Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:43

Ina_h
Persoonlijk niet, maar drie oud klasgenootjes zitten nu in amerika met travel active, en volgends mij zijn ze heel tevreden!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:30

ik ga me eens melden hier.
over een paar jaar ga ik eens een semester of jaar weg en het mag van mijn ouders.
eerst zou ik voordat ik naar de middelbare zou gaan een jaar in amerika gaan wonen maar omdat mijn tante en oom misschien wel misschien niet terug zouden komen ben ik toch maar niet gegaan.
ik wil zelf graag naar mountain vieuw vlakbij san fransisco en dan bij mijn tante en oom in huis of in engeland want daar is het onderwijs beter dan in california.
dus ik ga dit eens in de gaten houden.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:58

Ik ga zaterdag aanstaande naar de info bijeenkomst in zwolle van STS en meteen een gesprek erachteaan :D
(Is niet eng toch? :* )

Anderen die ook komen? :D

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:48

arans: leuk! :D inmiddels heb ik al wat recensies gevonden over travel active, allemaal positief ook! :)

BlackDancer: Oeh gaaf! succes alvast :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:40

Ik ben met into-exchanges gegaan, ook zeker een aanrader! :)

16 is inderdaad een hele mooie leeftijd om te gaan.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:52

Mag ik me hier ook melden? ben volgens mij ook even voorbij gekomen in deel 1, maar ben nu bezig met mn laatste jaar VWO, dus als ik nog wil en mag, dan wordt t na mn eindexamen hoop ik. :) Ik wil dan graag met into-exchanges. Maar voor wanneer moet je je opgeven, weet iemand dat? aangezien ik mensen lees die zich al meer dan een jaar van te voren hebben opgegeven? :+ want als dat moet, dan ben ik nu te laat..

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:08

Ik heb me toen in januari opgegeven en dat was wel een van de laatste aanmeldingen. :) (Bij into ook dus)

Enne... ik heb een ticket geboekt naar Amerika in december! Ik ga iedereen weer opzoeken. :D

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:45

wake_up schreef:
Mag ik me hier ook melden? ben volgens mij ook even voorbij gekomen in deel 1, maar ben nu bezig met mn laatste jaar VWO, dus als ik nog wil en mag, dan wordt t na mn eindexamen hoop ik. :) Ik wil dan graag met into-exchanges. Maar voor wanneer moet je je opgeven, weet iemand dat? aangezien ik mensen lees die zich al meer dan een jaar van te voren hebben opgegeven? :+ want als dat moet, dan ben ik nu te laat..

kan dat bij die organisatie nog wel dan? Als je je VWO al hebt afgemaakt? Volgens mij kon het dan alleen nog met STS
En je hoeft je nog niet op te geven voor komend jaar hoor, voor december is het geloof ik (voor november als je korting wil :P)

Ennuh, inmiddels is het zeker! Ik ga volgend jaar met STS een jaar high school doen :D
Yeeey! *\o/*

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:00

Kan ook bij into als je jong genoeg bent. Heb ik gedaan namelijk.

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:49

Wat gaaf BlackDancer! :D Wat vragen ze eigenlijk allemaal bij zo'n interview? :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:11

Bij into-exchange kon het inderdaad, als je bij moment van vertrek niet ouder dan 18,5 jaar was. Voor mij kan dat dus nog net :') (in ieder geval als ik een jaar zou doen, bij een half jaar weet ik dat niet eens zeker, omdat ik dan een paar maanden later zou vertrekken := )

Hoe zit het trouwens met als je zakt voor je examen, en daarom niet meer meekan met je jaar highschool? ik neem aan dat je dan gewoon je geld terugkrijgt? :) *anders zou het nogal umh.. banketstaaf zijn. O:) *

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:18

Ik denk dat je daar wel voor verzekerd bent ja, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Interview is gewoon een gezellig gesprekje over wie je bent en of je je zou kunnen redden alleen daar aan de andere kant van de wereld. Niets om je zorgen over te maken.

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:35

Als je een annuleringsverzekering afsluit ben je daarvoor inderdaad verzekerd :) die zit niet bij de prijs in geloof ik ( bij travel active niet in ieder geval, misschien nog even navragen of dat bij andere organisaties wel het geval is :) )

karin: ooh gelukkig, dacht dat het meer een strenge overhoring was ofzo :P

Mijn ouders zijn in ieder geval overtuigd, alleen nu nog even kijken of het financieel allemaal kan :)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:04

Ina_H schreef:
Wat gaaf BlackDancer! :D Wat vragen ze eigenlijk allemaal bij zo'n interview? :)

Ze vragen allerlei dingen over je persoonlijke eigenschappen die je wilt gaat verbeteren, wat je wilt gaan leren, of je je aan de regels van je hostfamily wil houden, of je op dit moment een relatie hebt, of je heimwee hebt, hoe je ouders met de situatie om zouden gaan als je bijv heimwee hebt etc etc :P
En dan 5 kantjes met vragen :P
Maar t valt wel mee heur :)

Maar bij al die organisaties kun je niet mee als je je VWO al hebt gehaald begreep ik, behalve sts dan.. :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:06

Zucht, zie mijn post hierboven.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:29

een vriendin is dit jaar gezakt voor haar VWO, maar zit nu in amerika. die komt volgend jaar terug om haar laatste jaar vwo te doen! als je t regelt met je school, dan kan het ook wel.

Zelf denk ik dat high school persoonlijk wel iets leuker is dan college. Je maakt op een of andere manier toch iets meer mee van het amerikaanse leven omdat je waarschijnlijk de enige exchange bent.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:39

Ikhad nog 8 mede uitwisselingsstudenten (en contact met 1) maar ik zat op een 2200 leerlingen school. En ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik heb dus na mijn vwo ook bewust gekozen voor high school.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:20

ja ik was dus te oud voor high school, maar hier zijn er dik 1000 leerlingen exchange

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:10

Hoe hebben jullie eigenlijk aan jullie ouders verteld dat je een jaar high school wil gaan doen?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:25

mijn moeder ziet het geloof ik ook niet zo zitten, dat ik een jaar ver weg wil gaan. := Reageerden jullie ouders allemaal positief?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:11

wake_up schreef:
mijn moeder ziet het geloof ik ook niet zo zitten, dat ik een jaar ver weg wil gaan. := Reageerden jullie ouders allemaal positief?

die van mij betalen alles en de hele wereld weet het nu al.
wij gaan in de carnavals vakantie wat scholen kijken en een keuze maken en in de zomer ga ik een week op kamp op een kostschool,taalcursus

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:55

wake_up schreef:

Haha, nouja het was mijn opa die het eigenlijk voorstelde, en mijn ouders waren wel positief omdat de twee zussen van mijn moeder het vroeger ook gedaan hebben :) Dus ik had wel een beetje voorsprong :P

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:33

Ik geef dit topic even een gigantische schop.

Mijn plannen voor high school/ college zaten even op een laag pitje, omdat ik liever mijn opleiding in 1 keer wou halen. Nu heb ik de kans gekregen om deze versneld af te ronden, dus al met 2 en een half jaar klaar te zijn. Hier ga ik donders hard voor werken natuurlijk.

Als alles goed gaat ben ik rond maart klaar, misschien februari al. En dan, dan heb ik tot augustus ongeveer tot ik weer naar school kan. Dus ik ga me maar weer meer verdiepen in het naar het buitenland gaan.

Hoe gaat het nu met jullie? Iedereen die naar het buitenland is geweest of nog gaat? Ik ben heel erg benieuwd!

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:05

Halloooo.

Zo al een hele tijd hier niet meer gekeken, maar er is ook al niet meer zoveel geplaatst zo te zien :P

Ik heb hier vorig jaar ook al eens wat geplaatst en zit nog steeds heel erg te twijfelen om er heen te gaan.
Ik twijfel nog een beetje omdat ik in de 4e ben blijven zitten en dus 18 ben als ik er heen ga ( juli word ik 18. )
En ik ben bang dat iedereen nog heel jong is enzo ook omdat ik best lang ben.

Maaaaar ik heb er nog steeds wel heeeel veel zin in dus twijfelgevalletje.
Heb wel al weer allemaal brochure's aangevraagd enzo. :)

En hoe is het hier? Nog meer mensen die dit jaar erheen zijn? Of zich ook willen aanmelden voor volgend jaar?

Kuuus

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:15

Ik ga 15 september naar een informatie bijeenkomst van Inter Language, omdat ik naar College wil. Misschien is dat ook wat voor jou?
Omdat ik graag naar Santa Barbara wil, ga ik de 15e, omdat er dan een student van het Santa Barbara City College komt.