Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:38

hopelijk heb je m toch gehaald, ik zou ook schrikken als er iets in de fik stond haha!
bij mij zijn de resultaten tot nu toe niet zo denderend.. ben wel benieuwd naar mn BA cijfer, dat was mn laatste kans op m'n P dus heb daar vrijwel al m'n tijd in gestoken en niet echt in de andere vakken, vandaar.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:39

hoi hoi!
mn BA cijfer was een 7.2! ben best trots op mezelf, na al die 3en en 4en die ik normaal voor dat vak haalde! (bewijst maar weer dat 3 dagen keihard leren echt helpt haha :+ ) kan nu al die journaalposten dromen := nu moet ik t van mezelf wel bijhouden, want anders vergeet ik strax alles weer!

vorige week een switch formulier ingevuld dus doe nu officieel Accountancy ipv bedrijfseconomie :)
naja, officieel.. volgends de school kan het pas juni zijn dat ik een nieuwe pas en alles krijg, lekker handig want moet me nu in gaan schrijven voor de differentiatie minor kerndiciplines 1 & 2 maar dat kan dus nog niet.. terwijl ik vorig jaar al aangaf over te willen stappen en toen kreeg ik te horen dat t pas eind van t tweede jaar kon! najaa, komt vast goed!

best leuk project hebben we trouwens deze periode, uitgebreid advies geven over wel of niet beleggen in DSM. en dan natuurlijk waarom wel en waarom niet :)

hoorde vorige week in de les trouwens dat ruim 280.000 BV's en NV's in Nederland een boete krijgen wegens het te laat deponeren van het jaarraport bij de KvK, terwijl ze (inclusief uitstel) toch 13 maanden de tijd hebben?!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:43

Heej iedereen!
Ik heb tot nu toe alleen een halfpuntje communcatieve beroepsvaardigheden niet gehaald.
Was niet diep genoeg in mezelf gaan graven -.-
Anyways, statistiek vind ik alleen echt moeilijk, heb cijfer ook nog niet terug dus dat wordt wel een Her.
Iemand die mij daarmee kan helpen :+?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 10:45

Tja.. ik heb een controleplichtige geconsolideerde BV als klant die vanaf 2005 niks meer gedeponeerd heeft en voor die tijd alleen enkelvoudig :').

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:48

oeww statistiek, dat is ook niet echt mijn sterkste punt.. :')

woow :oo je zou toch denken dat die het allemaal aardig op orde hebben?!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 11:07

Is geen kwestie van niet op orde hebben. Die stukken hebben ze al lang, maar ze deponeren alleen de holding niet. De dochtermaatschappijen zijn steeds wel gedeponeerd. Echt achterlijk. Hoop dat ze een boete krijgen :))

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:29

Ow op die manier.. Die boete is geloof ik 750 euro, als dat per jaar is loopt t lekker op vanaf 2005 haha!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:37

Hehehe dus onze klas niet de enige met een (al gepubliceerd) gemiddeld van een 4.4 :+ verschrikkelijk!
Beetje vaag over dat deponeren, als ze de stukken toch al hebben lijkt mij een kleine moeite toch :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:10

*kon niet meer editen*
en heb zelf een 2.2 :') #ooeeps.
Iemand zin om me te helpen :+ ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 08:24

Zin wel :j, tijd niet :=

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:49

Statistiek vind ik echt super leuk :j Heb het ook weer met glans gehaald :D Alleen is het HBO of Uni statistiek?

edit Zoetermeer is wel een eindje weg :=

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:49

Ik had afgelopen periode ook mn laagste cijfer ooit, een 2.4 voor financiering, daar snap ik echt geen snars van, in de lessen ging het wel aardig, snapte het best goed, maar dan moet je t op de toets opeens helemaal zelf doen en dat ging niet zo als verwacht :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:06

Hahaha hbo- statistiek
Regressiemodellen, correlatiesmatrixen.. neen snap er niks van :+ geef een interpretatie van zus en geef de regressiecoëfficient van dat :')

Prijsindexcijfers en z/t tabellen snap ik dan weer wel *\o/* maar daar ging maar 25% van de vragen over :')

Naja, wij hadden gewoon een leraar, en die gaf echt nauwelijks les, die las t gewoon allemaal op.
Ging je iets navragen was het; Vraag dat maar aan een statistiekleraar }:0 (bent u toch :') ?)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:48

Die statistiek gaat soms ook nergen over. Dit jaar had ik echt zoiets van hèhè hier kan ik wat mee! Om vervolgens een casestudy te doen voor m'n scriptie :') Dus tja...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:50

Maar, waar voor heb je het nou precies nodig dan? die matrixen en regressies en allemaal?
kijk die prijsindexcijfers, à la.. maar de rest snap ik het nut niet van in :+ waarschijnlijk ook wel omdat ik het helemaaaaaaaaaal niet snap hoor maar toch!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:53

Die matrixen en regressies heb ik nooit gehad :n Kan me HBO statistiek niet meer herinneren, m'n vriendlief mag volgende periode het tentamen weer doen. Hoe diep ik ook graaf, geen idee waar het precies over ging. Uni statistiek vond ik wel echt een toegevoegde waarde hebben :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:02

Ik kan je wel een voorbeeldje sturen :')
Het gaat er (Volgens mij) om dat je dan een SD en een Gemiddelde enzo kan aflezen daaruit, waardoor je weer verschillende interpretaties kan laten weergeven :+ maar goed geen idee _O-
waar gaat uni-statistiek over dan ?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:32

Heel in het kort of je steekproef voldoende zekerheid kan geven. Met name via SPSS, alleen dat laatste gebruik je dus voor gegevensverzameling en kregen we bijna niets over :')

Het is natuurlijk heel breed, maar ik vond het erg interessant! Ben sowieso gek op sommen maken :Y) Of het nu LVW, statistiek, wat dan ook maar is :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:39

Oooooh, maar wat is SPSS dan :+ ?
Heb iig wel een mooi cijfer voor Access terug: 9.8 *\o/* dat vind ik nou leuk :))

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:38

Gefeliciteerd! Dat is een mooi cijfer voor op je cijferlijst :j

SPSS is een programma waar je data in kunt voeren en die gaat dan de sommen voor jou berekenen. Iets handiger dan alles handmatisch zitten tellen. Maar goed, dan moet je de uitdraaien daarvan wel kunnen lezen. Echt een fantastisch programma als je een kwantitatief onderzoek gaat doen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:37

Ik krijg juist ook alleen statistiek met spss en doe hbo :P en access heb ik ook gehad maar niet als apart vak, bij ons viel dat onder database en informatiekunde ;)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:59

Ik heb nooit access gehad volgens mij.... Volgens mij gingen ze d'r vanuit dat je dat al kende. Wat in mijn geval ook zo was. Ik heb het in de praktijk later eigenlijk nooit gezien dat access.

We kregen wel excel, nou dat was echt peanuts.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:37

haha, ja excel kregen wij de eerste periode van t eerste jaar al, echt heel makkelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:30

LuvdaTossa schreef:
Ik heb nooit access gehad volgens mij.... Volgens mij gingen ze d'r vanuit dat je dat al kende. Wat in mijn geval ook zo was. Ik heb het in de praktijk later eigenlijk nooit gezien dat access.

We kregen wel excel, nou dat was echt peanuts.

In het 1e jaar toch? Wij hebben het tenminste in jaar 1 een heel klein beetje gehad, als onderdeel van BIV..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:39

excel hebben wij ook gehad, maar dan in de 1e 2 blokken. dit blok dan access en komend blok niks op de pc dacht ik! krijg komend blok vakken zolals administratieve organisatie, recht etc :) ben benieuwd!!
ik dwnk dat ik dat spss volgend kaar dan krijg ofzo ? zir pas in mn Pjaar heah :)
haha moet wel zeggen dat ik t boekhouden zelf t leukst vind :+ zefmaar alles opstellen enzo!