Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:48

Kinke schreef:
Zou…dan zou ik wel ff pislink worden denk ik, eerst zeggen dat je bent aangenomen en dan opeens niet meer..

Kan je wel worden, maar dat is alles behalve constructief...

Ik snap de frustratie hoor, maar een paar vragen stellen lijkt me een handigere optie.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:51

Idd. Bedrijven hebben ook vaak connecties.. Ik zou idd eerder vragen waarom/hoe/wat

Gaat mijn telefoon, is het de postcodeloterij. gromgrmblgrmbl knetter

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:59

Ir1ne schreef:
Ik wacht nog even.. Morgen doe ik wel een mailtje dan..

Ik heb net ook een mailtje uitgedaan nog n.a.v. een sollicitatie. Nog niets gehoord, en heb aangegeven ook in het geval van afwijzing dit graag te horen.

Inmiddels wel weer verder aan het zoeken, maar tot nu toe levert het niet echt wat op. Ben een starter, en bij de meeste vacatures is een bepaalde werkervaring een keiharde eis.

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:03

Dit gaat om afspraak tweede gesprek..

Gewoon reageren hoor, ik ben ook wel uitgenodigd terwijl ik niet volledig voldeed aan de ervaringseis.
Als je niet reageert is het sws NEE..

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:12

In geval van tweede gesprek zou ik zeker een mailtje uitsturen. Getuigt natuurlijk wel van initiatief en werkwil ;). Werkervaring negeer ik over het algemeen wel, maar specifieke dingen (kinderbescherming e.d.) willen ze werk-/stage ervaring, en die heb ik gewoon niet. Ben ik overigens ook al op afgewezen.

Voordeel is wel dat ik net twee maanden afgestudeerd ben, maar ik begin inderdaad wel al makkelijker op vacatures te reageren dan dat ik eerst deed.

Laten we gewoon de goede lijn van gesprekken proberen voort te zetten, en er komt vanzelf wel wat uit!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:18

Fiebie schreef:
Kan je wel worden, maar dat is alles behalve constructief...
Ik snap de frustratie hoor, maar een paar vragen stellen lijkt me een handigere optie.

Nee echt??? :D
Ik niet hoor, zou diegene over de tafel heensleuren }>

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:54

Kinke schreef:
Nee echt??? :D
Ik niet hoor, zou diegene over de tafel heensleuren }>

En daarom is het ook maar goed dat ik van een sollicitatie verder via de mail afgewezen ben :') . Via telefoon vooraf en tijdens het gesprek doen voorkomen alsof alles al rond is, en dan vervolgens na een maand niks laten horen afwijzen. Je zou ze wat...

Snap heel goed dat dit soort dingen vrij frustrerend zijn. Getuigt ook niet heel erg van professionaliteit vind ik. Zeg dan dat je iemand heel graag wilt hebben maar nog moet overleggen of iets (hoewel mensen dan ook weer blij zijn om niets), maar neem niet in feite mensen al aan wanneer dit nog niet het geval is.

Hier verder toch weer een sollicitatie uitgedaan voor coördinerende functie bij huiswerkbegeleiding. Morgen voor gewoon huiswerkbegeleiding er nog een uitgooien, hoofd is er voor nu weer even klaar mee.
Gelukkig kan ik, als alles goed is, over twee maanden in mijn CV aanpassen dat ik mijn rijbewijs heb, maakt denk ik het een en ander toch wel makkelijker.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:56

Merileth, inderdaad.... Maar de praktijk heeft mij ook al bewezen dat dit gewoon vaak aan de hand is.
Mijn droombaan wacht op me..... Hoop ik tenminste :Y) Als ze hem niet tussentijds veranderen..... :+

Alles in kannen en kruiken, laaiend enthousiast en puntje bij paaltje on hold :roll:

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:05

Merileth schreef:
In geval van tweede gesprek zou ik zeker een mailtje uitsturen. Getuigt natuurlijk wel van initiatief en werkwil ;). Werkervaring negeer ik over het algemeen wel, maar specifieke dingen (kinderbescherming e.d.) willen ze werk-/stage ervaring, en die heb ik gewoon niet. Ben ik overigens ook al op afgewezen.

Voordeel is wel dat ik net twee maanden afgestudeerd ben, maar ik begin inderdaad wel al makkelijker op vacatures te reageren dan dat ik eerst deed.

Laten we gewoon de goede lijn van gesprekken proberen voort te zetten, en er komt vanzelf wel wat uit!

Ik wil niet te ongeduldig lijken. Ik doe het morgen wel :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:08

Balen Kinke en Winged!

Ir1ne, Frustrerend is dat he, als je alsmaar nog niks hoort!

Ik zit me al helemaal op te vreten voor vrijdag! Het is voor het eerst dat ik door ben naar een tweede ronde en ik wil me echt zo goed mogelijk voorbereiden. Ik moet eerst een presentatie houden, die ga ik over mijn stage project doen, vervolgens 1 a 2 uur met verschillende medewerkers in het lab praten en dan nog een gesprek met het hoofd zeg maar.

Ik weet dat het onderwerp kleding al een paar keer is langsgekomen, maar deze specifieke vraag volgens mij nog niet. Is het raar om naar zo'n tweede ronde hetzelfde aan te trekken dan tijdens het eerste gesprek? Ik had toen een nette zwarte effen broek, een effen zwart t-shirtje een nette grijze blazer aan. Ik voelde me gewoon lekker en op mijn gemak in de kleding. Netjes, maar niet te formeel. Ik heb ook een matchende broek bij de blazer, maar ik vind dat eigenlijk te formeel, en ik voel me er ook veel minder lekker in.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:09

ik heb nu 2 setjes broek/jasje dat ik om kan wisselen en dan nog verschillende long-shirts onder de jasjes.
Ik doe dus om - en -om bij meerdere gesprekken. Toen ik nog maar 1 jasje/broek combi had deed ik gewoon een ander kleur long-shirt eronder

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:11

Ik zou even inschatten hoe groot de kans is dat ze zich nog kunnen herinneren dat je de vorige keer hetzelfde droeg. Is die kans klein, dan zou ik lekker in dezelfde outfit gaan :j Is die kans wel redelijk aanwezig dan kun je ervoor kiezen om toch wat anders te dragen, of de outfit wat aan te passen met bijvoorbeeld een shawl of sieraden.

Maar vooral iets kiezen waar je je prettig in voelt inderdaad!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:12

Mjah, het gesprek was met twee mannen van zeker ver boven de 40, ik vraag me af of die dat soort dingen onthouden :+ . Aanstaande vrijdag is het eerste gesprek dan 1,5 week geleden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:16

Begin me ook sterk af te vragen of het niet aan mn sollicitatiebrief ligt. Ben ook erg moeilijk om zoiets te maken hoor, haha :x

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:23

Shiloh; ik zou toch gaan voor een ander shirtje.

Ik wil heel graag, dat weten ze daar ook, maar vandaag al een mailtje doen is miss te opdringerig, ik kan alleen vrijdag niet, dus miss is het toch verstandig.. om nu 1 te sturen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:54

Ik heb dus echt totaal geen gevoel wat past en wat niet past. Lichte kleuren staan me niet, daar ben ik te bleek voor. Welk kleur shirt past bij een zwarte broek en een licht grijze blazer.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:57

Even een ego bericht..ik mag morgen op gesprek komen bij het bedrijf waar ik het eerder vandaag over had. Ik ben zo blij :D Is tenminste eindelijk weer eens een gesprek..

Lyzet, moeilijk he zo'n brief? Ik ben er ook echt slecht in -O- Heb dus geen tips voor je ;)

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:52

Shiloh schreef:
Ik heb dus echt totaal geen gevoel wat past en wat niet past. Lichte kleuren staan me niet, daar ben ik te bleek voor. Welk kleur shirt past bij een zwarte broek en een licht grijze blazer.

Het eerste wat in mij opkomt is paars. Dat is niet licht, en vind ik persoonlijk mooi bij grijs.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:42

Fuchsiarose...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:52

axeltje schreef:
Shiloh schreef:

Het eerste wat in mij opkomt is paars. Dat is niet licht, en vind ik persoonlijk mooi bij grijs.

Lila/paars of lichtblauw inderdaad.
Evt licht roze

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:18

Hmm. Anders gewoon goeie kledingwinkel... daar hgebben ze er ook verstand van

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:39

Ik zit nu eventueel te overdenken het omgekeerde te doen, door een zwarte blazer te gaan kopen ergens en dan die grijze broek eronder of zo? Of wellicht een andere optie. Morgen uit mijn werk het centrum maar even induiken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:22

Shiloh schreef:
Ik zit nu eventueel te overdenken het omgekeerde te doen, door een zwarte blazer te gaan kopen ergens en dan die grijze broek eronder of zo? Of wellicht een andere optie. Morgen uit mijn werk het centrum maar even induiken.

Maar welke kleur er onder dan? :) Onder het jasje? Want dan zit je toch nog met hetzelfde dilemma? :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:22

Gewoon zwart of donker grijs of zo.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:23

Ik zou er toch een kleurtje bij doen :j Paars lijkt me inderdaad heel mooi