Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:24

Shiloh schreef:
Wat ik zo lees is dat ook veel traineeships de opleiding helemaal niet zo belangrijk is hoor en dat denkvermogen veel belangrijker is.

Dat zou overal zo moeten zijn, wat mij betreft.
Want mijn diploma zal me straks bar weinig zeggen.

Akshay, wat poedersuiker!!!! En belachelijk!
Mijn stagebegeleider is vet chill, die stuurde me nog een bericht dat ik iets aan moest passen in m'n POP omdat ik anders opdrachten moest doen! _/-\o_ Vet lief!! :D

eslixapie

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:07

Aardig van je begeleider Janine!

Ik heb net mijn herkansing van mijn plan van aanpak gemaild, ik stress hem nu al :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:22

Ik meld me ook weer even!

Net een hele drukke stage achter de rug (hoezo, 70 à 80-urige werkweek?) en volgende week laatste 3 of 4 dagen :-)
Heb me rot geamsueerd op stage, maar ga potverdikke blij zijn dat ik daar weg ben :n

Daarna Bachelorproef, deadline is 24 mei...
Einde mei nog weekje buitenland (verplicht) en examen in juni en misschien eentje september.
Dan diploma :D

wilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:38

Ik heb gelukkig al een vaste baan als adviseur op het gebied van veiligheid. Dus hoef gelukkig niet te solliciteren. Moet nu naast mijn scriptie ook nog 3 vakken afronden. Heb volgende week twee deadlines voor flinke papers, dus redelijke stress hier. |o

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:42

Al iets gehoord Eslixapie?
@Optiwolk: Is Bachelorproef ook iets van een afstudeeropdracht? Ik ken de term niet.
@wilson: Snap dat je hem strest! Succes deze week!

Wie geeft mij even een schop om mijn pva af te maken? Ik stel het steeds uit omdat ik bang ben dat het weer niet goed is. En omdat ik spanning heb voor het echte begin van de opdracht. En aan de andere tikt de tijd door. Zooo blij als ik het klaar heb allemaal, maar dan moet ik wel echt aan de bak nu. Heb ruzie met mezelf :') Ik moet trouwens ook nog m'n vrije ruimte vullen a 56 uur.

Ik ben trouwens nog niet aan het solliciteren. Wel af en toe aan het snuffelen tussen vacatures maar het voelt nog zo ver weg allemaal. Het afstuderen zie ik nog als een grote hindernis ofzoiets.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:54

_Saar: Ik herken het wel dat je het afstuderen als een hindernis ziet, dat heb ik zelf ook.
Ik heb helaas nog niks van mijn pva gehoord, ik durf iedere keer mijn mail bijna niet te openen omdat ik bang ben dat ik een onvoldoende krijg.

Bij deze de virtuele schop om je pva af te gaan maken! Je moet het zo zien: als je pva goed is, dan heb je eigenlijk al een hele hoop van het voorbereidende werk gedaan.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:05

Tot wanneer moeten jullie dan nog? Als jullie nog op de goedkeuring van je PVA moeten wachten?
Bij ons moesten die al 7 weken geleden in geleverd worden.
Maar komt vast wel goed! En anders nog wat mini aanpassingen en dan kun je beginnen.

Hier nog maar tot 31 mei *\o/* en als het goed is 20 mei scriptie inleveren. En ik begin nu alvast te stressen daarvoor en mn verdediging _O-

Hier ook totaal niet op zoek naar een baan, maar ik wil ook gaan door studeren, als ik tenminste toegelaten wordt := dus dat is nog wel heel spannend. En anders wordt het ook maar een baan zoeken -O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:24

@_Saar: Ja, afstudeerproject exact :j
In mijn opleiding noemt het dus Bachelofproef, omdat het je 'scriptie' is om je Bachelor te halen.
Of in mijn hoofd: de laatste grote proef om je Bachelor te halen ;-)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:26

Ik moet 31 mei mijn scriptie inleveren, maar ik moest mijn plan van aanpak herkansen. Die heb ik vrijdag ingeleverd. Dus ik ben nu bezig met het onderzoeksplan, maar ik wacht nog op goedkeuring van mijn pva.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:44

Ik heb vandaag 2 onderdelen van examens herkanst. Moest nog een flyer maken en heb het communicatieplan opnieuw gemaakt. Ben benieuwd!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:08

Ik moet het 21 mei inleveren. Moet ook via een rete strakke planning gaan werken.
Heb pva nu zo goed als af. Schop van eslixapie heeft geholpen :') Nu blijk ik alleen een test versie van office op de laptop te hebben waardoor ik geen voetnoten kan invoegen. Daarvoor ga ik straks maar naar m'n ouders en dan weer opsturen :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:12

OOOOHHH! aan de ene kant zit ik compleet in de stresss.. Aan de andere kant kan ik me er niet toe zetten om iets te gaan doen.. Wat erg... echt. Hoe ga ik mijn motivatie vinden? HELP ;).

ook lekker motiverend; mijn begeleider gaat er zo maar vanuit dat de inleverdatum in mei niet haalbaar is, en dat ik dus maar rekening moet houden met de datum in juli.

Maar ik wil nu afstuderen! dus tja.. doe het voor een groot deel op eigen kracht, maar mijn motivatie is ver te zoeken...

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:04

@_Saar: Blij dat de schop geholpen heeft!

@pluisje88: Zal ik jou ook even een virtuele schop geven? Misschien dat het helpt :') Even serieus: Waarom kan je je er niet toe zetten om iets te gaan doen, als je graag nu wilt afstuderen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:07

Kun je hard schoppen? dan ja schop er maar op los...

Ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet doen en waar ik moet beginnen... ben heel erg aan het zwemmen denk ik ofzo..

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:56

Kan je niet gewoon een lijst maken? (die heb ik hier volgens mij al eerder neergezet) Alles wat je moet doen opschrijven, tot de kleinste dingen toe. En die vervolgens op volgorde zetten en afstrepen. Dat helpt bij mij altijd heel erg, omdat ik dan resultaat zie van wat ik doe (het kunnen wegstrepen van dingen).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:15

Inderdaad zoals eslixapie zegt :j maak gewoon een lijst met ALLES wat je moet doen. Als je bepaalde kleine onderdelen van een hoofdstuk of deel nog niet weet dan geeft dat niet dan zet je gewoon alleen dat hoofdstuk neer. En strepen als je klaar bent en begin met iets simpels. Ik zet er zelf altijd zelfs m'n titelpagina op. Ik voel me fijn als ik kan strepen en zie dat mijn werk minder wordt.

Verder spreek met jezelf een tijd af dat je ECHT iets gaat doen, een half uurtje bijvoorbeeld. Maar zorg wel dat je dan in dat half uur ook echt niets anders doet dan aan je taak werken. Niet even op je telefoon kijken, geen drinken pakken, niet plassen. Ik doe zelf meestal een kwartier/20 minuten omdat ik weet dat ik een half uur meestal niet redt qua concentratie. En na die tijd mag je even 5 minuutjes wat anders doen. Gewoon een kwestie van jezelf belonene dat werkt bij mij het best. En als je dan eenmaal goed bezig bent ga je je tijd wat uitbreiden.

Meestal is het beginnen het lastigste, heb ik zelf ook dan blijf ik maar tegen dingen aan hikken 'omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen'. Tja dan begin ik al helemaal nooit :')
Ik ga dalijk ook beginnen met een opzet maken van mijn scriptie, en het eerste wat ik ga doen is ook alle vaste onderdelen een plek geven en daarna ga ik mijn titelblad en inhoudsopgave voor een deel al doen. Leukste werk en dan ben je tenminste begonnen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:24

Pluisje88: ik weet precies wat je bedoelt. Je wil het eigenlijk zo snel mogelijk afronden maar geen motivatie om daadwerkelijk wat te gaan doen. Ik ga de tips van eslixapie en _micha_ ook opvolgen, hoop dat het helpt!
Heb nu wel plan van aanpak weer opgestuurd. Daar ben ik aan de ene kant blij mee maar aan de andere kant ben ik bang voor weer een pak feedback terwijl ik er nu zelf erg tevreden over ben. We wachten maar af. Ik ga morgen gewoon alvast beginnen met de eerste deelvragen, anders kom ik helemaal nergens.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:25

_Micha_ schreef:
Inderdaad zoals eslixapie zegt :j maak gewoon een lijst met ALLES wat je moet doen. Als je bepaalde kleine onderdelen van een hoofdstuk of deel nog niet weet dan geeft dat niet dan zet je gewoon alleen dat hoofdstuk neer. En strepen als je klaar bent en begin met iets simpels. Ik zet er zelf altijd zelfs m'n titelpagina op. Ik voel me fijn als ik kan strepen en zie dat mijn werk minder wordt.

Verder spreek met jezelf een tijd af dat je ECHT iets gaat doen, een half uurtje bijvoorbeeld. Maar zorg wel dat je dan in dat half uur ook echt niets anders doet dan aan je taak werken. Niet even op je telefoon kijken, geen drinken pakken, niet plassen. Ik doe zelf meestal een kwartier/20 minuten omdat ik weet dat ik een half uur meestal niet redt qua concentratie. En na die tijd mag je even 5 minuutjes wat anders doen. Gewoon een kwestie van jezelf belonene dat werkt bij mij het best. En als je dan eenmaal goed bezig bent ga je je tijd wat uitbreiden.

Meestal is het beginnen het lastigste, heb ik zelf ook dan blijf ik maar tegen dingen aan hikken 'omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen'. Tja dan begin ik al helemaal nooit :')
Ik ga dalijk ook beginnen met een opzet maken van mijn scriptie, en het eerste wat ik ga doen is ook alle vaste onderdelen een plek geven en daarna ga ik mijn titelblad en inhoudsopgave voor een deel al doen. Leukste werk en dan ben je tenminste begonnen.

De rest van je tips ga ik ook eens in de praktijk brengen. Het met mezelf afspreken dat ik echt iets MOET doen op een bepaalde tijd gaat bij mij wel helpen denk ik :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:44

@eslixapie
Die lijst is een goeie! Ik heb nu een lijst gemaakt. Heb alleen het gevoel dat ik vanalles vergeten ben erop te zetten. Al weet ik niet of dat echt zo is. Deze lijst gaat wel helpen hoop ik. zo wordt de berg werk wat inzichtelijker en heb ik het gevoel dat er enigzins logica/orde in zit.

De oplossing van _Micha_ ga ik proberen. Weet alleen neit of ik daar wel genoeg zelfdiscipline voor heb ;)

Krijgen jullie echt begeleiding vanuit school?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:49

Neui :') school doet niks.
Ik kan mailen als ik vragen heb (geen inhoudelijke over m'n onderzoek daar weet de beste man niks van) maar bijvorobeeld over wanneer de afstudeer presentaties worden ingeplanned (en zelfs dat weten ze niet :+ )

Je moet je er gewoon echt aan zetten, al doe je maar 10 minuten constant iets, dan doe je wel wat.
Al moet ik zeggen dat ik me nu ook moeilijk kan concentreren hoor :')

Zou eigenlijk vandaag een overleg hebben met stagebegeleider over m'n opzet van m'n scriptie maar er is wat mis met het andere bedrijf oid dus heeft ie geen tijd :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:55

Gelukkig. Dan ben ik niet de enige die vanuit school eigenlijk geen begeleiding krijgt.

Ik heb gewoon ook steeds het gevoel dat ik maar niks doe. terwijl ik al wel wat dingetjes gedaan heb.
Ik heb een voorkant, titelpagina, de opmaak en daarin de hoofdstukken op de goede plek (wat moet waar en wat moet er in de hoofdstukken komen te staan). inhoudelijk heb ik de inleiding geschreven (inleiding, aanleiding onderzoek, doelstelling, hoofd en deelvragen e.d.). Ik ben nu bezig met de informatie over de organisatie aan het beschrijven.

Ondanks dat heb ik nog steeds het gevoel dat ik niks doe, en dat ik iets over het hoofd gezien heb waardoor ik het alsnog niet kan halen.

Vanmiddag van 4 tot 5 heb ik een afspraak met de teammanagers om eens even te babbelen over wat zij graag in een mto willen zien.

Hebben jullie al veel literatuur gelezen? Ik nog amper...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:04

Je hebt het nu over je scriptie toch? niet je PVA?
Ik heb ontzettend veel literatuur gelezen voor mijn PVA maar voor mijn scriptie is dat niet meer van belang. Ofja die kennis heb ik dus al. Verder niet te druk maken en gewoon rustig beginnen, en waarschijnlijk weet je ook weer meer na dat overleg met de teammanagers.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:09

Ja heb het over mijn scriptie. PVA is al lang goedgekeurd. Wij moeten verplicht minimaal 30 bronnen lezen met samen minimaal 1000 pagina's. heb geen idee waarvoor ik dat allemaal moet lezen. het wordt er alleen maar veel te breed van, en echt veel nieuws staat er dan niet in.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:19

Ik heb ook zoveel gelezen dat ik met documenten of verslagen nu niet eens meer weet of ik ze wel al gelezen heb of niet :') Het is dat ik op een leuke stageplek zit en een leuke opdracht heb maar mijn scriptie, die ik los doe van de opdracht, is echt om te huilen.. Alleen maar lezen, lezen en lezen. Ik print veel, markeer met stift wat ik belangrijk vind en verwerk dit later..
Maargoed, we weten waar we het voor doen toch :D Dat stomme papiertje haha..

Begeleiding uit school gaat hier ook met pijn en moeite. Aankomende vrijdag stage terugkomdag. Ben benieuwd wat de rest zoal doet, krijgen een uurtje college over hoe je een goede scriptie opbouwt dus wel handig.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:15

Ik krijg wel goede begeleiding vanuit school, regelmatig bijeenkomsten enzo. Wel fijn.

Ik ben nu bezig met het literatuurstuk van mijn scriptie, maar het wil niet zo vlotten. Veel last van SOG. Ik ga mezelf even een bokt ban geven en echt aan de slag.