een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:51

Dat is idd wel een nadeel als gezinnen het voor het geld gaan doen... dat zou voor mij een reden zijn niet met EF weg te gaan. Ik zou niet het gevoel willen hebben dat ik daar zit omdat ze er geld voor krijgen. Ik ben dan ook heel erg fan van mijn uitwisselingsorganisatie, want daar gebeurt ALLES vrijwillig :) (ook de organisatie)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:56

even een kopier/plakken stukje:
Citaat:
oke,ik ben dus ergens achter gekomen:
het amerikaanse government ontvangt grant studentdat zijn exchange students met een scholarship.
Nou hebben ze die in Germany en sommige balkan landen het midden oosten en asia.
Hun reden is die mensen kunnen zich het misschien niet veroorloven om te komen, maar er zijn meer landen en ik vind het dus heel stom dat ze dat maar bij sommige landen doen want ik kon dus bijna niet komen omdat het te duur zou zijn maar mij zouden ze nooit niet een scholarship geven maar iemand uit die paar landen mag gelijk komen, en ze krijgen allemaal benefits.
ik vind dat dus stom, en mijn mom (die een hele erge mening heeft over alles governmental en mij dat heeft aangeleerd) vind dat ook.
Zij zegt dus dt als wij dat allemaal oneerlijk vinden is dat wij een e-mail, brief moeten schrijven aan de governement zeggend dat dit heel erg oneerlijk is en het nergens op slaat dat je sommige landen nu een voordeel geeft en het moeilijker (en misschien 9weet ik niet zeker) ook duurder maakt voor andere mensen.
en ik wou gewoon even aan jullie allemaal vertellen hoe dat zit en als je daar verandering in wil zien dat je daar gewoon even moet proberen het onder de ogen van de government te brengen.
Nou dat was een heel verhaal.

Wat vinden jullie hiervan? ik sprak de hoststudent die nu bij mijn family is, en zij krijgt ook alles vergoed, en maakt een uitstapje hier, een uitstapje daar. Terwijl ik de volle pont moet betalen en 1x een uitstapje maak...

nog even een stukje:
Citaat:
mijn gastzusje is een scholarship student uit pakistan.. en je wilt niet weten hoeveel dingen zij voor haar doen... zomaar even 5dagen san diego, slapen in een hotel, seaworld, eten etc... en ze hadden een wedstrijd voor mensen uit die landen en daar had ze van gewonnen, leadership conference... nou daar werden dus even 30 studenten over heel amerika naar san jose gestuurd, met het vliegtuig... en wat ze daar dan leren? helemaal niks, is gewoon voor fun.... en dan is het wel allemaal goedgekeurd om dagen te missen op school!?! oh en dan in mei krijgt ze nog een speciale orientatie waar ze ook 3 nachten ofzo in een hotel gaan slapen en leuke dingen gaan doen, magic mountain enzo.. terwijl alle scholarshipstudents aan het einde van het jaar ook nogeens 5 dagen naar washington dc gaan omdat ze daar een orientatie hebben... ik vind het echt belachelijk..
en hier word zij ook echt als een prinsesje door mijn organisatie behandeld..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:14

Raar als ze daar in een organisatie onderscheid tussen maken, gelukkig was dat bij mij niet zo. Bij mij werd wel veel vergoed overigens. Geen kosten aan de organisatie (wel van het selectieweekend en nog wat andere dingen), geen schoolkosten. Ik kreeg 100 dollar zakgeld per maand van mijn rotaryclub die mij daar ontving. Ook hadden wij gratis reisjes waarbij het hele district samen kwam, dat was soms best een stukje reizen al je bedenkt dat het district ongeveer van hier tot ergens in Spanje liep (bij wijze van spreken dan, qua afstand) en dat werd allemaal door de Rotary betaald. Maar dat was dan in ieder geval voor iedereen gelijk.

Fleur_Laura

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:26

Maar het is niet eens per organisatie zo, meisje wat er nu zit gaat niet met travelactive, maar met een hele andere (duitse) organisatie...
Ik vind het wel goed dat mensen uit islamlanden een scholarschip krijgen en begrijp de regering daar ook in (doen het om de islam populairder te maken en vooroordelen weg te nemen).

Dat is wel netjes van je organisatie miccamaaike :j

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:57

Het is wel banketstaaf voor degene hier die er keihard voor sparen!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 04:32

Ik heb inderdaad ook mijn hele spaarrekening geplundert.. en ik ben een hardwerkende VWO student die in de top 100 leerlingen zit van haar 2200 leerlingen school hier. Het leven is nou eenmaal oneerlijk op deze wereld. Inderdaad ene goed idee om eraan te werken maar of het echt helpt? Joost mag het weten.

Ik denk niet dat onze regering zich het kan veroorloven scholarships te gaan uitgeven aan uitwisselingstudenten als we al een tekort hebben op onze begroting, ik zou liever zien dat ze meer geld stoppen in energiebesparing e.d. dan uitwisselingsstudenten.

En ik heb 300 euro meer betaald om in de Rocky Mountains terecht te komen. Ik wilde zelf graag ergens heen waar ik kon snowboarden en ik ben dol op bergen. Ik wilde niet zomaar ergens in de middle of nowhere terechtkomen, amar dat is mijn mening.

Achteraf? California is echt mijns taat. Het groene heuvellandschap doet me denken aan het verenigd koninkrijk. Prachtig daar en een heerlijk klimaat. Ook landinwaarts zeker een goede plek.

Maargoed, mijn levensfilosofie is dat alles gebeurd voor een reden dus ik accepteer dat ik hier terechtben gekomen en probeer er zoveel mogelijk uit te halen, maar ik kan iedereen aanraden NIET naar utah te gaan als je dezelfde religieuze kijk op het leven hebt als ik (agnostisch) :Y)\

En sorry voor het typgebrek, 8 maanden Engels dag in dag uit is zeker niet ten goede gegaan voor mijn Nederlands.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:08

Hopelijk gaat t nog door voor mij :| Deze tentamenweek ging niet zo goed!!

P.s Wanneer komt je nieuwe blog Karin? O:) haha. Ze zijn super leuk om te lezen en een beetje een idee te krijgen :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 06:48

Haha lief! Ik ga proberen hem morgen te schrijven, maar ik beloof niks hoor!

Echt weer zo'n toffe dag gehad. Mijn Amerikaanse vrienden... <3

En de huizen waarin mijn vrienden wonen. Haha. SODEKNETTER. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van de huizen hier. Ik woon in het op een a rijkste 'county' (soort van gemeente) in Utah. Mediane inkomen? 200.000 dollar per jaar. :))

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:14

haha median income in sharptown (700 inwoners) is 40,000, wat ik toch ook nog wel redelijk vind :P maar 200,000 sodeknetter :oo

Ik kijk uit naar je blog Karin! :D
Mooi dat je een leuke dag hebt gehad!

haha @aster mijn laatste toetsweek is ook echt heel slecht gegaan, ik hoop dat de cijfers nog wat meevallen :=

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:13

Haha ja tis hier best wel veel. :') En ik woon in een rijtjeshuis in Heerenveen thuis he... :))

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:21

Mijn blog upgedate. :) Niet veel bijzonders hoor. ;)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:39

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:38

Leeeeuuk! Ik ga m lezen! :D

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:05

Ik ben ineens gewisseld van gastgezin omdat mijn gastouders ineens foster parents zijn geworden ofzo! Maar heb nu samen met mijn finse gastzusje gelijk een andere :).
Klinkt veeel leuker! Ook gelijk nieuwe school :oo

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:26

Aster_ schreef:
Ik ben ineens gewisseld van gastgezin omdat mijn gastouders ineens foster parents zijn geworden ofzo! Maar heb nu samen met mijn finse gastzusje gelijk een andere :).
Klinkt veeel leuker! Ook gelijk nieuwe school :oo

*voelt zich heel blond*
Wat zijn foster parents? Ken die term wel maar weet niet wat het is :')

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:56

foster is toch adoptie? :+

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:48

Yup.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:19

Het is nu al dik 2 maand geleden dat ik mijn gastouders heb gemaild, en heb nog steeds niets terug!
Ze had 'vergaderingen'... :roll:

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:42

Oh dat lijkt me echt super vervelend Topsylover! helaas valt er weinig aan te doen...
Misschien dat als ze nog eens terugmailt je kan vragen of jullie een keer kunnen bellen. Misschien heeft ze wel een heel druk leven ofzo? maarja hoeveel tijd kost een mailtje schrijven nou of zijn er andere omstandigheden :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:46

Idd ik vind het wel een beetje raar.. Ik heb vreselijke telefoonangst dus bellen wordt hem waarschijnlijk niet! :D
Maarja kijk, dat je zoals Karin na 2 weken pas een reactie krijgt okee.. Maar mijn organisatie heeft die vrouw gebeld en ze zei dat ze zou kijken. 2 week geleden(!).
En dan heb ik nog steeds helemaal niks terug, niet eens even een klein mailtje dat ze hem hebben ontvangen ofzo.. Ik vind het echt superraar.. :\

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:40

Pff echt raar inderdaad! Ze zou het toch juist leuk moeten vinden om met jou contact te hebben? 8)7

Vind het wel raar van mijn oude gastgezin! Je denk er toch goed overna lijkt mij?
Maarja, mn nieuwe familie hebben allemaal huisdieren en kinderen enzo dus veeeeel gezelliger :D!
Alleen mn nieuwe school is heel streng gelovig := geen make-up en kettingen bijvoorbeeld

edit: Ik had ook telefoonangst. :P 3x naar de wc van te voren van angst hahah! maar voelde goeeeeddd daarna :D!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:48

Aster_ schreef:
Pff echt raar inderdaad! Ze zou het toch juist leuk moeten vinden om met jou contact te hebben? 8)7

Vind het wel raar van mijn oude gastgezin! Je denk er toch goed overna lijkt mij?
Maarja, mn nieuwe familie hebben allemaal huisdieren en kinderen enzo dus veeeeel gezelliger :D!
Alleen mn nieuwe school is heel streng gelovig := geen make-up en kettingen bijvoorbeeld

edit: Ik had ook telefoonangst. :P 3x naar de wc van te voren van angst hahah! maar voelde goeeeeddd daarna :D!

WAT :oo Geen make-up en kettingen/armbanden ofzo?? -O-
Ook geen pumps dan zeker :\ Das balen! Maar wel mooi dat ze huisdieren hebben enz!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:50

Maar weet je waar ik zo bang voor ben? Mijn gastouders zijn jonge, werkende ouders met een kind van 2. Straks gaan ze mij gebruiken als babysitter! := En ze wonen dan ook nog een midden in de velden, dus niet veel te doen daar als je moet babysitten!

Naja zal het eens voorleggen aan mijn organisatie, misschien kunnen zij er iets aan doen?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:53

MelanieB schreef:
Aster_ schreef:

WAT :oo Geen make-up en kettingen/armbanden ofzo?? -O-
Ook geen pumps dan zeker :\ Das balen! Maar wel mooi dat ze huisdieren hebben enz!

Erg he :|
Wordt even omschakelen :))

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:56

topsylover schreef:
Maar weet je waar ik zo bang voor ben? Mijn gastouders zijn jonge, werkende ouders met een kind van 2. Straks gaan ze mij gebruiken als babysitter! := En ze wonen dan ook nog een midden in de velden, dus niet veel te doen daar als je moet babysitten!

Naja zal het eens voorleggen aan mijn organisatie, misschien kunnen zij er iets aan doen?

Hmm, nouja het raarst vind ik dat ze niet reageren! Dat geeft een beetje ongeintresseerde indruk. Tenzij er natuurlijk iets aan de hand is of i.d maarja dan kunnen ze dat ook melden?
Ik weet niet wat je verder kan doen :n , tja afwachten maarja...