(ook de organisatie) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
(ook de organisatie) Citaat:oke,ik ben dus ergens achter gekomen:
het amerikaanse government ontvangt grant studentdat zijn exchange students met een scholarship.
Nou hebben ze die in Germany en sommige balkan landen het midden oosten en asia.
Hun reden is die mensen kunnen zich het misschien niet veroorloven om te komen, maar er zijn meer landen en ik vind het dus heel stom dat ze dat maar bij sommige landen doen want ik kon dus bijna niet komen omdat het te duur zou zijn maar mij zouden ze nooit niet een scholarship geven maar iemand uit die paar landen mag gelijk komen, en ze krijgen allemaal benefits.
ik vind dat dus stom, en mijn mom (die een hele erge mening heeft over alles governmental en mij dat heeft aangeleerd) vind dat ook.
Zij zegt dus dt als wij dat allemaal oneerlijk vinden is dat wij een e-mail, brief moeten schrijven aan de governement zeggend dat dit heel erg oneerlijk is en het nergens op slaat dat je sommige landen nu een voordeel geeft en het moeilijker (en misschien 9weet ik niet zeker) ook duurder maakt voor andere mensen.
en ik wou gewoon even aan jullie allemaal vertellen hoe dat zit en als je daar verandering in wil zien dat je daar gewoon even moet proberen het onder de ogen van de government te brengen.
Nou dat was een heel verhaal.
Citaat:mijn gastzusje is een scholarship student uit pakistan.. en je wilt niet weten hoeveel dingen zij voor haar doen... zomaar even 5dagen san diego, slapen in een hotel, seaworld, eten etc... en ze hadden een wedstrijd voor mensen uit die landen en daar had ze van gewonnen, leadership conference... nou daar werden dus even 30 studenten over heel amerika naar san jose gestuurd, met het vliegtuig... en wat ze daar dan leren? helemaal niks, is gewoon voor fun.... en dan is het wel allemaal goedgekeurd om dagen te missen op school!?! oh en dan in mei krijgt ze nog een speciale orientatie waar ze ook 3 nachten ofzo in een hotel gaan slapen en leuke dingen gaan doen, magic mountain enzo.. terwijl alle scholarshipstudents aan het einde van het jaar ook nogeens 5 dagen naar washington dc gaan omdat ze daar een orientatie hebben... ik vind het echt belachelijk..
en hier word zij ook echt als een prinsesje door mijn organisatie behandeld..
\
maar 200,000 sodeknetter 

En ik woon in een rijtjeshuis in Heerenveen thuis he...
Niet veel bijzonders hoor.
http://cid-5900533028b9aa92.skydrive.li ... chUpload=1
.
Aster_ schreef:Ik ben ineens gewisseld van gastgezin omdat mijn gastouders ineens foster parents zijn geworden ofzo! Maar heb nu samen met mijn finse gastzusje gelijk een andere.
Klinkt veeel leuker! Ook gelijk nieuwe school

!
geen make-up en kettingen bijvoorbeeld
3x naar de wc van te voren van angst hahah! maar voelde goeeeeddd daarna
! Aster_ schreef:Pff echt raar inderdaad! Ze zou het toch juist leuk moeten vinden om met jou contact te hebben?![]()
Vind het wel raar van mijn oude gastgezin! Je denk er toch goed overna lijkt mij?
Maarja, mn nieuwe familie hebben allemaal huisdieren en kinderen enzo dus veeeeel gezelliger!
Alleen mn nieuwe school is heel streng geloviggeen make-up en kettingen bijvoorbeeld
edit: Ik had ook telefoonangst.3x naar de wc van te voren van angst hahah! maar voelde goeeeeddd daarna
!
Geen make-up en kettingen/armbanden ofzo?? 
Das balen! Maar wel mooi dat ze huisdieren hebben enz!
En ze wonen dan ook nog een midden in de velden, dus niet veel te doen daar als je moet babysitten!MelanieB schreef:Aster_ schreef:Pff echt raar inderdaad! Ze zou het toch juist leuk moeten vinden om met jou contact te hebben?![]()
Vind het wel raar van mijn oude gastgezin! Je denk er toch goed overna lijkt mij?
Maarja, mn nieuwe familie hebben allemaal huisdieren en kinderen enzo dus veeeeel gezelliger!
Alleen mn nieuwe school is heel streng geloviggeen make-up en kettingen bijvoorbeeld
edit: Ik had ook telefoonangst.3x naar de wc van te voren van angst hahah! maar voelde goeeeeddd daarna
!
WATGeen make-up en kettingen/armbanden ofzo??
Ook geen pumps dan zekerDas balen! Maar wel mooi dat ze huisdieren hebben enz!
topsylover schreef:Maar weet je waar ik zo bang voor ben? Mijn gastouders zijn jonge, werkende ouders met een kind van 2. Straks gaan ze mij gebruiken als babysitter!En ze wonen dan ook nog een midden in de velden, dus niet veel te doen daar als je moet babysitten!
Naja zal het eens voorleggen aan mijn organisatie, misschien kunnen zij er iets aan doen?
, tja afwachten maarja...