Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefje_rudmer

Berichten: 747
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:45

seoShop ;)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:53

Oops :o

Ik had toch echt op het linkje gedrukt... dacht ik..... >;) kijkt naar leeg wijnglas naast zich...

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:47

Ik heb het al even creatief opgelost. Domeinnaam via mijndomein.nl geregistreerd en door laten verwijzen naar de gratis webshop. Moet maar even zo :7

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 09:42

Ik had de link al aangepast ook haha :D

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:03

Ik heb gewoon mijnwebwinkel online gekocht (80 euro dacht ik), en de hosting en domeinregistratie zitten bij mijn IT-elf (webapphosting heet dat bedrijf). Ik heb een small pakket omdat ik niet zo groot ben, betaal 25 euro per jaar voor de hosting en 10 euro voor de domeinnaamregistratie, dat is dus nog geen 3 euro per maand (excl de aanschaf van mijnwebwinkel, maar daar doe je jaren mee)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:41

Wow, even een dagje niet op Bokt geweest en ik heb weer een hoop gemist :D

Ik heb eenmalig voor mn shop moeten betalen en ik betaal nu gewoon 1x per jaar de hosting en de kosten voor mijn domeinnamen. Volgens mij betaal ik ongeveer hetzelfde als Foxy.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:01

Ik heb ook eenmalig mijn site en shop laten bouwen, en betaal 66 euro per jaar voor hosting, domein en support :)
Ben wel erg tevreden over mijn WebMeneer, hij heeft de laatste weken toch al een en ander aangepast op mijn vraag, extra's zeg maar, en dat wordt niet aangerekend.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:50

Trouwens, heb nog een leuke anektdote toen ik mijn webwinkel kocht
2 dagen nadat ik hem online besteld en betaald had, ging 'ie in de actie.
20 euro minder te betalen.
Alhoewel ik weet dat acties natuurlijk niet terug te schroeven zijn in tijd vond ik dit wel extreem banketstaaf.
Ik gebeld of ze me tegemoet konden komen.
Nou werd ik me daar toch zo afgewimpeld, dat de stoom uit mijn oren kwam.
Dus toen de doos toekwam, gelijk retour gestuurd, dan moest ik wel 5 euro verzenden betalen.
Ondertussen nieuwe besteld aan -20 euro.
Resultaat, nog steeds 15 euro goedkoper uit.
Hadden ze nou gezegd dat ze me dan korting zouden geven op een nieuwe bestelling, dan had ik niet gemiept, maar ze deden zo bars aan de telefoon...

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:52

Mallootje, is dat online support? Als hij nog eens aan huis moet komen zal je wel een uurtarief moeten betalen, niet?

Mijn is ook flexibel, heeft hier laatst zondag (!) 5 u gezeten en maar 3 op factuur gezet.

Webshop raakt ondertussen langzaam gevuld. Nu even bammetje eten.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:54

Ik heb mijn WebMeneer nog nooit gezien :D Alle contact is via mail en telefoon gegaan. Ik heb hem verteld wat ik wilde, hij heeft toen een testversie gemaakt en het was de bedoeling dat we dan zouden samenzitten om aanpassingen te doen, maar hij had meteen zo goed begrepen wat ik wilde dat we niet eens hebben moeten afspreken. Alle contact gaat nu via mail en gaat echt heel vlot :)

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:57

De mijne woont om de hoek dus dat scheelt ook.
Support kan ik ook online krijgen via ticketsysteem

Bij jou is het dus 'the voice from heaven' als ik het goed begrijp :D

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:03

Haha ja, zoiets :D

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:38

Foxy, wel lelijk dat ze zo moeilijk deden over de korting. Ik snap dat acties niet makkelijk terug te draaien zijn, maar het is toch een klein gebaar van klantvriendelijkheid om het wel te doen? Gelukkig heb je via een omweg toch de korting gekregen. Is de service verder wel goed, of heb je er niet veel mee te maken?

Ik ben al een paar dagen in photoshop nieuwe vormgeving voor de website aan het maken :D Onwijs leuk, en moeilijk ook. Het moet allemaal binnen het format van MijnWebWinkel passen, herkenbaar zijn voor onze klanten, alleen een iets luxere uitstraling krijgen. De kunst is nu dus om alle informatie wel zo te verwerken dat er (a) nog veel informatie op blijft staan en (b) goed vindbaar is voor klanten.

We gaan ook PostNL Checkout aanbieden. Klanten kunnen dan bij het bestellen van hun product aangeven wanneer (dag en tijdstip) en waar ze het pakket bezorgd willen hebben. Het is een gratis dienst van PostNL, dus een fijne uitbreiding! Het duurt helaas even voordat het geïntegreerd kan worden door geregel met registraties, maar erg fijn dat we deze optie kunnen toevoegen +:)+

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:00

Ik heb een klein probleem, waarbij ik benieuwd ben naar jullie kijk hierop en tips voor de te nemen stappen wel kan gebruiken.

Ik heb me 16 augustus aangemeld voor twee markten via een organisatie die markten organiseeert in heel Nederland. Ik kon er toen voor kiezen om € 75,00 borg te betalen, zodat ik niet alle twee de markten op dat moment hoefde te betalen, maar op de dag zelf. Daarna heb ik er gelijk een mailtje achteraan gestuurd, dat ik heel weinig op markten sta, en niet van plan was om na die twee markten nog een markt te boeken. Hoe het dan zat met de borg. Ik heb toen de volgende dag een mail terug ontvangen. Na de laatste markt moest ik dan een mailtje sturen naar hun en zou ik de borg terugkrijgen. Daarbij krijg ik ook direct te horen dat de eerste markt die ik had geboekt niet door zou gaan op de dag waar ik me voor had ingeschreven.

28 oktober zou ik de tweede markt hebben in Purmerend. Degene die me altijd helpt was toen al langdurig ziek en omdat ik de dinsdag voor de markt eigenlijk al voelde aankomen dat zij zou gaan afzeggen, ben ik op hun website gaan kijken, hoe het zou zitten met de kosten voor het afmelden. Uiteindelijk vond ik een schema, waaruit blijkt (als ik het goed begrepen heb) dat als je 3 dagen voor de markt zou afmelden, je 1 kraam had gehuurd en borg had betaald, je voor de annulering € 15,00 zou moeten betalen. Voor de zekerheid heb ik die avond een mail gestuurd, of ze dat voor me zouden kunnen bevestigen. Geen reactie. Als ik op dat moment of de volgende dag een mail zou hebben ontvangen met de bevestiging, had ik de markt op dat moment direct geannuleerd. Ik wilde daarvan een bevestiging, omdat ik de afmelding niet officieel binnen had, en ik het ook zonde vond direct te annuleren voor € 75,00 (kraamprijs).

Vervolgens kreeg ik vrijdag de afmelding binnen. Toen heb ik ze weer een e-mail gestuurd, met de vraag of ze m'n e-mail hadden ontvangen die dinsdag en of ze me konden voorzien van een reactie. Weer geen reactie. Toen heb ik ze geprobeerd te bellen, ze namen niet op. Ondertussen zag ik op de website dat er ook nog een ander e-mailadres stond. Daar heb ik dus ook een mail naartoe gestuurd. Daarop kreeg ik wel reactie. Degene die ging over de annulering was er op dat moment niet, en zou de week erop er week zijn. Ik neem aan dat als iemand mij dat vrijdag mailt, dat degene die er over gaat er die maandag erop weer is. Ik besloot om af te wachten.

Tot op heden heb ik nog steeds geen reactie. We zijn nu twee weken verder. In de tussentijd heb ik ze diverse e-mails gestuurd en meerdere malen geprobeerd te bellen. Ze nemen niet op.

Je zou denken, ach, ze rekenen dus blijkbaar ook niks voor die annulering, maar ze hebben nog wel mijn borg a € 75,00. En tsja, die wil ik wel erg graag terug...

Iemand tips?

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:12

Je hebt je op tijd afgemeld, dus je borg kunnen ze (denk ik) niet compleet inhouden. Wat ik voor zou stellen, is dat ze €60 terugstorten zodat je de annulering wel netjes hebt betaald.
Dat zij pas vrijdag de mail lezen en beantwoorden is hun fout, omdat je wel op tijd alles hebt doorgegeven.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:17

Ook dat heb ik inderdaad als voorstel gedaan, maar ook daar reageren ze niet op...

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:23

Als ze een adres hebben, een brief sturen waarin je kort aangeeft wat er gebeurd is, en hoe je het graag opgelost ziet.
Stel daarin ook een termijn waarbinnen ze contact op moeten nemen met je (per mail/telefoon?). Misschien komt dat wat 'officiëler' over dan een mailtje of telefoontje.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:27

Dat is inderdaad een goed idee. En een laatste poging ben ik bang. Ik vind het heel vreemd als je als organisatie zijnde niet reageert op zo'n 8 e-mails en op verschillende dagen en op verschillende tijdstippen de telefoon niet opneemt.

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:40

Georgette, welke organisatie is het? Misschien heb ik daar ook wel eens geboekt en een ander telefoonnummer voor je. Mag ook per pb hoor.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:47

Het gaat om BEM Promotions.

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:40

Nee, niet mee beket, sorry. Dan inderdaad een brief sturen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:17

Okay, dan ga ik morgen eens goed voor zitten voor een brief.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:18

Succes ermee Georgette, vervelende situatie!

Ik heb net de Sint-actie op de webshop gezet, dus mocht iemand nog iets nodig hebben voor z'n paard... ;)

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:23

Ik zag hem al op facebook staan Mallootje! :)

Ik heb een tijdje in de meeleesmodus gezeten, maar probeer nu wat meer te reageren. Al werk ik nu wel 6 dagen in de week, en niet eens in mijn eigen salon. Haha!

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:24

Welkom terug Juud :)