Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:02

pff, zometeen mijn eerste sollicitatiegesprek, ik ben bloednerveus... Duimen jullie voor me?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:09

Duim duim duim... ik wacht op een bevestiging via de mail voor mijn contract. En ik word gek van al dat wachten...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:11

Iedereen heel erg bedankt voor de goede adviezen, meiden!
Daar kan ik echt wat mee. :j

Secricible, heel veel succes zometeen! :):)
Het komt helemaal goed, en mijn duimen draaien op volle toeren!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:18

Succes secricible!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:52

Natuurlijk duim ik voor je! :D

En dat wachten.....pffff das ook altijd een drama niet?

Vandaag niks leuks gevonden op internet!

Ik moet maar es netjes een excellijstje gaan bijhouden van al mijn sollicitaties :o
Heb er een stuk of 4 lopen, en hoeveel ik er al niet de deur uit heb gedaan, en niets gehoord.
:o Daar kan ik heel slecht tegen, gewoon ff kort mailbericht of een briefje...

Wie weet wat Pieter Post me deze week brengt....

Ik ga ff koffiezetten voor mijn tuinopa, die is mijn tuin aan het doen.
Hoe decadent is dat dan? Ik zit hier te klagen en de arme man staat buiten mijn tuin te doen...

Diva of niet :D *\o/*

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:53

Ik kan komende woensdag op gesprek komen, voor dat uitzendbureau. :):)
Hoop dat het iets wordt!

Mevrouw deelde me mee dat ze ook enkele 'zwaardere' kandidaten had, aangezien ze geen starters kunnen vinden..
Laat ik nu een frisse starter zijn! :D

Hoop dat dat in mijn voordeel gaat werken..

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:54

Steentje schreef:
Ik kan komende woensdag op gesprek komen, voor dat uitzendbureau. :):)
Hoop dat het iets wordt!

Mevrouw deelde me mee dat ze ook enkele 'zwaardere' kandidaten had, aangezien ze geen starters kunnen vinden..
Laat ik nu een frisse starter zijn! :D

Hoop dat dat in mijn voordeel gaat werken..

Toppie! *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:59

@Prisca: Ik snap je frustratie! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig banen voor 40 uur afwijs, gewoon omdat het kan, want ik werk nog gewoon. Als ik thuis zou zitten met een uitkering zou het wel een ander verhaal zijn overigens.

@Steentje: Alvast veel succes!

@Byjou: Ik heb ook zo'n lijstje hoor! Kan ik precies zien waarop en wanneer ik gesolliciteerd heb, best handig...

Net werd ik ook weer gebeld, voor een baan als gastvrouw, ook weer 40 uur per week met een (voor mij) te laag loon. Wel gelijk even de situatie uitgelegd over de hond, zodat ze me niet steeds blijven bellen over functies, die qua uren niet geschikt zijn. Zegt die vrouw van het uitzendbureau "Dan huur je toch gewoon een uitlaatservice in" Ten eerste vind ik dat te duur, ten tweede wil ik mijn hond niet 5 dagen per week aan een ander uitbesteden want daar heb ik geen hond voor genomen, ten derde vind ik dat er toch een risico aan zo'n uitlaatservice kleeft en als laatste wil bijna geen enkele uitlaatservice Dobermanns meenemen. Maarja, eerlijk is eerlijk, het is wel lastig om een baan te vinden met al mijn eisen ;)

Al moet ik zeggen, na mijn vakantie ga ik in gesprek over een baan bij een van mijn vorige werkgevers! Daar zoeken ze vanaf begin volgend jaar iemand die 3 dagen per week gastvrouw wil zijn op een nieuwe locatie, dat lijkt me echt ontzettend leuk! De persoon die daar over gaat is nu op vakantie en als hij terugkomt ben ik net 2 weken weg, maar daarna gaan we ff rond de tafel zitten. Ik was getipt door een oud collega/vriendin en een paar andere van mijn oud collega's zagen het al helemaal zitten. Dus wat dat betreft sta ik al met 1 been binnen ;) Maarja, eerst maar eens afwachten wat er precies van me verwacht word... En dan moet ik natuurlijk nog een baan erbij zoeken, want 3 dagen is niet voldoende, tenzij mn webshop in de tussentijd goed gaat lopen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:44

Net mijn motivatiebrief verstuurd voor een interne functie.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:48

_ManOnn_ schreef:
Niemand weet ies voor mij?

Kun je niet naar een uzb bellen in Enschede (of zo) om te informeren of ze iets hebben. Oké, misschien in het begin dan maar via uzb. Als je eenmaal gesetteld bent in Duitsland, kun je op je gemak zoeken naar vaste functie. Ik zag wel wat functies in die omgeving maar was supermarkt of bloembinderij......

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:00

nou, dat heb ik weer...
kom ik daar aan, moest ik even in de wachtkamer gaan zitten. Kan kloppen want ik had om 12.00 gesprek en was er om 11.45.
Komt er vervolgens een ander meisje binnenlopen "ik heb om 12.00 een gesprek met ...." (dezelfde als ik dus).
Hadden ze me ingepland om 10.45, en een foutje gemaakt in het mailtje! In eerste instantie wilde ze de schuld op mij schuiven(niet letterlijk, maar dat gevoel kreeg ik wel), gelukkig heb ik een telefoon met internet, dus toen ik het mailtje liet zien krabbelde ze terug en bood ze haar excuses aan. Of ik woensdag terug wil komen. PFFFFF
Nou, straks het andere gesprek, helaas is dat maar voor 4 weken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:03

secricible schreef:
nou, dat heb ik weer...
kom ik daar aan, moest ik even in de wachtkamer gaan zitten. Kan kloppen want ik had om 12.00 gesprek en was er om 11.45.
Komt er vervolgens een ander meisje binnenlopen "ik heb om 12.00 een gesprek met ...." (dezelfde als ik dus).
Hadden ze me ingepland om 10.45, en een foutje gemaakt in het mailtje! In eerste instantie wilde ze de schuld op mij schuiven(niet letterlijk, maar dat gevoel kreeg ik wel), gelukkig heb ik een telefoon met internet, dus toen ik het mailtje liet zien krabbelde ze terug en bood ze haar excuses aan. Of ik woensdag terug wil komen. PFFFFF
Nou, straks het andere gesprek, helaas is dat maar voor 4 weken.

Zo wat asociaal!
Heb je zoveel moeite gedaan en dan willen ze je later terug laten komen.
Mag ik vragen wat voor bedrijf dat was en wat voor functie? (mag ook via PB).
Ga je woensdag nog weer heen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:11

weet ik nog niet, ik denk het wel. Wil even afwachten voor het gesprek straks, in hoeverre er mogelijkheden zijn na die 4 weken. Wil erg graag een baan en wil ook niet te kieskeurig zijn...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:17

Dat is ook stom zeg :\ En dan woensdag pas.. dat is gelijk week 2 dagen verder.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:24

Sta je dan met je goede gedrag! Netjes op tijd, had je eigenlijk 1 uur eerder al het gesprek :x. Wat zou ik dan balen zeg!!!!!! Goed dat je kon laten zien dat zij een "foutje" hadden gemaakt in de uitnodiging, maar voorlopig. Konden ze je vandaag niet meer tussendoor plannen? Tenslotte zijn hun fout geweest...... Jij maakt een slechte indruk om niet om 1045 te verschijnen terwijl je niet beter weet dan om 1200 het gesprek te hebben.
|o |o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:26

nou, ik vond niet dat ik een slechte indruk maakte, zij maakt toch een fout? Vooral doordat ik aan kon tonen dat ik goed zat en zij niet, anders had ik wel behoorlijk de balen gehad.
Andere tijd vandaag was voor mij ook moeilijk geworden, heb straks nog een gesprek :)
Ik zit als het goed is voor 4 weken onder de panne, dus blijf rustig doorzoeken. Deze functie zou pas vanaf 1 september zijn, dus ik heb nog alle tijd om te zoeken.
Betwijfel wel of ik daar echt wil werken...

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:30

Pfff das ook stom zeg! Wat een organisatie! Ik zou gewoon gaan woensdag en dan je beslissing maken....
Kun je nog altijd terug!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:34

Ik heb wel is zoiets vergelijkbaars gehad. Had een gesprek en was ruim optijd van huis vertrokken. Was nog geen 10 minuten onderweg, gaat mijn telefoon "Waar ik bleef want ik had een gesprek met ze ! ". Ik was echt helemaal flabbergasted. Dus ik zo " Naar mijn weten en op mijn uitnodiging staat toch echt dat ik pas om die en die tijd een gesprek heb" Ohh! Ja, nu je het zegt inderdaad. Ik gelijk in de stress. Was mijn eerste echte gesprek ooit. Had voorheen altijd via via eeen baantje waar in in ben gerold. Ben ook niet aangenomen toen. Niet vanwegen dit trouwens.

Veel sterkte maar woensdag dan. Je hebt wel site's trouwens waar je veel gestelde vragen kan vinden en dan kan je alvast voor jezelf daar antwoorden voor formuleren.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:44

Nou, ik heb net ook weer een telefoontje gehad met afwijzing.
Vorige week gesprek gehad, uurtje meegedraaid op de groep van een kinderdagverblijf. Was best leuk en had er wel een goed gevoel bij.
Maar net het telefoontje. Ze vonden het gesprek leuk maar dat ik op de groep te afwachtend was. Ik gaf ze niet het gevoel dat ik er voor de kinderen zou zijn. Bal die bla. Nou heb ik ook al meegemaakt dat ik de opmerking kreeg dat ik te aanwezig was. Ja wat willen ze dan!!!!!??????
Zit nu even in een dip. Nu iets meer dan een maand thuis en al 4 afwijzingen....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:56

secricible schreef:
nou, ik vond niet dat ik een slechte indruk maakte, zij maakt toch een fout? Vooral doordat ik aan kon tonen dat ik goed zat en zij niet, anders had ik wel behoorlijk de balen gehad.
Andere tijd vandaag was voor mij ook moeilijk geworden, heb straks nog een gesprek :)
Ik zit als het goed is voor 4 weken onder de panne, dus blijf rustig doorzoeken. Deze functie zou pas vanaf 1 september zijn, dus ik heb nog alle tijd om te zoeken.
Betwijfel wel of ik daar echt wil werken...

Ik bedoelde: zij verwachtte jou om 1045 terwijl jij niet beter weet dan dat je het gesprek om 1200 had volgens de uitnodiging. Dus niet jouw fout maar idd die van het bedrijf. Maar het geeft een slechte indruk als je niet om 1045 verschijnt en de soll.cie zit te wachten. Tip voor bedrijf: betere planning en uitnodigingen beter nakijken voor je het verstuurt. Komt een beetje rommelig/onzorgvuldig over. En zeker goed dat je kon aantonen dat jij niet debet bent aan de verkeerde tijd!

Daantje: altijd lastig. Gesprek goed, meedraaien goed, en dan krijg je te horen dat je te afwachtend bent. Hallo: je bent er net, loopt "even" mee om te kijken hoe het gaat, je kent het bedrijf nog niet, weet ook niet wat er precies van je verwacht wordt. Ik zou ook niet direct mezelf op de voorgrond schuiven want dan ben je weer te actief/te aanwezig. Moeilijk hoor om het goed te doen :?
Laatst bijgewerkt door patpen op 18-07-11 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:56

Das balen, Daantje1981!
Tis ook zwaar hoor, op kinderdagverblijf werken.
Ik heb een jaar stage gelopen afgelopen jaar op het kinderdagverblijf. Ze vragen echt veel van je en je moet continue in actie zijn en vooral veel zelf initiatieven nemen, 10 dingen tegelijk kunnen doen. Ik vond het zelf wel leuk, maar wel pittig. Vooral bij stages wordt er extra op je gelet. (logisch)
Laatst bijgewerkt door 1234 op 18-07-11 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:57

Jeetje, wat een zooitje, Secricible. :\
Wil je woensdag nog wel naar dat gesprek gaan?

Daantje, balen! -O-
Een afwijzing krijgen is nooit fijn, maar houd moed!
Er zitten binnenkort ook echt een baan voor jou bij, daar moet je je aan vasthouden!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:58

Daantje1981 schreef:
Vorige week gesprek gehad, uurtje meegedraaid op de groep van een kinderdagverblijf. Was best leuk en had er wel een goed gevoel bij.
Maar net het telefoontje. Ze vonden het gesprek leuk maar dat ik op de groep te afwachtend was. Ik gaf ze niet het gevoel dat ik er voor de kinderen zou zijn. Bal die bla. Nou heb ik ook al meegemaakt dat ik de opmerking kreeg dat ik te aanwezig was. Ja wat willen ze dan!!!!!??????
Zit nu even in een dip. Nu iets meer dan een maand thuis en al 4 afwijzingen....

Balen zeg, altijd zo frustrerend als je tegenstrijdige berichten krijgt. Iedereen wil wat anders zien. Waarschijnlijk vinden ze gewoon dat je niet genoeg binnen het team past. Zet hem op hoor, je vindt vast wel iets!!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:04

En ik werk nu al zo een 10 jaar in de kinderopvang. Weet dus echt wel hoe of wat.
Maar ze laten het dus afhangen van dat kleine uurtje dat je even meekijkt.

Kan er bijna boos van worden :(

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:06

Daantje1981 schreef:

Laat je niet in een dip zetten zeg....je kan de ene afwijzing niet met de andere vergelijken niet iedere bedrijf of instelling heeft dezelfde ideeen. Je kan alleen naar jezelf kijken of je toevallig anders in je vel zat die dagen.

Voor de volgende keer bij 1ste gesprek goed kijken hoe ze met de kinderen omgaan hoe hun idee is ivm kinderen en zo kijken wel manier van handelen je moet doen. van te voren goed inlezen is ook zeer belangrijk vele vergeten dit. belangrijkste is dat je altijd jezelf moet zijn ga niet anders voor doen om de baan te krijgen want dan gaat erna mis en past het misschien niet bij je wat echt neagtieve problemen kan opleveren.

Als je echt twijfelt over jezelf zou je eens kunnen informeren bij UWV voor sollicitatie trainingen.