't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:18

Zo wat een hoop goede berichten!!!

Net een superleuke vacature gezien. Voor assistent accountant.
Staat al een tijdje op hun eigen site, maar blijkbaar nog geen geschikte kandidaten gevonden.
Vanavond maar eens aan een brief wagen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:47

Zijn er nog secretaresses in omgeving zoetermeer op zoek naar een tijdelijke baan?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:14

annastasia schreef:
Zo wat een hoop goede berichten!!!

Net een superleuke vacature gezien. Voor assistent accountant.
Staat al een tijdje op hun eigen site, maar blijkbaar nog geen geschikte kandidaten gevonden.
Vanavond maar eens aan een brief wagen.

Welk kantoor Annastasia? (mag per PB ;)) Geloof dat jij wel buiten mijn vaarwater zit qua regio ;) maar misschien kan ik je al wat meer vertellen over dat bedrijf?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:31

Wat is uwv toch lekker behulpzaam :+

5 september loopt mijn contract af, ik weet bijna met 100% zeker dat die niet word verlengd, dan krijg ik 2 a 3 maanden een uitkering dat dus natuurlijk minder is dan je salaris (ik werk 24 uur dus ben al niet de rijkste) en als dat word omgezet in een zwangerschapsuitkering (in november) dan gaat daar de eerste 2 maanden nog wat van af vertelde ze mij (75% krijg je de eerste 2 maanden)

Goh wat is het toch op dit moment leuk om zwanger te zijn.. geen hond neemt je aan..

Ik lees nu op de site dat je de eerste 3 maanden een basisuitkering krijgt als je aan de 26 weken eis voldoet ongeacht hoeveel uur je werkte en vervolgens staat er bij zwangerschapsuitkering dat het 100% is van mijn dagloon.. ik snap er geen ruk meer van.

Iemand die mij kan helpen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:09

Pfoee... Daar heb ik ook geen verstand van! Ik weet wel dat je WW de eerste 2 maanden 75% is en dat je daarna naar de 70% gaat, maar hoe dat dan weer geregeld is met zwangerschap... Sorry, kan ik je niet mee helpen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:17

ik weet inmiddels dat zwangerschap gewoon 100% en heb mogelijk ook berekend wat mijn uitkering word, ik moet er alles aan doen om me werk te behouden anders heeft mijn kind zo geen eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:21

Tsja, DQ, heel bot gezegd is dit gewoon niet de goede tijd om zwanger te raken zonder vast contract... dat bedoel ik niet persoonlijk hoor! Maar werkgevers zijn daar gewoon keihard in. Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd ook gevraagd of ik zwanger was (had iets getweet over mijn eigen moeder die in die tijd ernstig ziek was), en daar werd eerlijk bij gezegd dat ze me niet zouden aannemen als dat zo was (hoewel dat wettelijk natuurlijk niet mag).

Ik hoop voor je dat je gauw een leuke baan vindt! Kun je al zien dat je zwanger bent? Zo ja, ben je niet bang dat dat het solliciteren moeilijker maakt? Verder... geniet lekker van je zwangerschap!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:26

Ik ben volop aan het solliciteren maar heb een opzegtermijn van een maand die per einde van de maand ingaat, wat betekend 1 juli opgezegd = 1 augustus vrij van mijn werk en dan is het heel duidelijk te zien dat ik zwanger ben.

Zwanger zijn bij een groot bedrijf is minder erg, ik werk op een klein kantoor waar we met zijn 2en verantwoordelijk zijn voor administratie, als er dus 1 wegvalt is er een probleem, komt nog bij dat ik er in de drukste maanden niet ben. Ik snap het wel hoor van een werkgever maar ik laat een werkgever mijn leven niet bepalen omdat je tegenwoordig nergens meer een vast contract krijg 8)7

Mijn collega heeft na bijna 2 jaar eindelijk zijn vaste contract gehad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:27

DQ, dat snap ik ook hoor, groot gelijk. Het komt toch wel goed, rechtsom of linksom. Maar wel vervelend dat je er zo rekening mee moet houden tijdens je zwangerschap.

Overigens werk ik nu voor een groot bedrijf en daar willen ze dus liever geen zwangeren. De bedrijfscultuur hier is ook niet echt gericht op zwangere vrouwen, die worden niet ontzien etc. dus ik zou juist liever bij een kleiner bedrijf willen werken als ik zwanger zou zijn :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:30

Ik weet niet hoe groot je bedrijf is? wij zijn in totaal met zijn 4en, accountmanager/verkoper, directeur/verkoper, officemanager, allrounder (ik) wat dus betekend dat ik onmisbaar ben, vakanties zijn al een drama :') nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn directeur de hele boel in de maling neem..

maar dat is dus net een slag te klein, als ik op me voorgaande kantoren zwanger was geweest (9 collega's) was er geen enkel probleem..

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:46

gefeliciteerd met de banen!!

lastig DQ, heb er geen kaas van gegeten hoe het zit met WW. alleen dat je mini 26 wk van de 36 gewerkt moet hebben. en je niet volledig bedrag krijgt.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:53

Ffortuna: dat mogen ze niet eens vragen en je hoeft daar niet op te antwoorden...

Volgens mij is (tegenwoordig) geen enkel bedrijf blij met zwangeren of überhaupt vrouwen met kinderen. Pure discriminatie maar ik heb ook de andere kant gezien. Niet komen omdat kind ziek is, geen oppas, dat soort dingen. Was bij een groot bedrijf maar de collega's moeten daar voor opdraaien. Er is toen een flinke rel geweest op de afdeling :o.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:56

ik heb ongeveer 2 maand geleden gesolliciteerd bij divoza als magazijnmedewerker, dacht eerst van dit word weer niks, was mijn 4 of 5 sollicitatie bij hun :+ maar gisteren kreeg ik een mail met een uitnodiging voor een gesprek *\o/* dus er is weer hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:58

Patpen, dat weet ik hoor. Dat zeiden ze er zelf ook bij. Maar je ziet dat veel bedrijven het toch doen, ik heb dat ook van anderen gehoord. Misschien helpt het ook dat ik 27 ben en geen kinderen heb, maar ´de maatschappij´ toch wel verwacht dat je op deze leeftijd wel een keer gaat jongen.

Overigens heb ik bij mijn vorige bedrijf ook gehad dat eerst mijn collega met zwangerschapsverlof ging, er daarna meer dan een jaar tussenuit was wegens bekkeninstabiliteit, daarna vaak ´ziek´ was (haar kind was vaak ziek) of gewoon doodmoe op haar werk zat omdat haar kind een huilbaby was... Tsja, da´s banketstaaf, maar een bedrijf heeft daar hard gezegd geen boodschap aan.
Neemt niet weg dat ik er als mens en als collega wel begrip voor heb en had hoor! :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:49

Ffortuna: ik heb die vraag ook (soms verdekt) gekregen hoor op gesprekken ;). Zeker bij vrouwen vragen ze dat, mannen nooit :P.
Máár als op een afdeling de regel geldt van "gelijke monniken, gelijke kappen" en dat gebeurt vervolgens niet, ga ik steigeren! Vind het een beetje ver gaan om het hele verhaal hier neer te zetten maar kort: ik had toen een jonge hond van 6 maanden die op zondag haar poot had opengehaald en bij de dierenarts 7 krammen had gekregen. Man had vroege dienst, hond naar mijn ouders gebracht. 's Morgens werd er altijd gezamenlijk thee/koffie gedronken voor het werk begon. Weekend werd even doorgesproken en ik vertelde over de hond. Collega's vonden dat ik naar huis moest gaan maar de hond was goed verzorgd dus ik wilde blijven. Uiteindelijk ben ik naar huis gestuurd door collega's. Krijg ik van leidinggevende dinsdag te horen dat ik niet weg had mogen gaan, oppas had moeten regelen (wat dus gebeurd was), werd 1 dag verlof afgeschreven, blablabla. Ik zeg nog dat ik gewoon was gekomen maar weggestuurd was. Ook was zij het met mij eens dat voor collega's met (kleine) kinderen geldt dat ze oppas moeten regelen en op het werk dienen te verschijnen. Week later belt collega dat haar kind ziek is en daarom niet komt (zij werkte 2 dagen, ik 3 dagen). De week daarop is collega er weer, leidinggevende vraagt hoe het met haar kind is en zegt meteen dat ze geen verlof op hoeft te nemen "want het is al vervelend genoeg". Woest was ik en ben naar leidinggevende gestapt dat ik het huichelen vond. Dan heb ik weinig begrip meer hoor :o.

Sorry, niet zó kort als ik had gedacht.....

Edit: punt is dat er ALTIJD wat kan gebeuren waardoor je niet kunt werken. Kinderen of niet. Ik vind het niet netjes (ahum, zacht uitgedrukt) om onderscheid te maken tussen collega's met kinderen en zonder kinderen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:59

als iedereen kinderloos blijft, dan is dit land op een gegeven moment uitgewerkt, krijgen alle werklozen geen uitkering meer, want er is niemand meer die werkt.
Kijk naar de scandinavische landen, daar zijn goede ouderregelingen, ook betere werklozenregelingen en die bedrijven leveren ook resultaat.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:06

patpen schreef:
Ffortuna: dat mogen ze niet eens vragen en je hoeft daar niet op te antwoorden...

Volgens mij is (tegenwoordig) geen enkel bedrijf blij met zwangeren of überhaupt vrouwen met kinderen. Pure discriminatie maar ik heb ook de andere kant gezien. Niet komen omdat kind ziek is, geen oppas, dat soort dingen. Was bij een groot bedrijf maar de collega's moeten daar voor opdraaien. Er is toen een flinke rel geweest op de afdeling :o.

Wat mij vooral stoort is dat het eigenlijk altijd de vrouw is die naar huis gaat bij een ziek kind. Pa kan toch ook wel eens vrij nemen?

Voor wat betreft je verhaal over je zieke hond: Gelukkig maakte mijn vorige leidinggevende geen onderscheid tussen een dier of een kind. Als er iets is waardoor je dringend naar huis toe wilt, moet dat kunnen. Ik vind wel dat in principe je gewoon (onbetaald) verlof op moet nemen. Ik zou ook woest worden als de een weg mag zonder dat het hem/haar uren kost en bij de ander wel uren worden afgeschreven.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:07

Vind ik ook patpen, ik heb versleten heupen die regelmatig uit de kom schieten, ik zou eigenlijk een speciale stoel moeten hebben en een speciaal bureau, ook loop ik moeilijk waardoor ik veel ziek kan zijn hierdoor, echter zit ik nog altijd op kantoor omdat ik wil werken, dit dus ook zometeen na mijn kleintje, als ik dat niet zou willen had ik namelijk allang een keuring gehad of zat ik in de ziektewet.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:25

Het is idd gewoon dat de moeder naar huis gaat en dat vader blijft/gaat werken. Kan toch ook andersom????
Dat er een dag van mijn verlof afging, prima! Helemaal geen problemen mee. Alleen had ik al 2 uur gewerkt en werd er wel een volle dag afgeschreven :+.
En ja, ik ben ook wel eens naar huis geroepen wegens een spoedgeval. Net als dat ik mijn man wel eens naar huis heb laten komen. Maar alleen in nood: sterfgeval, tak van 5 meter door dakgoot waardoor het binnen net zo hard regende als buiten. Beetje geven en nemen; soms wat tijd toeleggen, soms wat eerder naar huis. Als het van 2 kanten komt en alle medewerkers worden gelijk behandeld, is er niets aan de hand.

DQ: ook ik heb een forse beperking en ben aangewezen op een aangepaste stoel en andere voorzieningen. Soms heb ik echt slechte dagen waardoor werken moeilijk is. Ik ben echter wel voor het (tegenwoordig) maximale afgekeurd maar wil toch graag blijven werken.

NenaC: bedankt! Ik heb 13 miskramen gehad en "ongewenst kinderloos met onbekende oorzaak". Wat had ik het graag anders willen zien. Het is dus geen bewuste keuze hier om kinderloos te zijn..... Jaren de deur plat gelopen in het ziekenhuis! Kinderloosheid is niet altijd de keuze van mensen zelf maar van de natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:35

In mijn vakgebied is het heel normaal dat ook de vader gewoon thuis is als kind ziek is. Maar wij hoeven er geen vrij voor, wij kunnen gewoon een dagje vanuit huis werken. Geen probleem :n dus dat is wel fijn als er over een paarj aar kinderen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:01

Jeetje Patpen, wat heftig, 13 miskramen... NenaC, beetje hard van je om er maar zoiets uit te gooien. Als je je ergert aan hoe collega´s omgaan met hun kinderen (naar huis moeten etc. zonder dat daar moeilijk over wordt gedaan, zoals in het voorbeeld) heeft dat echt niks te maken met of je zelf wel of geen kinderen WIL.

Overigens zeiden ze er zelf bij, dat ze wisten dat ze het niet mochten vragen, maar het toch gingen doen. Tsja, wat moet je dan zeggen? Ik geef daar geen antwoord op? Dan denken zij straks van wel en daar gaat je kans...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:15

Gister in dat gesprek werd er bij mij ook gevraagd of ik kinderen/een kind had. Nee, heb ik niet, maar ik heb wel een hond! Normaal word ik dan raar aangekeken, maar deze dame zei gelijk "Oohw, dat zet ik wel even neer, want daar moet ook rekening mee gehouden worden! Het is dan wel geen kind, maar het is toch een leven waar je voor moet zorgen en als je wordt aangenomen valt daar ook prima een mouw aan te passen."

Wat dat betreft is dat een groot voordeel van die baan, want ze zijn heel flexibel omdat er een groot team met medewerkers is.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:09

Allereerst gefeliciteerd met de banen.

Ik weet van gekkigheid niet meer waar ik nog moet kijken voor vacatures..

Op open sollicitaties hoor ik ook niks meer.
Per 31-12 ben ik werkloos, maar de situatie op mijn werk wordt echt onhoudbaar.

safety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:05

Ik heb afgelopen vrijdag mijn 2e sollicitatie gesprek gehad en ben gisteren gebeld dat ik ben AANGENOMEN. ben zo blij. 20-06-2012 beginnen
nu heb ik morgen nog een sollicitatie gesprek voor een hele andere functie bij een ander bedrijf. Moet ik nu gaan of niet. en zou ik over de baan waar ik aangenomen ben er wel of niet iets over zeggen?
Gewoon gaan misschien heb ik als het goed gaat wel een keuze? Want dit is ook een leuk bedrijf met een mooie functie.
Moeilijk........

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 05:38

Safety: ik zou toch gaan. Je weet maar nooit. Misschien is dat een beter passende functie? Je weet dat je aangenomen bent dus weinig te verliezen ;). Bovendien is het contract bij bedrijf A nog niet getekend en bij bedrijf B ben je nog niet aangenomen :)......