Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:16

Dus kreeg ik vannacht om 4:13 een e-mail met een afwijzing.. Gewoon een automatische mail denk ik :')

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:16

Ja ik schrik ervan dat je maar zo weinig reacties terug krijgt. Ik denk dat ik onder de 50% van de sollicitaties zit. Ik vind dat zo onaangepast. Nota bene in het onderwijs...?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:50

xNathaliee schreef:
Dus kreeg ik vannacht om 4:13 een e-mail met een afwijzing.. Gewoon een automatische mail denk ik :')

Zal goed kunnen := zal niet het eerste bedrijf zijn die werkt met een programma die willekeurig een paar brieven eruit pakt en de rest direct een automatische afwijzing stuurt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:57

Tja voor jou nog minstens 100 andere, dus waarom zouden ze moeite doen te reageren.

Wat zouden jullie doen? Ik ben nu noodgedwongen terug bij mijn ouders gaan wonen. Heb daardoor stuk lagere maandlasten, dus kan met geld op mijn spaarrekening nog een tijd vooruit. Voorlopig nog even doorzoeken naar vacatures die passen bij mijn achtergrond/interesse? Of alles waar kans is om aangenomen te worden op reageren en dan misschien sneller inkomen hebben en wellicht weer het huis uit kunnen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:36

Vanuit werk kom je vaak makkelijker aan het werk; ik zou gezien je situatie wel breder kijken en van mij part de bediening in gaan of kies wat andere uit dat raakvlakken heeft met waar je naar op zoekt bent: waar nauwkeurigheid bv heel belangrijk is, ook al is het dan maar een lagere functie.

Ik heb dan ongeschoold werk, maar kan wel aspecten er van inzetten voor sollicitaties voor hogere functies. Ik heb bv aantoonbare affiniteit met de zorg. Dus ook al is het werk zelf niet relevant, aspecten buiten de werkzaamheden zelf om wel. Ook mijn vrijwilligerswerk is goed inzetbaar in oa motivatie brief.

Ik zou dus geen werk zoeken waar geen enkel raakvlak mee is met waar je naar toe wilt. In mijn geval zou bv schoffelaar niets toevoegen omdat ik geen werk zoek waarbij ik veel buiten ben of verstand moet hebben van onkruid (bij wijze van) en ik zoek ook geen fysiek werk.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:50

Had gister ook weer solliciatie de deur uit gedaan, sowieso voor de zekerheid; kreeg vanochtend al mail dat ik afgewezen werd.... Zover ik weet zijn hoofdkantoren niet open op zaterdag/zondag, en desbetreffende filiaal was ook niet open vandaag! :P

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:35

Dat is vreemd Kippetje! Ik heb juist 100 % ontvangstbevestigingen in het onderwijs. Eigenlijk nog nooit geen reactie gehad, en krijg ook keurig afwijzingen terug (zelfs meerdere bij meerdere sollicitaties bij hetzelfde bedrijf)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 17:49

Idinn, pakken wat je pakken kan. Dan hoef je je buffertje ook niet aan te spreken. Zou fijn zijn als je dat gewoon kan bijhouden.

En kijk naar mij.........ik dacht ook dat ik voldoende tijd (lees: ww) had om een baan te vinden. Niks is minder waar.

Afwijzing midden in de nacht......... triest.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:01

xNathaliee schreef:

Dat heb ik ook een paar keer gehad inderdaad :') Of gewoon helemaal geen reactie, dat vind ik zo ontzettend triest. Mensen nemen de moeite om op jou vacature te reageren en vervolgens heb je niet het fatsoen om een bericht (desnoods automatisch om 4 uur 's nachts) terug te sturen.

En vraag: ik ben van plan om morgen een rondje te doen langs verschillende bedrijven om te vragen of ze nog krachten zoeken en mijn cv af te geven. Maar is het verstandig om hier een soort algemene brief bij te doen over wie ik ben en mijn competenties en vaardigheden. Soort van sollicitatiebrief maar dan een beetje anders omdat het niet speciaal aan een bedrijf gericht is. En zo ja, hoe stel je zo'n algemene brief op?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:49

Mag ik me hier ook melden? vorige week te horen gekregen dat ik per januari boventallig verklaard ga worden....

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:53

Ik heb volgende week in ieder geval een gesprek bij een horeca uitzendbureau, zou fijn zijn als ik dat iig kan doen als tijdelijk werk. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:44

xx_Lyzet schreef:
Is er misschien iemand die mij wellicht kan helpen met een open solliciatie? Heb dit namelijk nog nooit gedaan! :oo

Iemand toevallig? :oo
Vind sollicitatiebrieven sowieso al lastig om te "maken", laat staan een open solliciatiebrief! :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:50

Ja hoor, gooi je vragen maar in PB :)

xx_Lyzet schreef:
xx_Lyzet schreef:
Is er misschien iemand die mij wellicht kan helpen met een open solliciatie? Heb dit namelijk nog nooit gedaan! :oo

Iemand toevallig? :oo
Vind sollicitatiebrieven sowieso al lastig om te "maken", laat staan een open solliciatiebrief! :+

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:02

Grote bedrijven hebben blijkbaar een programma draaien die de inkomende sollicitaties screent op de bijgevoegde cv's en als deze niet of te weinig matcht, krijg je vanuit dat programma dus al een afwijzing.... hoe gek moet het worden :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:32

lieke2 schreef:
Grote bedrijven hebben blijkbaar een programma draaien die de inkomende sollicitaties screent op de bijgevoegde cv's en als deze niet of te weinig matcht, krijg je vanuit dat programma dus al een afwijzing.... hoe gek moet het worden :+

Dan zou je dus op blz 2 van je sollicitatiebrief alle werk- en persoonsgerelateerde steekwoorden moeten noemen zodat je door de computerscreening komt. Wat een idioterie! :7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:55

Plien91 schreef:
lieke2 schreef:

Dan zou je dus op blz 2 van je sollicitatiebrief alle werk- en persoonsgerelateerde steekwoorden moeten noemen zodat je door de computerscreening komt. Wat een idioterie! :7

Gaat ook gewoon random, bedrijf waar ik door werd afgewezen pakte gewoon random brieven eruit en de rest kreeg een afwijzing :+
Saillant detail: als je belde waarom je werd afgewezen, mocht je alsnog op gesprek komen :+

Mij hadden ze foutief een afwijzing gestuurd (of nou ja de computer :+) omdat ik via het netwerk solliciteerde en mijn netwerk was toegezegd dat ik hoe dan ook op gesprek mocht komen. Kreeg een lading excuses toen haha

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:13

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:04

Ik ga wat proberen meelezen :)

Zit nu een jaartje bij 't huidige bedrijf. Er waren doorgroeimogelijkheden beloofd maar die gaan ze als puntje bij paaltje komt aan mensen geven die net van school komen...

Nou goed, dan kijk ik uit naar iets anders. Wil wel duidelijk progressie maken, anders kan ik evengoed blijven zitten waar ik zit natuurlijk ;)

Ik ben van België maar woon dicht bij de grens. Heeft elke provincie zijn eigen zoekertjessite in Nederland of hoe zit dat exact?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:34

Gebeld voor een gesprek aankomende woensdag :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:24

Gaaf Nathalie! Succes alvast.

Kan niet slapen :+ Ben maar begonnen met een fotoboek in elkaar te zetten van onze vakantie :Y)

Morgen vroeg eruit eerst de kleine naar de opvang en dan mag ik een dag meedraaien.
Hopelijk bevalt het van beide kanten :j

Ik kwam vorige week bij de tandarts mijn oude baas nog tegen :oo Heb de eer aan mijzelf gehouden :D
Netjes hallo gezegd en weggegaan. Was klaar ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:13

Eindelijk, mag ik na 5 maanden solliciteren ergens op gesprek!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:17

Spannend! Veel succes!

En ook voor Nathalie natuurlijk veel succes :j

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:59

Nathalie en Amanda veel succes! :)

Optiwolk; meeste sites kan je wel filteren per provincie/stad (indeed.nl)

Oeh dat is maf Kaatje, gezien de achtergrond... goed dat je de eer aan jezelf hield!
Succes met dagje meedraaien!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:34

Bedankt allemaal!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:39

Ik zit te wachten op een sollicitatie gesprek. Om 11 uur heb ik de afspraak en zit nu nog bij het station te wachten omdat de ingang hier meteen om de hoek is.
Wachten is zo zenuwslopend maar ik wilde liever op tijd zijn dan het risico lopen om te laat te zijn.
Duimen jullie voor mij?!
Ik zal achteraf meer vertellen over de functie etc