Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:06

Het hangt er denk ik heel erg af wat de doelstellingen zijn die je met adverteren op Facebook wilt bereiken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:40

Win win lening bestaat nog steeds :)

Ik heb wel geleend, deels bij de bank en deels bij het participatiefonds. Moest dan ook heel wat voorraad aankopen om fatsoenlijk te starten, en als 24jarige heb je niet zo'n bom startkapitaal liggen..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:59

Oké interessant! :j

Hebben jullie een zakelijke e-mail? (domein?) En dan bedoel ik bijvoorbeeld: info@bedrijfsnaam.nl
Zoja: waar hebben jullie dan gedaan? Er zijn zo veel domeinnaam/email plaatsen op internet te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik zou graag willen dat ik via internet altijd in kan loggen op mijn zakelijke e-mail, en de vormgeving en indeling van Outlook ongeveer.

Jullie tips of ideeën?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:07

Ik heb bij mijn site domein naam twee email adressen erbij gekregen met mijn bedrijfsnaam erin :j

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:45

Ik heb een webhostingpakket afgenomen waar ik 8 domeinen onder kan brengen en waar ik een onbeperkt aantal mailboxen aan kan koppelen, allemaal met de bedrijfsnaam er in. Ik heb bij het zelfde bedrijf ook de registratie van mijn domeinnaam ondergebracht, alles onder 1 dak. Werkt naar volle tevredenheid.
Email van deze zakelijke emailadressen heb ik allemaal gekoppeld aan mijn eigen gmailadres. Komt dus allemaal op 1 plaats binnen. Ideaal, ik mis nooit iets. Kost een paar tientjes, maar qua professionele uitstraling vind ik dat de investering wel waard :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:18

Zaterdagnacht gaat de kok een uur terug!

@Lisan ja ik heb een pakket bij mijnwebwinkel en daar heb ik ook een e-mail adres. Ik kan er heel veel aanmaken.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:24

Hier sinds enkele dagen een lastige casus. Sinds halverwege dit jaar heb ik een overeenkomst met een bedrijf wat enkele kleine SEO activiteiten over heeft genomen. Vanaf het begin af aan maakt dit bedrijf echter al grote fouten.

Nu heb ik een klacht gestuurd waarbij ik per direct mijn overeenkomst wil opzeggen (loopt nog tot het einde van het jaar). Het vertrouwen is dusdanig geschaad dat doorwerken geen zin heeft. Uiteraard is het bedrijf het overal mee oneens en willen zij gewoon doorwerken. Wat zijn nu mijn rechten? Kan ik mij ergens op beroepen of wordt dit een oneindig wel / nietus spel? Iemand een ervaring?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:28

Volgens mij moet je ze de kans geven de fouten te herstellen. Als zij van mening zijn dat er geen fouten gemaakt zijn is dat natuurlijk wel lastig. Kun je hard maken dat er fouten gemaakt zijn?

En wat zijn die activiteiten en grote fouten, als ik vragen mag?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:38

De fouten zijn herleidbaar (en zet ik liever niet op internet) en aan te wijzen. Hij geeft ook wel toe dat er fouten zijn gemaakt, maar dat we ons moeten focussen op de positieve punten (welke dan?).. 1 fout is hersteld, een hoop andere niet. Echter gaat het in dit geval van dienstverlening natuurlijk om geschaad vertrouwen. Na zoveel fouten heb ik geen vertrouwen meer in de komende periode. Het lijkt mij daarom voor alle partijen beter dat we stoppen en dat we ons beide kunnen focussen op de positieve aspecten van ieders bedrijf. Maar ja, tussen dat vinden en dat recht ook hebben, is natuurlijk een tweede.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:13

Als jouw gevoel zegt niet doen zou ik er inderdaad mee op houden. Nu ik weer werk heb ga ik toch kijken of ik een cursus voor seo kan volgen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:15

Juridisch gezien moet je ze volgens mij echt de kans geven alles te herstellen. Als je dat niet doet, pleeg je contractbreuk, je bent namelijk een contract aan gegaan. Heb je een zakelijke rechtbijstandsverzekering?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:41

Maar als bepaalde afspraken niet na zijn gekomen, is dat ook contractbreuk. Zo heb ik bij mijn eerste webdesigner na enkele grote en aantoonbare fouten ook het contract ontbonden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:55

joyce2 schreef:
Maar als bepaalde afspraken niet na zijn gekomen, is dat ook contractbreuk. Zo heb ik bij mijn eerste webdesigner na enkele grote en aantoonbare fouten ook het contract ontbonden.

Het hangt er allemaal van af in welke mate je de andere partij heebt aangesproken op het niet nakomen van de afspraken, ze de gelegenheid hebt gegeven fouten te herstellen en hoe eea contractueel is vastgelegd. Wat voor de een voldoende was om een contract te ontbinden, hoeft niet per definitie voor de ander ook voldoende te zijn.

Ik vraag mij overigens wel af hoe de ondernemers in dit topic er in zouden zitten als de rollen omgedraaid waren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:17

In mijn geval was het zo dat we hadden besproken hoe de webshop eruit moest zien, wat er minimaal in moest zitten qua mogelijkheden en voor welke datum hij opgeleverd zou worden. Ik heb keer op keer op keer uitstel gegeven en die persoon (een student) gaf steeds andere projecten voorrang. Ongeveer een half jaar na de opleverdatum die in het contract vermeld stond (en vele serieuze gesprekken en afspraken verder), heb ik de stekker eruit getrokken. De shop was nog steeds niet af en hij kon me ook niet zeggen wanneer hij wel af zou zijn. Sorry, maar op een gegeven moment ben je dan gewoon uitgesproken.

Als de rollen omgedraaid waren? Dan had ik het vuur uit mijn sloffen gelopen voor de klant. Maar ik zou nooit in zo'n situatie komen, omdat dit niet mijn manier van zaken doen is. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om dingen te beloven, om die vervolgens niet waar te maken. Kan ik onverhoopt toch iets niet waarmaken, want dat kan altijd gebeuren door overmacht, dan bel of mail ik de klant gelijk om hem/haar op de hoogte te stellen. Het zou toch wat zijn zeg, dat iemand wat besteld dat niet op voorraad is, hij weken moet wachten en daar tot in den treuren zelf achteraan moet bellen. Vervolgens komt hij erachter dat de klant die na hem komt, al wel eerder hetzelfde product heeft gekregen en hij zit nog steeds te wachten... Dan kan ik wel stoppen met mijn shoppie ;)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:23

Juridische rechtsbijstand is in deze niet aan de orde. Zo'n groot punt wilde ik er zelf eigenlijk niet van maken. Wat mij meer verbaasde is dat de dienstverlener niet over Algemene Voorwaarden beschikt (is ook niet verplicht) noch over regels / richtlijnen hoe om te gaan met dit soort situaties; ontevreden klant en niet behaalde doelstellingen.

Dat is voor vele ondernemers die producten verkopen wel anders, retourrecht, standaard algemene voorwaarden en veel algemene regels en keurmerken. Nu begrijp ik natuurlijk de verschillen wel, een product kan bij retoursturen gewoon weer verkocht worden, bij een dienst zijn de uren besteed.

Al met al komt het uiteindelijk allemaal neer op communicatie. Zeker in mijn geval had de communicatie de gehele zaak kunnen redden. Na de eerste maand heb ik al aangegeven ontevreden te zijn, geen gehoor, na 3 mails geen reactie en op de vierde mail een reactie gebaseerd op een fout rapport. Nu ik mijn klacht heb gestuurd weer geen net belletje, of andere toereiking om gezamenlijk tot een oplossing te komen, maar enkel beroepen op de overeenkomst. Dat maakt natuurlijk dat je als klant extra tegen de haren wordt ingestreken.

Zelf heb ik tijdens mijn studie geleerd 'hoe om te gaan met klachten / vervelende gasten (hoge Hotelschool). Deze systematiek van 3 regels, excuses (of het nu wel of niet jouw fout is), vervelend dat we niet hebben kunnen voldoen aan uw verwachtingen en tot slot hoe kunnen we gezamenlijk nog tot een oplossing komen. Is denk ik een regel die altijd goed is om te weten als je veel met klanten werkt. Nederigheid siert.

** maar het allerbelangrijkste is dat mijn dekje en deken van Mallootje binnen is gekomen!! ** Heel erg gaaf worden! Ben er super blij mee. Morgen gelijk wedstrijd, dus dan mag de deken gelijk mee! :D :D Thanks!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:43

Jeeeej, blij dat ze er op tijd zijn! Wel een foto maken hoor! ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 17:03

Of je ze de kans moet geven of niet, het is zo frustrerend en tijdrovend er steeds achteraan te moeten zitten, dus ik kan wel begrijpen dat je daar op een gegeven moment klaar mee bent.

Lisa, leuk!

Ik heb het momenteel zo stervens druk dat ik nog niets eens fatsoenlijk op mijn gemak kan gaan zitten schijten :D
Nu heel even snel hier kijken (oh tring..) tot de postbode er is wou ik zeggen :P

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:14

Mallootje schreef:
Jeeeej, blij dat ze er op tijd zijn! Wel een foto maken hoor! ;)

Foto staat als het goed is ergens op je Facebook. Heb hem op mijn Facebook gezet en het ruyterhuys getaged. Morgen zal ik er 1 met paard maken

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:25

Lastige kwestie hoor. Ik zou het niet zo maar laten gaan.

Ik heb een weekje "vakantie" gehad. Helaas sinds dinsdag een migraine die niet heeft doorgezet. Ben nu vandaag begonnen met een VSM behandeling.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:28

Aarrgh gezeik op mijn FB pagina. Had ik net de 600 Likes gehaald, prijs verloot (hetzij met 1 dagje vertraging), begint er iemand te zeuren. Volgens hem/haar was het belachelijk dat ik mijn prijs pas de dag na het behalen van de 600 likes had verloot, dat had dezelfde dag nog moeten gebeuren. Hierdoor was ik niet meer geloofwaardig en de persoon die had gewonnen was vast gewoon een naam die ik had verzonnen. Tegelijk met zijn bericht hebben er ruim 10 mensen "afgehaakt" waardoor ik weer onder de 600 likes zit. Maar het "mooiste" van alles, de zeurende berichtschrijver heeft zijn bericht net snel verwijderd en de winnares van het spel heeft zichzelf ook afgemeld van mijn pagina.

Alleen, wat nu? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de winnaar van het spel zich heeft afgemeld op het punt van verloten. En inmiddels zit ik natuurlijk weer onder de 600 likes. Wat zouden jullie doen? De loting gelijk opnieuw doen, of wachten tot ik weer op de 600 likes zit?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:03

Opnieuw!!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:45

joyce2 schreef:
Aarrgh gezeik op mijn FB pagina. Had ik net de 600 Likes gehaald, prijs verloot (hetzij met 1 dagje vertraging), begint er iemand te zeuren. Volgens hem/haar was het belachelijk dat ik mijn prijs pas de dag na het behalen van de 600 likes had verloot, dat had dezelfde dag nog moeten gebeuren. Hierdoor was ik niet meer geloofwaardig en de persoon die had gewonnen was vast gewoon een naam die ik had verzonnen. Tegelijk met zijn bericht hebben er ruim 10 mensen "afgehaakt" waardoor ik weer onder de 600 likes zit. Maar het "mooiste" van alles, de zeurende berichtschrijver heeft zijn bericht net snel verwijderd en de winnares van het spel heeft zichzelf ook afgemeld van mijn pagina.

Alleen, wat nu? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de winnaar van het spel zich heeft afgemeld op het punt van verloten. En inmiddels zit ik natuurlijk weer onder de 600 likes. Wat zouden jullie doen? De loting gelijk opnieuw doen, of wachten tot ik weer op de 600 likes zit?

Ik weet niet wat de prijs was, maar ik zou zeker proberen om de originele 600e like deze prijs nog te geven. Likes kunnen natuurlijk altijd fluctueren. Ik doe ook regelmatig pagina's weer "ont-liken"'. Kan me voorstellen dat mensen dat ook doen als zo'n actie weer voorbij is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:55

Het gaat er niet om wie de 600ste like is, maar als die grens bereikt is gaat de prijs er pas uit. Mensen moeten mijn pagina Liken, het bericht delen en onder het bericht aangeven of ze een prijs voor een hond of kat willen winnen. De eerste prijs die wordt verloot is de prijs voor de katten, dus ga ik eerst checken wie allemaal iets voor de kat wil. Daarna loten onder die mensen en checken of ze nog wel Fan zijn.

Maar goed, morgen ga ik de prijs opnieuw verloten. Mazzel voor de mensen die zich niet gelijk hebben afgemeld ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 23:30

op deze wijsneus niet reageren Joyce. simpelweg omdat men over alles wat je zegt gaat vallen en dat wil je niet. gewoon negeren. blijft deze persoon piepen, dan zit er een blokkeerknoppie.
De prijs gewoon verloten. de 600 waren er immers, maar belangrijker, je was er al mee bezig. reageerd de winnaar niet binnen 5 dagen (?) jammer dan. aan jou of je nogmaals een naam roept of het gewoon zo laat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:38

Ik geef de prijs sowieso niet aan de nu uitgelote winnares, omdat ze geen Fan meer is van de pagina en een van de voorwaarden is dat je Fan moet zijn. Morgen ga ik de prijs gewoon weer verloten.

Tegen de wijsneus heb ik super netjes gereageerd e daarna de boel genegeerd. Toen nam een van de Fans het nog voor me op, waarna de wijsneus zijn/haar bericht heeft verwijderd.