Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:21

Goedzo, gefeliciteerd! :D

Volgens mij mag je dan ook wel herkansen, er zijn ook altijd mensen die het liefst cum laude willen slagen enzo.. lijkt me gek als dat niet kan, maar zou 't idd even navragen bij een mentor!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 17:22

Ja ik zit er een beetje aan te denken om dat met sociologie te doen. Die uitslag viel me nogal tegen van mezelf eigenlijk.
En die 7 voor filo is hartstikke mooi natuurlijk..maar moet even uitrekenen of ik dan gemiddeld nog wel een 8 sta. Wordt misschien toch wel lastig en dan kan ik sociologie misschien ook maar beter laten voor wat het is..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 17:26

Hoe moet je je gemiddelde eigenlijk berekenen. Gewoon de cijfers optellen en delen door het totale aantal, of moet je ook nog rekeningen houden met de zwaarte, dus met het aantal studiepunten..

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:49

Heb geen idee eigenlijk.. waarom wil je per se een 8 gemiddeld als ik vragen mag? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 18:02

Oh dat wil ik niet perse hoor, maar het lijkt me wel erg leuk als het zou kunnen/lukken...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 18:34

Ik zie dat ik ook ingeschreven sta voor de hertentamens van historische en theoretische. Moet je je daar zelf voor afmelden als je die niet hoeft/wil herkansen? Of gaat dat vanzelf

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:33

Ik heb een 7.5 op filosofie, ben er echt superblij mee! :D

Marije, je kunt je zelf afmelden, dus als je niet wil herkansen, zou ik daarvoor afmelden!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 23:18

Oke bedankt, dan ga ik me afmelden
Succes morgen! Komt het goed denk je?

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:43

Oef, ik weet niet of het goed komt met statistiek... Gisteren een oefententamen gemaakt (gewoon ons vorige tentamen) en daar had ik 13 van de 35 fout, das weer net niet. Ik ga het nu nog goed doornemen en dan vanmiddag (als ik terugkom van werk) dan ga ik een ander oefententamen maken. Hopelijk gaat die beter. Het stomme is, als ik de uitwerkingen erbij pak, dan begrijp ik het wel, ik doe het alleen niet direct... :P

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:24

Supergoede cijfers! :) Waar gaat het over bij filosofie?
En een dagje meelopen lijkt me hartstikke leuk! Groningen is wel een eindje weg, dus het zal niet vanaf 's ochtends vroeg worden. Het is toch anderhalfuur met de trein.
Wat dagen betreft maakt het me niet zo heel veel uit, ben net klaar met mn toetsweek. Dus daar hoef ik niet zoveel rekening mee te houden. Alleen donderdag en vrijdag zijn niet zulke handige dagen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 14:28

Nou genieten de Groningers al van hun wel verdiende vakantie? Net nog een 6,4 voor sociologie gehad, dus opzich geen herkansingen nodig
Ik geniet wel hoor van de vakantie, lekker 'niks' doen, in ieder geval geen schoolstress. Kon gelukkig deze week nog een paar keer werken, dus de portemonnee is ook tevreden.

Hoe gaat het met de andere studenten in de andere steden? Is het nog te doen en bevalt de studie nog?
(her)Tentamens een beetje gehaald?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:32

Ik ben bezig met mijn master, maar het wil niet echt lukken. Vorige week vrijdag tentamen gehad, van vak wat ik vorig jaar ook al niet had. Hoefde maar een half tentamen te maken, 15 vragen en had er 7 fout, dus dat is niet gehaald. Nu leren voor het tentamen van aanstaande vrijdag, gaat hopelijk wat beter. Zijn trouwens twee deeltentamens, voor beide moet je een 5.5 halen. Maar ik heb een bepaald deel daar vorig jaar al van gehaald, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan tellen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:20

Ik heb gisteren mijn punt gekregen van mijn laatste tentamen, gewoon een 6.5! Niet geweldig maar gehaald = gehaald, nu nog even mijn scriptie terugkrijgen en dan ben ik eindelijk afgestudeerd!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 10:40

wow, afgestudeerd al, super! Ach gehaald = gehaald inderdaad. Ik ga mijn 6,4 toch ook maar niet herkansen volgende week.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:56

Vallen bij jullie de punten van de eerste kans weg als je herkanst? Bij ons wel, heb een voldoende nooit herkanst.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 11:33

Nee, ik heb het nagevraagd en mij is door een docent verteld dat je altijd mag herkansen en dat het hoogste cijfer telt

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:35

Oh, dat is wel fijn. Dan zou ik veel meer herkansen denk ik.

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:43

Hoi!

Ik zag laatst dit topic al, en ik weet dat Lisan (san0123, een vriendin van mij) hier ook regelmatig post.

Ik wil me ook graag melden! Ik ben vorig jaar afgestudeerd in Groningen op het HBO, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Nu in september ben ik in Utrecht begonnen met de pre-master orthopedagogiek. Zodat ik volgend jaar door kan stromen naar de master.

Studeren jullie bijna allemaal in Groningen of zijn er ook nog mensen uit Utrecht?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:54

Anneert schreef:
Vallen bij jullie de punten van de eerste kans weg als je herkanst? Bij ons wel, heb een voldoende nooit herkanst.

Bij ons telt gewoon het hoogste cijfer, maar dan nog herkans ik zessen of hoger niet hoor :)

@sanne_zepp Welkom :) Ik studeer zelf in Leiden :)

Tentamenweek is net voorbij, nu nog maar wachten op de uitslag...
En ik dacht het even rustig te hebben, maar ik moet morgen en maandag allerlei eindopdrachten inleveren, dus ik werk nog even door :+

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:58

Sannneeeeeee!
HOI :+

Ik weet niet of hier mensen uit Utrecht zijn eigenlijk!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:49

Hee meiden,

Hoe gaat het nu met jullie met de studie?

Ik heb een brief in huis gekregen of ik wil solliciteren voor het Honours College.. sollicitatie moet al voor 8 maart binnen zijn :oo Maar ik weet nog niet zeker of ik het wil. Ik heb wel wat dingen op een rijtje gezet en ga dit weekend praten met mijn vriend en familie, en maandag met m'n mentor.

Iemand anders die dit ook heeft (gehad)? Vind het wel een eer, maar ook nog wel lastig allemaal... ga er nu eerst maar een nachtje over slapen :Z

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:03

Ah wat leuk Mariette dat jij ook zo'n brief hebt gehad. Ik heb die eer ook en denk er een beetje hetzelfde over als jou. Al ben ik nog niet zover dat ik zelfs al een gesprek met mijn mentor heb aangevraagd, dat is misschien wel slim. Maar zoals ik er nu over denk, ga ik waarschijnlijk toch maar niet solliciteren. Heb op internet het studieprogramma bekeken en gelezen wanneer de bijeenkomsten/college's plaats vinden en ik denk dat me dat toch teveel wordt. Ik heb wel mooie cijfers gehaald deze periodes, maar ik heb daar ook hard voor gewerkt, het gaat niet vanzelf ofzo. De broer van een vriendin van mij doe het Honours College ook voor zijn studie in Enschede en er gaat echt heel veel tijd en energie in zitten, het is een zwaar programma. En die jongen is toch wel een heeeeel stuk slimmer dan dat ik ben. Verder wil ik ook nog andere dingen blijven doen naast mijn studie..

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:09

Sanne_zepp schreef:
Hoi!

Ik zag laatst dit topic al, en ik weet dat Lisan (san0123, een vriendin van mij) hier ook regelmatig post.

Ik wil me ook graag melden! Ik ben vorig jaar afgestudeerd in Groningen op het HBO, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Nu in september ben ik in Utrecht begonnen met de pre-master orthopedagogiek. Zodat ik volgend jaar door kan stromen naar de master.

Studeren jullie bijna allemaal in Groningen of zijn er ook nog mensen uit Utrecht?

Een Utrechter! :D Ik studeer ook pedagogische wetenschappen in Utrecht en ben bezig met mijn 1e jaar (daarvoor 2 jaar hbo pedagogiek). Hoe vind je het tot nu toe?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:11

Tof dat jij ook bent uitgenodigd Marije :)

En ja precies, ik heb wel dezelfde bezwaren.. Maar op zich viel 45 ECTS me nog wel mee, verdeeld over 2,5 jaar. Maargoed ik weet niet of ik mezelf wel 'talentvol en excellerend' genoeg vind haha. Een gesprek met je mentor zou ik wel doen! Ik heb in ieder geval alles even op een rijtje gezet, mijn plusjes en minnetjes en de dingen die ik nog wil vragen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:11

Hee Girassol. Hoe bevalt jou de studie tot nu toe en mag ik vragen waarom je van de hbo pedagogiek naar de uni bent gegaan?