Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:07

Lolleke schreef:
Nou het is een wonder maar ik ben binnen!
Heb de 1 daagse baan als opvullertje en kan over 2 weken ingewerkt gaan worden!
Ma t/m donderdag avond van 6 tot half 9 als voedingsassistente in een ziekenhuis, ze zochten juist iemand van mijn leeftijd en achtergrond. Betrouwbaar en bekend met de zorg dus ben erg blij!
Had het gisteren bijna opgegeven en was al naar andere manieren aan het zoeken (stufie enzo)
Maar ben nu toch binnen.
(PS. ze kunnen nog meer mensen gebruiken :) )

Wat is het dan voor iets :)? Want jij bent dus ook student en was opzoek naar een bijbaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:32

Mijn gesprek van morgen gaat niet door wegens een sterfgeval daar en logischerwijs komen de agenda's nu even in de knoop.
Maar geen enkel probleem. Over 2 weken ga ik gewoon voor de herkansing :)
Dit soort dingen ziet niemand natuurlijk aankomen. Heb ze maar sterkte gewenst.

Lolleke

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:04

@Cayenne, dat is wel vervelend maar inderdaad erg logisch dat het dan ophoud.

@x_lys, ik ben inderdaad student. Ik ga aan de slag als voedingsassistente. het komt er op neer dat er diensten van 18:00 tot 20:30 zijn elke avond, je geeft zelf je beschikbaarheid aan en dat kan je dan in principe ook werken. Wat ik dan doe is de plates ophalen van het avondeten en daarbij controleren bij wie het nodig is hoeveel mensen gegeten / gedronken hebben en of ze hun medicatie ophebben. En daarna rondgaat met de koffie / thee en evt. extras en ook daarbij weer controleren wat mensen drinken/eten en hoeveel.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:17

Klinkt opzich best prima :)! Zoeken ze dit in elk ziekenhuis of heb je daar zelf geen idee van? Moet je zelf ook contact zoeken met de patienten of is het echt alleen het noteren van en het bijhouden?

Misschien hele domme vraag, maar verdiend het redelijk?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:20

Ik kom me ook eventjes melden...Na een ongeval met een paard in september 2009 ben ik van vrachtwagenchauffeuse in de ziektewet geraakt. Op dit moment ontvang ik nog een ziektewet uitkering, maar mocht van het UWV niet gaan werken, voordat de medici erover eens waren dat mijn schouder hierdoor niet slechter werd...Word nog steeds behandeld, maar de kans bestaat dat ik na mijn volgende gesprek bij de UWV-arts mijn uitkering kwijt raak en binnen een hééééle korte periode aan werk moet zien te komen..

Bedoeling was eerst om een eigen bedrijfje in de Paardentransport te beginnen, dat gaat hem nu dus helaas niet worden...Ik heb alleen een MBO diploma Paardenhouderij en Management, en zie daarmee maar eens een leuke administratieve baan te vinden...Ik zit dus echt even in de knoop met hoe het nu verder moet...

Terug op de vrachtwagen is geen optie, vriend is chauffeur en als ik op zijn auto heb gereden een paar uur (i.c.m. veel in en uitstappen), kan ik 's avonds bijna niks met mij rechterarm...De opleiding die ik heb gevolgd voor in de paardenwereld, betekend voor werkgevers buiten de paarden om vrij weinig..En ik wil gerust op een stal gaan werken, maar dan word het gewoon heel erg doorbijten voor een hongerloontje. Al heeft vriendlief wel gezegd dat hij liever heeft dat hij alle lasten voor ons 2en gaat dragen, dan dat ik iets ga doen zoals schoonmaken of cassiere.

Heb al gesolliciteerd bij o.a.
Ruitersportzaak, niks teruggehoord, Drogisterij, niks teruggehoord, bedrijven op de vacature Administratief medewerkster (écht bij véél bedrijven), ook geen reactie...

Dus als iemand een leuke functie weer in de buurt van Klundert (beetje in de driehoek Breda-Roosendaal-Dordrecht) ik hou me aanbevolen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:37

@ Amanda T : Volgens mij krijg je na afschaffing van je ziektewet (je bent dan weer hersteld om te gaan werken) een ww uitkering als je niet terug kan naar je oude werkgever (je heb al ontslag gekregen/contract niet verlengd).
Dan ben je dus weer verplicht om te solliciteren. Vraag dit even goed na bij je arboarts hoe het dan verder gaat.
Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad en zou dan gewoon een uitkering krijgen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:39

ik heb weer 2 brieven op de post gedaan. Nu maak ik kans op een baan bij de subway of weer in een winkel op schiphol.

....en zo ploeteren we voort.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:57

@Amanda: Ik heb dezelfde opleiding gedaan en het ligt er helemaal aan hoe je jezelf aan je toekomstige werkgever presenteerd. Ik noem het altijd een management opleiding gericht op de paardenbranch! Als je eerst "management" noemt is de interesse vaak al gewekt en als ze dan doorvragen over het paarden gedeelte zeg ik altijd dat dat van mij een doorzetter heeft gemaakt, die van aanpakken weet (iets in die trant) en dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen voor de toekomstige werkgever ;)

Ik ben o.a. assistente geweest van een chiropractor, meerdere keren receptioniste/telefoniste, au-pair (toen ik net van school af kwam), secretaresse en nu ben ik filiaalleidster in een lingeriezaak! Je moet jezelf gewoon naar binnen banketstaaf! (al is dat nu wel erg moelijk hoor...)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:05

hier ook weer een brief verstuurd,... gisteren wat open sollicitaties en ik hoop nog wat te horen van een brief,... (wachten duurt lang,.. :D) en de tijd gaat langzaamaan dringen,..

hier in de Achterhoek is echt weinig :-( soms baal ik dat ik hier in zo'n uithoek zit,.. (iig qua werkmogelijkheden)

Joyce ik vind dat je dat goed verwoord hebt!
Zo vatten werkgevers het vast goed op!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:24

Wachten is idd erg! Ik heb gister weer een sollicitatie verstuurd, functie als intercedent en ik zit nu ook weer af te wachten, maar dat kan nog wel even duren!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:37

joyce2 schreef:
Wachten is idd erg! Ik heb gister weer een sollicitatie verstuurd, functie als intercedent en ik zit nu ook weer af te wachten, maar dat kan nog wel even duren!

Waar heb je gesolliciteerd? Ik kom juist uit de uitzendbranche en we wonen bij elkaar in de buurt ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:01

Bij Adecco Amersfoort! Geen flauw idee of dat leuk is en ik ga er vanuit dat er wel weer veel mensen op reageren en dat ik het niet ga worden, maarja, niet geschoten altijd mis toch!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:33

Cowgirl schreef:
ik heb weer 2 brieven op de post gedaan. Nu maak ik kans op een baan bij de subway of weer in een winkel op schiphol.

....en zo ploeteren we voort.

Subway lijkt me ook leuk om te doen! Ben je lekker bezig.
Ik zal voor je duimen! :j

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:39

vandaag 2 gesprekken :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:03

Cowgirl schreef:
@ Amanda T : Volgens mij krijg je na afschaffing van je ziektewet (je bent dan weer hersteld om te gaan werken) een ww uitkering als je niet terug kan naar je oude werkgever (je heb al ontslag gekregen/contract niet verlengd).
Dan ben je dus weer verplicht om te solliciteren. Vraag dit even goed na bij je arboarts hoe het dan verder gaat.
Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad en zou dan gewoon een uitkering krijgen.

Dat is een beetje het probleem. Heb toen ivm de crisis via een uitzendbureau gewerkt en had een 0-uren contract. De reden dat ik uitkering kreeg was omdat ze gaan kijken wat je gemiddeld over het laatste jaar verdient hebt en dat krijg je dan als uitkering p.w. Uitzicht is nu dus dat wanneer ik uit de ziektewet word gekickt, ik maar max. 3 weken recht heb op ww. Omdat ik vanuit school, direct ben gaan werken en nog niet eens 1 vol dienstjaar heb gewerkt..En begreep dat je per dienstjaar 1 maand ww kreeg...

Bijscholingen etc zijn er niet via het UWV, overal is op gekort, enige waar ik recht op heb is misschien een cursus sollicitatiebrieven schrijven (als ik daar al voor in aanmerking kwam). UWV Werkbedrijf kan ook niks voor me betekenen, want dat "krijg" je als je ww krijgt, heb het al nagevraagd, maar ze vinden de periode te kort om ook maar iets voor me te gaan doen....

Ben net weer paar interessante vacatures tegengekomen, dus ga weer verder met solliciteren!

Succes allemaal!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:30

Spannend al die sollicitaties van iedereen! En Amanda T wat een rotsituatie..

Ik heb vandaga op een superleuke vacature gereageerd en binnen een paar dagen zou ik al wat horen! Spannend dus!!!!

Volgende week krijg ik ook nieuws nav mijn sollicitatiegesprek van 31 jan bij Advocatenkantoor. Very spannend weekje dus!

Iedereen ook succes! De aanhouder wint !!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:36

Megan_ schreef:
Spannend al die sollicitaties van iedereen! En Amanda T wat een rotsituatie..

Ik heb vandaga op een superleuke vacature gereageerd en binnen een paar dagen zou ik al wat horen! Spannend dus!!!!

Volgende week krijg ik ook nieuws nav mijn sollicitatiegesprek van 31 jan bij Advocatenkantoor. Very spannend weekje dus!

Iedereen ook succes! De aanhouder wint !!

Helaas zo ongelukkig gelopen, tijdens het inslapen van mijn pony probeerde ze nog een keer omhoog te komen, waardoor mijn schouder nu kaduuk is....

Ik ben bezig met de begeleidende brief, vind het echt heel erg moeilijk..Het is een functie bij de gemeente, die me heel erg aanspreekt, maar ben bang dat ik met mijn brief de boel al verknal...Geweldig, die onzekerheid, als je op geen een sollicitatie iets terug hoort... -O-

Spannend! Ik zal duimen voor je dat het goed af gaat lopen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:10

@Amanda: Ik wil wel naar je brief kijken, om te zien of het lekker loopt, als je dat eventueel fijn vind? Dan voel je je misschien wat zekerder over je brief!

Hier baal ik als een stekker, k heb maandag een spoedvergadering in Den Haag, met al het personeel, iedereen MOET aanwezig zijn (is me vanochtend verteld), maar ik kan mn pup nergens onderbrengen en ik zou overdag naar mn zieke vriendin gaan, om haar te helpen met het huishouden en eten etc. Wat is wijsheid? Alles op alles zetten om te kijken of ik iets kan regelen zodat ik naar die vergadering kan, of het lekker laten gaan gezien ze op mn werk mij ook geregeld in de kou hebben laten staan?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:04

ik zou toch kijken of je kan gaan, je weet nooit of ze misschien een grote reorganisatie hebben,
stel dat ze iedereen die niet komt er dan uit gooien ofzo.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:31

Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet eens erg zou vinden... Wil echt graag weg daar, maar zelf ontslag nemen ga ik natuurlijk niet doen, dus als ze met ontslaan heb ik in elk geval nog recht op een uitkering!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:54

gewoon laten gaan dan ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:57

Erg he...

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:37

Ik heb deze week drie gesprekken gehad en bij twee kreeg ik direct te horen dat ik op tweede gesprek mag komen. Maaaar als ik nu zou moeten kiezen kies ik degene waar ik nog geen terugkoppeling van heb. Dit bedrijf verwacht eind volgende week terugkoppeling te geven, dus nog even geduld hebben dus!

@ Wwillemijn, hoe zijn je gesprekken gegaan?
@ Joyce, ik zou wel proberen heen te gaan. Als het echt een reorganisatie oid is dan zou ik wel van de hoed en de rand willen weten wat ze collectief geregeld hebben en wat je zelf moet doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:10

Naja, veel kunnen ze niet reorganiseren, het is een heel klein bedrijf met gem. 2 a 3 werknemers per filiaal. Mn collega gaat er wel heen, want die heeft geen afspraken staan, maar ik weet zelf dus nog niet of ik alles wel om kan gooien...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:02

Hoi, ik meld me ook maar eens in dit topic. Ik ben afgestudeerd als diëtist (is een HBO opleiding). Hierin zijn helaas weinig banen. Mijn eigen praktijk is leuk, maar totdat dit echt gaat lopen ben ik jaren verder.. Dus zoek ik er een gewone baan bij, voor een dag of 3-4 in de week. Bij voorkeur in de buurt van Den Bosch / Tilburg / Eindhoven, mocht iemand nog iets weten.

Hebben jullie misschien ideeën voor welke functies ik in aanmerking zou kunnen komen? Ik zou evt ook nog wel een korte scholing willen volgen om aan een baan te kunnen beginnen.