Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:35

Hihi ik was ook zo! :D

Vanmiddag een mooi geborduurde deken en dekje op de post gedaan voor Mellis, Zandcompleet kan nu ook zichtbaar op wedstrijd! :D

Yucca: Ik was laatst ook een factuur kwijt, gewoon kopietje opgevraagd bij de leverancier ;)

foxy80

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:53

Hier nog eentje. Ik galopeerde over de speelplaats...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:23

haha, hier ook! Maar ja, zat toen ik een paar maanden oud was al bij mijn vader op het paard, dus dat is wel logisch! Altijd wel gebleven trouwens, zelfs op het MBO!

Factuur kwijt gebeurd me niet snel...

Trouwens wel bedankt voor de herinnering voor de omzet belasting! Heb het al wel ingeleverd, maar de betaling nog niet klaar gezet!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:42

Ik was vorig jaar een factuur kwijt en daar kon ik toen gelukkig een kopie van krijgen!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:52

Mallootje schreef:
Vanmiddag een mooi geborduurde deken en dekje op de post gedaan voor Mellis, Zandcompleet kan nu ook zichtbaar op wedstrijd! :D

Kan niet wachten! Hopelijk komt hij vandaag of morgen binnen (ik twijfel of hier pakketen op zaterdag worden bezorgd?)

Met betrekking tot de foto... ik was ook zo.. het was zelfs nog erger. Iedere vrijdagmiddag mocht er op onze basisschool iets gedaan worden, een liedje playbacken of een ander stukje... Ik heb weleens een dressuurproef gehuppeld voor heel de school..... :o :o :+ (verder praten we er maar niet over :') ).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:24

Hahahah jij spant de kroon hoor Melissa :D

Ik zie in de historieken van pakketten toch vaak dat ze in NL op zaterdag worden afgeleverd, maar ik denk dat het regio-afhankelijk is?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:32

ja het zou kunnen hoor, meestal komen de pakketten hier door de weeks, maar dat kan ook puur toeval zijn. Op de website van PostNl zie ik wel dat ze ook op zaterdag leveren, ach we gaan het zien.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:45

Precies, het komt er hoe dan ook aan ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:53

De pakketten die ik vandaag verstuur via PostNL worden vrijwel zeker moregn gewoon bezorgd hoor, dat gaat elke week zo :)

Maandag wordt er meestal niks bezorgd -O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:01

Klopt inderdaad, op zaterdag wel en op maandag niet. Althans, dat is mijn ervaring ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:45

Maandag niet, is dat niet omdat er op zaterdag geen ophaling gebeurt?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:55

Waarschijnlijk wel idd. De pakketten die op vrijdag verzonden worden, worden op zaterdag geleverd... In het weekend wordt niets opgehaald, dus hebben ze op maandag niets te brengen...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:33

Zo, hier is de BTW-aangifte de deur uit, geld is betaald aan de belastingdienst en de administratie is klaar voor mijn nieuwe boekhouder! Ik ga het nu na het derde kwartaal naar hem wegbrengen, om te kijken of er nog kansen liggen qua investeringen/regelingen. Toch altijd weer een fijn gevoel als alles klopt en goed in de boeken zit.

Mijn cijfers zien er ook mooi uit, dit is mijn derde jaar als ondernemer en ik heb ieder jaar mijn omzet verdubbeld! Nu denk ik niet dat ik dit in 2014 nog een keer kan doen, haha, dat zou wel heel erg fantastisch zijn. De bruidsfotografieaanvragen voor 2014 lopen nog niet storm, daar moet ik marketing technisch nog iets voor verzinnen...

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:52

Yucca: wat is jouw motivatie om een boekhouder te hebben i.p.v. je eigen boekhouding te doen?
Ik ben namelijk van plan om het gewoon zelf te gaan doen.

Zijn er trouwens ondernemers die een klein starkapitaal hebben geleend voor investeringen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:56

Ik merk heel vaak dat de pakketten die op zaterdag niet bezorgd worden, pas weer op dinsdag aangeboden worden -O-

Yucca: dat is wel fijn om te zien dat het zich zo ontwikkeld, zeker tijdens de huidige crisis enzo +:)+

Lisan: Ik heb destijds iets van 2000 euro geleend om mijn eerste inkoop te kunnen doen.
Heb dit wel geleend van mijn eigen 15-jaren-spaarplan waar ik al ene paar jaar 150 euro per jaar inlegde dus mijn eigen geld geleend van de bank als het ware :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:06

@Lisann: Misschien niet zo'n goed idee. Je moet van zoveel regeltjes af weten als je er alles uit wil halen wat er in zit. Zo heb je bijvoorbeeld een KOR regeling. Ken je die niet, kan het je al snel een 1000 euro per jaar schelen. En zo zijn er nog veel meer regels. Een boekhouder weet daar alles van af en die kijkt ook verder dan alleen dit jaar. Je boekhouder verdient echt zijn geld terug!

P.s. netjes zeg, Yucca! Dat je je omzet ieder jaar verdubbeld hebt!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:08

Lisann__ schreef:
Yucca: wat is jouw motivatie om een boekhouder te hebben i.p.v. je eigen boekhouding te doen?
Ik ben namelijk van plan om het gewoon zelf te gaan doen.

Omdat ik geen aangifte kan doen voor de inkomstenbelasting of jaarrekening kan maken. Ik ben gewoon niet op de hoogte van alle regels, het is ook mijn vak niet, anders was ik wel boekhouder geworden ;) . Hij kan mij ook adviseren of het handig is om nog een investering te doen voor het einde van het jaar, eventuele facturen door te schuiven naar volgend jaar als je daardoor aanspraak kan maken op aftrek, ect.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:19

11AFotograaf schreef:
@Lisann: Misschien niet zo'n goed idee. Je moet van zoveel regeltjes af weten als je er alles uit wil halen wat er in zit. Zo heb je bijvoorbeeld een KOR regeling. Ken je die niet, kan het je al snel een 1000 euro per jaar schelen. En zo zijn er nog veel meer regels. Een boekhouder weet daar alles van af en die kijkt ook verder dan alleen dit jaar. Je boekhouder verdient echt zijn geld terug!

P.s. netjes zeg, Yucca! Dat je je omzet ieder jaar verdubbeld hebt!

Ik vind eerlijk gezegd dat je voor al dat soort regelingen toch ook zélf als ondernemer wel een beetje op de hoogte moet zijn. :o Natuurlijk kan en moet je boekhouder je daar alles over kunnen vertellen, maar regelingen zoals de kleine ondernemersregeling zou je zéker moeten kennen als je startend ondernemer bent. Net als dat je moet weten wat het verschil is tussen ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting of resultaat uit overige werkzaamheden, investeringsaftrek, zelfstandigenaftrek, etc. De details hierover, daar kun je prima voor naar een boekhouder, maar je bent en blijft als zelfstandig ondernemer verantwoordelijk. Dat is nou net waar "zelfstandig" op slaat.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:24

Op de hoogte zijn is prima en je blijft inderdaad altijd zefl verantwoordelijk voor je eigen boekhouding. Maar om nou te stellen dat je als 'zelfstandig' ondernemers alles zelf zou moeten kunnen....neuh:

Websites bouwen
Logo's/huisstijl ontwerpen
Drukwerk
Fotografie
Coaching/workshops/opleiding
Samenweken met andere ondernemers
Advies over verzekeringen
ect

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:25

Yucca schreef:
Op de hoogte zijn is prima en je blijft inderdaad altijd zefl verantwoordelijk voor je eigen boekhouding. Maar om nou te stellen dat je als 'zelfstandig' ondernemers alles zelf zou moeten kunnen....neuh:

Websites bouwen
Logo's/huisstijl ontwerpen
Drukwerk
Fotografie
Coaching/workshops/opleiding
Samenweken met andere ondernemers
Advies over verzekeringen
ect

Wie beweert er dan dat je alles zelf zou moeten kunnen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:27

FlyAway schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat je voor al dat soort regelingen toch ook zélf als ondernemer wel een beetje op de hoogte moet zijn. :o Natuurlijk kan en moet je boekhouder je daar alles over kunnen vertellen, maar regelingen zoals de kleine ondernemersregeling zou je zéker moeten kennen als je startend ondernemer bent. Net als dat je moet weten wat het verschil is tussen ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting of resultaat uit overige werkzaamheden, investeringsaftrek, zelfstandigenaftrek, etc. De details hierover, daar kun je prima voor naar een boekhouder, maar je bent en blijft als zelfstandig ondernemer verantwoordelijk. Dat is nou net waar "zelfstandig" op slaat.

Een beetje ben ik daar ook wel van op de hoogte. Ik weet dat je een startersaftrek hebt die je de eerste 5 jaar 3x mag gebruiken, ik weet hoe de afschrijving van mijn camera en auto (deels) geregeld wordt, dat wanneer ik spullen koop voor meer dan 450 euro het wel een investering is en daaronder niet en dat soort dingen. Maar de details, hoe ik dat moet verwerken in mijn administratie en wat het voor een effect heeft voor mijn inkomstenbelasting, daar heb ik mijn boekhouder voor. Ook om mijn omzetbelasting te laten kloppen.

Maar ik geloof ook sterk in "blijf bij je leest" en ga niet proberen alles te weten... Ik moet al genoeg weten om mijn bedrijf draaiende te houden en nieuwe klanten te vinden. Mijn boekhouding is voor mijn boekhouder!

@Yucca: idd!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:26

Heeft er iemand ervaring met betaald adverteren op Facebook?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:47

Ja, ik heb er wel ervaring mee. Wat wil je weten?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:13

Oeh dat wil ik ook wel weten.

Ik heb net een boekhouder om dat allemaal in de gaten te houden. Ben wel indertijd gestart met een win-win-lening maar weet niet of dat nog bestaat in België.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:44

Mijn ervaring is dat adverteren op facebook niet echt veel zin heeft. Heb het nu een paar keer gedaan maar het heeft mij niks opgeleverd. Wel goed is dat je een doelgroep kunt kiezen met extra opties.