Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:40

Ik heb een lieftallig vriendje die een auto heeft met winterbandjes, die mij morgenochtend gaat brengen. Vind het doodeng om te rijden.

Dav schreef:
Diegene die nog met zomerbanden rijden vind ik niet slim,bij lagere temp is het al heel verstandig om winterbanden onder te doen.(heb je tijd genoeg voor gehad)
Morgen ga ik gewoon weer aan het werk,kan het niet maken om m'n collega's met mijn werk op te scheppen. En als je je snelheid aanpast,alles goed in de gaten houd,ruim afstand bewaart dan verklein je het risico al aanzienlijk

Je moet maar net de centjes hebben voor zowel winter- als zomerbandjes. En je hoeft zelf niet eens hard te rijden. Ik heb van de week genoeg ongelukjes moeten opruimen, waarbij er iemand veel te hard reed. Omdat ze het vervelend vinden dat er mensen rustig aan rijden.

Miranda40

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:43

Ik heb dan ook winterbanden maar nog pas ik de snelheid aan aan de omstandigheden. Vanochtend toen er nog niet gestrooid was en ik de brug afkwam om vervolgens bij de rotonde rechtsaf te moeten voelde ik de auto wel wat schuiven. Nee ik rijd liever langzaam en kom veilig aan dan dat ik doorrij met alle gevolgen van dien ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:46

MISTRAL94 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik als ouder zou er alle begrip voor hebben!
Zeker in de kerstvakantie! Daarnaast vraag ik me af of er ook ouders zijn die hun kinderen wel heen durven brengen in de auto??

Als ouder misschien wel, een werkgever waarschijnlijk niet....

Maar ze schrijft "stel dat die zouden sluiten", neem aan dat de werkgever dan besluit tot sluiten??? :+

Mijn vader vindt winterbanden onzin geloof ik... 8)7
En ik mag morgen bij moederlief in de auto naar het werk. Want die lijkt vooralsnog vastbesloten om te gaan.
Duim hard dat het OV er flink mee kapt en het KNMI weer een weeralarm afgeeft. Ik heb geen zin in ongelukken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:50

Dat zeg ik als ouder kun je daar misschien begrip voor opbrengen als de opvang dicht gaat maar jou werkgever waarschijnlijk niet.

Ik kan iig moeilijk zeggen tegen patienten je kunt vandaag niet ziek zijn en een huisarts nodig hebben, omdat ik er niet ben vanwege het weer. Zo werkt het helaas niet :Y) En dat zal niet alleen in de zorg op gaan, denk dat dit ook op gaat voor andere beroepen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:51

Ik heb ook geen winterbanden. Als ik drie keer per week de auto meepak is het veel, en dan is het nog alleen naar stal. Ik pak de fiets of eventueel de bus naar mijn werk, ik vertrek altijd midden in de spits (moet om vijf uur werken) dus de auto heeft geen zin dan.
Voor de weinige km's die ik maak zijn winterbanden gewoon niet.. lucratief om het zo maar te noemen. En met dit soort weersomstandigheden ging ik ook met winterbanden niet de weg op :=

NS rijdt morgen ook minder: http://www.nu.nl/binnenland/2148345/maa ... iphol.html

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:52

Paula schreef:
Ik moet morgen stagelopen, maar als het nog steeds zo sneeuwt als vandaag zal ik wel even een belletje plegen. Normaal doe ik er al 2 uur over om te komen met het OV dus het zal nu helemaal een drama zijn. En daarbij ben ik overgepland, zit er altijd al uit m'n neus te vreten...

Zo zit ik hier net zo. Alleen reis ik normaal 3 kwartier. Het is afwachten wat de bussen morgen doen, als het niet rijd dan zal ik overleggen of ik mijn laatste twee dagen op een ander moment in de vakantie mag inhalen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:53

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:53

MISTRAL94 schreef:
Dat zeg ik als ouder kun je daar misschien begrip voor opbrengen als de opvang dicht gaat maar jou werkgever waarschijnlijk niet.

Ik kan iig moeilijk zeggen tegen patienten je kunt vandaag niet ziek zijn en een huisarts nodig hebben, omdat ik er niet ben vanwege het weer. Zo werkt het helaas niet :Y) En dat zal niet alleen in de zorg op gaan, denk dat dit ook op gaat voor andere beroepen!

Nu snap ik 'm... Helaas niet blond...

Er zijn plenty oplossingen met dit weer, een buurvrouw die misschien echt niet naar haar werk kan, of zelfs gewoon vakantie heeft. Niet iedereen is huisarts ;)
Niet iedereen heeft met dezelfde verantwoordelijkheden te maken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:54

Tja ik breng mijn kind niet naar het kdv omdat ik zelf thuis uit mn neus zit te eten, maar omdat ik zelf moet werken dus ik zou not amused zijn als het kdv besluit maar niet te komen.

Toch wel grappig dat mensen met dit weer besluiten een taxi te nemen ipv zelf te rijden, wij rijden met dit weer ook niet met ijzeren pinnen en sneeuwketting rond helaas.

Voor mij is het even afwachten of ik morgen moet werken, vertrek iig ruim optijd.

Janine1990

Amrah

Ik ben bang dat ik mijn stage morgen moet afbellen want mn auto kan ik inmiddels niet meer vinden :+

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:55

Ik heb Donderdag nog zonder winterbanden gereden omdat ik een nieuwe auto binnen 8 weken krijg, en daar passen ze niet op, wilde we ze eigenlijk niet meer kopen. Maar gezien de sneeuw toch maar gedaan en het is een wereld van verschil.Op de bult waar ik met de zomerbanden niet op kwam kon ik met de winterbanden een hellingproef doen zonder te slippen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:55

Charaz schreef:
Tja ik breng mijn kind niet naar het kdv omdat ik zelf thuis uit mn neus zit te eten, maar omdat ik zelf moet werken dus ik zou not amused zijn als het kdv besluit maar niet te komen.

Toch wel grappig dat mensen met dit weer besluiten een taxi te nemen ipv zelf te rijden, wij rijden met dit weer ook niet met ijzeren pinnen en sneeuwketting rond helaas.

Voor mij is het even afwachten of ik morgen moet werken, vertrek iig ruim optijd.

Dat is wat m'n vader noemt: Het principe van afschuiven van de verantwoordelijkheid... :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:57

Janine1990 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nu snap ik 'm... Helaas niet blond...

Er zijn plenty oplossingen met dit weer, een buurvrouw die misschien echt niet naar haar werk kan, of zelfs gewoon vakantie heeft. Niet iedereen is huisarts ;)
Niet iedereen heeft met dezelfde verantwoordelijkheden te maken.

Maar daarom zeg ik dat zal niet alleen de gezondheidzorg zijn die daarmee te kampen heeft. Als de supermarkten dicht blijven, of als er een stroomstoring is wens ik toch ook wel dat de problemen opgelost worden :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:59

Charaz schreef:

Nou ik heb liever dat een taxichauffeur zijn of haar auto in de prak rijdt dan ik mijn eigen auto in de prak zou rijden. Dan zijn voor mij de problemen niet te overzien :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:00

MISTRAL94 schreef:
Maar daarom zeg ik dat zal niet alleen de gezondheidzorg zijn die daarmee te kampen heeft. Als de supermarkten dicht blijven, of als er een stroomstoring is wens ik toch ook wel dat de problemen opgelost worden :D

Supermarkten vind ik een heel ander verhaal, dat is voor mij gewoon een kwestie van: "Tsjah, dat is nu eenmaal de situatie. Als het op is, hebben we gelukkig nog buren die misschien wat meer in huis hebben."

Dit is gewoon de situatie, en je moet je niet eerder druk gaan maken om dingen dan dat ze ook daadwerkelijk gaande zijn. En de spanning die het allemaal met zich mee brengt, ach, dat heeft ook wel weer zo z'n charmes...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:01

Ik rijd liever zelf hoor, heb liever zelf dat stuur in handen dan dat ik een (onbekende) ander me laat rijden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:02

Vandaag thuis gebleven. Ik had vrij vandaag, maar zou naar Amsterdam gaan. Dat ging dus niet door. Morgen weer werken. Het is vakantie en dat betekend extra privelessen en een kinderpartijtje. Rustig aan maar op de zomerbandjes. Die 5 km. doe ik nu in ruim een kwartier.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:04

Janine1990 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Supermarkten vind ik een heel ander verhaal, dat is voor mij gewoon een kwestie van: "Tsjah, dat is nu eenmaal de situatie. Als het op is, hebben we gelukkig nog buren die misschien wat meer in huis hebben."

Dit is gewoon de situatie, en je moet je niet eerder druk gaan maken om dingen dan dat ze ook daadwerkelijk gaande zijn. En de spanning die het allemaal met zich mee brengt, ach, dat heeft ook wel weer zo z'n charmes...

Ik heb ook geen problemen hoor met dit weer, ik vind het ook wel wat hebben :j Alhoewel als het stroom uitvalt eis ik wel dat het probleem opgelost wordt :+

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:06

Janine1990 schreef:
kazan schreef:
Ik ben pas in dienst dus dat soort dingen ''durf'' ik nog niet echt zeg maar.
Ik zou het wel doen maar ik denk dat ik morgenvroeg maar mn telefoon in de gaten hou.

Ik weet niet of je HV1 of 2 bent, maar bij ons mogen ze dat gewoon zelf regelen met de cliënten... Je hoeft het alleen maar te verantwoorden in je periodeoverzicht of werkrapport...

ik ben volgens mij Hv2 (bij mensen thuis).
Ik zou echt niet weten wat ik moet doen...maar ja

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:08

HV1 is Alfa (per 1 januari anders door Wet Bussemaker), HV2 in dienst bij thuiszorginstelling.
De werkzaamheden zijn niet heel verschillend.

Je kan morgenochtend wel even contact opnemen met je procesmanager, als die veilig overkomt... :P

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:09

Ik vroeg het me ook gewoon af hoor over het KDV :D

We zij nu iig wel in overleg om eerder te sluiten morgen met de leiding gevende (heb ik alleen niks aan maar goed).
Sluiten kunnen wij nu ook niet maken dan zouden eerst alle ouders op de hoogte gesteld moeten worden.

De gedachte dat ik mijn zoontje morgen mee moet nemen in de auto vind ik maar niks, breng hem eerst naar mijn moeder dat is maar een klein stukje.

Er komen niet veel ouders met de auto bij ons, ik zit midden in stad utrecht en de meeste komen op de fiets of lopend zodat ze daarna de trein naar hun werk kunnen nemen.

Ben benieuwd hoeveel kids er komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:14

Ik ben heel stiekem aan het juichen, m'n vader zou antivries bij de ruitensproeivloeistof in gooien, maar komt tot de ontdekking dat de hele ruitenwisser het niet doet!
Ik heb echt zo geen zin in werken! Dat betekend morgen om zeven uur in de auto zitten, en 's middags om vijf uur thuis zijn. En dus geen kans hebben om nog weer naar die bult toe te gaan... O:)

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:19

tja, als ouder (ik heb geen kids) zonder baan! zou ik er wel begrip voor op kunnen brengen dat een kinderdag verblijf sluit, als werkgever zou ik not amused zijn als iemand om die reden niet zou komen opdraven. Ik werk in een apotheek, dan kan je er ook niet onderuit om niet heel erg je best te doen om op je werk te komen. Als je een kantoorbaan hebt en je kan vanuit huis werken wordt het geheel weer anders.

Winterbanden heb ik ook niet, auto rijden doe je voornamelijk met verstand en het hebben van winterbanden geeft sommige mensen een soort van valse veiligheid. Jij kan dan wel goed rijden, maar de rest van de wereld glibbert rond. Vanmiddag ook een debiel, in een jeep achtig geval, die een alto aan het opduwen was die volgens hem niet snel genoeg ging ...ohh je zou ze toch. Hou gewoon afstand en gebruik je verstand

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:22

Ik wacht gewoon morgen de voorspellingen en alarmen af.
Mijn auto staat inmiddels buiten de garage van mijn appartement. Dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ik de hellingbaan niet op kom.