Vanmiddag een mooi geborduurde deken en dekje op de post gedaan voor Mellis, Zandcompleet kan nu ook zichtbaar op wedstrijd!

Yucca: Ik was laatst ook een factuur kwijt, gewoon kopietje opgevraagd bij de leverancier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mallootje schreef:Vanmiddag een mooi geborduurde deken en dekje op de post gedaan voor Mellis, Zandcompleet kan nu ook zichtbaar op wedstrijd!
Lisann__ schreef:Yucca: wat is jouw motivatie om een boekhouder te hebben i.p.v. je eigen boekhouding te doen?
Ik ben namelijk van plan om het gewoon zelf te gaan doen.
11AFotograaf schreef:@Lisann: Misschien niet zo'n goed idee. Je moet van zoveel regeltjes af weten als je er alles uit wil halen wat er in zit. Zo heb je bijvoorbeeld een KOR regeling. Ken je die niet, kan het je al snel een 1000 euro per jaar schelen. En zo zijn er nog veel meer regels. Een boekhouder weet daar alles van af en die kijkt ook verder dan alleen dit jaar. Je boekhouder verdient echt zijn geld terug!
P.s. netjes zeg, Yucca! Dat je je omzet ieder jaar verdubbeld hebt!
Yucca schreef:Op de hoogte zijn is prima en je blijft inderdaad altijd zefl verantwoordelijk voor je eigen boekhouding. Maar om nou te stellen dat je als 'zelfstandig' ondernemers alles zelf zou moeten kunnen....neuh:
Websites bouwen
Logo's/huisstijl ontwerpen
Drukwerk
Fotografie
Coaching/workshops/opleiding
Samenweken met andere ondernemers
Advies over verzekeringen
ect
FlyAway schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat je voor al dat soort regelingen toch ook zélf als ondernemer wel een beetje op de hoogte moet zijn.Natuurlijk kan en moet je boekhouder je daar alles over kunnen vertellen, maar regelingen zoals de kleine ondernemersregeling zou je zéker moeten kennen als je startend ondernemer bent. Net als dat je moet weten wat het verschil is tussen ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting of resultaat uit overige werkzaamheden, investeringsaftrek, zelfstandigenaftrek, etc. De details hierover, daar kun je prima voor naar een boekhouder, maar je bent en blijft als zelfstandig ondernemer verantwoordelijk. Dat is nou net waar "zelfstandig" op slaat.