Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:57

oke Thanx Nouks!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:58

Sommige cursussen zijn echt de moeite waard bij de kvk.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:02

En als je later in het jaar begint betaal je een deel van de kosten maar over het deel van het jaar waarvan je gebruik maakt... Ik weet alleen niet meer welk onderdeel dat was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:08

Overigens, allemaal ontzettend bedankt voor de reacties! Ben erg blij met de projecten en ik hoop er wat moois van te gaan maken :D

Heb trouwens de gewoonte regelmatig blogposts te schrijven over de vorderingen van dergelijke projecten, dus zal hoogstwaarschijnlijk hier ook nog wel wat linkjes dumpen ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:10

Dat zou wel gaaf zijn!! Blogs zijn daar inderdaad uitermate goede plekken voor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:11

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:18

joyce2 schreef:
Ik ben vandaag druk bezig geweest met mailen naar verschillende boekhouders (ook naar de vader van Georgette!), de bedrijven die nu gereageerd hebben, willen dat ik op gesprek kom. Maar waar moet ik nou eigenlijk op letten als ik een boekhouder kies?
Vraag in je omgeving eens wat rond bij mensen die ook een eigen bedrijf(je) hebben. Zij kunnen je vaak goed helpen.

Ik zit bij een middelgroot kantoor en had er eerst 1, waar ik het echt niet mee kon vinden. Die moest ik voor mijn gevoel veel te veel in de gaten houden, dat hij geen dingen deed waar ik het niet mee eens was, en heel veel dingen wist hij niet eens. Toen heb ik een gesprek met de directeur hierover gehad en een ander 'gekregen'. Dat is een prima vent, waar ik ook nog wat van leer. Ben ik heel content mee.

Voor mijn fotografiebedrijf ben ik ongeveer €300 per jaar kwijt. Dan doe ik zelf de BTW aangifte en alles inboeken in het boekhoudprogramma. Ik denk dat dit wel redelijk goedkoop is, maar dat komt denk ik omdat we de administratie van ons geitenbedrijf ook bij hetzelfde kantoor hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:57

@yvonne, ik ken maar weinig mensen hier in de buurt met een eigen bedrijf. Ja, mn pa heeft een eigen bedrijf en mijn prive dingen lopen al bij zijn boekhouder, maar ze hebben het zo druk, dat ze geen nieuwe mensen/bedrijven meer aannemen. Dus met mijn zakelijke dingen moet ik helaas opzoek naar een ander.

Mn vroegere achterbuurman heeft sinds kort ook een bedrijfje en hij is gewoon naar een kantoor om de hoek gegaan, want dat vond ie wel makkelijk. Verder heeft hij totaal niet gekeken naar de kosten, of naar wat voor bedrijf het is en het boeit hem ook niet, hij gelooft het allemaal wel.... Dus daar heb ik niet zoveel aan ;)

En de 3e die ik ken met een eigen bedrijfje hier redelijk in de buurt is Georgette en haar vader doet de boekhouding en daar heb ik dus al een mailtje naartoe gestuurd :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:16

@Yvonne: Ik was voor de eerste 1,5 jaar € 450,- kwijt, dus dat is ongeveer gelijk.
Alleen vroegen hun ook mijn var verklaringen aan... € 25,- per stuk, terwijl ik dat juist weer makkelijk zelf kan doen! Dus daar wil ik wel vanaf. Ik wil het meer in eigen beheer doen en een boekhouder die je informeert van de regeltjes en tips geeft over wat je het beste kan doen en je controleert!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:21

Wanneer heb je gemaild naar m'n vader Joyce? :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:30

Wij hebben ook een kantoor hier uit de buurt, nog wel klein en met paardenervaring. Scheelt een hoop uitleg. Maar ik moet nog beginnen dus heb er totaal nog geen ervaring mee. Daarom ook hulp van buiten gezocht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:55

Eind van de ochtend of begin van de middag Sjors! Maar het heeft geen haast hoor, hij leest zijn mail vanzelf wel ;) Heb er even bij gezet dat ik hem via jou "gevonden" heb!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:56

@dendrofleur, ik zat even te spieken in je profiel omdat ik benieuwd was of je nog een appie hebt maar las dat je happy athlete sportmasseuse in opleiding bent? Gaaf hoor. Dat wilde ik destijds ook. Ik heb wel de humane sportmassage gedaan maar ben toen helaas niet doorgegaan met de massage voor paarden.

Zo, weekend :-)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:12

Okay, leuk Joyce, ik ben zondag bij hem, dus dan zal ik hem er nog even extra op wijzen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:32

cornelie schreef:
@dendrofleur, ik zat even te spieken in je profiel omdat ik benieuwd was of je nog een appie hebt maar las dat je happy athlete sportmasseuse in opleiding bent? Gaaf hoor. Dat wilde ik destijds ook. Ik heb wel de humane sportmassage gedaan maar ben toen helaas niet doorgegaan met de massage voor paarden.

Zo, weekend :-)

Dat is jammer, al is die opleiding ook nooit weg. Maar je hebt dan al een jaar geinvesteerd in een vooropleiding. Maar ik vond de humane massage ook erg interessant en mis soms de lessen wel. Er waren er een paar bij die heel goed konden vertellen.

Ben je op zoek naar een appaloosa? Ik heb er wel 5, waarvan 2 van een hengst van Zusan.

Was net bezig met de website. Eindelijk gevonden hoe ik subhoofdstukken kon maken. Bleek gewoon een ander format? te moeten kiezen. En grappig, als ik eenmaal ga tikken komt er zo een lopend verhaal. Straks foto's uitzoeken en passend maken. En de 4-op-een-rij doorsturen, origineel is niet meer te vinden. Computer is een keer gecrasht en toen heeft de reperateur wel alle foto's apart gezet maar wist niet dat er ook foto's in de fotobewerkingsmappen stonden. Gelukkig had ik internet nog.

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:27

Wie heeft er nog een tip voor mij ?

Ik sta te trappelen om nog een bedrijf op te starten, maar weet niet wat.....

We hebben een goed lopend yachtcharterbedrijf, bouwen deze schepen voor de eigen verhuurvloot en verkopen zo nu en dan eens een schip.
Maar goed, aangezien ik dus vrij flexibel ben in mijn tijd, behalve dan de vrijdag van maart - oktober, heb ik genoeg ruimte en energie om er wat naast te gaan beginnen. Maar WAT ??

Het mooiste was iets wat het gehele jaar doorloopt (dus niet weer een zomerseizoensbedrijf) of een bedrijf wat vooral winters de drukte heeft.
En dan niet op het gebied van schepen...

Wie oh wie heeft DE gouden tip? :)* :)*

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:40

@dendrofleur, ik mis vooral ook de praktijklessen :-) Ik vond het heerlijk om elke week op de tafel te liggen, werd alles weer even losgemaakt :-) Misschien dat ik het ooit nog eens afmaak maar ik heb nu gewoon te weinig tijd, en dan doe ik het liever goed of helemaal niet.

Ik ben niet op zoek naar een appie ( heb nu 1 paard te rijden, binnenkort 2 en volgend jaar 3 :D ) maar ik was benieuwd hoe het met de nakomelingen van orient is. Ik kan trouwens ook nergens recente info over hem vinden dus ik ben benieuwd of hij nog wel dekt.

@denicola, waar liggen je interesses? En wil je op kantoor zitten, winkel hebben, buiten werken, veel contact met mensen, verkoop/advies/bemiddeling etc etc?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:40

@denicola, misschien is het een idee om een partner te zoeken, iemand met een geniaal idee, waarmee je een vennootschap kan starten en je eigen kwaliteiten kan inbrengen?

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:07

Ja mijn interesses liggen toch echt bij de handel.
Een detailwinkel met kleinere goederen zou weer niet direct aan mij besteed zijn, maar bv een outdoorzaak evt. wel.
Alleen waar haal je de groothandelaren vandaan ? Heb al eens rondgesurfd op het internet, maar heb vaak het idee dat ik op sites van tussenhandelaren sta te kijken.

Ik ben niet iemand die graag op kantoor zit, het werk wat ik nu doe is hoofdzakelijk kantoorwerk, maar dit hou ik elke dag bij en deshalve heb ik er weinig werk van.

Ik denk dat ik je in zo`n situatie ook uit moet gaan van je sterke punten en dat zijn :
de Nederlandse en Duitse taal in schrift en woord, klantgerichtheid, flexibiliteit.

Heb zelf gedacht aan linnenverhuur, er zijn hier veel recreatiebedrijven welke dit niet zelf aanbieden. Ik weet alleen niet hoe groot de behoefte is, dat zal uit de toekomst moeten blijken.

Maar ik sta open voor meer tips !

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:13

Ik heb een outdoor groothandel als leverancier, is Vera van bokt.

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:23

@Daphna : ik heb te vaak 2 kapiteins op 1 schip gezien wat dus niet goed uitpakte. Dus daar sta ik niet 1,2,3 voor open.

@Cornelie: bedankt voor je tip, ik zal eens kijken of ik haar kan vinden.

Verder verhuren wij enkele ligplaatsen in onze haven, maar zijn we op zoek naar een huurder of koper voor de hele jachthaven met loods, woonhuis etc. Dan liggen er ook andere kansen om ipv een bedrijf te starten bv een goed lopend bedrijf over te kopen.
Zo na 17 jaar dit gedaan te hebben, is het tijd voor een andere uitdaging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:39

Een eigen kledinglijn voor "op de boot"? :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:54

Staat het al te huur denicola? Toevallig online iets van te vinden?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:00

denicola schreef:
Heb zelf gedacht aan linnenverhuur, er zijn hier veel recreatiebedrijven welke dit niet zelf aanbieden. Ik weet alleen niet hoe groot de behoefte is, dat zal uit de toekomst moeten blijken.

Doe hier dan eens een onderzoek naar om te beginnen. Zelf vind ik het altijd erg prettig om linnen te huren als ik op vakantie ga ipv alles zelf mee te sjouwen.

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:10

@Nuage: ja het staat op meerdere sites, o.a. speurders en zijn evt. op zoek naar een makelaar die onze belangen kan behartigen. Maar ach, het brandt niet...
@Paan : Dat is fijn te weten, en ik denk dat andere verhuurbedrijven van schepen of huisjes, niet allemaal tijd en zin in hebben om dit allemaal zelf te doen. Voor hun ook een extra service en ze kunnen er nog wat aan verdienen ook. Zo zat ik ook al aan boodschappenservice te denken voor erbij.