[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:13

Oh wat moet dat relaxt zijn in België, dat je gewoon door je ouders getraind mag worden! (Wel gevaarlijk trouwens, zeker zonder dubbele besturing..) Zou makkelijk 2000 euro schelen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:28

Ah op die manier! Is dat verplicht die tussentijdse toets?

Free2, daar heb je wel gelijk in, dat het gevaarlijk is. Ik heb leren rijden aan m'n moeder, en heb dan nog een uur of 10 les gepakt aan iemand die rijlessen gaf in bijberoep, om de puntjes op de i te zetten voor het examen. Met 380 euro was ik er van af.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:32

Noblesse_ schreef:
Ah op die manier! Is dat verplicht die tussentijdse toets?

Free2, daar heb je wel gelijk in, dat het gevaarlijk is. Ik heb leren rijden aan m'n moeder, en heb dan nog een uur of 10 les gepakt aan iemand die rijlessen gaf in bijberoep, om de puntjes op de i te zetten voor het examen. Met 380 euro was ik er van af.

Nee, ik heb het ook niet gedaan, zat toevallig niet in m'n pakket en had er niet zo veel behoefte aan :D

Ja, het lijkt me ook gevaarlijk! Want je begint denk ik op afgelegen wegen, maar er is toch een moment dat je op de snelweg moet en dan is er niemand die in geval van nood iets kan doen inderdaad.

Wel veel goedkoper! Hier zat ik wel tegen de 1500/1700 aan :')

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:34

Gefeliciteerd jullie drieën, die allemaal op 1 dag geslaagd zijn! :D

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:11

Ik zat voor mijn rijbewijs onder de 1500

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:04

Ik ga zo weer rijden, maand geleden dat ik voor het laatst gereden heb := ben benieuwd!

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:26

Ik ben morgen aan de beurt met mijn examen! Vandaag nog een lesje gehad en ging best goed.
Hopelijk zit alles mee morgen :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:36

Succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:38

Succes!

Ik ben vanmorgen begonnen met mijn snelcurus BE :) , nou had ik wel al wat jaartjes ervaring met rijden met de trailer die op het B rijbewijs mocht gelukkig. Vanmiddag examen gehad en met vlag en wimpel in één keer geslaagd :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:43

Wauw gefeliciteerd!
Succes morgen!

Ik mag volgende week voor de tweede keer theorie :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:45

Netjes! Gefeliciteerd Yvank!

Ik mis het autorijden zo erg :') Hoop dat ik snel weer kan! Straks kan m'n vriendje nog eerder in onze auto rijden dan ik haha. 22e heeft 'ie examen. :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:49

Ik wil eigenlijk niet eens weten wat ik aan mn rijbewijs kwijt was := het was een hele flinke hap uit mn spaargeld :')

Ik heb trouwens helemaal geen TTT gehad, weet niet waarom, want mn instructrice vertelde dat andere leerlingen hem wel hadden... Nou maakt het ook niet uit, want ik hoefde maar 2 speciale verrichtingen te doen (omkeren en stopopdracht), dus dat was heel fijn :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:55

Nou, bij mij gaat er ook officieel een start worden gemaakt aan mijn rijopleiding. Donderdag mijn eerste les. En op 26 januari theorie examen dus de komende 2 weken flink studeren B-)
Succes Marije en gefeliciteerd Yvank!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:38

Succes Marije!
Gefeliciteerd Yvank!

Wat zijn de speciale verrichtingen die je in Nederland moet doen tijdens je examen? Hier in België moeten we enkel achteruit parkeren achter een andere auto, en keren op een weg.

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:57

Dankjullie wel!
Ben eigenlijk gewoon heel erg benieuwd hoe het zal gaan (en stiekem ook wel erg zenuwachtig ;))

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:01

Gefeliciteerd geslaagden! *\o/*

Noblesse_ schreef:
Succes Marije!
Gefeliciteerd Yvank!

Wat zijn de speciale verrichtingen die je in Nederland moet doen tijdens je examen? Hier in België moeten we enkel achteruit parkeren achter een andere auto, en keren op een weg.

Er zijn er een heel aantal die je moet beheersen, je weet nooit voor je examen welke er gevraagd worden en hoeveel. Je moet kunnen keren door middel van een halve draai, keren door middel van 3 steken en een bochtje achteruit. Fileparkeren, achteruit inparkeren daarnaast nog een stopopdracht (achter een stilstaande auto stoppen/parkeren), de hellingsproef hoort denk ik ook bij de bijzondere verrichtingen. Geloof dat dat ze allemaal zijn. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:09

Hellingproef hoort er niet meer bij volgens mij!

Hier was het ook een hele hap uit m'n spaarcentjes, ben net na m'n verjaardag begonnen en had gelukkig ook heel wat verjaardagsgeld gekregen... Maar het deed wel even pijn in m'n portemonnee :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:16

Hmm mijn rijbewijs heeft in totaal ongeveer €2500 gekost :oo Voor mijn verjaardag gehad, maar wil wel graag zoveel mogelijk terug betalen.

Heb heel veel zin in donderdag, mag ik eindelijk mn rijbewijs ophalen en alleen rijden :))

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:31

Yunomi schreef:
Gefeliciteerd geslaagden! *\o/*

Noblesse_ schreef:
Succes Marije!
Gefeliciteerd Yvank!

Er zijn er een heel aantal die je moet beheersen, je weet nooit voor je examen welke er gevraagd worden en hoeveel. Je moet kunnen keren door middel van een halve draai, keren door middel van 3 steken en een bochtje achteruit. Fileparkeren, achteruit inparkeren daarnaast nog een stopopdracht (achter een stilstaande auto stoppen/parkeren), de hellingsproef hoort denk ik ook bij de bijzondere verrichtingen. Geloof dat dat ze allemaal zijn. :)

Wat is fileparkeren :')?

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:01

Geslaagd ! :D :D :D
Examinator was heel aardig en reed ook wel eens paard. :)

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:03

Gefeliciteerdd

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:41

Gefeliciteerd!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:53

Gefeliciteerd!! *\o/*

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:06

Oh wacht ik snap het. Fileparkeren is het parkeren in een rij met auto's die achter elkaar staan, langs de weg bijvoorbeeld.
En achteruit inparkeren is bv. op een parking waar de auto's allemaal naast elkaar staan.
Wauw :'), wij moeten dus enkel kunnen fileparkeren op het examen en keren op een weg door 3 steken. Achteruit inparkeren heb ik nooit moeten doen dus kan ik ook helemaal niet :').

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:32

Noblesse_ schreef:
Oh wacht ik snap het. Fileparkeren is het parkeren in een rij met auto's die achter elkaar staan, langs de weg bijvoorbeeld.
En achteruit inparkeren is bv. op een parking waar de auto's allemaal naast elkaar staan.
Wauw :'), wij moeten dus enkel kunnen fileparkeren op het examen en keren op een weg door 3 steken. Achteruit inparkeren heb ik nooit moeten doen dus kan ik ook helemaal niet :').

Jij gaat door voor de koelkast *\o/* Dat is het inderdaad.