Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:26

https://www.drukwerkdeal.nl/ is volgens mij wel de beste prijs / kwaliteit verhouding :)
Je kunt ook een monster pakketje opvragen met alle papier soorten die ze hebben zodat je van te voren de kwaliteit kunt zien :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:44

Gefeliciteerd 11A !

Drukwerkdeal staat wel goed bekend ja :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:44

Flyeralarm ben ik altijd erg blij mee.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:13

Ik heb ze inderdaad bij drukwerkdeal.nl besteld!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:03

Ik zag ook dat het bestellen van spandoeken heel goedkoop is bij drukwerkdeal! Vele malen goedkoper dan bij VistaPrint en ook goedkoper dan de Spandoek Discounter!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:20

Voor wat ik weet is flyeralarm nog goedkoper.

Ik heb een nieuwe leverancier via Mariska voor trouwalbums gevonden. Heb een mooie collectie uitgezocht. Ergens deze week krijg ik mijn demo album binnen.
Verder klus voor folder en visitekaartjes aan de hand van foto's.
Deze week newborn foto's maken voor geboortekaart.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:48

11AFotograaf schreef:
Photoguide is nu echt mijn bedrijf en staat geregistreerd als een handelsnaam van 11A Fotografie

Gefeliciteerd!

Zondag heb ik het eerste evenement van het TREC-seizoen gefotografeerd. Ben nog druk met selecteren, bewerken en de boel online krijgen, dus weinig tijd voor Bokt e.d.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:30

Mag ik ook mee kletsen met jullie? :)

Ik heb sinds kort een klein webwinkeltje met m,n zelf gemaakte en gehaakte spulletjes.Een KvK nummer heb ik nog niet,daar verdien ik nog (veel) te weinig voor.En ik doe het nu nog steeds hobby matig.In de toekomst wil ik die wel gaan aanvragen maar dan moeten eerst mijn bezoekers aantallen omhoog!
Ik ben hier dus ook terecht gekomen voor tips hoe ik dat voor elkaar krijg.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:34

Qua opbouw geen dingen die echt fout zijn, maar de SEO-tips die ik hier eerder gegeven heb zou je nog toe kunnen passen. Je urls zijn al netjes.

Ik zou wel wat aan je interpunctie doen, die is echt te beroerd.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:36

Als je mijn bijvoorbeeld in kort tot m'n, doe het dan met een apostrof en niet een komma. Na een punt en een komma een spatie.

En alles op de website is gecentreerd, dat leest niet lekker door :-)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:53

@ Mariska: Gefeliticeerd met deze overname! Heel veel succes met deze nieuwe tak :D

Zelf ben ik ook goed te spreken over Drukwerkdeal.nl :j Daarvoor diverse andere drukkerijen geprobeerd maar dit is de eerste waar ik langer ben blijven hangen :) De monsterbox is inderdaad erg handig en de prijs/kwaliteit verhouding is ook heel mooi. De site vind ik ontzettend handig werken om prijzen op te zoeken en mocht dat niet mijn antwoord geven kan ik het zo via de email aanvragen. Ook als een keer een document verkeerd aangeleverd wordt, stellen ze alles in werking dat ze het juiste document ontvangen. :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:53

Ladies met webshop, wat betalen jullie aan HDB?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:13

@ Lottie84: Wij betalen 89 euro, geloof ik. Zeker ben ik niet helemaal, want we hebben nog niet betaald en toen we informeerden naar wat onze heffing zou worden, kregen we een heel vaag antwoord.

Wij hebben ook visitekaartjes besteld bij Drukwerkdeal. Die bevielen erg goed! Helaas is de bezorging met DHL minder (ons pakket was kwijt, toen gevonden, toen weer kwijt), maar dat werd door Drukwerkdeal ontzettend goed opgelost. De kaartjes zagen er ontzettend mooi uit, en daar gaat het om!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:23

Zo dan, ik moet dik 200 euro betalen. Ik vind het bizar hoog voor een webwinkel. Moest ook betalen voor het jaar waarin ik niet actief ben geweest, omdat de Kvk nog wel ingeschreven was.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:25

Lottie84 schreef:
Zo dan, ik moet dik 200 euro betalen. Ik vind het bizar hoog voor een webwinkel. Moest ook betalen voor het jaar waarin ik niet actief ben geweest, omdat de Kvk nog wel ingeschreven was.

Het zijn bizarre bedragen die ze durven te vragen ja. Ligt er aan welke branche je je hebt ingeschreven bij de KVK. Sportartikelen is geloof ik duurder dan andere. Je kan je ruiterspeciaalzaak beter als dierbenodigdheden ofzo registreren :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:30

Heb het even nagevraagd bij een KVK kennisje. Ja ik vind het echt niet normaal
300 euro HDB jaar erna dik 200 HDB dan ook nog 300 Kvk (2 bv's) oh en in 3 maanden 152 bankkosten.
En dán nog de reparatie van mijn zakelijke pc die door een virus was platgelegd a 420 euro.

Katsjing..

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:32

420 euro voor een softwarematig issue? :\

Laat je je PC repareren door dezelfde lui die je website gebouwd hebben? :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:52

Hahaha nee, monteuraanhuis.nl Hele harde schijf deed niks meer. Is dus onder andere incl nieuwe harde schijf, mega back up, en nieuwe antivirus.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:40

@Paxine: Inschrijving bij KVK kost echt geen drol, 40 euro per jaar ofzo? Dus dat hoef je niet perse te bewaren tot je echt een booming business hebt. Het voordeel is ook dat je een btw nr aan kan vragen en je dan bijvoorbeeld je materiaalkosten op kan geven bij de belastingdienst!

@Lottie: HBD, breek me de bek niet open... Volgens mij is niemand in het topic daar blij mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:43

HBD, stelletje oplichters, bah. Blij als eindelijk de stekker uit dat stelletje struikrovers getrokken wordt :P

Inderdaad moet je jezelf naar mijn mening ZEKER nog niet opgeven bij de KvK zolang je qua verkopen belastingtechnisch gezien nog geen BTW hoeft af te dragen. Kost je veel meer geld dan het oplevert als je maar klein bezig bent :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:51

Mij levert het toch aardig wat op.... Maar wellicht is het voor mij weer anders, omdat ik vrij veel investeer in de shop, dus ik krijg aan het einde van de rit aardig wat geld terug!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:53

Ik probeer het echt nog heel low budget te houden.Eerst maar eens kijken of ik het lopend krijg.Zodra ik "echt" ga verdienen schrijf ik me meteen in natuurlijk.Het is inderdaad vrij goedkoop om een KvKnr te hebben dus daar hoef ik het niet om te laten :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:54

Volgens mij betaal ik 79 aan HBD. Minder als anderen maar nog steeds te veel geld voor iets waar je geen z*k aan hebt. Het hangt inderdaad van je inschrijving af bij de kvk. Wij hadden eerst in de inschrijving bij de kvk staan dat we ook markten e.d. deden. Toen werden we gelijk aangeslagen voor ambulante handel boven op je basis inschrijving. Dus dat terug laten draaien en nu hebben we dan de basis inschrijving.

Wij kregen dit kwartaal ook een leuk bedrag terug. Toch fijn gevoel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:57

Het jammere is dat je niet alleen bij de KvK in kunt schrijven....de Belastingdienst gaat dan namelijk ook zijn hand ophouden...en je krijgt allerlei vaag gedoe zoals facturen van bvb. de HBD.

Zolang je nog niet aan die grensinkomsten komt beter niet doen dus.

Tenzij je het stoer vindt of behoorlijke investeringen doet en het groots aan wilt gaan pakken.

Maar met het verkopen van wat zelfmaakspul waarvan je nog niet weet hoe het gaat lopen: lekker niet doen want de BTW die je terug kunt vragen weegt niet op tegen de BTW die je dan ook af moet gaan dragen.....waardoor je waarschijnlijk ook je prijzen moet verhogen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:00

Precies Pmarena....zo dacht ik er dus ook over.
Ben ook nog maar net bezig dus het kan altijd nog :)