Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:34

Haha ik had ook al zoiets bedacht, maar toen jij het zei dacht ik 'waarom niet?' :P
Mochten we dat inderdaad doen, dan heb ik wel een idee wat niet veel kost :))

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:44

Dank jullie wel :D

Jaa, een bokt examenparty! Goed idee :)
Wat voor idee dan, mar_fay?

En xCathy, je gaat het echt wel halen hoor! Als je moed nodig hebt wil ik je die best komen inspreken ;) Het gaat gewoon lukken!

(Even stiekem offtopic: ik voel me zo verwend, heb prachtige leren laarzen van m'n ouders en een bijpassende laarzentas van m'n opa en oma gekregen :D)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:04

Gefeliciteerd Sanned!

Ik leef nog maar reageer even niet zo fanatiek. Leren en slapen, wat een leuk leven heb ik. :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:13

Ik SOG meer dan ik leer. Heb ook nog nooit zoveel gekookt als nu.. Maar ik ga ook geen goede punten halen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:46

Kan ik me hier ook melden?

Ik doe dit jaar eindexamen in NG & NT met economie en geschiedenis. We hadden vandaag proefexamens, en de zenuwen beginnen hier nu toch wel te komen!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:47

Maar natuurlijk mag je dat.
Ik ben namelijk heel benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om een N&T profiel + NG profiel te hebben en dan ook nog eens economie en geschiedenis.
N&T krijg je met natuurkunde en wiskunde B, N&G met biologie, dus hoe prop je daar nog economie en geschiedenis bij?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:48

Taal weg en een in je vrije deel denk ik.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:01

Ik heb eigenlijk NG gekozen met wiskunde B en natuurkunde (in plaats van aardrijkskunde), waardoor ik automatisch ook NT heb. Dit is mijn profiel:

Standaard: nederlands, engels, wiskunde B en latijn
Profiel: biologie, scheikunde en natuurkunde
Keuzevakken: economie en geschiedenis

Maar bij ons op school is het kiezen van profielen sowieso wat vreemd.. Wij moesten pas in de vierde onze definitieve keuze maken, maar waren toen wel helemaal vrij in onze twee keuzevakken. Ik heb ook geen idee hoe het op andere scholen gaat, want ik hoor wel van meer dat deze keuze niet erg gebruikelijk is. Maar ik ben er heel tevreden mee, zo zonder extra vreemde talen. :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:06

Hm, als je het om zou zetten naar wat wij hebben, dan heb je inderdaad 1 van de 2 als vervanging voor je (moderne vreemde) taal en de ander is je vrije keuze.

Ik heb ook een profiel dat ik nog nooit eerder heb gezien bij iemand anders, N&G met alle reguliere moderne talen en alle exacte vakken (ook nog AK gedaan maar na een jaar mee gestopt, vond het gebruikelijke aantal vakken toch wel genoeg :')).

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:11

Daar heb ik inderdaad nog nooit van gehoord! Heb je dan Frans, Duits en Spaans?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:18

Nee, Frans en Duits. Is Spaans inmiddels al regulier? (Als in, dat iedere school het aanbiedt voor CE?) Onze school heeft wel Spaans, Chinees en Russisch, maar biedt geen CE aan en daarom kun je het alleen voor de lol doen, dus niet echt nuttig imo. Achteraf zou ik Frans en Duits ook nooit weer tegelijk doen. :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:34

Bij ons op school wordt wel CE Spaans gedaan, dat verschilt dan per school blijkbaar. Maar ik heb al diep respect dat je zowel Frans als Duits doet. Ik zou helemaal gek worden als dat mijn keuzevakken waren. :+

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:46

Lijkt erop ja. :Y) Ik word er ook gestoord van. In een C&M-profiel kan ik het me voorstellen maar in een exact profiel sluit het niet echt op elkaar aan. Nouja, verschilt per persoon natuurlijk. Jij hebt ook een heavy profiel zeg! Brrr, geschiedenis! En dan ook nog in combinatie met de exacte vakken en Latijn en economie. Veelzijdigheid heerst. :D

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:17

Pfft.. Zaterdag en zondag prima kunnen leren voor M&O en geschiedenis maar ik kijk zo op tegen wiskunde en aardrijkskunde.
Hoe leren jullie aardrijkskunde? Ik kan me er maar niet toe zetten...

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:35

Jongens ik raak een beetje in de stress, want ik ben niet gestrest hahaha :')
ik heb tot nu toe nog niet veel gedaan qua leren

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:36

Ik ben toch wel blij dat ik geen geschiedenis heb en al die andere leervakken...
Had vandaag wiskunde proefexamen, een 4,3... Gelukkig heb ik nog 3 dagen wiskunde training dus dat komt vast goed. Als ik naar de antwoorden kijk dan is het altijd zo van oooja als ik daar op was gekomen...

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:36

xIrlijn schreef:
Bij ons op school wordt wel CE Spaans gedaan, dat verschilt dan per school blijkbaar. Maar ik heb al diep respect dat je zowel Frans als Duits doet. Ik zou helemaal gek worden als dat mijn keuzevakken waren. :+

Bij ons wordt ook CE spaans gedaan.

en indd ik doe C&M en mijn examenrooster is echt serieus fantastisch. Ik heb week 1 alleen nederlands en kunst, week 2 Wis, Geschiedenis en engels en dan week 3 economie en spaans

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:37

Gefeliciteerd Sanne!

Ik had vandaag ook wiskunde proefexamen, had een 4,9...
Maar heb heel vaak bij wiskunde dat ik gewoon niet begrijp wat ze nou willen wat je doet, dan begrijp ik de vraag gewoon niet goed, echt heel vervelend!

Ik kan er trouwens ook niet tegen dat je bij natuurkunde soms hokjes moet tellen om tot je antwoord te komen, mijn hersenen kunnen er niet bij dat je dan op een enigzins betrouwbaar antwoord uit kan komen...

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 06:57

Aaaaahhhhh wil m'n bed niet uit.. Vandaag proefexamens en begin om 8 uur al..
Bedje ligt nog zo lekker :Z

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:36

Oops ik ben gisteren niet echt online geweest (thank to UPC voor het ontnemen van mijn basisbehoefte).
Maar er is wel erg veel gekletst haha, nog gefeliciteerd Sanned! Dagje te laat alleen.. Leuke cadeatjes!

Examenfeestje is wel een goed idee ja, geef wss ook wel een examenfeest met een vriendin van mij maar er past best nog 1 bij :))

Marloes, aardrijkskunde lees ik gewoon heel goed door, steeds teruglezen, en daarna mijn gemaakte samenvatting van die paragraaf doorlezen die ik in een ver verleden ooit gemaakt heb. Dan onthoud ik het best goed.

xIrlijn, wel apart profiel ja, lijkt me zwaar.

Nou ik heb gisteren weer (bijna) niks gedaan. Ben op school wel naar bio en wiskunde gegaan (erg nutteloos bleek wel weer), en daartussen was tussenuur, waarin ik allemaal examens heb uitgeprint. Ben net even naar scheikunde en economie geweest, was gelukkig wel nuttig. Nu maar even een planning voor vandaag maken, begin dadelijk met een examen nederlands en daarna leren voor bio en ak denk ik..

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:46

Goedemorgen!
Sanne, nog gefeliciteerd! :D
Marloes, zo leer ik aardrijkskunde normaal ook altijd en dan haal ik rond de 7. Maar het is nu zoveel dat ik niet weet of dat wel voldoende is om op die manier te leren... Al had ik voor proefexamen wel gewoon een 6,5 zonder te leren... Lastig!
Nienke, hoe gaat M&O bij jou?

Examenfeestje? Klinkt goed! :D

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:06

Bokt examenfeestje klinkt heel aantrekkelijk :))

Marloes, m&o gaat prima hier, volgens mij ben ik er wel klaar voor :D vandaag samengevat nog een keer doornemen en misschien nog wat examenopgaven over aandelen maken.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:07

Hoe heb jij dat zo snel geleerd dan? :oo
Ik heb de examenopgaven over directe- en indirecte kosten gemaakt, afschrijvingen, break-evenanalyse, voorraden en nu bezig met budgetanalyse. Dan heb ik nog lang niet een kwart van de examenbundel gehad :=

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:17

Ik heb bijna alle opdrachten uit de examenbundel gemaakt, alleen van het laatste hoofdstuk niet zo veel. En 2 examens gemaakt. Vooral geleerd door te doen dus. Heel veel wist ik wel maar moest ik weer even ophalen.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:33

Jeetje, dan heb jij alleen maar M&O gedaan ofzo? :=