Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dieuwke_ schreef:Ik woon in Friesland, tussen Drachten en Leeuwarden. Ik zoek iets in die omgeving of eventueel in Groningen waar ik ga studeren. In mijn rooster ben ik voorlopig dinsdag en woensdag vrij, voor die dagen zoek ik dan werk plus vrijdagavond. Het weekend wil ik graag vrijhouden voor huiswerk en hobby, maar ik ben niet te beroerd om bijvoorbeeld om de week een weekend te draaien. Verder ben ik niet kieskeurig wat werk betreft, ik wil alles wel doen.
Herkenbaar, ik was het ook zat om steeds afgewezen te worden. Maar als je niet doorzet krijg je ook niks helaas.
Fangio schreef:vuurneon schreef:Noord. Daar waar veel grote bedrijven juist weg trekken ivm 'centraliseren'
Als ik het geld had, ging ik voor verpleegkunde. Maar ja, die geldboom in de tuin wou maar niet groeien
In België is het goedkoop om verpleegkunde te doen, maar dat is weer wat ver vanuit het noorden misschien. Duitsland geen optie? Geen idee hoe het daar geregeld isIig een prachtig beroep
Janine1990 schreef:Herkenbaar Suuskipje.
Ik heb een erg brede studie gedaan (HBO Bedrijfskunde) en ik ben blijven hangen bij mijn afstudeerstage. Ik verdien gewoon te weinig om op mezelf te gaan, dat plus het gebrek aan plezier (te laag werkniveau helaas) betekent dat ik iets nieuws wil.
Maar wat??? Hoe wisten jullie (kwamen jullie er achter) wat je wilde doen? Behalve ellendig veel vacatures kijken, want dat doe ik alEn af en toe gaat er ook een brief de deur uit, omdat ik toch wel iets wil proberen. Maar jeetje, wat is iets voor mij?
Solleke_Noah schreef:Tancreda: zoek je ook een job buiten Nederland of niet? In België staan nu drie hele toffe vacatures bij het inbo, aquatisch onderzoeker (http://www.inbo.be)
Dimple schreef:Janine, niks is mis met jou.....er is nog steeds overschot aan mensen die een baan zoeken. Blijf volhouden is het enige wat ik kan zeggen. Ik ben daar een mooi voorbeeld van........Officieel werkzoekend vanaf augustus 2013. En nu sinds augustus pas weer aan de bak.
En bij mij op kantoor vragen zich af waarom ik niet eerder ben ingepikt. Ze zijn zó blij met mij. Verdien dan wel minder, maar ik heb een heerlijk plekje met flexibiliteit, morgen komt mijn nieuwe Iphone binnen, mag thuis werken als dat nodig is met ziek kind.
Mag zelf de functie op mijn visitekaartjes bedenken (heb er wat moois van gemaakt uiteraard)
En ik mag een hele HR afdeling gaan opzetten incl salarishuis en nieuw HRIS systeem. Super blij, dus echt........volhouden meiden!
Tancreda4 schreef:Janine1990, weten wat ik wilde doen? Dat weet ik nog steeds niet. Dat weet ik nooit! Nu lijkt het iets meer vorm aan te nemen dat ik ecologisch werk toch wel erg leuk lijk te vinden, maar ik vind eigenlijk alles wel prima. Ene kant is een baan buiten echt geweldig, andere kant overleef ik een kantoor baan ook prima zolang ik de paarden maar heb als uitlaatklepIk wil eigenlijk wel iets met dieren doen, maar dat is ook een hobby. Dus heb mij daar verder niet verder in ontwikkeld. Ik vidn het heerlijk, maar er is niet heel veel geld in te verdienen
en geld speelt wel een rol als je je paardenhobby wilt houden , eerlijk is eerlijk. Daar haal ik dan meer voldoening uit dan een baan met dieren. Maar blijft lastig, wat ik precies wil.
Dimple schreef:Oké, bak van vandaag......
Kwam een sollicitatie binnen. CV was blanco. Dacht dat het aan mij lag maar ook bij collega viel niks te zien.
Hij had duidelijk geknipt en geplakt want 2 zinnen stonden er dubbel in waarbij hij eerst ons bedrijf noemde en daarna een ander bedrijf. Ik pieste al in mijn broek.
Verder ging hij er voor het gemak vanuit dat wij geen 9 tot 5 mentaliteit hebben en dat dat heel erg bij hem zou passen. Heel verhaal waarom.
Euh.......wij bellen naar klanten B2B........die zijn overdag alleen bereikbaar dus stoppen we met bellen om 17.00 uur. Foute aanname, beter moeten inlezen.
Dus ik had hem over de schutting kunnen sturen met een standaard afwijzing, maar toch moest ik aan ons allemaal in dit topic denken...........
Dus ik heb hem een uitgebreide reactie gestuurd waarom hij is afgewezen. Dat dit aangeeft dat precies werken en goede verslaglegging een vereiste zijn en zijn sollicitatie het tegendeel heeft bewezen.
Verder de tip meegegeven om zijn sollicitatie goed te controleren voor verzending.
Ben benieuwd of hij reageert.![]()
Lyzet, waarom bereidt je dit soort vragen niet beter voor thuis dan? Dan is het toch een kwestie van opsommen? Ik neem vaak een schrift mee met aantekenen waar ik dan nog in kan kijken of iets kan schrijven.
Tancreda4 schreef:@ Janine; ik wil kijken of ik wat richting ecologie of iig conservatie of natuurwetgeving of iets dergelijks iets kan vinden. Maar ik heb ook ervaring in het digitaliseringswereldje en dan vooral computer/ licht IT werk. Daar kijk ik ook naarOh, en ik kijk ook rond voor laboratorium werkzaamheden, dat lijkt mij ook leuk, maar heb ik te weinig ervaring in ben ik bang.
Ik woon overigens nog maar een half jaar op mijzelf. Ik ben een beetje een laat bloeiertjeMaar ook omdat ik niets geschikts vond, vanwege de kosten, en vervelend vond ik het niet bij mijn ouders. Sommige mensen worden gek, ik heb dat niet gehad. Al zou ik nu niet meer terug willen
xx_Lyzet schreef:Bah, wat zie ik altijd op sollicitatiegesprekken zeg
Vanochtend eentje gehad, vragen zoals noem eens plus/ min punten op, welke referenties kan ik krijgen, waarom moeten we jou aannemen.
Die kan ik zoooo moeilijk beantwoorden!