VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimE

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:53

Écht waar..
Dan zit jij wel lang op school denk ik?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:56

Nee, niet eens. :) Vrijdag heb ik 1 uur les, ingeroosterd.. Daar tegenover staat drie keer het 8e uur in de rest van de week, maar het 8e is kwart over 3, niet zo gek laat dus. Nueve zit lang op school!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:59

Woow wat weinig zeg!
Ik had er vorig jaar 7 en dit jaar 6. Alleen maar omdat ik EM profiel heb met wiskunde B. anders was ik een aantal keer 12/1u vrij nu veel om 2 uur. Ook niet gek laat dus behalve de donderdag met gym.

Hierbij moet ik wel zeggen dat ik verplicht ben 3 'maartens werkuren' te doen. Of in de mediatheek of vanwege examenjaar in de aula..

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:00

Ja, die zit inderdaad lang.
Jeetje, maar 1 uur ingeroosterd! Wat een verschillen zitten soms tussen scholen he.. Daar verbaas ik me best wel over soms :P

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:01

Isjtar schreef:
Ik heb gelukkig maar 3 tussenuren en in die uren kan ik engels bij een andere klas volgen waardoor ik woensdag en vrijdag om 12.20 ui ben ipv 14.00 :)
Pff, k word helemaal gek van wiskunde :? Ik ben zo slecht in de afleiden en alles eromheen %)

En dan heb ik het nog maar niet eens over dat stomme primitiveren en particieel integreren!!
Hebben hier nog meerdere mensen zo'n debiele leraar die het K hoofdstuk uit boek 3 ook moeten doen? Ik snap er namelijk geen snars van.. :Z

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:04

Particieel intregreren? Wat is dat?
Wij zijn nu bezig met de eerste en 2de afgeleide... Heb er een zware hekel aan! Kzie nu al ontzettend op tegen die stomme se -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:08

Partieel integreren is een groot feest. :D
Als je bijvoorbeeld f(x) = e^x×ln(x) hebt, kan je dat niet in één keer primitiveren.. Maar moet gedeeltelijk (partieel dus).
Ooit nog wel een topic over gestart. _O-

Ah, gevonden:
[STW] Partieel integreren. Hellup?

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:11

Is het niet DAT SE? :Y)

Primitiveren is het terug werken van afgeleiden. Met behulp van primitiveren kun je bepaalde inhouden en oppervlakten van vlakken uitrekenen die worden ingesloten door (als voorbeeld) x-as, f(x) en bepaalde waardes.
Maar er zijn vormen die onrealistisch zijn om te primitiveren, deze kun je dan door middel van particieel integreren toch primitiveren waardoor je dus toch de oppervlaktes of inhouden kunt uitrekenen.

Erg duidelijk, vind je niet :+

(en valt ook onmogelijk te begrijpen...)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:15

Kijk ik begrijp de formule wel, maar ik begrijp niet welke fouten ik steeds maak ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:17

Ik snap het nu wel.. :j Heb vorig jaar hoofdstuk K gedaan.
Als je vragen oid hebt, laat het me maar weten. I'll see what I can do. :D

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:18

Oh dat! Haha ja dat ken ik wel, alleen wij noemen het geloof ik anders of ik heb gewoon niet op zitten letten :+
Primitiveren vind ik op zich weer niet moeilijk, het is alleen dat ik sommige regeltjes vergeet net als bij differentiëren :Y)
En ja, je hebt gelijk... het is dat se :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:19

Partieel integreren is geen CE-onderwerp, dus kan best zijn dat je het helemaal niet hoeft. :) Wel is elke school verplicht een niet-CE-onderdeel op te nemen in het SE. Onze school heeft dus - helaas - gekozen voor partieel integreren. Blij dat ik er vanaf ben. :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:20

sHaKiEjLaVeR schreef:
Haha opzich heb ik geen hekel aan gym, maar een hekel aan de tijden van gym. Zit op donderdag vanaf half 9 op school, tot 4 uur. Laatste 2 uur gym en dan ook nog een uur daarvoor tussenuur.

Worden jullie ook zo doodgegooid met tussenuren trouwens?

ik heb er 1... op vrijdag het 7e, 8e nog wiskunde :z

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:22

Ja onze ook. Hoop met heel mijn hart dat het in het SE3 ( Hebben geen wiskunde SE2) weggelaten wordt. Maar wij hebben een nogal doorgedraaide wiskunde leraar, die het idee heeft dat wij op de universiteit zitten en wiskunde studeren. Hij gaat dus overal met liefde op in, en denkt dat wij binnen 1 les zo iets wel even begrijpen..

Met grote haat van mij, want ik voel me altijd zó verschrikkelijk dom op het moment dat ik het wiskunde lokaal weer verlaat.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:23

sHaKiEjLaVeR schreef:
Isjtar schreef:
Ik heb gelukkig maar 3 tussenuren en in die uren kan ik engels bij een andere klas volgen waardoor ik woensdag en vrijdag om 12.20 ui ben ipv 14.00 :)
Pff, k word helemaal gek van wiskunde :? Ik ben zo slecht in de afleiden en alles eromheen %)

En dan heb ik het nog maar niet eens over dat stomme primitiveren en particieel integreren!!
Hebben hier nog meerdere mensen zo'n debiele leraar die het K hoofdstuk uit boek 3 ook moeten doen? Ik snap er namelijk geen snars van.. :Z

ja dat was mijn laatste toets van de 5e... wat een K-U-T hoofdstuk zeg...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:24

Isjtar schreef:
Particieel intregreren? Wat is dat?
Wij zijn nu bezig met de eerste en 2de afgeleide... Heb er een zware hekel aan! Kzie nu al ontzettend op tegen die stomme se -O-

eerste een tweede afgeleide dat is toch f'(x) en f''(x), dat vind ik wel makkelijk :o

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:28

tweede afgeleide heb ik daarentegen echt nog nooit van gehoord? welk hoofdstuk komt zoiets voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:29

Ik weet nog wel, vorig jaar het 7e uur op vrijdag. Altijd vrij lege klas, omdat velen zelfstandig werken in een tussenuur.
Ooit met partieel integreren was de hele klas DOODSTIL tijdens de uitleg, en toen de uitleg was afgelopen.. Opeens láchen iedereen.
Gewoon, omdat het zoooo moeilijk was dat niemand het nog kon volgen. Echt de slappe lach gehad omdat het hele bord volgeschreven stond en niemand er ook maar iets van begreep. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:29

sHaKiEjLaVeR schreef:
tweede afgeleide heb ik daarentegen echt nog nooit van gehoord? welk hoofdstuk komt zoiets voor?

Getal en Ruimte, hoofdstuk 13 (4e boek, 2e hoofdstuk daarvan). Heet gewoon de tweede afgeleide. Gaat over buigpunten etc. :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:30

Op zich vind ik het ook niet moeilijk nee, ik snap het wel maar die stomme regeltjes vergeet ik constant en kan ik niet terugvinden in mn boek waardoor het een stuk lastiger wordt _-:(

De 2de afgeleide is bij mij hoofdstuk 13 uit getal en ruimte... Het is wel wiskunde B, misschien maakt dat wat uit? (Ik weet allang niet meer wat jij hebt :P)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:32

_Denise_ schreef:
Nee, niet eens. :) Vrijdag heb ik 1 uur les, ingeroosterd.. Daar tegenover staat drie keer het 8e uur in de rest van de week, maar het 8e is kwart over 3, niet zo gek laat dus. Nueve zit lang op school!

Het 8e tot kwart over 3? Dan hebben jullie of korte pauze's of korte uren. :D Wij hebben 50 min per les en na 3 uur les 25 min pauze en dan na 2 uur 30 min pauze en na weer 2 uur 10 min pauze. Het 8e is tot kwart over 4 en het 9e tot 5 over 5.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:34

Ik heb trouwens wiskunde C dus begrijp niks van jullie. :') Ben nu met logaritmen bezig, dat is nog wel te doen. :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:35

NieneWiep schreef:
_Denise_ schreef:

Het 8e tot kwart over 3? Dan hebben jullie of korte pauze's of korte uren. :D Wij hebben 50 min per les en na 3 uur les 25 min pauze en dan na 2 uur 30 min pauze en na weer 2 uur 10 min pauze. Het 8e is tot kwart over 4 en het 9e tot 5 over 5.

Woa, wat lang! Onze pauzes zijn inderdaad korter, en de lessen ook. :')
Onze lessen zijn 45 minuten, eerste pauze na 3 uur is 15 minuten, tweede pauze na 5 uur 25 minuten en derde pauze na 8 uur 10 minuten. Het 9e duurt tot 10 over 4. :)

En @ nog een keer hierboven, ik doe wiskunde A, en heb voor aankomende SE week ook een hoofdstuk van vorig jaar over logaritmen! :D

Valt het bij jullie trouwens ook vies tegen wat betreft herhalen? Ik dacht dat het 6e jaar vooral herhalen zou zijn, maar tot nu toe hebben we voor elk vak alleen maar toetsen over nieuwe stof, of in combinatie met oude stof. :\

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:37

Logaritmen kwam bij ons al in hoofdstuk 3 voor als ik me niet vergis. Ik weet nu al niet meer wat logaritmisch papier is haha!
Heb inderdaad wiskunde B maar zijn tot de helft van hoofdstuk 12 gekomen tot nu toe. Dus dubbele afgeleiden zit er voor mij nog aan te komen!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:38

Wij hadden tot vorig jaar ook een 45 minuten rooster, en ik mis het... Ons hele rooster is er echt door de war van, dat 50 min rooster. We hadden eerst namelijk om de 2 uur pauze, en als je een blokuur had viel dat precies tussen 2 pauzes. En nu zit er steeds een pauze tussen elk blokuur, heel vervelend. En de tijden waren makkelijk te onthouden, het was altijd heel, half, kwart over, kwart voor. En nu is het vijf voor half dit, of tien over dat. Ik weet nog steeds niet uit mn hoofd hoe laat ik op school moet zijn als ik bijv. de eerste 3 uur vrij heb.