Peca en Avalon :D

Na mijn uitleg over het verschil tussen much en many vroeg ik de kids een voorbeeld te bedenken met many.
Leerling V. doet zijn hand omhoog, kijkt om zich heen en zegt:"I see many assholes."

Oh my god :') Mafketels.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:16

I like :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:18

Me too :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:51

Goof schreef:
Welkom [naam] en Avalon :D

Hahaha omg. Welke klas is dit?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:04

Kader brugklas :D