Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

margreet4

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:26

Succes in ieder geval!!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:16

Nou idd heel veel succes! Is wel heeel erg balen!!
Vond je zelf ook dat het niet helemaal lekker ging, of had je zelf wel een goed gevoel?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:14

Jeetje Mariska..! Wat schrikken en ontzettend balen! kwam het voor jou uit het niets of zag je het wel een beetje aankomen?
Gefeliciteerd Magreet! :D Super!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:24

Dankje :D ben er ook echt blij mee :D heb nu me stage opdrachten af dus die kan ik gelijk volgende week afleveren aan mijn coach!! op school :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:12

22 augustus begin ik met de opleiding, over 4,5 week doe ik examen in het vmbo TL.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:17

Mag ik me ook nog melden? :)

Verpleegkundige leerjaar 2 (mbo), loop nu stage bij mcg clienten (meervoudig complex gehandicapt) en vorig jaar op een revalidatie afdeling.
Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:24

carr_friesje schreef:
22 augustus begin ik met de opleiding, over 4,5 week doe ik examen in het vmbo TL.

Oeh spannend Examen!!! :) sta je er goed voor?
Heb je zin in de opleiding?

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:25

Eva_Arno schreef:
Mag ik me ook nog melden? :)

Verpleegkundige leerjaar 2 (mbo), loop nu stage bij mcg clienten (meervoudig complex gehandicapt) en vorig jaar op een revalidatie afdeling.
Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen!

Ik ben ook 2e jaar! Hoe vind jij het bij mcg??
Ik heb alleen nog maar stage gelopen in het verzorgingshuis en (particulier verzorgingshuis)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:33

Ik heb mn stage niet gehaald.. :\ 10 weken lang geen tekenen gehad dat ik ergens harder aan moest trekken, en met mn eindgesprek een onvoldoende gekregen..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:36

__inge__ schreef:
Ik heb mn stage niet gehaald.. :\ 10 weken lang geen tekenen gehad dat ik ergens harder aan moest trekken, en met mn eindgesprek een onvoldoende gekregen..

jeetje dat is wel heel vervelend :(:) en nu?
Wel raar dat ze op je stage nooit iets hebben laten merken, zou dat wel even op school aankaarten..

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:36

Wow dat is wel erg balen!!
Hoeveelste stage was dat? (in welk jaar zit je)
en nu??

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:42

Ja echt heel erg.. dit was mn laatste stage, zou alleen nog mn scriptie moeten maken en dan was ik klaar!
Ga nu 10 weken werken, waar ik een oproep contract heb, en dan na de vakantie deze stage ergens anders over doen.. en dan maar kijken wat ik de rest van dat jaar ga doen.
Had erg graag volgend jaar met niv. 4 willen beginnen, maar t werd me niet gegunt helaas.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:44

Poeh dat is dan wel erg erg erg erg balen.... zeker omdat het ook je laatste was... anders was het natuurlijk ook erg geweest maar dit is wel extra zuur..

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:46

als er iemand nog boeken zoekt voor deze opleiding?
ik heb er nog liggen voor weinig
bij intresse pb mij even
Laatst bijgewerkt door lovemeintje op 13-04-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:47

Ja zeker weten.. kom nu ook wel wat in de knoei met mn scriptie, weet ook nog niet hoe ik dat moet gaan oplossen, want ik doe hem samen met iemand, die het natuurlijk/gelukkig wel gehaald heeft..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:50

margreet4 schreef:
carr_friesje schreef:

Oeh spannend Examen!!! :) sta je er goed voor?
Heb je zin in de opleiding?

ja , afgerond allemaal zevens en achten.
t lijkt me een hele leuke opleiding, aangezien mijn moeder nu de verkorte IG opleiding doet. zij heeft een jaar of 25 geleden de opleiding verzorgende gedaan, alleen is ze die nu aan het uitbreiden met het IG gedeelte.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:59

Margreet4: nou het is me heel erg meegevallen! het scheelt dat we ook 2 clienten hebben die wel wat kletsen. Een meid van 28 en ene van 18. Maar het is wel even wennen, het is zeker niet mijn doelgroep maar mede door het team heb ik er echt een leuke stage gehad. Moet in totaal nog 4 weekjes. En dan hopelijk het ziekenhuis in!

Zijn jullie ook allemaal begonnen met het nieuwe leren? competentie gericht? (kernactiviteiten etc) bij ons op school loopt t namelijk helemaal niet :n

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:14

Ja wij hebben ook competentie gericht! (kernactiviteiten enzo.) heb het gevoel dat het bij ons ook niet helemaal soepel loopt maar gaat steeds iets beter!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:32

Wat leuk, weer een beetje nieuw leven in het topic!
Ben sept begonnen met de opleiding en helaas ook cgo leren. Valt nog niet helemaal mee! Zijn nog een hoop onduidelijkheden en vooral een hoop zeur mutsen in onze klas! Doe de bbl variant en ben ook al twaalf jaar van school af geweest, maar we hebben er twee van eind veertig bij ons in de klas zitten en die zijn alleen maar aan het mopperen en de rest aan het opstoken, niet leuk!
De opleiding vind ik wel erg leuk. Vind wel dat we voor de toetsen aan het eind van het blok erg veel moeten leren. Hebben jullie dat ook? Zo'n derdig hoofdstukken gemiddeld!! Heb gister weer een toets gehad, gelukkig een 5,9, dus gehaald. Het hoogst was een 6,3 en maar 8 studenten uit twee klassen hebben een voldoende. Das toch niet normaal!
Ik zit op de roc a12 in Veenendaal. Zijn er nog meer mensen die daar zitten?
Heel veel succes allemaal met stampen, stage en werken!

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:21

mag ik me ook aanmelden ? :o

ik ga volgend jaar verzorging ig doen , nu doe ik echt iets heel anders, nu doe ik bloem en designe
en dit is een hele foute keus geweest, zit er best wel mee, ben ook echt heel bang dat ik nu weer verkeerd heb gekozen.

iedereen hier goede ervaringen met de opleiding ? :D

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:36

Ik heb opzich goede ervaringen met de opleiding, vind t super leuk enzo! alleen het competentie gericht leren loopt absoluut niet bij ons op school. Docenten snappen er ook niks van en krijgen dus iedere week een ander verhaal te horen.

Margreet, hoeveel beroepsprestaties moet jij afsluiten dit jaar? en heb je al cgi's gehad? Ik moet er dit jaar 11 afsluiten (kernactiviteit 1 +2 en een bp van kernactiviteit 3) en heb over 4 bp's pas n cgi moment gehad :=

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:02

Haha, eva arno, klinkt alsof je in code taal spreekt. Ben ook bezig met de opleiding, maar bij ons heet het allemaal net een beetje anders. Das eigenlijk ook raar!
Wat bedoel je met je bovenstaande berichtje?
Alvast dank voor het mij wijzer maken!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:04

@ Eva:
Wat zijn cgi, of is dit een hele domme vraag :P ??

Ik heb nu de kernactiviteit Ondersteunen bij het leven van alle dag helemaal afgerond (deze stage pas)
1e jaar is bij ons een beetje weggegooit jaar geweest qua competentie gericht leren! We hadden namelijk Van intro naar proffessie ook al af moeten hebben dat jaar maar is dus nog niet af! Dit moet dit jaar volgens mij nog! Verder hebben we dan nog: Zorgen in specifieke situaties, Bieden van midden/hoog complexe zorg, en bieden van hoog complexe zorg. Maar deze 3 hoeven nog niet af dit jaar! Ook leren loopbaan burgerschap (LLB) moets eigenlijk vorig jaar al afgerond zijn maar dit hebben we toen helemaal niet gehad dus moet ook dit jaar af! Hiervan moet ik nog 2 onderwerpen en 2 reflectieverslagen en als die goedgekeurd zijn is dit ook afgesloten :)

Morgen weer LTB, gelukkig een erg fijne LTB'er dus die gaat ons eens flink helpen met het portfolio!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:35

samiratjj schreef:
mag ik me ook aanmelden ? :o

ik ga volgend jaar verzorging ig doen , nu doe ik echt iets heel anders, nu doe ik bloem en designe
en dit is een hele foute keus geweest, zit er best wel mee, ben ook echt heel bang dat ik nu weer verkeerd heb gekozen.

iedereen hier goede ervaringen met de opleiding ? :D

Wat toevallig, ik kom ook van de bloem & design opleiding :D (2 jaar gedaan en had toen mijn niv3 diploma).
Daarna een jaar in de thuiszorg (huishoudelijk) en ben nu eind 2e jaars IG'er.
In eerste instantie wel getwijfeld of ik nu wel goed gekozen had, maar sinds ik op een PG afdeling werk (welliswaar geen goede begeleiding en niet allemaal even leuke collega's) ben ik ervan overtuigd dat ik dit echt graag wil. PG is echt helemaal mijn ding, zo anders dan verzorging, hoewel ik dat ook best leuk vindt :j

Succes met je keuze!!

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:38

okee, ja ik vind het wel een leuke opleiding, maar het is toch niks voor mij , door mijn stages en alles ben ik er toch echt achter gekomen dat ik hier niks mee wil, het is nog wel altijd een hobby van mij (al paar jaar)
ik hoor wel eens ; zo jij gaat in eens iets anders doen ,

dankjewel voor je reactie , ik hoop dat het allemaal goed komt, en deze opleiding wel bij me past :D