Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 12:16

Hier is het echt onwijs in opkomst. Je struikelt echt over de HR banen. Het trekt weer enorm aan en iedereen merkt dat behoudt van goed personeel ook te maken heeft met een goed HR beleid.
Veel fulltime functies..........
Toch maar iets afzakken voor een leuke functie Vuur ;)
Wat is voor jou haalbaar qua reistijd?

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:20

Vuurneon, bij ons komt misschien binnenkort een HR functie vrij, manager PSA in Assen. Kan het eens in de gaten houden voor je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:24

Nou, mega bedrijf hier heeft net besloten de hele hr naar het zuiden te plaatsen dus hier zie ik nog geen verschil. (ik tel de mbo functies even niet mee die zijn er wel maar ze willen mij niet :P) Duurt ook vaak even voordq het noorden weer 'bij' is :')
Max reistijd is 45 min enkele reis.

Relaxed, graag!!! :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:47

oeh, toch nog goed nieuws! Rond de tijd dat mij contract afloopt gaan ze ook weer op zoek naar nieuwe mensen...wie weet kan ik er alsnog tussen blijven! *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:49

Zou mooi zijn! :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:42

Ik meld mij hier ook maar!

Sinds 1 juli zit ik thuis en het solliciteren valt me toch wel flink tegen!
Heb de afgelopen jaren bij een bank gewerkt, maar weet heel zeker dat ik dat niet meer wil.
Heb media en entertainment management gestudeerd en zou graag als communicatiemedewerkster, secretaresse of puur administratief aan de slag willen.

Maar meeennn... Ik breng hele dagen door op vacature sites, ga websites van bedrijven af, twitter, Facebook, ect. maar er is hier in het noorden toch wel erg weinig.

Denk er ook wel eens aan om compleet iets anders te gaan doen, docent Maatschapijleer, budgetcoach, heel wat anders. Maar om nou weer jaren in de schoolbanken te gaan zitten.. Ben inmiddels 25 en mijn (huur) huisje en twee paarden moeten toch ook betaald blijven worden..

Frustratie momentje :o

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:06

Noorden is dramatisch inderdaad, ik verbaas me er ook over hoe weinig werk hier te vinden is. Voorheen nooit last van maar heb nu natuurlijk ook al de leeftijd 'te oud'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:35

Hebben jullie een vergelijk dan? Ik zit ook in het noorden. Heb na vijf sollicitaties ook wel Door dat het dit keer wat meer moeite kost. Maar of het erger is dan elders in het land? Ik heb geen idee.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:37

In mijn werkveld kom ik juist heel veel tegen in het noorden, maar laat ik daar nou juist liever niet heen willen. :Y)

Ik ben vandaag weer enthousiast begonnen met brieven schrijven. Ik schrijf altijd wel vrij zakelijk.. maar het brutale wat hier soms voorbij komt is ook niet echt iets voor mij. Ik vermoed dat ik dan op een sollicitatie ontzettend onderuit ga omdat ik niet zo blijk te zijn als in m'n brief haha.

Hier begint de tijdsdruk om íets te vinden wel te dringen.. Over 1,5 week ben ik klaar met mijn stage, en dan heb ik niets meer aan inkomen en wel nog huur te betalen. Ik ben van plan vrijdag langs uitzendbureaus te gaan.. Maar kan iemand me vertellen hoe dat werkt }:0 ? Gewoon binnenlopen met cv en zeggen dat je je in wil schrijven?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:48

Gittekit, natuurlijk proberen die uitzendbureau's maar verwacht er niet teveel van. Ik was te hoog opgeleid en ze hadden niks in mijn richting en ik moest de site maar in de gaten houden. Kan je eventueel niet op je stageplaats blijven als WEP? Zie af en toe wel vacatures regio tilburg voorbij komen, zal het voor je in de gaten houden. Houd je de vacatures op meesterindepsychologie.nl al bij? Heel veel succes!

Ik ben ook weer aan het solliciteren. Heb nu voor ongeveer 8 uur p/w werk maar is natuurlijk veel te weinig. Heb het wel erg naar mijn zin. Hopelijk komen er ook interne vacatures en heb ik daar wat meer kans.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:51

Ik weet het, maar moet toch (tijdelijk) werk om m'n huur te betalen.. -O- Hopelijk kan ik wel ergens terecht! In de horeca of schoonmaak tijdelijk vind ik ook prima!

Ik kan niet op stage blijven nee.. MidP ben ik zelf deel van het team sinds kort :D. Ik zal voor jou ook in de gaten houden of er wat voorbij komt, zoeken volgens mij redelijk in de zelfde sector en regio! :D

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:00

Ja snap ik ook hoor, maar verwacht er gewoon niet teveel van om teleurstellingen te voorkomen. Ik zit te kijken naar dingen als indicatiesteller/ consulent WMO, was er hier niet iemand die dat deed? Ze vragen vrij veel ervaring en dat heb ik niet. Maar het lijkt me wel best leuk een aangezien de WMO vrij nieuw is kunnen ze misschien niet zoveel mensen met ervaring?
Volgens mij zoeken we inderdaad in de zelfde sector en regio, alleen ik meer de kindjes en jij de volwassenen. Wie weet komen we af en toe wat voor elkaar tegen :D En wat leuk dat je bij MidP werkt. Wat doe je dan precies? :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:09

Nee is ook zeker waar, verwacht er ook niet heel veel van.. maar wil zó graag op mezelf blijven wonen.

WMO heb ik ook naar gekeken idd, maar daar voldoe ik praktisch nooit aan de eisen helaas. Ben ook aan het kijken naar begeleidersfuncties in de gehandicaptenzorg, lijkt me ook erg leuk.

Ik zoek en plaats vacatures, wel heel leuk! (en het helpt wellicht wat met netwerken)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:06

Is ook heel erg leuk :) Begeleid nu een paar uurtjes per week kindjes op een kinderdagcentrum voor kinderen met een verstandelijke beperking en heb stage gelopen in de gehandicaptenzorg. Nooit verwacht, maar wil eigenlijk niks anders meer als de gehandicaptenzorg.

Zag net een vacature voor een basispsycholoog bij een vrij grote instelling, psychiatrie. Omgeving Den Bosch. Liefst iemand die klinische psychologie heeft gedaan. Is dat wat?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:03

Als het geschikt is voor iemand die de richting volwassenen en ouderen heeft gedaan? :p

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:32

En ik kan me hier weer melden. Na mijn stage en 'afstudeerstage' gezocht naar een bijbaan. Erg moeilijk met mijn leeftijd (23 inmiddels). Iemand uit vriendenkring had werk.. Om een lang verhaal kort te maken dat contract loopt over 2 weken af (vandaag me contract pas gekregen en in juli begonnen) en geen recht op salaris obv me uren (wordt nadrukkelijk van artikel 7:628 lid 1 afgeweken). Domper dus en nu maar weer hopeloos op zoek naar een bijbaan..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:29

Ik heb drie maanden contractverlenging gekregen dus nu iig tot 1-2 aan het werk! Superblij mee en de stress van het solliciteren is er weer even af. Hoef ik nog geen verplichte brief naar de Jumbo en schoonmaakbedrijven/callcenters te sturen :P Vacature-alerts blijven uitstaan, maar leverden de afgelopen 4 maanden weinig op :o En plek waar ik nu zit is erg leuk dus nu ook geen haast met iets anders ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:58

Ik krijg via Indeed een vacature voor Managementassistent via Randstad in Groningen. (MBO, HAVO, VWO)
Alleen vragen ze meerdere jaren ervaring. Ik ben dus bijna 25 en heb denk ik (nog even wat verder verdiepen in de functie) wel relevante ervaring.
Zijn hier ervaringsdeskundigen? Tips zijn namelijk van harte welkom!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:04

Janine1990 schreef:
Ik krijg via Indeed een vacature voor Managementassistent via Randstad in Groningen. (MBO, HAVO, VWO)
Alleen vragen ze meerdere jaren ervaring. Ik ben dus bijna 25 en heb denk ik (nog even wat verder verdiepen in de functie) wel relevante ervaring.
Zijn hier ervaringsdeskundigen? Tips zijn namelijk van harte welkom!

Kan ik je nu eigenlijk al wel vertellen, je bent al overgekwalificeerd. Natuurlijk mag je proberen maar er is een aardig overschot aan secretaresses op de markt, dus kijk er vooral niet raar van op als je gelijk al wordt afgewezen. Ik kreeg te horen waarom ik in vredesnaam met mijn opleiding op een dergelijke functie wou solliciteren :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:10

vuurneon schreef:
Kan ik je nu eigenlijk al wel vertellen, je bent al overgekwalificeerd. Natuurlijk mag je proberen maar er is een aardig overschot aan secretaresses op de markt, dus kijk er vooral niet raar van op als je gelijk al wordt afgewezen. Ik kreeg te horen waarom ik in vredesnaam met mijn opleiding op een dergelijke functie wou solliciteren :=

Ja, denk ik ook hoor :')
Maar als ik functies op mijn niveau bekijk, zie ik mezelf als ondergekwalificeerd :') Aangezien ik dus ook veel te weinig werkervaring heb in mijn ogen.

Ben vlak voor mijn 17e als administratief medewerkster in de thuiszorg (WMO) aan de slag gegaan. Dat heb ik gedaan tot na mijn 21e. Toen werd ik boventallig verklaard.
En daarna heb ik alleen maar stages gelopen. Werd in november 2011 boventallig verklaard en begon in februari 2012 mijn eerste stage. Toen heb ik een half jaar niets gedaan (nouja, heel veel school bijwerken om zonder openstaande vakken te gaan afstuderen) en in maart 2013 begon mijn afstudeerstage en daar ben ik blijven werken. Ik beheer een internationale webshop, grotendeels alleen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:11

Als student kom je nog wel aan dergelijke baantjes, maar zodra je je diploma hebt motten ze je niet meer :')

Goed, voor iets dergelijks ben ik ook zwaar overgekwalificeerd want dergelijke taken deed ik er gewoon even bij naast het reguliere werk :=

Ik kreeg letterlijk te horen; binnen een paar maand is de hele uitdaging er voor jou al af. Ja maar... Ik moet toch ergens binnen komen? :') doe nu ook ongeschoold werk :+
Maar zodra je het diploma hebt is het mis :+

Kreeg je tijdens een stage nog wat betaald, mag je na je diploma haast blij zijn met een onbetaalde werkervaringsplek :')

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:28

Nou, ik kom me hier dan ook weer melden helaas. Door een vreemde samenloop van omstandigheden ben ik weer werkloos... lang verhaal.... -O- ''Foutje'' van P en O. En ook een kleine politieke rel inmiddels....

Heb door middel van een vordering alsnog loon kunnen afdwingen tot 1 januari, maar mag geen voet meer binnen het bedrijf zetten....

Administratief in het noorden is lastig Janine, we zijn elkaars concurrenten... :') Zelfde gebied en hoek hier. Maar je hebt nu nog een baan begrijp ik?

Dimple, echt super dat je nieuwe baan bevalt en dat je hier je ervaringen nog komt delen!! :D :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 14:29

Gomir, ik heb altijd wel een plekje voor jou :P

Even snel tussendoor. Ik mag legaal op LinkedIn etc en kwam dit tegen. Wellicht iets voor hier:

Ben jij een enthousiaste en flexibele verpleegkundige niveau 4 of niveau 5 en per direct op zoek naar een nieuwe uitdaging? Neem dan zo snel mogelijk contact met mij op, want wij hebben momenteel leuke vacatures beschikbaar. Ik hoor graag van je! Je kunt mij bereiken op 06 2002 3654 of via jamie.sluijs@maandag.nl. Tot Maandag

BlingP.........zie je mail hierachter binnen komen. Wat k lote........Ik ben altijd in voor een rel verhaal dus PB staat open.
Sterkte meid!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 14:30

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:35

blingpiggy schreef:
Nou, ik kom me hier dan ook weer melden helaas. Door een vreemde samenloop van omstandigheden ben ik weer werkloos... lang verhaal.... -O- ''Foutje'' van P en O. En ook een kleine politieke rel inmiddels....

Heb door middel van een vordering alsnog loon kunnen afdwingen tot 1 januari, maar mag geen voet meer binnen het bedrijf zetten....

Administratief in het noorden is lastig Janine, we zijn elkaars concurrenten... :') Zelfde gebied en hoek hier. Maar je hebt nu nog een baan begrijp ik?

Dimple, echt super dat je nieuwe baan bevalt en dat je hier je ervaringen nog komt delen!! :D :D

What happened?? Klinkt echt als niet heel erg leuk, maar knap dat je zo op je strepen bent gaan staan!

Gelukkig zit ik ten westen van Groningen :P Maar Heerenveen, Leeuwarden, Drachten, Assen, Groningen zijn voor mij heel goed te doen.
Ik hoef niet per se administratief hoor (jij zoekt ook in die richting begrijp ik?), ik weet niet goed wat ik wil. Heb HBO Bedrijfskunde gedaan, maar ik heb geen idee wat passend bij mij is.
Ik heb inderdaad nog een baan hoor :) Maar verdien te weinig om op mezelf te gaan.