Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:10

Jolliegirl schreef:
Ik vind wel dat je erg snel de moed opgeeft...

Zeker in deze tijd.. zit je liever ergens waar je ff doorheen moet bijten, dan thuis zitten zonder inkomen en een gat in je cv....

Vind ik wel erg kort door de bocht, ik ben behoorlijk gezakt qua loon en verdien misschien net €100,- meer dan mijn ww momenteel....
Is het dan zo gek dat ik in elk geval werk wil doen wat ik leuk vind?!
Ze gaven aan dat ik een ondersteuning zou geven aan de commerciële afdeling, maar dit blijkt dus niet waar te zijn.... En juist dat stukje contact zoek ik wel in mijn werk.... Ik ben hier niet gaan werken om als typmiep hele dagen in een hokje van 2x3 te zitten.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:12

denise04 schreef:
Ze gaven aan dat ik een ondersteuning zou geven aan de commerciële afdeling, maar dit blijkt dus niet waar te zijn.... En juist dat stukje contact zoek ik wel in mijn werk.... Ik ben hier niet gaan werken om als typmiep hele dagen in een hokje van 2x3 te zitten.....

Heb je wel doorgroei mogelijkheden? Het is vaak zo dat je eerst aan de basis begint he.

_Nancy

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:16

Je moet ook eerst kennis maken met het bedrijf en hoe hun werken.. Dus ik zou het gewoon 1 of 2 weken aankijken en dan kun je alsnog beslissen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:16

Jeeej, vanmiddag een gesprek bij een kaas/klompen boerderij in volendam.
Echt super tof!!
Ze bieden veel dingen naast kaas en klompen allemaal verschillende arrangementen.
En het is natuurlijk super touristisch :j
Ik hoop echt dat dit wat is!!!! Lijkt me echt heel gaaf, en natuurlijk de richting waar ik voor (geprobeerd) heb geleerd :D

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:18

Geen idee, mijn direct leidinggevende is er donderdag pas....
Ik heb mijn frustratie wel aangegeven bij het wervingsbureau, en heb ook aangegeven dat ik niet blij ben met mijn contract van 30 weken.... Bij het bedrijf gaven ze aan tot eind dit jaar en nu loopt mijn contract tot 10-09....
Niet heel erg, zij het dat als ik binnen 26 weken weer zonder werk kom te zitten, ik mijn oude ww behoud... Daarna wordt de ww over mijn huidige salaris berekend en dan kunnen onze beider knollies de deur uit ;(

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:20

Succes Jilletje!! :):) Ben benieuwd!

Denise, in dat geval zal ik er even goed over na denken, voordat je straks je paardjes weg moet doen..
Ik weet niet hoe lang je hebt gezocht naar deze baan??

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:23

Ik heb 6 weken thuis gezeten, en zou 12 maanden ww hebben gehad....
Dus ik ben wel van mening dat ik echt wel laat zien dat ik wíl werken....
Zeker omdat ik eigenlijk in de ziektewet zit.....
Ga morgen ook zeker even bespreken met de verzuimmonitor van het uwv over hoe en wat....
Moet ook zeggen dat ik sinds gisterenmiddag weer enorm last van mijn duim heb en daar ben ik écht niet blij mee....

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:59

Hoppa.. Weer 2 sollicitaties voor een opleiding eruit :=

Moet toch ooit wel eens érgens iets bij zitten ..

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:23

denise04 schreef:
Vind ik wel erg kort door de bocht, ik ben behoorlijk gezakt qua loon en verdien misschien net €100,- meer dan mijn ww momenteel....
Is het dan zo gek dat ik in elk geval werk wil doen wat ik leuk vind?!

Hmm, ik snap dat het een lastige situatie is als je nog je oude WW krijgt als je nu stopt...
Aan de andere kant heb je vaak toch doorgroeimogelijkheden als je ook in 'vervelende' werkzaamheden jezelf goed laat zien. Zo heb ik een tijd terug een tijdje callcenterwerk gedaan; dat vond ik vreselijk, maar ze vonden op een gegeven moment dat ik m'n werk zo goed deed dat ik m'n eigen project kreeg toegewezen waarbij ik veel meer bezig was met administratie en anderen aansturen dan dat vervelende bellen.
Dus ik wil maar zeggen, als je een positieve, werkwillende houding laat zien en je levert goed resultaat, krijg je toch vaak aanbiedingen binnen een bedrijf die je niet verwacht. Maar ik snap de twijfel ook wel :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:44

Ik bedoel meer.. dat je na EEN dag al zo begint te klagen.
Komop.. Je begint bij de basis. Zij moeten jou leren kennen, jij hun. Dan zal je niet gelijk de hoge werkzaamheden doen. Ze zullen eerst kijken hoe jij functioneert op uberhaupt de werkvloer.

Dus nee, mijn reactie vind ik niet kort door de bocht. :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:11

Jolliegirl schreef:
Ik bedoel meer.. dat je na EEN dag al zo begint te klagen.
Komop.. Je begint bij de basis. Zij moeten jou leren kennen, jij hun. Dan zal je niet gelijk de hoge werkzaamheden doen. Ze zullen eerst kijken hoe jij functioneert op uberhaupt de werkvloer.

Dus nee, mijn reactie vind ik niet kort door de bocht. :)

Het werk wat ze mij uitleggen is het werk wat ik moet gaan doen.... Wellicht zijn er doorgroeimogelijkheden maar dat zullen ze nu echt nog niet vertellen, aangezien ik dus aangenomen ben voor dit werk.... Dus natuurlijk gaan ze mij de rest niet uitleggen, lijkt me logisch...?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:13

Ik snap echt even niet wat je bedoeld. Komop, je bent er net EEN dag....
Geef het even de tijd. Je zit in je proeftijd, daar is die voor.
Je kunt gewoon opzeggen zonder risico. Dat is proeftijd.

En anders ga je toch om de tafel met je leidinggevende? :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:30

.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 27-06-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:35

Jolliegirl schreef:
En anders ga je toch om de tafel met je leidinggevende? :)

Dat staat ook in de planning, dat gesprek wacht ik ook zeker even af...

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:02

Denise: Ik zal voorlopig gewoon in deze functie blijven totdat je wat anders hebt gevonden.

Fortitude: Welkom op de club..

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:15

Ik heb al een tijdje mee gelezen, maar ik kom me hier nu ook maar eens melden. Helaas :+ Ik zit in het laatste jaar van mijn bachelor pedagogische wetenschappen en ik werk daarnaast bij de Zara. Na 2 keer een halfjaarcontract en 1 keer een jaarcontract moet ik daar weg omdat ze mensen die 12 uur werken geen vast contract geven. De manager van het filiaal waar ik werk, wil me graag houden dus ze heeft al een aantal discussies gehad met de personen die het beslissen maar die hielden voet bij stuk. Eind februari (nog 2 weekenden werken) loopt mijn contract af en zal ik dus weg moeten. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant was ik sowieso wel van plan om iets te zoeken wat meer met pedagogiek te maken heeft. Dus nu ga ik op zoek en ik zat o.a. al te denken aan bijles geven in Engels, maar ik twijfel of ik dat dan zelfstandig aan zou pakken of via een organisatie..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:39

Ik heb weer 3 sollicitaties de deur uit.
En 7 bedrijven gecontact of ze nog vacatures hebben.

Ben benieuwd...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:48

Yeeeeyyy!! :):)

Positief bericht.. Nou ja, imo zeker positief.
Ik plaatste voor het weekend een berichtje dat ik ontving, wat best wel raar was :+
Dat ik eerder die dag een afwijzing zou hebben ontvangen..

En nu krijg ik mail terug met vragen zoals; hoeveel uur, heb je rijbewijs, kun je avonden en weekenden werken, per wanneer kun je beginnen :):)

Waar ik allemaal heel goede antwoorden op heb kunnen geven imo :)
24-32 uur indien mogelijk meer, ik heb rijbewijs, ik kan in weekend en avonden werken, ik kan per direct beginnen.

Nu hopelijk een nóg positiever berichtje terug (een persoonlijk gesprek).
Afwachten.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:02

Kijk eens aan, dat scheelt al weer!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:05

Pfft.. Ja zou echt heel fijn zijn als ik daar te werken kom.
Het hoofdbureau is hier aan het eind van de straat := Kan er zo heen lopen.

Kan ik eindelijk weer naar school en werken!
Maar goed, ik ben er nog niet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:31

:wave:

Ik meld me even... Ik zit in hetzelfde schuitje. Al 50.000 keer gesolliciteerd en nog nooit uitgenodigd op gesprek. Zelfs bij de schouwburg waar ik nu werk kreeg ik net een hele formele email dat ik niet word uitgenodigd op gesprek voor een baan op een andere afdeling. -:(- Ik weet het even niet meer... :n

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:42

Hoi hoi,

Sorry dat ik me zo even meld (heb vorig jaar flink gepost in dit topic), maar heb even een vraagje.

Op het moment zit ik ziek thuis met een gescheurde kruisband. Ik neem aan dat dit weer hersteld. Ik wil solliciteren op een functie die ingaat vanaf april en waar ik weinig fysieke belasting zal ondervinden.
Is het slim om de blessure te vermelden in de brief? Ik denk zelf dat het weinig uitmaakt, ik kan het ook uitleggen als ik op gesprek met krukken aan kom zetten toch?

Alvast bedankt.

@ Gimme_spurs, ja heel vervelend he als je zelfs niet eens intern verder mag! Ken het, heel irritant, sterkte ermee

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:42

Hoe zijn je brieven? Heb je deze al eens laten bekijken door iemand anders? Wellicht trekken ze niet aan, zijn ze niet sterk genoeg?

Bekijk dat eens :j

Ik ben nu al met m'n 3e soort lay-out voor een brief bezig. :)
Hopelijk nu met meer gewenst resultaat.

Ik kijk er altijd naar: Doe ik zelf niet iets verkeerd waardoor zij mij afwijzen. Kom ik niet enthousiast over.

Ik kreeg de tip van iemand: Bel het bedrijf. Vraag wat zij zoeken (Enthousiast persoon, harwerkend en kennis van financiele zaken bijvoorbeeld)
En meld dit dan in je brief. : U zoekt een hardwerkende, enthousiaste medewerker met kennis van financiele zaken. Ik voldoe aan dit profiel.

Dan krijg je ''ja-knikkende'' gezichten :j ''Idd, dit zoeken we!''

Anneert: Ja ik zou dit melden!
Want het kan héél vreemd overkomen als jij met krukken komt aanzetten.
Wel kan je erbij zetten dat je in April het verwachte resultaat tot genezing hebt met je knie. :)
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-02-13 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:43

Ik zou het niet vermelden.. :n

Ik heb een operatie gehad aan mijn voeten en ben nog enigzins herstellende (al een heel eind!), maar heb dit nooit gezegd in mijn brieven..
Ik zou het eerder uitleggen in een persoonlijk gesprek.. Dat is toch wat anders.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:44

Haha de meningen verschillen :P